Skocz do zawartości

Kawasaki en 500 - temat zbiorczy


Gość Binak
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

W sumie na allegro gościu się ogłasza że regeneruje ale tu (na forum ) juz czytałem złe opinie na jego temat . Wiem że ludzie przerabiają z ZZR 600 nawet widziałem takie coś i się sprawdzało (nie wiem jak długo bo widziałem to tydzień temu :crossy: ) ale koło do zzr kupisz za przysłowiowe"grosze"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Alternator składa sie z dwóch częsci. Jedną jest uwzwojenie przykręcone do lewej obudowy, a drugą częscia jest koło magnesowe.

Jak domniemam, to koło jest uszkodzone, a czy przy okazji nie jest uszkodzone uzwojenie?

 

Szukaj kół magnesowych z silników 500, tylko że koło ma byc nowego typu, nie stare z widocznymi odrębnymi magnesami.

 

Koła magnesowe chodzą po 500zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Szukaj kół magnesowych z silników 500, tylko że koło ma byc nowego typu, nie stare z widocznymi odrębnymi magnesami.

 

 

 

tak nie do końca - na bank stare koło (stary typ) nie działa w silniku z nowszym typem koła . W drugą strone nie sprawdzałem ale PODEJRZEWAM ze też się nie da bez przeróbek (na bank jest zupełnie inny moduł zapłonowy i inne czujniki zapłonu - w starszym typie dwa a w nowszym jeden )

 

Widziałem założone w moto trochę przerobione (ale działało ) koło magnesowe od ZZR 600

Edytowane przez kiler
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiler, ja widziałem właśnie koło przerobione, w starszym silniku nowsze koło. Koleś je lekko podtoczył i naspawał odpowiednio ten jezyczek. Coś nie pasowało do uzwojeń alternatora i musiał wrzucic na tokarke.

 

Ja miałem też sprzęt kupiony z połamanym jednym magnesem. Drugi magnes był lekko pękniety. Na szczęscie się to jakos kupy trzymało. Skleiłem to klejem dwuskładnikowym do stali i wszystko jest ok. Ładowanie jak trzeba. Dodatkowo obsmarowałem do okoła reszte magnesów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, dzięki za info, mam już w ręku ten alternator i jest tak:

 

W kole magnesowym jedenego magnesu praktycznie nie ma (została cienka warstwa przyklejona do koła), kolejny jest pokruszony, podejrzewam, że też do wymiany.

 

Natomiast w stojanie uszkodzone są dwa elementy (sorki za ignorancję, nie wiem, jak to się fachowo nazywa). Chodzi o te oplecione zwojem, rozchodzące się promieniście nóżki. Końcówki dwóch z nich prawdopodobnie dostały odpadającym magnesem - są odkształcone.

 

Co myślicie? Warto to zregenerować? Naprawić? Czy nowe elementy?

 

pozdr

Edytowane przez Wiencek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trudno mi coś poradzic nie widząć tego elementu, ale na szczescie mam zdjecie swojego :notworthy:

 

Moim zdaniem, trzebaby było zanieśc stojan do porządnego elektryka samochodowego wraz z wynikami z serwisówki nowego alternatora. Niech pomierzy wartosci. Moze cos jemu się uda zrobić z tymi pogietymi elementami, choć nie jestem pewien czy nie popękała izolacja przewodów, a wtedy albo przewijanie w dobrym zakładzie, albo nowy stojan.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam po długiej niebytności!

 

Mam nadzieję, że to już końcówka moich przygód z nieszczęsnym kółkiem magnesowym. Przy okazji przekonałem się jakim rarytasem na rynku części jest ten sprzęt :lalag:

 

Mam jednakowoż pewną opcję, proszę Was serdecznie o radę!:

 

Człowiek jest gotów sprzedać mi koło od GPZ 500 z 94 roku, podobno magnesy w nim nie siedzą osobno, tylko razem w ramach jakiejś warstwy blachy (czy coś).

Znajomy mechanik (sprawdzony przez innych znajomych) twierdzi, że wszystko powinno pasować, jeśli koło nie jest większe (bo właśnie w roczniku 94 jest taka możliwość). Szanse pół na pół.

 

Ale z kolei inny człowiek twierdzi, że nawet jeśli koło pasuje, może nie spełniać swojej funkcji - nie dawać ładowania, i trzeba by przerobić cały układ.

 

Co myślicie?!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Rzeczywiście cena wydaje się okazyjna...... ciekawe dlaczego. Nie pamiętam cen używanych EN-ów, ale należy uważać, żeby nie wpakować się w koszty. Zanim się zdecydujesz, sprawdź ceny innych EN-ów z tego rocznika. Co do paska zębatego to w różnych modelach jego żywotność wynosi 30-40 tys km. Wizualnie pasek nie może być postrzępiony, nosić śladów rozwarstwień, nacięć, tzn wszystkiego co może naruszyć jednorodną strukturę. Pewnie za chwilę Avalon (były użytkownik EN-a) napisze ci jaką żywotność ma pasek tego modelu.

 

Witam. Też jestem amatorem Chce wymienić płyn chłodzący. Dzisiaj wziąłem się za spuszczanie cieczy po odkręceniu przewodu, którym woda wraca do chłodnicy a wychodzi z karteru zastanowiłem się czy dobrze robie nigdy wcześniej niemiałem do czynienia z chłodnicą przy motocyklu. Czy jest śruba pozwalająca odpowietrzyć układ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze sciągnij serwisówkę, dostepa jest bez problemów. Bez niej nie zabieraj isę za robotę.

 

Po drugie płyn chłodzacy zlewasz śruba od pompy, tą wiekszą, na dole pokrywy pompy. Zalewasz płynem do chłodnic aluminiowych!!!

 

Nie ma korków do odpowietrzania. Płyn zalewasz do chłodnicy, nie zbiorniczka wyrówn. Odpalasz silnik i samo się odpowietrza, dolewasz co brakuje. Nalej ile się da. Jak będzie za duzo to go wypchnie do zbiorniczka wyrówn. W zbiorniczu wyrówn. też musi być swiezy płyn. Ma go być pomiędzy min a max., najepiej max.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze sciągnij serwisówkę, dostepa jest bez problemów. Bez niej nie zabieraj isę za robotę.

 

Po drugie płyn chłodzacy zlewasz śruba od pompy, tą wiekszą, na dole pokrywy pompy. Zalewasz płynem do chłodnic aluminiowych!!!

 

Nie ma korków do odpowietrzania. Płyn zalewasz do chłodnicy, nie zbiorniczka wyrówn. Odpalasz silnik i samo się odpowietrza, dolewasz co brakuje. Nalej ile się da. Jak będzie za duzo to go wypchnie do zbiorniczka wyrówn. W zbiorniczu wyrówn. też musi być swiezy płyn. Ma go być pomiędzy min a max., najepiej max.

dzięki teraz wiem co robić,płyn,olej i jazda, nie chcę zimą stawiać go na kołkach - ciepłe gatki i jazda .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Witam

Przeszukiwalem forum ale bardzo malo jest tematów o kawie EN 500, więc pomyślalem że warto zalożyć temat o tym modelu kawy.

Sam jestem posiadaczem takowej co prawda od niedawna i po dlugiej przerwie w dosiadaniu jednośladu, jest to pierwsze moje moto chlodzone cieczą a nie wiatrem i niewiele o nim wiem, dlatego opisujcie swoje doświadczenia i problemy (oby tych drugich bylo bardzo malo) z tym moto

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...