Skocz do zawartości

WSZYSTKO O BMW


DZIADU
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

jeśli nie zależy Ci na osiągach to wybierał bym 318 najlepiej " is" ma 140 km i nieżle pogania a 2 literki mają tylko 10 kucyków więcej , koszty założenia instalacji lpg na 4 cylindry(318) a na 6(320) jest już znaczna , mowa oczywiscie o sekwenci nie poleca instalacji mieszalnikowych ( strzały w dolot a tym samym częste uszkodzenia przepływomierza i przepały). 320 ma trochę lepszą dynamikę ale 318 bedzie tańsza w codziennej eksploatacji

 

 

 

czyli wystarczy ze kupie benzyniaka 318? wersji is to jeszcze nie widzialem. dziwne, ze tansza w eksploatacji. przeciez ten silnik trzeba krecic wyzej a przez to pali wiecej. czy tez nie mam racji?

 

z instalacja LPG to fakt. orientujesz sie moze jaki koszt?

 

najbardziej zalezy mi wlasnie na malych kosztach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yogi generalnie IS to najlepszy stosunek osiągów do spalania.

Przy np. m20b20 trzeba liczyć się ze spalaniem rzędu 14-18 litrów LPG, IS spali kapke mniej a bez problemu objedzie m20b20.

 

Jeżeli chodzi o gazownie, to tylko sekwencja bądź BLOS. Instalacje I i II gen to totalny syf (sam to przerabiam), zwężenie w dolocie zabiera ok. 40% mocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli wystarczy ze kupie benzyniaka 318? wersji is to jeszcze nie widzialem. dziwne, ze tansza w eksploatacji. przeciez ten silnik trzeba krecic wyzej a przez to pali wiecej. czy tez nie mam racji?

 

z instalacja LPG to fakt. orientujesz sie moze jaki koszt?

 

najbardziej zalezy mi wlasnie na malych kosztach.

taka sekwencja u mnie kosztuje ok 3 tys u was zapewne bedzie troche więcej, co do spalania to nie zgadzam sie z Tobą , wiesz że to zależy tylko i wyłącznie od kierowcy , równa jazda , umiejętne wykorzystanie momentu obrotowego i sporadyczne korzystanie z hamulca potrafi znacznie obniżyc apetyt autka. Wracając do e36 , jest jeden mały problem wersja is wychodziła w coupe tak wiec wchodzi w gre sprzęt po swapie bo Ty szukasz kombi, polecam ten silnik , jest to rozwinięcie m40 , is to m42(montowane w e36 od końca 93r) już na łańcuchu rozrządu tak że wymiany paska odpadają , przy mieszanej normalnej jezdzie spalanie do 11l LPG , jeśli nie trafisz takiej to bież zwykłą 318i tak jak mówiłem wcześniej moim zdanie jest to rozsądniejsze rozwiązanie niż 320 , jest ich naprawde dużo na rynku i mozna wybrac laleczke bezwypadkowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy np. m20b20 trzeba liczyć się ze spalaniem rzędu 14-18 litrów LPG, IS spali kapke mniej a bez problemu objedzie m20b20.

 

Jeżeli chodzi o gazownie, to tylko sekwencja bądź BLOS. Instalacje I i II gen to totalny syf (sam to przerabiam), zwężenie w dolocie zabiera ok. 40% mocy.

 

no mi m20 pali własnie coś koło 15-18l, zresztą benzyny też coś koło tego

co do instalacji to się nie zgodzę, mam najprostszą instalację i mocy mi nie brakuje, nie odczuwam różnicy pomiędzy lpg a benzyną, wczoraj rozbujałem mojego kanta do 195km/h właśnie na gazie, bąki też kręci niezłe

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no mi m20 pali własnie coś koło 15-18l, zresztą benzyny też coś koło tego

co do instalacji to się nie zgodzę, mam najprostszą instalację i mocy mi nie brakuje, nie odczuwam różnicy pomiędzy lpg a benzyną, wczoraj rozbujałem mojego kanta do 195km/h właśnie na gazie, bąki też kręci niezłe

bo masz kolego e30 z silnikiem m20 a w e36 sześcio cylindrówka to m50 na 24zaworach a to już troche inna bajka

 

no mi m20 pali własnie coś koło 15-18l, zresztą benzyny też coś koło tego

co do instalacji to się nie zgodzę, mam najprostszą instalację i mocy mi nie brakuje, nie odczuwam różnicy pomiędzy lpg a benzyną, wczoraj rozbujałem mojego kanta do 195km/h właśnie na gazie, bąki też kręci niezłe

bo masz kolego e30 z silnikiem m20 a w e36 sześcio cylindrówka to m50 na 24zaworach a to już troche inna bajka mowa instalacji lpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo masz kolego e30 z silnikiem m20 a w e36 sześcio cylindrówka to m50 na 24zaworach a to już troche inna bajka mowa instalacji lpg

 

no mam-przecież napisałem

Samson pisze (zrozumiałem że ogólnie, w tym samym zresztą poście piszę o silniku m20) że I i II gen. instalacji to syf-ja się z tym nie zgadzam -bo w starszych silnikach do których były stworzone są optymalne

nikt nie będzie przecież pchał do 125p instalacji 4tej gen. bo z czego będzie elektronika zczytywała dane :crossy:

dla mnie także jest naturalne że do nowoczesnych silników nikt nie będzie pchał instalacji za 1000zł

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O czym Konradzie wypisujesz? Jakich starszych silnikach? Instalacje pierwszej i drugiej generacji to po prostu mało wydajne starocie. Aby działały poprawnie mikser musi być dużo węższy od dolotu co powoduje absolutny spadek mocy. Jeździłeś swoim autem przed montażem gazu?

 

Nie próbuję napisać, że najlepsza do m20b20 jest instalacja ciekłego wtrysku, tylko że najlepszy jest blos (stosunek ceny do osiągów). Silnik odżywa, pojawia się zatracone doładowanie mocy przy 4000rpm. Powiem tak, znam kilka m20 na 1 i 2 generacji i wszystkie są zamulone.

 

Przykład, mój touring przed montażem na 2 biegu latał bokiem na suchym asfalcie, od 3800rpm miał świetne doładowanie aż do czerwonego pola. Po montażu drugiej generacji (odczyt TPS i lambda) moc spadła potwornie. Moc jest taka sama na średnich jak i na wysokich obrotach. Czuć tylko nieznaczne doładowanie przy 4000rpm.

 

Jeżeli u ciebie nie ma "pierdo*nięcia" powyżej 3800rpm, to znaczy że masz szambo a nie instalacje gazową.

Jeżeli miarą osiągów na gazie jest dla Ciebie prędkość maksymalna to pomyliłeś auta. To nie jest cinquecento które na benzynie poleci 155 a na gazie 127,5.

Edytowane przez samson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym też zauwazyć, że często użytkownicy M50 na klasycznej instalacji LPG marudzili na spalanie 18-19l/100 dla 520. U mnie spalanie skacze do 17l przy temp poniżej 5*C poza tym mieszczę się w okolicy 16, nie odczuwam spadku mocy na sekwencyjnej instalce.

Tylko głupiec ma na wszystko gotową odpowiedź :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja latam e-34 z 2.4td z 91r. Jestem zadowolony z tej czarnej piękności:) Wozi się na 17-stkach i ładnie to wygląada. Zastanawiałem się nad sprzedaża i kupnie okulara... Ale jak fundusz pozwolą to kupie jednak e-38, a jeśli będzie troche gorzej to e-39:).

 

P.S.

 

Mam pytanko- nalałem niedawno do chłodnicy specyfiku w płynie do uszczelniiania chłodnic. Auto niestety pochodziło tylko z 5minut na tym. Zgasiłem je i za 25miinut odpaliłem. Ujechałem 5km i wywaliła mi wode, tzn płyn!! Węże zrobiły się twarde. Odczekałem troche i nastepnie ujechałem może z 10km. Znowu dolałem wody i było już dobrze przez 50km!! Byłem wtedy w trasie...

 

No i mam pytanie- coś się mogło zatkać?? Niby krążenie jest ale nie zaciekawe.Tzn nie leci ciągłym strumieniem a odpowietrzony jest dobrze bo robiłem już to dziesiątki razy...Chyba że żle coś robie. odpowietrzałem układ, termostat wywaliłem już. Zauważyłem że węze już się robią twarde po chwili chodzenia. Korek jest nowy. Wtedy jak odkręce to wywala tą wode a ona jst naweet letnia!

 

Dlaczego się robi takie ciśnienie??

Chłodnica mogła się zatkać gdzieś??

czy może to to zbieg okolicznośi i popma poszła od wody??Słyszałm że tam jest plastikowy wirniczek.

Czym mogę tą chłodnice jakoś wymyć??

 

Mam nazieje że mi pomożecie i jakoś sam dojde do tego... Jeśli nie to zaprowadze auto do mechanika...

 

Dodam tylko że przed wlaniem tego g... auto chodziło bardzo dobrze. Pozrawiam.

 

Aha!! Co ciekawe!! Perzejechałem się ostatnio 4km i wróciłem do chaty. Chlodnica była zimna cała!! A węze gorące- termostatu już nnie ma. Ciśnienie było na węzach- gdy odkręciłem korek chłodnica jakimś cudem zrobiła się dość ciepła!! Co to ma być??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

August, dziwne jest to co opisujesz, przy zamkniętym obiegu płyn nie dociera do chłodnicy?? Przy rozszczelnieniu (odkręceniu korka) plyn doiera do chłodnic?? To jakiś cyrk, sprawdź jeszcze dla pewności co się dzieje pod korkiem wlewu oleju, nie chcę być złym prorokiem ale w tych silnikach lubiły pękać głowice a objawy jakie opisujesz mogą na to wskazywać. W linku do klubu M Power, który podałem jest dość szczegółowo opisana pięta Ahillesowa M20 i 2.4td.

Tylko głupiec ma na wszystko gotową odpowiedź :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jakoś to jest ddziwne. Tzn woda jest w chłodnicy ale jak się przejade to ona jest zimna a jak otworze korek to jest jakoś cieplejsza. Nie wiem. Gdzie jest pompa wody w tym silniku?? Jak oczyścić chłodnice?? Olej jest czysty bez wody... WWszystko było ok. Dopiero po wlaniu tego copstwa tak zaczeła robić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam...

od niedawna mam E39 528 IA w automacie...

auto jest fajne (max wyposazenia) dobrze jezdzi ale tez niezle pali :icon_question:

niezle znaczy niemalo...

po malu sie przyzwyczajam... troche teraz bede walczyl z zawieszeniem... takie male duperelki i bedzie wszystko ok...

przed sniegami musze tez zmienic kola z 17...

 

kupilem ja za rozsadna cene wiec wlozenie 5 tysiecy nie zrobi wielkiego klopotu...

 

to moja pierwsza beemka i widze roznice in plus w porownaniu z innymi nawet dodrymi markami :icon_evil:

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

to moja pierwsza beemka i widze roznice in plus w porownaniu z innymi nawet dodrymi markami :buttrock:

 

pozdro

 

 

BRZMIENIEE!!!!! I wrażenia z jazdy powyżej 4000rpm :crossy: W kwestii E-39 to niestety te modele cieszą się opinia wrażliwych na nasze drogi i niestety w tym już nie wymienia się dupereli lecz całe elementy.

Tylko głupiec ma na wszystko gotową odpowiedź :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam kilka niejasności odnośnie serii3(dokładnie chodzi mi tylko o model E36powyżej '93) jeśli ktoś zna odpowiedz na któreś z pytań byłbym dzwięczny :icon_mrgreen: za pomoc no to zaczynam

 

pyt 1. czy w 320 stosowano tylko vanos 2stopniowy czy bezstopniowy też

pyt 2.jaka jest realna różnica w spalaniu pomiędzy silnikami 2.0; 2,5; 2,8 wszystkie na vanosie

pyt 3.jeździłem troche z kolegą jego 320'94 i podczas przyspieszania słychać taki fajny "syk" coś w stylu dzwięku turbiny w tdi, i zastanawiam się czy to jest sprawka vanosa, czy wszystkie e 36 tak mają?

 

narazie starczy :D

Edytowane przez Harvester
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...