JanuszK30 Opublikowano 6 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2008 Czy jest jakaś różnica między olejem do przekładni w 4T i w 2T? Witamoczywiscie, ze tak, olej smarujacy skrzynie biegow w 4T jest jednoczesnie olejem silnikowym czyli spelnia niejako podwojna role, natomiast w 2T mamy doczyniena z typowym olejem przekladniowym.pozdrawiam Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lysy5g1 Opublikowano 6 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2008 Witamoczywiscie, ze tak, olej smarujacy skrzynie biegow w 4T jest jednoczesnie olejem silnikowym czyli spelnia niejako podwojna role, natomiast w 2T mamy doczyniena z typowym olejem przekladniowym.pozdrawiam nie do końca typowym... musi to być olej przeznaczony do pracy z mokrym sprzęgłem, coby się nie ślizgało za bardzo :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 6 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2008 nie do końca typowym... musi to być olej przeznaczony do pracy z mokrym sprzęgłem, coby się nie ślizgało za bardzo :biggrin: lub nie sklejalo :D Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekd Opublikowano 7 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2008 Smar typu 10w/60 jest do typowego R4 scigacza za gesty i powoduje niepotrzebne starty mocy.To nie sa wczesne lata powojenne gdzie silniki mialy luzy pozwalajace na spokojny przejazd autobusu co wymagalo gestego oleju. Wlewanie czegos gestszego,bardziej lepkiego, niz wymagane jest niepotrzebne,bezcelowe i szkodliwe.Prosze zwrocic uwage ze w nowoczesnym silniku,lub tez w kazdym silniku olej ma za zadanie tez odprowadzanie ciepla .Gesty olej gorzej cyrkuluje w ukladzie smarowania i moze miec probem z "wcisnieciem" sie w ciasno spasowane miejsca. Jezeli instrukcja zaleca 10w/40 to jest ku temu dobrze uzasadniona przyczyna. Tak naprawde do wyscigowych silnikow na tor uzywa sie wynalazki typu 0w/20 czy tez wrecz ( F1) 10wt a celu podwyzszenia mocy.Oczywiscie sa czesto remontowane. Twierdzenie ze dany olej jest lepszy poniewaz ma wyzszy wskaznik lepkosci przy danej temperaturze jest na poziomie mechaniki jaskiniowca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 7 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2008 Syntetyki najlepiej smarują. Dodam jeszcze, że czytałem że jeżeli mamy mocno zasyfiony silnik to nie powinniśmy stosować olejów mocno czyszczących, bo gwałtowne odklejenie się brudu od pewnych powierzchni może uszkodzić elementy silnika (np. odklejenie się osadzonego nagaru zatrze silnik). Czy jest jakaś różnica między olejem do przekładni w 4T i w 2T? Nie, syntetyk daje ci najlepsza ochrone silnika, szczegolnie w momentach wystepowania "tarcia granicznego" i w ekstremalnych temperaturach za najwyzsze ceny. Tansze oleje ( polsyntetyk i mineral ) rowniez szybciej ulegna zuzyciu. Decyzja co kupic jest zawsze twoja.Piotre, to co czytales napisal ktos w erze, gdy oleje mineralne nie mialy pakietu dodatkow czyszczacych.Teraz pod tym wzgledem czasem przewyzszaja syntetyki. Teraz nie ma to znaczenia, bo nie ma brudnych silnikow ( chyba ze ktos nie zmiania oleju ). Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MisterBIG Opublikowano 7 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2008 (edytowane) "Cokolwiek, jak jasno wynika z postow wyzej.Ma miec oznaczenie conajmniej SAE 10W40 i w zaleznosci od zasobnosci twojej kieszeni byc mineralem, polsyntetykiem, lub syntetykiem. Adam M." myślałem że sprawa jest prosta: 0, 5 W np.40 itp to syntetyki 10 W np.40 itp to półsyntetyki (chyba wyjątkiem jest tylko jakiś 10w60 do wyścigów 15 W np.40 itp to mineralne... a tu jakiś cudów się dowiaduje że 10tka to syntetyk :>??? Edytowane 7 Lutego 2008 przez MisterBIG Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buber Opublikowano 7 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2008 No patrz, już Szekspir pisał że "są na świecie rzeczy o których się filozofom nie śniło.." A w temacie - oznakowanie xWx określa TYLKO i WYŁĄCZNIE płynność oleju. I nic więcej. Owszem, konsekwencją tego jest to że jeszcze do niedawna ciężko było zrobić olej mineralny 10W, ale to były tylko przyczyny technologiczne. I teraz 10W minerała znajdziesz, ale 5W juz raczej nie, i nikt się nie będzie (z producentów) spinał żeby taki wyprodukować, bo się nie opłaca. A syntetyk sobie można wyprodukować jak się komu spodoba. Wszak to olej robiony od początku "sztucznie"... Wiesz, kiedyś był przepis w anglii, żeby przed każdym pociągiem biegł facet z czerwoną choragiewką żeby ludzi ostrzegać. A tu ludzkość poszła do przodu i pociągi jeżdżą 300km/h..... Cytuj Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M4NIEK Opublikowano 7 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2008 czytałem trochę o olejak jako że niedługo bede posiadaczem new bike. do motocykli sportowych z przenaczeniem do jazdy między innymi na torze ale również po ulicy zalecam 10W60. I w tym przypadku od Agipa lepszy jest Shell Helix Ultra Racing 10W-60Lepkość 40oC [mm/s] 163Lepkość 100oC [mm/s] 24,6Temp zapłonu 218 (Agip 220)Wskaźnik lepkości bardzo ważny parametr shell -183 (Agip 10w60 177)Shell API SL Agip API SGPozdrawiamShell o którym piszesz przeznaczony jest do samochodów, nie motocykli ...tak podaje producent na stronie www.shell.pl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tajnos Opublikowano 7 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2008 (edytowane) http://sklep.scigacz.pl/olej-silnikowy-she...-litr-p-66.html czyli taki olej np. bedzie jak najbardziej ok? czy np . taki bedzie odpowiedniejszy. doradzcie cos koledzy. :icon_eek: http://sklep.scigacz.pl/olej-silnikowy-mot...-litr-p-71.html czy moze taki ? wytypujcie cos. http://moto.allegro.pl/item302377227_olej_...y_davidson.html Edytowane 7 Lutego 2008 przez tajnos Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buber Opublikowano 7 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2008 (edytowane) Shell o którym piszesz przeznaczony jest do samochodów, nie motocykli ...tak podaje producent na stronie www.shell.plA ja leję też do samochodów - troszke większych :crossy: Rimula super FE10W40 http://forum.motocyklistow.pl/index.php?showtopic=78323I właśnie dziś rano mi stuknęło 40k w motorku i pięęęęknie jeździ. A ponieważ załatwiłem go sobie na fakturę to mi wyszedł 17zł/l. Znajdź półsyntetyk o takich właściwościach za taką cenę. A Shell niedawno w Stanach oświadczył że ten olej przechodzi wymagania JASO MA.....Tak więc "misię podoba..."I tak technicznie bardziej - cytat: KLASYFIKACJA JAKOŚCIOWA OLEJÓW SILNIKOWYCH Grupa olejów silnikowych z zapłonem samoczynnym obejmuje kategorie: 1. Silniki wysokoprężne: CA, CB, CC, CD, CDII, CE, CF, CF-4, CL. Najwyższą jakość mają oleje kategorii CF i CL, które przeznaczone są do najbardziej wysilonych mechanicznie i cieplnie (także z doładowaniem) wysokoobrotowych silników wysokoprężnych. I dane tego oleju Gęstość w temp. 15°C kg/m3 882Temp. zapłonu COC °C minimum 220Temp. płynięcia °C maximum -39Lepkość kinemat. mm2/s (cSt) w temp. 40°C 107,0Lepkość kinemat. mm2/s(cSt) w temp. 100°C 15,6Wskaźnik lepkości 149 Edytowane 7 Lutego 2008 przez Buber Cytuj Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotre Opublikowano 7 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2008 Piotre, to co czytales napisal ktos w erze, gdy oleje mineralne nie mialy pakietu dodatkow czyszczacych.Teraz pod tym wzgledem czasem przewyzszaja syntetyki. Teraz nie ma to znaczenia, bo nie ma brudnych silnikow ( chyba ze ktos nie zmiania oleju ). Adam M. Takie sprostowanie.Chodziło mi ogólne o oleje (a nie tylko o oleje mineralne) i zaznaczyłem że jeśli ktoś ma brudny silnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skoal Opublikowano 7 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2008 (edytowane) przy zmianie oleju nalezy pamietac zeby nie wlac go za duzo...no wlasnie co to znaczy... o ile nie nalezy przekroczyc granicy zeby nie zaszkodzilo silnikowi?jak wleje 100ml czy 200 ml oleju za duzo moze zaszkodzic silnikowi? czy mowa o znacznie wiekszych ilosciach?wiem ze nie na temat ale zapytam z ciekawosci... Edytowane 7 Lutego 2008 przez skoal Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domel Opublikowano 7 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2008 Ale zostawcie ten temat do parametrów oleju itp a nie kolejny temat co wlać do błękitnego Bandita a co do czerwonego!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M4NIEK Opublikowano 7 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2008 (edytowane) przy zmianie oleju nalezy pamietac zeby nie wlac go za duzo...no wlasnie co to znaczy... o ile nie nalezy przekroczyc granicy zeby nie zaszkodzilo silnikowi?jak wleje 100ml czy 200 ml oleju za duzo moze zaszkodzic silnikowi? czy mowa o znacznie wiekszych ilosciach?wiem ze nie na temat ale zapytam z ciekawosci...a jak myślisz, po co jest linia max w okienku konytrolnym? ...taki temat jest tutaj: http://forum.motocyklistow.pl/index.php?showtopic=89731&st=0 Edytowane 7 Lutego 2008 przez M4NIEK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skoal Opublikowano 7 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2008 patrz no... przeoczylem taki tematdzieki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.