Skocz do zawartości

Odcięcie zaplonu, czemu fabryka "przegina"


samolot
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Widzisz wskazania predkosciomierza badalismy "piatym kolem" i za pomoca GPS-u. Wskazania obrotomierza mozna jedynie zbadac na hamowni,

 

A po co Ci hamownia? Przeciez sygnal obrotu mozna wziac z impulsatora na wale napedowym i motocykl moze stac "na luzie" ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie i panie :P :biggrin: ja zrezygnowalem z odpowiedzi na posty pana Samolota i wam też to radze :buttrock: :P szkoda nerwów

Co w tym zlego ze docieka takich rzeczy?? Moze bedzie to malo praktyczne ale jak go interesuje nawet to przy jakich predkosciach obrotowych zmieniac poszczegolne biegi to nie ma nic w tym zlego.

 

Ja tez np majac zdlawiona xjte dociekalem bardzo dlugo jak jest zdlawiona (nie udalo mi sie ostatecznie) nie majac zamiary jej odlawiac. Poprostu chcialem wiedziec i juz.

 

Wbew pozorom takie wykresy sa miarodajne. Kolega jezdzacy na diversion 600 zdobyl wykresy z ktorych odczytal przy jakich predkosciach obrotowych zmieniac biegi zeby spalanie bylo najnizsze. Jego xjta potrafi spalic 3,5l/100 a przy przolotowej 120 3,8-4l/100. Wczesniej nigdy nie slyszalem zeby diversion tak malo palila chyba ze przy predkosci 90km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A po co Ci hamownia? Przeciez sygnal obrotu mozna wziac z impulsatora na wale napedowym i motocykl moze stac "na luzie" ??

Dokładnie tak. Wystarczy wziąć dokładny miernik częstotliwości/okresu i zapisać wskazanie przy 10000 obr/min według obrotomierza. Następnie pomnożyć uzyskaną częstotliwość przez 60 i otrzymamy dokładną liczbę obrotów na minutę. Jeśli dostajemy 2 impulsy na jeden obrót wału, to otrzymaną wartość dzielimy przez 2 i gotowe.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega jezdzacy na diversion 600 zdobyl wykresy z ktorych odczytal przy jakich predkosciach obrotowych zmieniac biegi zeby spalanie bylo najnizsze. Jego xjta potrafi spalic 3,5l/100 a przy przolotowej 120 3,8-4l/100. Wczesniej nigdy nie slyszalem zeby diversion tak malo palila chyba ze przy predkosci 90km/h.

To zdobądż takie wykresy :) A co do wykresów trakcyjnych itp.kurde jeżdzimy dla przyjemności czy po co,zmieniam biegi jak mi to odpowiada(biorąc pod uwage pare rzeczy) poza tym ruch drogowy też wymusza pewną specyfike ruchu a nie jak w realiach laboratoryjnych.To czy zmienie biegi 500 obr. wyżej czy niżej dużych róznic nie spowoduje a co z tego że pojade do 100km/h 0,3 sekundy lepiej...nawet tego nie odczuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak warto wiedziec takie rzeczy, chocby z czystej ciekawosci. Ja tez bym poprosil o te wykresy dla Dywersji :cool:. Ciekawe czy pokrywaja sie z moim obecnym stylem jazdy bo na trasie rzeczywiscie spala mi 3,8l/100 przy sredniej predkosci 120 km/h.

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli chodzi o minimalne zuzycie paliwa to wbrew pozorom na niskich biegach trzeba dosc dynamicznie przyspieszac i jak najszybciej wrzucic bieg najwyzszy i na tym biegi jechac juz ze stala umiarkowana predkoscia.

Potrafie zrobic wykresy dynamiczne ( dynamiki na posczegolnych biegach w funkcji predkosci jazdy) dla kazdego pojazdu w excelu natomist zuzycia (w l na 100km )paliwa jeszcze niestety nie bo to jest wyzsza szkola jazdy.

 

Ciekawostka jest ze na 6 biegu w CBR 600 najlepsze przspieszenie uzyskuje sie w granicach 100km-h ( 5 tys obr ) a nie jak by sie wydawalo przy duzo wiekszych obrotach np 7-8 tys ( predkosc 140 -160km/h).

 

A ze akurat moja honda pali najmniej kolo setki to mozna wnioskowac ze tam gdzie motocyl dysponyje na najwyzszym biegu najlepszym przyspieszeniem wtedy najmniej pali. Wiec jednak te wykresy dynamiczne sie do czegos przydaja :D

Edytowane przez samolot

Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dla mnie ten temat jest abstrakcja z racji tego ze obrotomierz nie pokazuje mi wiecej niz 8 tys obr(jest zepsuty), a to czy maszyna spali mi 3,8 czy 4 litry/100 ... 2 kolka kupilem po to by sie wyszalec a nie oszczedzac go na obrotach :) milej ekonomicznej jazdy :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ze akurat moja honda pali najmniej kolo setki to mozna wnioskowac ze tam gdzie motocyl dysponyje na najwyzszym biegu najlepszym przyspieszeniem wtedy najmniej pali.

 

Szkoda że jest zimno, bo chętnie bym zrobił pomiar przyspieszania, np. na 6 biegu od 90 do 110 i na przykład 110 - 130. W sumie - jutro zrobie to samochodem.

 

Pokaż ten swój sławetny wykres, zamieść w necie, albo wyslij do mnie na maila, CHCĘ TO ZOBACZYĆ, bo kur*a jakoś mi ti wszystko nie gra !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wierzysz ze tam gdzie motocykl dysopnuje najwiekszym mprzyspieszeniem to najmniej pali? To samo jest w samochodach-sprawdzilem.

Podaj maila to przesle Ci plik w eXcelu ktory bedziesz mogl zmodyfikowac ( bo jest dla CBR 600)i ustalic wykresy dynamiczne dla swojego moto :D

Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, nie wierze. Podam przykład bardziej dobitny - mój samochód przy 90 km/h ma około 2500 obr. Ledwo przyspiesza przy tej prędkości, a pali mniej niż przy 120 ok/h gdzie sprawniej się rozpędza, bo wchodzi w wyższy zakres obrotów (moment i moc). Powyzej znowu zilnik jest najmocniejszy, ale zaczyna się walka z opowem powietrza (głównie, ale nie tylko). Tak więc Twoja teza, owszem bardzo interseujaca (sam nie wierze w to co mówię) jest jednak błędna. Tymabrdziej zastanawiam się, czy CBR tak świetnie idzie na 6 biegu przy 100 na godzinę. Ale na to mam nadzieję mi odpowie Twój wykres. Maila przesłałem, zreszta jest w profilu.

Załączam dane wspomnianego samochodu, gdzie widac różnice - 1.1 litra na 100 więcej przy 120.

http://www.astercity.net/~bigzbych/dane.html

 

Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli chodzi o minimalne zuzycie paliwa to wbrew pozorom na niskich biegach trzeba dosc dynamicznie przyspieszac i jak najszybciej wrzucic bieg najwyzszy i na tym biegi jechac juz ze stala umiarkowana predkoscia.

 

 

Bzdura. Tylno nie pisz, że tak powiedział jeden z Twoich profesorów :flesje: . W motocyklu cieżko takie oszczędnosci zauwazyć ale pojeździj czymś co pali średnio powiedzmy 25 l/100 km. Minimalne spalanie można osiągnąć przy delikatnych przyśpieszeniach (żadnego gwałtownego dodawania gazu) i utrzymywaniu możliwie małych obrotów silnika (każdy obrót wału to jakaś tam porcja paliwa). Akurat w tym temacie mam jakąś wiedzę i troszkę doświadczenia (popartego zdaniem praktyków) ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W gre wchodza subiektywne odczucia kierowcy ktory ma wrazenie ze jak silnik wyje na wysokich obrotach to wtedy ostro przyspiesza, a gdy ma np 2500 tys obr ( w samochodzie) to wtedy go muli bo silnika prawie nie sluchac, ale raz jescze powtarzam ze to jest tylko subiektuwne oczucie.

Wez stopre i sprawdz gdzie precedzej twoje auto sie rozpedzi od 90 do 100km/h czy od 120 do 130. Gwarantuje Ci ze w pierwszym przypasku czas ten bedzie o wiele krotszy, bo auto dysponuje wiekszym zapasem sily napedowej na kolach niz w drugim przypadku.

Jest tak dlatego ze mimo ze przy 120km/h moment obrotowy bedzie wieksz niz przy 90 to cala nadwyzszke tego momety bedzie niwelowac gwaltownie rosanacy ( do kwadratu ) opor powietsza ktory ograniczy sile napedowa na kolach ( a zatem i przyspieszenie ) do wartosci mniejszej niz przy 90km/h

Aby nie byc goloslownym nalezalo by przeprowadzic testy drogowe.

Jako ze nie mam dostepu do samochodu i motocykla (snieg) przesylam dla pawla wykresy trakcyjne 3 pojazdow

- hondy cbr 600 f2 ( dla ktorej najwieksze przyspieszenie na 6 biegu jest w okolicach 100km/h i dlatego przy tej predkosci jest najmniejsze zuzycie paliwa

- golfa 2 -1.6 benzyna o mocy 75KM ( ta predkosc to ponad 80km/h)

- passata B4 1,9TDI 90KM , dla ktorego ta predkosc wynosi 90km/h

Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...