Piotrusgsx Opublikowano 3 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2006 Widzisz wskazania predkosciomierza badalismy "piatym kolem" i za pomoca GPS-u. Wskazania obrotomierza mozna jedynie zbadac na hamowni, A po co Ci hamownia? Przeciez sygnal obrotu mozna wziac z impulsatora na wale napedowym i motocykl moze stac "na luzie" ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
samolot Opublikowano 3 Listopada 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2006 Nigdy nie bylo ze mnie elektryka, a pozatym powiadaja zeby silnika nie wkrecac na maksymalne obroty na luzie ( bez obciazenia). Cytuj Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiler Opublikowano 4 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2006 (edytowane) Panowie i panie :lalag: :) ja zrezygnowalem z odpowiedzi na posty pana Samolota i wam też to radze :buttrock: :) szkoda nerwów Edytowane 4 Listopada 2006 przez kiler Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Meniu Opublikowano 4 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2006 A jak niektórzy palą gume na odcięciu to im troche schodzi zanim strzeli i jakoś sie im nic nie dzieje:icon_question: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bekriss Opublikowano 4 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2006 Panowie i panie :P :biggrin: ja zrezygnowalem z odpowiedzi na posty pana Samolota i wam też to radze :buttrock: :P szkoda nerwówCo w tym zlego ze docieka takich rzeczy?? Moze bedzie to malo praktyczne ale jak go interesuje nawet to przy jakich predkosciach obrotowych zmieniac poszczegolne biegi to nie ma nic w tym zlego. Ja tez np majac zdlawiona xjte dociekalem bardzo dlugo jak jest zdlawiona (nie udalo mi sie ostatecznie) nie majac zamiary jej odlawiac. Poprostu chcialem wiedziec i juz. Wbew pozorom takie wykresy sa miarodajne. Kolega jezdzacy na diversion 600 zdobyl wykresy z ktorych odczytal przy jakich predkosciach obrotowych zmieniac biegi zeby spalanie bylo najnizsze. Jego xjta potrafi spalic 3,5l/100 a przy przolotowej 120 3,8-4l/100. Wczesniej nigdy nie slyszalem zeby diversion tak malo palila chyba ze przy predkosci 90km/h. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebazaz Opublikowano 4 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2006 A po co Ci hamownia? Przeciez sygnal obrotu mozna wziac z impulsatora na wale napedowym i motocykl moze stac "na luzie" ??Dokładnie tak. Wystarczy wziąć dokładny miernik częstotliwości/okresu i zapisać wskazanie przy 10000 obr/min według obrotomierza. Następnie pomnożyć uzyskaną częstotliwość przez 60 i otrzymamy dokładną liczbę obrotów na minutę. Jeśli dostajemy 2 impulsy na jeden obrót wału, to otrzymaną wartość dzielimy przez 2 i gotowe.Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domel Opublikowano 4 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2006 Kolega jezdzacy na diversion 600 zdobyl wykresy z ktorych odczytal przy jakich predkosciach obrotowych zmieniac biegi zeby spalanie bylo najnizsze. Jego xjta potrafi spalic 3,5l/100 a przy przolotowej 120 3,8-4l/100. Wczesniej nigdy nie slyszalem zeby diversion tak malo palila chyba ze przy predkosci 90km/h.To zdobądż takie wykresy :) A co do wykresów trakcyjnych itp.kurde jeżdzimy dla przyjemności czy po co,zmieniam biegi jak mi to odpowiada(biorąc pod uwage pare rzeczy) poza tym ruch drogowy też wymusza pewną specyfike ruchu a nie jak w realiach laboratoryjnych.To czy zmienie biegi 500 obr. wyżej czy niżej dużych róznic nie spowoduje a co z tego że pojade do 100km/h 0,3 sekundy lepiej...nawet tego nie odczuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 4 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2006 Jednak warto wiedziec takie rzeczy, chocby z czystej ciekawosci. Ja tez bym poprosil o te wykresy dla Dywersji :cool:. Ciekawe czy pokrywaja sie z moim obecnym stylem jazdy bo na trasie rzeczywiscie spala mi 3,8l/100 przy sredniej predkosci 120 km/h. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
samolot Opublikowano 4 Listopada 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2006 (edytowane) Jesli chodzi o minimalne zuzycie paliwa to wbrew pozorom na niskich biegach trzeba dosc dynamicznie przyspieszac i jak najszybciej wrzucic bieg najwyzszy i na tym biegi jechac juz ze stala umiarkowana predkoscia.Potrafie zrobic wykresy dynamiczne ( dynamiki na posczegolnych biegach w funkcji predkosci jazdy) dla kazdego pojazdu w excelu natomist zuzycia (w l na 100km )paliwa jeszcze niestety nie bo to jest wyzsza szkola jazdy. Ciekawostka jest ze na 6 biegu w CBR 600 najlepsze przspieszenie uzyskuje sie w granicach 100km-h ( 5 tys obr ) a nie jak by sie wydawalo przy duzo wiekszych obrotach np 7-8 tys ( predkosc 140 -160km/h). A ze akurat moja honda pali najmniej kolo setki to mozna wnioskowac ze tam gdzie motocyl dysponyje na najwyzszym biegu najlepszym przyspieszeniem wtedy najmniej pali. Wiec jednak te wykresy dynamiczne sie do czegos przydaja :D Edytowane 4 Listopada 2006 przez samolot Cytuj Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
simon* Opublikowano 4 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2006 dla mnie ten temat jest abstrakcja z racji tego ze obrotomierz nie pokazuje mi wiecej niz 8 tys obr(jest zepsuty), a to czy maszyna spali mi 3,8 czy 4 litry/100 ... 2 kolka kupilem po to by sie wyszalec a nie oszczedzac go na obrotach :) milej ekonomicznej jazdy :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 4 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2006 A ze akurat moja honda pali najmniej kolo setki to mozna wnioskowac ze tam gdzie motocyl dysponyje na najwyzszym biegu najlepszym przyspieszeniem wtedy najmniej pali. Szkoda że jest zimno, bo chętnie bym zrobił pomiar przyspieszania, np. na 6 biegu od 90 do 110 i na przykład 110 - 130. W sumie - jutro zrobie to samochodem. Pokaż ten swój sławetny wykres, zamieść w necie, albo wyslij do mnie na maila, CHCĘ TO ZOBACZYĆ, bo kur*a jakoś mi ti wszystko nie gra ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
samolot Opublikowano 4 Listopada 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2006 Nie wierzysz ze tam gdzie motocykl dysopnuje najwiekszym mprzyspieszeniem to najmniej pali? To samo jest w samochodach-sprawdzilem.Podaj maila to przesle Ci plik w eXcelu ktory bedziesz mogl zmodyfikowac ( bo jest dla CBR 600)i ustalic wykresy dynamiczne dla swojego moto :D Cytuj Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 4 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2006 Nie, nie wierze. Podam przykład bardziej dobitny - mój samochód przy 90 km/h ma około 2500 obr. Ledwo przyspiesza przy tej prędkości, a pali mniej niż przy 120 ok/h gdzie sprawniej się rozpędza, bo wchodzi w wyższy zakres obrotów (moment i moc). Powyzej znowu zilnik jest najmocniejszy, ale zaczyna się walka z opowem powietrza (głównie, ale nie tylko). Tak więc Twoja teza, owszem bardzo interseujaca (sam nie wierze w to co mówię) jest jednak błędna. Tymabrdziej zastanawiam się, czy CBR tak świetnie idzie na 6 biegu przy 100 na godzinę. Ale na to mam nadzieję mi odpowie Twój wykres. Maila przesłałem, zreszta jest w profilu.Załączam dane wspomnianego samochodu, gdzie widac różnice - 1.1 litra na 100 więcej przy 120.http://www.astercity.net/~bigzbych/dane.html Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pompka Opublikowano 4 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2006 Jesli chodzi o minimalne zuzycie paliwa to wbrew pozorom na niskich biegach trzeba dosc dynamicznie przyspieszac i jak najszybciej wrzucic bieg najwyzszy i na tym biegi jechac juz ze stala umiarkowana predkoscia. Bzdura. Tylno nie pisz, że tak powiedział jeden z Twoich profesorów :flesje: . W motocyklu cieżko takie oszczędnosci zauwazyć ale pojeździj czymś co pali średnio powiedzmy 25 l/100 km. Minimalne spalanie można osiągnąć przy delikatnych przyśpieszeniach (żadnego gwałtownego dodawania gazu) i utrzymywaniu możliwie małych obrotów silnika (każdy obrót wału to jakaś tam porcja paliwa). Akurat w tym temacie mam jakąś wiedzę i troszkę doświadczenia (popartego zdaniem praktyków) ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
samolot Opublikowano 4 Listopada 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2006 W gre wchodza subiektywne odczucia kierowcy ktory ma wrazenie ze jak silnik wyje na wysokich obrotach to wtedy ostro przyspiesza, a gdy ma np 2500 tys obr ( w samochodzie) to wtedy go muli bo silnika prawie nie sluchac, ale raz jescze powtarzam ze to jest tylko subiektuwne oczucie. Wez stopre i sprawdz gdzie precedzej twoje auto sie rozpedzi od 90 do 100km/h czy od 120 do 130. Gwarantuje Ci ze w pierwszym przypasku czas ten bedzie o wiele krotszy, bo auto dysponuje wiekszym zapasem sily napedowej na kolach niz w drugim przypadku. Jest tak dlatego ze mimo ze przy 120km/h moment obrotowy bedzie wieksz niz przy 90 to cala nadwyzszke tego momety bedzie niwelowac gwaltownie rosanacy ( do kwadratu ) opor powietsza ktory ograniczy sile napedowa na kolach ( a zatem i przyspieszenie ) do wartosci mniejszej niz przy 90km/hAby nie byc goloslownym nalezalo by przeprowadzic testy drogowe.Jako ze nie mam dostepu do samochodu i motocykla (snieg) przesylam dla pawla wykresy trakcyjne 3 pojazdow- hondy cbr 600 f2 ( dla ktorej najwieksze przyspieszenie na 6 biegu jest w okolicach 100km/h i dlatego przy tej predkosci jest najmniejsze zuzycie paliwa- golfa 2 -1.6 benzyna o mocy 75KM ( ta predkosc to ponad 80km/h)- passata B4 1,9TDI 90KM , dla ktorego ta predkosc wynosi 90km/h Cytuj Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.