bart xj Opublikowano 3 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2006 Tak ten altek ma szczotki ,2 ha a miało ich tam nie być przynajmniej tak mi wszyscy mówili ale podkusiło mnie aby sobie zajrzeć pod pokrywę altka i tam szczotki znalazłem i jedna z nich upalona była :flesje: tak wiec w tym altku szczoty sa i nie do zamiatania jak to ktoś napisał tak wiec jeszcze Raz dziekuje i pozdrawiam :notworthy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piasek80 Opublikowano 25 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2021 (edytowane) Odgrzeję kotleta: Spotkał mnie ten sam problem: XJ600 51J z `90r. Rozebrałem altek i nie ma on szczotek, przynajmniej nigdzie nie znalazłem takowych. Pomiary linii ładowania wchodzącej wtyczką do "regulatora" zewnętrznego dały wynik 16 volt prądu zmiennego na każdej z trzech. Na akumulatorze niestety ledwo 12V i to bez świateł. Napięcie spoczynkowe naładowanego aku 12,56V, po rozruchu napięcie na zaciskach aku spada o 0,5V bez świateł i 0,8 po ich włączeniu. Wychodzi na to że "regulator" (choć to bardziej zewnętrzna dioda prostownicza) postanowił skonać. Czy moje podejrzenia są słuszne ? Co jeszcze zauważyłem: po rozruchu zimnego moto, "regulator" w ciągu kilkunastu sek robi się ciepły, po kilkudziesięciu dość znacznie ciepły. Po oględzinach wtyczki widać ze tam jej obudowa na jednym z "pinów" lekko wytopiona. Bezpiecnziki przejrzane, wszystkie kostki posprawdzane itp, no tam nie ma się co więcej popsuć. Wszystko działa, sprawnie, tylko ładowanie gdzieś wsiąkło. Akumulator nowy bo stary był beton, 7 lat stał bez prądu razem z motocyklem, nieodpalany. Edytowane 25 Czerwca 2021 przez Piasek80 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba Opublikowano 25 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2021 Padnięty regulator i tyle 🙂 Cytuj http://czcross.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piasek80 Opublikowano 25 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2021 Też tak na czuja zamówiłem, w sumie nawet dwa bo identyczny jaki mam w Chinach 35zł z przesyłką do Polski, ale będzie dopiero za miesiąc. W Polsce jakiś no-name ale podobno pasujący zamiennik 85zł, ale za to już na wtorek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba Opublikowano 25 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2021 Te chińskie to loteria, może paść po kilku godzinach pracy, do yamahy warto założyć - https://archiwum.allegro.pl/oferta/regulator-napiecia-tourmax-yamaha-xt-600-eh-od-sm-i8180574660.html Cytuj http://czcross.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piasek80 Opublikowano 25 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2021 Chinol grosze kosztował, do szuflady może być. Obecny pojęcia nie mam ile wychodził w tym moto bo moto 7 lat stał (od czasu końca ostatniego przeglądu) Może też mu sztycha daliśmy odpalając go na kablach z samochodu kiedy sprawdzałem co to warte i czy działa... Tamtego za 80 jeszcze nie wysłali - zawsze można zrezygnować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piasek80 Opublikowano 3 Lipca 2021 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2021 Bo tak nie było okazji. Przyszedł, wymieniłem i takie mam wartości ładowania: wyższe bez świateł, niższe na światłach. Co mnie dziwi (i ciekawi) dlaczego ten regulator tak się grzeje. Po ok minucie robi się już mocno gorący. To tak normalne ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nabokow Opublikowano 4 Lipca 2021 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2021 Tak, normalnie, że się grzeje. I nie jest to żaden "regulator" w cudzysłowie, ani żadna "zewnętrzna dioda prostownicza", tylko faktyczny tyrystorowy regulator napięcia. Cytuj https://www.youtube.com/watch?v=4bOYumujA_k Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piasek80 Opublikowano 4 Lipca 2021 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2021 (edytowane) Dzięki za wyjaśnienia i sprostowanie co to prawidłowego nazewnictwa. Poprzedni miałem zamocowany na jakąś białą pastę (która już była proszkiem) do tej aluminiowej blachy. Obstawiam że to jakaś termoprzewodząca. Nowy przykręciłem już normalnie, blacha po krótkim czasie robi się ciepła czyli odbiera to ciepło. Nie wiem - z ta pastą tak ma być czy to tylko nadgorliwość poprzednika ? Jeszcze co do kwestii samego ładowania: czy spadek napięcia o prawie 1V na światłach to prawidłowa wartość ? Generalnie zastanawiam się nad zamontowaniem jakiegoś dodatkowego światła do jazdy dziennej aby się z jednej nie zapominać o tych światłach (w autach mam wszędzie automatyczne to z głowy wylatuje) z drugiej po co niepotrzebnie obciążać stale układ ładowania. Czy ew. najbardziej prądożerną żarówkę przedniego reflektora wymienić na jakiś LED`owy zamiennik ? Edytowane 4 Lipca 2021 przez Piasek80 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 4 Lipca 2021 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2021 Eeeee, duzo pytan. Ta pasta miala polepszyc przewodzenie miedzy korpusem reglera a blacha, tak naprawde to taki regler powinien byc umieszczony tak by byl chlodzony powietrzem i miec wlasna chlodnice alu. Dziala on w ten spsob z nadwyzki pradu zamienia na cieplo, stad to grzanie sie. To normalne ze miernik pokazuje spadek napiecia po obciazeniu swiatlami, i to jest prawdziwe napiecie ktore daje uklad ladowania, w odroznieniu od "napiecia powierzchniowego aku" pokazywanego przez miernik bez obciazenia. Zwroc uwage ze prawidlowy miernik napiecia baterii jest zawsze obciazony oporem. Nie ma na razie sensu stosowac swiatla LED w lampie glownej, bo nie ma dalej zarowek glownych LED odpowiedniej jakosci. Natomiast mozesz zastosowac swiatla LED w tylnej lampie i kierunkowskazach, co odciazy uklad ladowania, natomiast swiatla mijania i drogowe poprawic przez zastosowanie mocniejszej zarowki H4, sprawdzenie jakosci odblysnika i puszczenie pradu przez przekazniki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piasek80 Opublikowano 4 Lipca 2021 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2021 4 godziny temu, Adam M. napisał: powinien byc umieszczony tak by byl chlodzony powietrzem a jest pod boczną owiewką która skutecznie jeszcze ogranicza mu wentylację. Przełożenie w inne miejsce nie bardzo wchodzi w grę bo tam każda wiązka ma luzu może 5cm na boki i ze 2 na długości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 5 Lipca 2021 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2021 Stara konstrukcja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piasek80 Opublikowano 21 Lipca 2021 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2021 Radość nie trwała długo. Regulator wytrzymał całe 160 kilometrów... 4 wyjazdy i spalił się, stopił dosłownie. Na drodze musiałem to na chama rozpinać bo mi niemal wtyczkę od instalacji stopiło z tym gównem. Mało tego uwalił mi jeszcze bezpiecznik od zapłonu. Całe szczęście że pod pokrywką bezpieczników Yamaha wówczas dawała zapasowe i akurat taki był także było jak wrócić do domu. Teraz muszę tego śmiecia reklamować i już czuję że na dzień dobry będzie paragon, pudełko itp... które po montażu poszły w kosz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba Opublikowano 21 Lipca 2021 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2021 ale jaki tak Ci padł? Tourmax? czy chinol? Cytuj http://czcross.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bimbak Opublikowano 21 Lipca 2021 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2021 A akumulator był naładowany? Im słabszy aku tym gorsze życie wiedzie regulator. Przy leciwych sprzętach warto się przyjrzeć wszystkim połączeniom elektrycznym od altka, aż do aku. każda strata po drodze to większy stres dla regulatora. Cytuj http://bikepics.com/members/chudy/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.