wueska Opublikowano 1 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2007 nic nie powodujesz zjawisko falowe cały czas zachodzi! Sprubuje troche naświetlic sprawe... Przymijmy ze masz klasyczny silnik 2t sterowany calkowicie tlokiem(w mebranowym ukłądzie to zjawisko jest mocniejsze ale ma wiele faz), tłok otwiera okno ssace i zasysa powietrze po osiagnieciu maxymalnego ciśnienia hydrodynamicznego tłok zaczyna opadać i zamykac okno, czasteczki jednak dalej posiadaj energie kinetyczna i uderzaja w w płaszcz tloka, odbijaja sie tworza zageszczenie zageszczenie przesuwa sie w strone gaźnika, droga jaka musi przebyc to dlugosc krucca sacego + długosc gaźnika poczym tłok znowu otwiera okno ssace i zageszczenie dizała jak tłok gdyż ma mniejsza przenikalnosc niz rozrzedzone powietrze. Puszka ma chronic dolot przed nieoczekiwanymi nawiewami powietrza lub wysysaniem, dlatego długosc krucca ssacego ma duze znaczenie. Przepraszam za moja pisownie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
magneto Opublikowano 2 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2007 o kurde... widze ze tutaj to naprawde zes podszedl do sprawy. gdyby sie temu nie przyjzec to faktycznie- to prawda. dzieki za porzadna wypowiedz. pzdr:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 2 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2007 to zjawisko jest czesto i gesto wykorzystane najlepszym przykładem jest własnie doładowanie dynamiczne;) stosowane w silnikach Hondy, nissana i innych japończykach;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gugus Opublikowano 7 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2007 (edytowane) w takim razie jesli wloze stozkowy filtr do oryginalnej puszki to bedzie jakas roznica w porownaniu z oryginalnym? Edytowane 7 Października 2007 przez gugus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysnik363 Opublikowano 7 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2007 Jeśli już jesteśmy przy stożkowych Mam filtr stożkowy i gdy go założę to przy prędkości około 35km/h skuter sie dławi.Według mnie dostaje więcej powietrza i potrzebuje więcej paliwa. (tak wszyscy sądzą) Lecz gdy się ustawi na gaźniku mniejszą ilość paliwa to wtedy zaczyna go dławić dopiero przy jakiś 40km/hCzy większa dysza coś zmieni ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 9 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2007 A czym ustawiasz ta mniejsza ilosc paliwa ?Wracajac na chwile do puszek filtrow powietrza to ich pojemnosc jest dostosowana do gaznika, obie czesci wspolpracuja ze soba w celu uzyskania jak najwiekszej mocy w najszerszym zakresie obrotow.Ci ktorzy uwazaja ze po zdjeciu puszki i zalozeniu stozka maja wiecej mocy powinni sie udac na hamownie i sprawdzic czy ich odczucia sa prawdziwe.To samo z oswiadczeniami ze np zmiana filtra na stozkowy podwyzsza moc MAX o 2.5%.Zeby sprawdzic co sie naprawde dzieje trzeba by obejrzec wykres mocy z hamowni porownany do takiego wykresu z zastosowaniem fabrycznego filtra.Wtedy moze sie okazac ze rzeczywiscie moc max wzrosla o te 2% ale dol i moc w zakresie srednich obrotow jest teraz nizsza niz z fabrycznym filtrem.Czyli reasumujac wydajemy stowke na stozek i placimy wiecej za paliwo po to aby uzyskac kilka % wzrostu mocy max, ktora wykorzystujemy od czasu do czasu.Brzmi to dla mnie jak znane powiedzenie o stryjku co to zamienil siekierke na kijek :crossy: Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bakardi Opublikowano 9 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2007 powiem tak: Był taki temat gdzieś na forum i nawet się w nim wypowiadałem.....SZUKAJ, NIE BOLI Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysnik363 Opublikowano 9 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2007 powiem tak: Był taki temat gdzieś na forum i nawet się w nim wypowiadałem.....SZUKAJ, NIE BOLI To do mnie czy do założyciela ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
papcio17 Opublikowano 9 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2007 ja miałem w DT 50 taki filtr i był do bani szybko sie syfił gaźnik tak samo nie radze! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radzia Opublikowano 10 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2007 (edytowane) stożek na deszcze zasysa wodę i motor na wysokich obrotach zaczyna przerywać... ja w moim ogarze kiedy jest niepewna pogoda to wymieniam filtr na zwykły bo już parę razy z biedą dojechałem do domu jak padać zaczeło. Krzysnik363: większa dysz powinna pomóc, ponieważ przy założeniu stożka motor dostaje więcej powietrza a co z tym idzie potrzebuje więcej paliwa... Edytowane 10 Października 2007 przez radzia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sloniu Opublikowano 10 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2007 radzia jak bys kupil porzadny filtr: metrakit, hebo albo polini to by niebylo tego problemu, jak sie wsadzilo taki za 20 zl to ma sie problem :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertk-g Opublikowano 13 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2007 Również jestem zdania że stożki są g..no warte. Te firmowe może i coś tam dają ale nie będzie to jakaś super rewelacja warta zachodu. Poza tym 100% kompleksowa regulacja gaźnika. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tygrys Opublikowano 15 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2007 jestem za zwykłym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mckrzysiek Opublikowano 17 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2007 miałem stożka, gdy kupowałem od poprzedniego właściciela (oczywiście mówię o hondzie ns-1). Cyba miał poprzednik problem z wyregulowaniem motocykla przy tym filtrze, bo zakleił część jego powierzchni w celu ograniczenia dopływu powietrza :) Przy pierwszej okazji zmieniłem na zwykły, oryginalny filtr piankowy, wyregulowałem gaźnik i operację taką każdemu polecam. Nie odczułem spadku dynamiki, za to nieznacznie zmniejszyła się paliwożerność maszyny. A i moje zaufanie do filtracji przez nasączoną olejem gąbkę zamiast wynalazku w postaci stożka też chyba nie jest bez znaczenia :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtek2812 Opublikowano 18 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2007 ja miałem filtr stożkowy u siebie w simku do momentu kiedy pierwszy raz od czasu jego złożenia czyściłem gaźnik.tyle nałapał tego gó*na że zrezygnowałem.jakoś specjalnie na osiągi nie wpływał.na początku fajny dźwięk silnika ale jak sie jechało dłużej to po prostu było wkurzające.wróciłem do oryginału i też jest dobrze:D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.