Skocz do zawartości

Yamaha TDM 850 ( TDM850 ), czyli co jest wart 15 letni motocykl?


Rekomendowane odpowiedzi

TDM 850 to rewelacyjna maszyna. Mi co prawda sie nie podoba troszke wizualnie, ale pozatym daje rade jak wtenczas. Znajomy mi sie dał przejechać, super sprawa. 2 cylindry - mniejsze koszty serwisu. Dźwięk z tłumikow troszke też mi sie nie podobał, ale to kwestia gustow juz. Jeździł z dziewczyną i z ładunkiem ,i nie narzekał na jakis problemy z obciązeniem. Ze spalaniem cos tam mowił ze nieraz mu sie nie podoba i kombinował cos z iglicą czy cos takiego :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W różnych artykułach na temat TDM-ki przewija się pewna wada: "Mocne rekcje na zmiany obciążeń silnika"

Czy ktoś mógłby wyjaśnić o co w tym właściwie chodzi? Czym się to objawia?

 

To nie wada. Jak napisałem wcześniej - energicznie reaguje na ruchy manetki. Mnie się to akurat podoba. Jak ruszysz manetą - to reaguje dość gwałtownie (chce wyjechac spod tyłka). I wyraźnie hamuje silnikiem, jak odpuszczasz.

TDMek używano do stuntu, własnie przez ten charakterek jak i smarowanie z suchą miską.

Edytowane przez MarianKa

Nie ma co płakać nad rozlanym szambem. Wsiąknie i smród minie [michoa]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to cos juz wiem, to ze silnik wytrzymuje 100tys to ok,

 

 

Nie WYTRZYMUJE. Taki przebieg na tym akurat silniku NIE ROBI WRAŻENIA. Trudno go zajeździć z powodu tego specyficznego układu smarowania (sucha miska). NAwet jeśli ktoś stuncił na TDM, to jej również to nie bolało tak, jak inne silniki.

 

Co do charateru. JAk MarianKa napisał., jedzie baaardzo żwawo. Jechałem 140kmh w dwie oisoby, odkręciłem gaz na maxa i ona zebrała się, jak na starcie prawie. Czujesz, że ten silnik lubi jazdę.

 

Olej. Zależy, co się wleje. Syntetyk ma intensywne walory przepłukujące, więc KAŻDY silnik weźmie go więcej, niż półsyntetyka czy minerała. Ja lałem pełen syntetyk i niechaj sobie ciut pociągnie. W końcu nie wiadomo, co poprzedni właściciel z motocyklem robił.......

 

Pozdróka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Pozdrówka

 

P.s. właśnie sprzedaję moją, bo mam już nówkę Deauville

 

 

Drogowiec, gratuluję nowego sprzęta. Napisz coś jak daje radę. Pozdrowienia.

 

TDM to zacny sprzęt. Ja miałem dylemat gdy kupowałem mojego V-stroma. Alternatywą była właśnie TDM-ka.

Ostatecznie nie wziąłem TDM-ki, bo V-Strom lepiej daje radę po gorszych drogach no i jest tańszy.

No i sposób umieszczenia akumulatora w TDM jest trochę skomplikowany...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zmusiałem mechanika, żeby zajrzał do moich zaworów zaraz po zakupie. Nie bardzo wierzyłem w stan licznika po prostu. Zajrzał i powiedział, że luzy zaworowe są FABRYCZNE. Moto miało 26,5 tysiąca na szafie. Dziś ma 26,1 tysiąca i nadal nie widać śladów zużycia. Prawidłowo eksploatowany taki silnik żyje dłuuuuugo. Ponoć 100 tysięcy nie robi na nim specjalnego wrażenia. Wada jest jedna..... Lubi sobie chalpnąć oleju. Ja jeżdżę na pełnym syntetyku i co tysiąc trzeba dolać 0,2 do 0,3 litra. Polecam to moto, choć nie na pierwsze. Jako drugie będzie dobre :(

 

Pozdrówka

 

P.s. właśnie sprzedaję moją, bo mam już nówkę Deauville

 

Obawiam sie trochę tej mocy w TDM (pierwsze moto), ale Transalp też ujdzie. TDM żeczywiście jest aż taka mocna? Radzę sobie chyba dobrze bo przed wakacjami nie jeździłem nawet na skuterze. Do tej pory przejechłem się na XTZ 750 i starym Transalpie. Na XTZ się wywaliłem, ale to dlatego że się nie tam gdzie trzeba zatrzymałem i nogą nie dostałem, więc nic się nie stało :buttrock:

 

Czy charakterystyka silnika jest jakaś szczególenie inna niż w XTZ??? Fakt - Super Tenere jest dynamiczna i pewnie się prowadzi nawet przy większych prędkościach, ale nie zuważyłem żeby XTZ wyrawało jakoś szczególnie z pod dupy (w każdym razie było to do opanowania) :flesje:

Edytowane przez Kowal.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obawiam sie trochę tej mocy w TDM (pierwsze moto), ale Transalp też ujdzie. TDM żeczywiście jest aż taka mocna? Radzę sobie chyba dobrze bo przed wakacjami nie jeździłem nawet na skuterze.

 

Opowiadaj dalej, a nie zastanawiales sie nad Hayabusa?

Po co sie ograniczac?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opowiadaj dalej, a nie zastanawiales sie nad Hayabusa?

Po co sie ograniczac?

 

Nie bardzo. No to rozumiem że TDM to zdecydowanie przesada. Natomiast ze starym Transalpem 600 radzę sobie dobrze. Jest w sam raz dla mnie i wcale nie jest taki mały.

Edytowane przez Kowal.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Transalp nie jest mały. TDM jest mocna.Na gumę idzie sama...z gazu bez problemu. Kikakrotnie mnie poszła przy ostrzejszym starcie spod świateł.

Moja TDM ma oczywiście na szafie teraz 36,1 tysiąca. Się przeliterowałem poprzednio....

Porównanie Deauville i TDM.

TDM to moc. Do tego pięknie ją oddaje. Ciągnie od dołu i lewa noga się nie mapracuje zbytnio. Potrzeba wyprzdzić? Nie ma sprawy. Zaskoczył mnie fakt, że w deszczu miałem suche stopy. Tam na dole nie ma żadnych owiewek, a buty suche!! Chba pijany inzynier narysował tego sprzęta, bo na trzeźwo takie sztuki nie wychodzą.

Deauville słabza, ale mniej na niej wieje (nie dotyczy to stóp). CHyba sobie dokupię owiewki na stopy. Deauville jest ciut niższy i na małych prędkościach zwotniejszy. Łatwiej też się podeprzeć. TDM wygodny bardzo, jednak nie dorównuje w tym Hondzie. Żeby tylko ten silnik Deauville'a jeszcze mniej drżał... Poza tym Honda ma kufry.... A i biegi lepiej wskakują. Kto jeździł Yamahą, ten wie, o czym tu piszę.

 

Pozdrówka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...