Skocz do zawartości

Kawasaki en 500 - temat zbiorczy


Gość Binak
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Chce zakupic kawe EN 500.

bedzie to moj pierwszy motocykl.

czy to dobry wybor?

co mozecie mi o nim powiedziec?

pozdrawiam i z gory dziekuje!

 

Ja też sie na takim zastanawiam, i jeszcze ER-5. Motor bardzo fajny. Pojemność średnia, więcej jak 170km/h nie poleci. Musisz na nim usiąć i zobaczyć czy nie jest dla ciebie za niski. Wybór dobry, moto pakowny, z fabrycznym sisibar, wiec panna też się przejedzie. Do turystyki jak znalazł, do szaleństwa się nie nadaje (nie ten typ)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Czolem!

Motocykl nad którym sie zastanawiasz jest bardzo fajny. Miale taka maszyne kilka lat temu. Zjezdzilem na niej 25000 km przez sezon i bardzo milo to wspominam. En jest bardzo wygodny kanapa bajka dla kierowcy, pozycja jak na rasowym czopie, ekonomiczny. Troszke mnie wkurzał pasek ( dziwnie piszczał) no ale jest lepszy w eksploatacji niz łańcuch.

Warto zdecydowac sie na ten motocykl, szczegolnie na poczatek.

pozdrowienia

Batoon

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm Według mnie całkiem fajny motocykl !! Jak na 1 motor to jest wiele kwestii różniących sie !! Po 1 jedni twierdzą, że jak na poczatek 500 jest za duża i nie polecą Ci, bo uważają że jak na 1 moto to jednak za duzo !! Natomiast druga osoba stwierdzi ze teraz 500 dla Ciebie jest dobra przez 3 sezony a po 3 sezonach nawet po 2 stanie się dla Ciebie za słaba !!

 

Jeżeli zaś chodzi o mnie to ja bym kupił na poczatek np. MZ 250 lub rzadszą 300 :-) a po doskonaleniu jazdy juz GSX 600 R według mnie juz całkiem całkiem fajny i sporo wyciągajacy motocykl !!

 

Musisz sie powaznie zastanowic, bo np. dla mnie ER by starczyła i chetnie bym taką kupił :-) no ale kwestia wyboru należy do Ciebie !!

 

Karlik hehehe kolega ma ZXR a ma :-) koszulki znaczki i wsyztsko co możliwe z Harleyem !! :-) TO I TO MOTOCYKLE WIEC JE KOCHAM !!

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiecie co a wy tylko MZ bys cie doradzali To w duzym stopniu zalezy od sytuacji materialnej Wiadomo ze jak ktos ma troche wiecej kasy to moze kupic cos mocniejszego jakis czterosów za 2-suwa Mysle ze wiadomą rzecza jest ze my gdybysmy mieli $$ to nie zaczynalibysmy od MZ tylko od czegos nowszego mocniejszego Aczkolwiek podziwiam wszedzie widoczny Patriotyzn MZciarzy heheh 8) :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Chce zakupic kawe EN 500.

bedzie to moj pierwszy motocykl.

czy to dobry wybor?

co mozecie mi o nim powiedziec?

pozdrawiam i z gory dziekuje!

 

Witka...a ja osoboście polecał bym Ci Hondzie VT 600 Shadow...bardzo miły motocykli i spokojny...no i jak na chopa przystało "fałka"...mój kumpel kupił ją na pierwsze moto i jest megazadowolony...a cenowo zbliżone...gabarytami w sumie też...pomyśl...EN też jest spoko ale w czopie musi być only-V :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt, EN wygląda bardzo rasowo ... od razu zmieniłbym kierownicę na płaską (drag bar), bo oryginalna jest bardzo podobna do rączek od taczki.

Silnik trochę nie pasuje do klimatu, bo jest to dość wysokoobrotowa jednostka rzędowa. Pracuje jednak ładnie, ciągnie zajebiście (jak na 500) i nie boi się prędkości na trasie - można trzymać 150 (oczywiście po zmianie kierownicy i z założoną szybą).

Co do walorów turystycznych, to ładowność jest nieduża, bo całe moto jest malutkie. Poza tym tylne amorki mają skok około 5 cm i są miękkie. Na polnej, leśnej drodze trzeba jechać 15 km/h, bo dobija (i to bez pasażera). Nie jest to oczywiście problem, jak sie jedzie samemu, ale w grupie zawsze wąchasz kurz kolegów (a na customach zwykle jeździ się w otwartym garnku, więc czernieje pysk).

 

Jako pierwsze moto? Ja ardziej polecam MZ, bo taniej kosztują błędy, ale EN bardzo dobrze się nadaje do nauki. Jest niski, stabilny, nie za mocny, ma dobre hamulce (z tyłu bęben, ale za to z przodu wielka tarcza). Jeszcze jeden nmankament mi się przypomniał - mały zbiornik: zasięg bez rezerwy: 160-170 km/h (chyba 13 litrów, znowu problem w turystyce).

 

Pozrdawiam. Napisz, jak kupisz, wrzuć fotę do albumu. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

witam. wczoraj weszlismy w posiadanie en500 z 93 roku. motor baaaaardzo mi sie podoba, ale musze przyznac ze bardzo nie podoba mi sie brak jakiejkolwiek "informacji" o stanie paliwa, chociaz kontrolki rezerwy... czy mozna cos z tym zrobic??

a drugie pytanie: czy ktos moze wie gdzie mozna dorobic/kupic chromowana oslonke na laczenie tlumika z przodem ukladu wydechowego?? na jednym tlumiku jest a na drugim nie ma...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do pierwszego pytania' date=' to zawsze można zajrzec do baku i skontrolowac poziom paliwa.[/quote']

sam na to wpadlem, ale marny to pomysl w czasie jazdy...

jeszcze jedno, gdzie mozna nabyc gmole do czegos takiego??

i czy myslicie ze mozna zalozyc w tym szybe przednia, czy raczej kiepsko bedzie wygladac??

i moj na ten moment ostatni problem: czy strasznie bedzie wygladac do tego jakis kufer?? nie mam po prostu ochoty dymac z kaskiem w lapie po miescie a z sakwy (ktorej jeszcze nie mam) szybko zapitolą :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...