Skocz do zawartości

Japońskie klasyki


smichas
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

No to i ja sie pochwale, a fotki jak tylko malowanie skoncze :buttrock:

Mam hondke CB 750 K0, jakis 69/70 rocznik, jeden z pierwszych modeli - niestety motocykl bez papierow..., 2 lata pracy - kupilem ja jako uszkodzona, od czlowieka co trzymal ja z 15 lat i wtedy podobno wiedzial co ma (nie pil- paru ludzi chcialo ja wyrwac), ja ja kupilem - czyste szczescie- zadzwonilem z glupia od tak i kupilem za grosze, jak facet byl juz dnem i "se przypomnial ze ma motur"... jak pisalem - papierow brak, trzezwego go ciezko spotkac, papiery ch... wie gdzie sa, wg wydzialu komunikacji wyrejestrowane dawno temu ...

Moto bylo w stanie nieruszonym/bardzo zaniedbanym z rozjebanymi gaznikami-nie znam sie na mechanice ale tak ogolnie- moto prawdopodobnie bylo kiedys w stanie idealnym - zniszczenia sa typowe dla dlugoletniego stania, na szczescie w suchym i normalnym miejscu.

Prawdopodobnie moto mialo zalozone takie smieszne filtry stozkowe, wygladajace jak koncowka lufy pistoletu rumcajsa, byly one w pudelku obok, a zalozona byla normalna pucha na filtr...jak rozebral to kumpel to okazalo sie ze dysze w gaznikach sa sporo wieksze, pewnie do stozkow i mot po prostu wogole nie chcialo chodzic... z pol roku szukalem kompletu dysz...

ja kupilem, kolega zerknal do silnika, stwierdzil jedno slowo - IGLA - nic nie ruszamy, kup z 12 litrow oleju, kilka fitrow, swiece, ja posprawdzam czy wszystko dziala i... palimy !!

na dzien dobry rozrusznik odmowil... szybkie rozebranie, cos kumpel dlubnal - krynci !!

najpierw troche pokrecilismy, coby oliwka nowa wszedzie weszla...

no i oczekiwana chwila... ssanie, spray - 5 sekundek krecenia i cus tam gada...

potem znowu kumpel walka z gaznikami, 2 dni, kilka skrzynek piwa - efekt - pali na dotyk, nie dymi !!, cichutko szmera... przebieg - 52 tys...

nie znam sie - ale po tarczach, siedzeniu itp widac ze dosc prawdopodobny... tak mowia inni

jedyna co brak do oryginalu to wydech - jest 4w1 :(:(:(:(:(:(:(:(

na oponach rocznik 82 ... trzeba bylo wymienic ...

i tak na pieknie zeszlo popoludnie - moto pali na dotyk z kopa i rozruchu, przetoczylismy troche oliwy przez silnik... po pierwszym tysiacu kilometrow chyba wszystkie srubki sie albo rozkrecily, albo urwaly, zerwala sie linka predkosciomierza, gazu...

Ale mechanika - IGLA, chromy - IGLA - tylko malowanie, mysle o zlotym albo pomaranczowym metallic - takie wychodzily w oryginale - moja jest biala, i bankowo to nieoryginalny lakier ...

 

Witam

bez problemu możesz odzyskać dokumenty pod warunkiem ze motor był zarejestrowany na tego kolesia, no i musisz mieć z nim umowe kupna. Jesli nie spisywales to teraz kup tanie winko idź do niego i podpisze Ci wszystko co podsuniesz...:D Potem z umową nr z motorku idziesz do urzedu komunikacji i nie daj sie zbyć ze sie nie da... Ja zanioslem tylko umowe i na kartce nr ramy i silnika jawy z 62r wyrejestrowanej w latach 80. A na dokładke urzad w którym była zarejestrowana przestal istniec w 91r, ale zawsze przejmuje archiwum inny urzad. Cały koszt operacji to znaczki skarbowe za 15 zl i dostajesz zaswiadczenie na podstawie ktorego mozesz przywrócic do ruchu pojazd, wystarczy tylko przeglad....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byly i biale CB 750- KO - Policyjne- b. rzadki okaz!!!

Niestety oryginalne wydechy serii bodajze 300 sa nie do kupienia- jesli juz to serii nastepnych, jednak znawcy rozpoznaja je bez trudu.

Moje zdanie- doprowadz do technicznej prefekcji , zarejestruj, i szukaj pordzewialych wydechow na ebay.com, a jak masz bogata kieszen zamow sobie w Australii za 4000 dol amerykanskich dorobione na oryginal- nigdy ich rdza nie przegryzie.

Poszukaj na forach niemieckich i amerykanskich klubow CB 750SOHC moze ktoc cos ma??

Jesliby cos kiedys z silnikiem bylo nie halo, jakby nie bylo mozliwosci szlifu- chyba tylko na 3 szlif- pamietaj ze w miare prosty sposob mozna go zremontowac- stuingowac na 812 cm szesc. :

-kupujesz 4 nominalne tloki CB 350 - cwaj cylinder( z 1968-1973)+ pierscienie

- szlifujesz cylinder pod te tloki

-korekta glowicy i uszczelki pod glowic

- korekta wywazenia walu (konieczna)

Zadzwon do Ryska z Jedwabnego moze ma jeszcze dodatkowa puszke filtra powietrza + jakies graty( napewno ma na Cafe racer po moim K6), tel: 0606814703, 086/2172684- nawet po 22-giej.

Pozdr. Janek Klekotek 748 S.Forza Ducati and Old Japs Never Die!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stare japonei sa fjane..lepsze nzi nowe....te zmialem stara CB500T z 1977 roku, na chodzie 100% oryginal z papierem ale niestety londynska rzeczywistosc mnie zmusila do sprzedazy...a teraz znowu mysle nad starym japoncem. Kumpel kilka dni temu kupil CX500 na chodzie i w pelni sprawna za 100GBP a wlasnei teraz patrze na ebay i widze ejdna fajan CB za male grosze bo zdesperowany sprzedawca pisze ze albo sprzeda na tej aukcji albo moto trafi na zlom.....wiec bedzie tanio....

http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?Vie...bayphotohosting

 

a material dobry na remont...

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Qurim jak bys chcial n/ czesci do tego sprzeta, to jest troche oryginalnych na

www.bikebandit.com , trza w OEM parts potem Honda potem rok(chociaz na 75 rok wystepuje juz 550-tka, zajrzyj na 1973 rok na 500), niestety ma juz paru rzeczy do niej i trza szukac na stronach Klubowych SOHC, lub ebajach, no i po schematach mozna dojsc co do czego pasuje:-))), wystarczy sobie wydruk czesci zrobic, np skrzyni biegow...

Dodam tylko ze mimo swego Desmomaniactwa nadal mnie fascynuja stare japonie( ale tylko i wylacznie- nie trawie cbrzxgsxritp), ze wzgledu na swoja "dzikosc" i dostarczanie wielu emocji :icon_mrgreen:

Pozdr. Janek Klekotek 748 S.

Edytowane przez jannikiel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co to znaczy ładna? Miała ładniejszy kolor? Może jak jest wyższa to brzydsza? Może to zależy od ilości elementów gumowych w motocyklu?

Ogólnie ci powiem, że czy coś jest ładne czy brzydkie - to zależy tylko i wyłącznie od gustu. A o gustach.....

Kiedyś to mój motocykl wyglądał tak jak go fabryka stworzyła, a teraz powoli nabiera stylu, ten styl to "cafe racer". Może on ci się podobać lub nie, ale jest o wiele starszy od ciebie i ma miłośników na całym świecie.

Ortodoksyjne trzymanie się linii "fabrycznej" przy renowacji motocykla często świadczy o braku wyobraźni i prawdziwej pasji. Tuningowanie i przeróbki towarzyszyły motocyklom od początków ich powstania. Świadczy to o tym, że dawniej ludzie nie tylko używali motocykli, ale je kochali. Dlatego warto przypominać o tym i odtwarzać dawne stylizacje a nie tylko z zimną precyzją filatelisty konserwować każdą śrubkę i gumkę.

 

P.S. Żeby ubiec twoje ew. uwagi: wszelkie elementy tuningowe mają tyle samo lat co motocykl (oczywiście poza lusterkiem).

 

Nie no, to twoj motocykl. Ja po prostu swoj kocham i robie go na orginał bo żaden "tuning" mu nie pasuje. Pozatym nienawidze nie orginalnych elementów w swoim motocyklu. Ma 30 lat i należy mu sie spokojna starość :icon_mrgreen:

Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale w niektórych motocyklach sa ładne a w niektórych jakies kozacko dziwaczne:D

 

Jeżeli takiw były w oryginale, to niech takie będą.... Ja tam swoje Com-Stary bardzo lubię....

I tak mają klasyczny wygląd.

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...