CiasnyBaniak Opublikowano 4 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2006 WitamCzy ktoś może ma jakieś praktyczne doświadczenia odnośnie ilość zębów na przełożenie- prędkosć.Konkretny mój przykład, Przód mam 14 tył 48, NIe dogadałem sie ze sprzedawcą, i przysłał mi 15 zębową, na przód z tyłu dobrze- czyli 48.Zastanawiam sie jak bardzo zmieni predkosc na szybkosc, jeden ząbNIe wiem czy mam wymieniać- czy zostawić 15 zębów...Domyślam sie ze bedzie nieco słabszy i szybszy- tylko czy - pomijalnie- czy będzie to duża róznica...? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
samolot Opublikowano 4 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2006 15/14= 1,07 ....... O 7% moto przy tej samej predkosci bedzie mialo mniejsze obroty niz przed wymiana. Albo inaczej przy tych samych obrotach predkosc bedzie wieksza o 7%, co nie znaczy ze predkosc maksymalna musi byc wieksza gdyz motocykl moze nie miec sily pokonac oporow ruchu i rozbyjac sie do wiekszej predkosci.Motocykl bedzie "slabszy o 7%" i o tyle dluzsze bedziesz mial wszystkie biegi,Jak traktujesz motor turystycznie to nie bedzie Ci to przeszkadzac. Natomist jak ostro dzidujesz i lubisz postawic na kolo to mozesz odczuc spadek dynamiki. Cytuj Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pazur Opublikowano 4 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2006 (edytowane) Ciasny Baniaku - prędkość w ogóle się nie zmieni, a nawet moto będzie jeździło trochę szybciej.Pomimo zmiany przełożenia z przodu, sprzęt będzie lepiej się kręcił i być może uda się nawet zapiąć czerwone pole na ostatnim biegu. jesli nie kręcisz sprzęta do końca i nie latasz powyżej 200 km/h to nie odczujesz różnicy. Edytowane 4 Listopada 2006 przez Pazur Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiler Opublikowano 4 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2006 Samolot ty znowu zaczynasz :banghead: Od kiedy 7% różnica mocy = 7% różnicy prędkości :banghead: .Czy naprawde tego uczuli was na tej politechnice przy robieniu tych wykresów ??? :bigrazz: Jeśli tak to naprawde powiedz gdzie jest ta politechnika :banghead: ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
samolot Opublikowano 4 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2006 Pazur to zalezy jescze w jakim sprzecie. W poczciwej MZ zmiana zebatki przedniej na wieksza nie powiekszy predkosci ni troche (a zamuli znacznie ) a predkosc moze nawet wpasc. Predkosc maksymalna moze wzrosnac po zastosowaniu wiekszej zebatki przedniej w motocyklach ktore na poprzedniej zebatce dokrecaly sie az do czerwonego pola na ostatnim biegu.Kiler ale zrobiles przedszkolny blad. Od kiedy to zebatkami mozna zwiekszyc badz zmniejszyc moc silnika ?? :flesje: Cytuj Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sylwek Opublikowano 4 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2006 Pazurowi chodzilo o pozorny przyrost mocy...wex samolot nie wszczynaj konfliktow jak zwykle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ventura Opublikowano 5 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2006 Spokojnie możesz zakładać tą 15. Fakt że z przodu jeden ząb więcej to tak jak byś z tyłu dał o 3 ząbki mniej ale nie powinno to w niczym przeszkadzać i raczej nie powinno to być znacznie odczówalne. A swoją drogą to możesz to odesłać i zażądać wymiany. Chyba nie trzeba być tu profesorem matematyki żeby wysłać zębatke 14 skoro ktoś taką chce. Nie wiem jak można było się nie dogadać, odeślij mu ją razem z liczydłem i książką z matematyki do 1 klasy pdst. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kaszpir Opublikowano 5 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2006 (edytowane) Polecam programik geardata (Dzięki Ryży :icon_rolleyes: :cool: ). Można go pobrać bezpłatnie z netu. Pozwala on po podaniu danych technicznych (wielkość koła, przełożenia na poszczególnych biegach, przełożenie na zespole napędowym) oszacować teoretyczne prędkości na poszczególnych biegach.W mojej XJ mam do wymiany łańcuch i chyba założę mniejszą o 2-3 zęby zębatkę z tyłu. Nie mam zapotrzebowania na przyspieszenie, a przelotową dla mnie prędkość będę osiągał przy niższych obrotach.Pozdrawiam P.S. Jeżeli ktoś chce to mogę podesłać ten programik mailem (ok. 250 kB jako .rar). Edytowane 5 Listopada 2006 przez Kaszpir Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skoal Opublikowano 5 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2006 Slyszalem ze miejsze zebatki na przod zaklada sie, zeby latwiej stawiac maszyne na gume...faktycznie tak jest? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Soku11 Opublikowano 5 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2006 To jest tak jak z przekladniami w rowerze :icon_rolleyes: Im wieksza z tylu i im mniejsza z przodu to lepsze przysieszenie :cool: POZDRO Cytuj Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wujek Opublikowano 5 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2006 http://www.schmidt-sven.de/texte/geardata.htm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vlaad Opublikowano 5 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2006 (edytowane) Wujek, fajna stronka tylko ja nie sprechen sie bitte :wink: . Edytowane 5 Listopada 2006 przez Vlaad Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wujek Opublikowano 5 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2006 Vlaad specjalnie dla Ciebie http://www.vfr-oc.de/download/download.htm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebeq Opublikowano 6 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2006 Panowie a działa Wam ta geardata pod XP ??????? bi mi jakis błąd wywala? trzeba to jakos specjalnie odpalać ,coś doinstalować ?? dajcie jakiegoś małego FAQ, bo po niemiecku ja tez nie kumam ,wkońcu te same strony co Vlaad :). Pozdro seba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vatzeque Opublikowano 6 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2006 Ło matko boska, to jest po niemiecku :/ Cytuj Szkolenia motocyklowe, Żory Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.