Skocz do zawartości

cieknący uszczelniacz po wymianie


Rekomendowane odpowiedzi

cos sie z tym serwisem dzieje napisałem a tekst sie nie pokazał niektóre posty wyświetlają sie po 2, 3 razy, chodzilo o to ze wymieniłem uszczelniacz w przednim zawieszeniu i dalej cieknie, mam pytanie czy poza montażem którego chyba nie sposób zepsuć i gównianym uszczelniaczem jest jakaś przyczyna takiego stanu rzeczy, lagi wyglądają OK, może ktoś miał podobny przypadek może gdzieś tkwi jakiś haczyk, dziękuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ja tak mialem , winna byla zuzyta laga :/ na oko tez wyglada ok , ale zaden uszczelniacz tam nie trzymal.

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja miałem taki balet że komuś nie chciało zmieścić się zabezpieczenie uszczelniacza i poprostu przytłuk gniazdo zimera, cikło, wymieniłem na nowe to samo, ładnie dremellem zniwelowałem to gniazdo ,prawidłowy zimer i lata. Chociaż szczerze mówiąć nie masz pewnie takiego przypadku. a czy wargi dobrze leżą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie było tak, że ciekło po zmianie simmerów. Wszystko rozebrałem i myślałem, że to wina małych rysek na ladze, wiec je spolerowałem ile sie dało ale te głębsze jeszcze zostały. Sprawdziłem simmery pod mikroskopem i były dobre więc skróciłem tylko sprężynki,nalalem ilość oleju podanej w serwisówce i po paru km znowu ciekło a miałem dwuwargowe simmery. Myślalem, że naciągnięta spręzynka mi spadła ale po rozebraniu okazało sie,że nie. Tym razem po skręceniu nalalem mniej oleju niż każe serwisówka i jest ok juz od paru setek km a nie oszczędzam przedniego zawieszenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czasami dobrze jest prewencyjnie wymieniać częściej uszczelniacz zgrubny bo łatwiej a wtedy mniej pyłu dostaje się pomiedzy uszczelniacze i lagi mniej cierpią szlifowania. Cenna uwaga lać do lag oleju tyle ile podaje producent a jeżeli obciążenie jest duże to lepiej nie pompować lag tylko dać gęściejszy olej np. zamiast W 10 dać W 15 lub nawet 20. Niestety wpłynie to na zwiększenie ich twardości. Do teleskopów wielopochwowych stosuje sie mieszanki olejowe różnej gęstości. Ale doborem odpowiedniej zajmują sie dobre warsztaty moto wyczynowych. Można nalać oleju odrobinę mniej ale będzie ryzyko że lagi będą dobijać . Polerowanie pastą autosol pozwoli dobrze wyczyścić lagi ale nie zlikwiduje problemu. Podczas rozbierania lag dobrze jest sprawdzić czy nie są krzywe bo to też będzie przyczyną wycieków. Czasami jeżeli lagi są zbyt zużyte jedyną radą jest ich wymiana. Zawsze stosujemy uszczelniacze dwuwargowe bo są dużo lepsze. Nie należy oszczedzać na materiałach bo późnie okazuje się że naprawy są dużo droższe. Japodczas wymiany sprawdzam jak zachowuje sie uszczelniacz na ladze czy nie ma zbytnich luzów i profilaktycznie pomiedy nie tzn zgrubny i własciwy wciskam warstewkę smaru silikonowego. Zabezpiecza on przed rdzewieniem zabezpieczenia i pochłnia drobiki pyłu . Ponadto daje on poślizg co zapobiega przedwczsnemu zużywaniu sie uszczelniaczy (kto smaruje ten jedzie) Sprawź to co piszemy a znajdzie userkę.

Pozdrawiam Jurek :icon_rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki za wszelkie opienie choć nie pocieszyły mnie. spróbuje jeszcze raz orginalnie uszczelniacz był jednowargowy i taki też założyłem teraz spróbuje jeszcze raz z dwuwargowym oleju było nalane dokładnie tyle co w serwisówce rzeczywiście na ladze sa minimalne ryski ale niewiem czy mogła sie zużyć przez 10 000 bede próbował dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Widzę, że temat już dawno nieodwiedzany przez nikogo, ale właśnie zauważyłem niewielkie wysączanie oleju z lagi, a niedawno uszczelniacze były wymieniane. Poradziłem się znajomego mechanika i powiedział żeby sprężynkę skrócić ok 1cm i powinno być ok. Właśnie zamówiłem kolejne uszczelniacze wymienię je i zobaczymy co z tego wyjdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wymienię, to napiszę jak jest. Skrócona sprężynka w uszczelniaczu będzie powodowała lepsze przyleganie gumowej części uszczelniacza do lagi, więc teoretycznie może pomóc. Wymiana uszczelniacza w XJ to pół godzinki roboty przy piwie. :) Zobaczymy jak będzie. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...