Buber Opublikowano 2 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2007 Naprawdę nie chcę wywoływać następnego tematu "jaki olej lać?" To jest decyzja indywidualna, i nie bedę nikomu nic wmawiał, że ten czy tamten olej jest lepszy. To tak jak z urodą dziewczyny - de gustibus non disputandum. Ale - przyszło mi zmienić olej, a naczytałem się na moim amerykaśkim forum dot. Hond SOHC, że tam BARDZO DUŻO ludzi leje olej Shell Rotella. W stanach oleje motocyklowe są wyraźnie droższe od samochodowych (a może po prostu samochodowe są bardzo tanie - nie istotne), i wielu ludzi szuka drogi obok. U nas różnice, choć nie tak duże, to jednak też są. Okazuje się, że olej do diesli nie ma wielu dodatków które nie są komatybilne z motocyklami, ale sa kompatybilne z katalizatorami. Na dodatek, Rotella (w Europie nazywa się Rimula) to olej do tiraków - obliczany i produkowany na setki tysięcy kilometrów ciężkiej pracy. Nawet w niektórych instrukcjach H-D jest napisane że przy braku "jedynie słusznego oleju H-D" można lać olej do diesli. Dla mnie olej rekomendowany przez firmy transportowe MUSI byc wytrzymały i dobry. Tak więc zalałem Hondziawkę Rimulą półsyntetykiem Super FE 15w40 (oto przykładowe ceny: http://www.romiko.pl/www/?p=/romiko/1/3/5 ) i hula jak złoto - juz 2000 przejechane. Skrzynia lepiej chodzi, a przy ostatnim ustawianiu zaworów sobie oglądałem silniczek i jak pupcia niemowlaka. Konsystencja również fajna, nie wodniasta, ale to jeszcze trochę za wczesnie ;) . Ponieważ teraz mam 3 motocykle do obsługi (nie ma to jak rodzinny serwisant :P ) to kupie sobie bańkę 20l i wyjdzie mnie z przesyłką 22 zł za litra półsytnetyka. Cena w ten sposób wychodzi całkiem całkiem. A kto wie, moze nawet pójdę w minerał i wtedy będzie jeszcze taniej. Acha! to dotyczy niewysokoobrotowych silników ( nie ścigacze, ale V-ki i stare rzędówki tak), choć widziałem tez amerykańskie posty od posiadaczy szlifierek, którzy sobie bardzo chwalili. W kazdym wypadku - to tak gwoli informacji dla tych których to zainteresuje. Pozdro! Ponieważ racjonalne myślenie nie jest tym, na czym opiera się żaden z dyskutantów, nie ma co oczekiwać, że jakakolwiek argumentacja, która nie trafia do emocji, przekona go do przyjęcia lepszych zasad. David Hume, An Enquiry Concerning the Principles of Morals Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba Opublikowano 2 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2007 tam pisze Oleje do czterosuwowych silników motocyklowych o co hodzi? http://czcross.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buber Opublikowano 2 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2007 tam pisze Oleje do czterosuwowych silników motocyklowych o co hodzi? Eee, to taka literówka albo jakiś fan motocykli ten cennik robił ;) . To są ewidentnie flotowe oleje do tiraków. Ponieważ racjonalne myślenie nie jest tym, na czym opiera się żaden z dyskutantów, nie ma co oczekiwać, że jakakolwiek argumentacja, która nie trafia do emocji, przekona go do przyjęcia lepszych zasad. David Hume, An Enquiry Concerning the Principles of Morals Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szpadi Opublikowano 2 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2007 Nie ukrywam zainteresowania, ale jak wyżej wspomniano na stronie którą podałeś sa oleje do motocykli.Więc wychodzi na to że zalałeś olejem do motocykli ? czy może zły link nam podałeś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buber Opublikowano 2 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2007 Ahem, post wyżej..... to NA PEWNO są oleje do tiraków. Ponieważ racjonalne myślenie nie jest tym, na czym opiera się żaden z dyskutantów, nie ma co oczekiwać, że jakakolwiek argumentacja, która nie trafia do emocji, przekona go do przyjęcia lepszych zasad. David Hume, An Enquiry Concerning the Principles of Morals Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
heniek128 Opublikowano 5 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2007 za 22zł to możesz kupic półsyntetyk dedykowany do motocykli(np. motorex) więc nie wiem gdzie ta oszczędność Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buber Opublikowano 5 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2007 za 22zł to możesz kupic półsyntetyk dedykowany do motocykli(np. motorex) więc nie wiem gdzie ta oszczędność Mogę znaleźc i ciut taniej z firmy "noname" made in china. Znajdź półsyntetyk castrola, czy shella, czy innej RENOMOWANEJ firmy do motocykli. Ale - jak w pierwsyzm poście - nie o dyskusję chodzi, tylko o informację. Więc każdy leje co mu się dobrze leje :icon_rolleyes: Ponieważ racjonalne myślenie nie jest tym, na czym opiera się żaden z dyskutantów, nie ma co oczekiwać, że jakakolwiek argumentacja, która nie trafia do emocji, przekona go do przyjęcia lepszych zasad. David Hume, An Enquiry Concerning the Principles of Morals Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maniek6r Opublikowano 5 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2007 To ciekawostka, a czemu akurat zalales olej do diesla , a nie zwyklego benzyniaka? Kwestia ceny czy wlasciwosci oleju? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba Opublikowano 5 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2007 Okazuje się, że olej do diesli nie ma wielu dodatków które nie są komatybilne z motocyklami, ale sa kompatybilne z katalizatorami. Na dodatek, Rotella (w Europie nazywa się Rimula) to olej do tiraków - obliczany i produkowany na setki tysięcy kilometrów ciężkiej pracy. Nawet w niektórych instrukcjach H-D jest napisane że przy braku "jedynie słusznego oleju H-D" można lać olej do diesli. Dla mnie olej rekomendowany przez firmy transportowe MUSI byc wytrzymały i dobry. Czytaj potem pisz!! http://czcross.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dario.G Opublikowano 5 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2007 Znam ten olej , rzeczywiscie jest przeznaczony do ciezarowek w ktorych jak wiadomo sa silniki diesla, stad nie zalal oleju do benzyniaka :icon_rolleyes: Olej super kilkanascie ciagnikow Daf lata na nim bez zadnych problemow. W firmie , gdzie pracuje moj tata bardzo chwala sobie ten olej.Niestety nigdy nie wpadlem na pomysl by zalac tym olejem moto , wiec w tym temacie sie nie wypowiem :banghead: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek2345 Opublikowano 5 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2007 Ja tam bym nei radził bawic sie w zmienianie oleju na jakis tirakow ani zaden z diesla zatrzesz panewki na wale albo pierscienie zakleszczysz i bedziesz miał zabawe z olejami do silnikow Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Immortal Opublikowano 5 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2007 mysle ze sprobuje, a propo zacierania panewek itd., to wątpie zeby ten olej byl kiczowatej jakosci. skoro ciagniki siodlowe na nich gonia to niejest to badziewny olej, w silnikach diesla panuja gorsze warunki niz w benzynowych wiec kolego piotrek2345 mysle ze sie grubo mylisz. pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buber Opublikowano 5 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2007 (edytowane) To ciekawostka, a czemu akurat zalales olej do diesla , a nie zwyklego benzyniaka? Kwestia ceny czy wlasciwosci oleju? Patrz na górę - mój pierwszy post..... I jedno i drugie.... Ja tam bym nei radził bawic sie w zmienianie oleju na jakis tirakow ani zaden z diesla zatrzesz panewki na wale albo pierscienie zakleszczysz i bedziesz miał zabawe z olejami do silnikow Jeszcze raz - nie zrobiłbym tego, gdyby wielu innych tego nie chwaliło. Jak inglisz spiking to idź tutaj: http://www.sohc4.us/forums/index.php?topic=1714.0 albo wpisz w google "rotella motorcycle" i poczytaj..... I dlatego go wlałem. Nie, panewek nie zatrę, pierścieni nie zakleszczę. Po prostu lubię szukać i sie edukować. Poczytałem trochę błędu nie zrobiłem. Edytowane 5 Sierpnia 2007 przez Buber Ponieważ racjonalne myślenie nie jest tym, na czym opiera się żaden z dyskutantów, nie ma co oczekiwać, że jakakolwiek argumentacja, która nie trafia do emocji, przekona go do przyjęcia lepszych zasad. David Hume, An Enquiry Concerning the Principles of Morals Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scorpion-k Opublikowano 5 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2007 Pamiętajcie że maksymalne obroty "tiraków" to ok. 1800 obr./min, a w ścigaczach to prawie obroty minimalne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 5 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2007 hehe tez go leje ale minerala , staruszek mi go zalatwia za pare zloty bankie 5L , ale leje go ze wzgledu na zuzycie smalcu :D , po niedlugospodziewanej wymianie tloczka zmnienie na jakis lepciejszy...chociaz nie wykluczone ze przy nim zostane :) btw w mojej poprzedniej firmie gosc lal ten olej do kilku letnich koni merca actrosow i z tego co wiem rowniez nie bylo klopotow. KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi