Skocz do zawartości

Turystyk dla ciężkiego faceta


Rekomendowane odpowiedzi

Chyba troche za optymistycznie do tego podchodzisz chcac zrobic z GS650 turystyka dla 2 osob w dodatku calkowicie okufrowanego.

Mam wrazenie ze bedzie sie meczyl w kazdych warunkach oprocz jazdy z gory z wiatrem w plecy :crossy:

Mialem takie wrazenie jak w latach 70 tych przesiadlem sie z mojej sprzedanej wtedy Kaski na pozyczona MZ250 i w trasie staralem sie wyprzedzic ciezarowke. Dodawanie gazu zmienialo tylko glos silnika na bardziej basowy, natomiast absolutnie nie zmienialo szybkosci.

Tyle ze razem z dziewczyna wazylismy wowczas jakies 130 kg, a za bagaz sluzyly 2 torby brezentowe nieduzej wielkosci. Dopiero po doczolganiu sie zolwim tempem do "cienia" gdzie ciezarowka zaslaniala nas od wiatru dostalem kopa do przodu do wysokosci szoferki, potem znowu trzeba bylo czolgac sie aby znalezc sie przed nia, a z przeciwka jechala druga ciezarowka. Wszystko to na bieszczadzkich kretych i waskich szosach.

Wtedy sobie powiedzialem ze nigdy wiecej motocykla ponizej 750 i 100 KM.

W ostrym ruchu na waskich drogach to moze byc po prostu niebezpieczne.

Dopiero teraz, po 30 latach zmieniam troche te moje reguly :banghead:

No ale jezdze sam i bez bagazu.

 

Adam M.

 

ja tak mam czasami na Junaczku i choc rozwiercenie na 500 troche pomoglo, to dalej koni malo :eek:

ale zeby odrazu siadac an 100konna maszyne, to takich zapedow nie mam:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem szczerze, że biorąc pod uwagę sztormiaka i to co oferuje F650 oraz potencjalne koszty eksploatacji mam pewne trudności ze zrozumieniem tego wyboru.

 

Ano, sprawdźmy:

 

http://www.motorbikes.be/en/compare/4819/5285/

 

F650GS (1) vs. V-strom 650 (2)

 

Moje krytyczne wskaźniki:

- wysokość siedziska fabryczna: (1) 780-750; (2) 820

- masa własna sucha: (1) 175; (2) 189

 

1:0 dla BMW

 

Własności off-road:

- skoki zawieszeń: (1) 170-165; (2) 160-162

- prześwit: (1) 190 ;(2) 165

 

2:0 dla BMW

 

Własności szosowe:

- moc: (1) 50 (@6500) ; (2) 67(@8800

- moment obrotowy: (1) 60 Nm (@5000); (2) 60 Nm (@6400)

 

Hmmm... powiedzmy, że 0,5:1 dla Suzi (BMW ma taki sam moment, a zarówno maks moc, jak i maks moment osiąga szybciej - na niższych obrotach niż suzi)

 

Suzi ma szersze opony, a BMW niższe zużycie paliwa... Ale tego na razie nie liczę...

 

Podsumujmy:

 

2,5:1 dla BMW. CND :crossy:

 

 

 

Ja naprawdę spędziłem nad tym troche czasu...

Edytowane przez mario_BS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o - to chyba musisz wykonać telefon do Przyjaciela. Halo, halo - Samolot - teoria, coś dla ciebie... Halo!

 

staszku... nie bądź zgryźliwy :banghead: To nie było miłe... W praktyce też sprawdzałem - siedzisko wygodne i dotykam stopami prawie w cąłości do ziemi - bezcenne :smile:

 

P.S. Wg mnie bmw polegnie mocowo jednak - ciężki facet, czasami druga osoba...

 

Nikt nie mówi, że BMW jest mocniejsze. JEST SŁABSZE... Ale - do tej pory też jeździłem moto z takim silnikiem (50 koników shadow) i dawałem radę.. Także we dwie osoby... Żona co prawda już ze mną nie chce jeździć bo jej nudno z tyłu :banghead: będziemy jeździć osobno... :lalag: W te wakacje np zrobiłem w 4 dni 1200 km na shadow po Polsce (w tym fajne pogórki w oklicach Kłodzka) i nie narzekałem - ja plus kupa bagaży.

 

To nie jest moto na wieczność !!! Dwa sezony...

Edytowane przez mario_BS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ano, sprawdźmy:

 

http://www.motorbikes.be/en/compare/4819/5285/

 

F650GS (1) vs. V-strom 650 (2)

 

Moje krytyczne wskaźniki:

- wysokość siedziska fabryczna: (1) 780-750; (2) 820

- masa własna sucha: (1) 175; (2) 189

 

Z wys, siedziska dyskutował nie będę. Chociaż i w Sztornmiaku kanapę można obniżyć, czy nawet wymienić np. na żelową.

Masa niższa - głównym powodem jest jeden gar zamiast dwóch. Z tym że kultura pracy jednogarowca trochę moim zdaniem od V-ki odstaje.

Moge się mylić, ale na elastyczności tez zaoszczędzisz.

 

Tu bym zrobił 1:0 dla V-Stroma nie robiąc problemu z kanapy, tez jestem niski, ale to do załatwienia.

 

 

Własności off-road:

- skoki zawieszeń: (1) 170-165; (2) 160-162

- prześwit: (1) 190 ;(2) 165

 

2:0 dla BMW

 

 

Hmm...Będziesz miał motocykl obłożony gratami, ile czasu spędzisz w terenie? Żaden ztych dwóch nie nadaje się do konkretnej jazdy terenowej, a do turlania sie po polnych drogach oba się świetnie nadają, kilkumilimetrowe różnice niewiele tu zmienią. Poza tym, Suzuki na pewno lepeij wypadnie na szosie, gdzie spędza sie większość czasu.

 

Powiedzmy, że remis.

 

Własności szosowe:

- moc: (1) 50 (@6500) ; (2) 67(@8800

- moment obrotowy: (1) 60 Nm (@5000); (2) 60 Nm (@6400)

 

Wcześniej wspomniana kultura pracy, wyższe prędkości, lepsze prowadzenie. Do tego moim zdaniem wyższy komfort.

Dołożyłbym lepszą ochronę przed wiatrem, wiekszy zbiornik paliwa (22l wobec 17, to prawie 100km większy zasięg).

Szosa dla Suzi.

 

Co prawda moc maks osiąga BMka przy niższych obrotach, ale co tu porównywac skoro nie ma tyle mocy co DL.

 

Niektórzy uznają to za atut ale dla mnie to guzik znaczy, mianowicie znaczek BMW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasięg obu motocykli jest akurat bardzo podobny. Vstrom ma większy bak, ale też sporo więcej pali. U mnie w obu tych motocyklach odstęp między tankowaniami wynosił zwykle 300-350km (oczywiście w baku wtedy coś jeszcze zostawało).

 

Jeśli chodzi o moc, to z doświadczenia - Vstrom z 2 osobami rozpędza się lepiej niż F650GS z jedną :icon_idea: Bez względu na to jakie obroty weźmiemy pod uwagę. Vstromem można jeździć na niższych obrotach niż F650 - od ok. 3000 obr/min DL się toczy bez protestów. Mój F650GS poniżej 4000 obr/min stukał zaworami.

 

Ale poza tym to z porównaniem się w pełni zgadzam. Beemka jest niższa, lżejsza, ładniejsza, bardziej terenowa itd. Komfort jazdy bardzo wysoki. Dlatego - jak już pisałem - jeśli 48 koników jest do zaakceptowania, to jest to świetny świetny świetny sprzęt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam ,nie było moją intencją szydzić czy ironizować - chciałem tylko zwrócić uwagę na fakt, iż wykresy czy suche parametry to jedno, a zycie drugie... Ale to już cosmo super wyjaśnił - vstrom nawet w dwie osoby jest mocniejszy subiektywnie od gs-a... I tylko o to mi chodziło - ale skoro Druga Połowa będzie jeździła własnym - nie ma tematu!

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem Aprile Pegaso - silnik taki sam co w BMW a rama ma male roznice - Aprilka ma te 50KM ale jest bardzo zrywna - 1cylinder - u mnie przy obrotach dochodzacych do 2tys zaczynalo trzepac cala glowica, do terenu bylo mi jej szkoda choc dawala rade - BMW wydaje sie lepiej na to przygotowane np wersja DAKAR. bardzo mily byl motorek, do 120 szedl na zyczenie v-max 160 to pewnie podobnie jak V-strom, w suzie cenil bym elastycznosc, a w BMW swietny dziwiek 1cylindrowca z pustych tlumikow :icon_exclaim: - wybral bym BMW - raczej przez renome firmy i wyglad. jesli nie poczulo sie mocniejszego moto pod soba, to bedzie sie zadowolonym z oferowanej mocy napewno w BMW a i pewnie w DL.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

podobny, prawie, problem mialem

turystyka 1+ czasem 2. osoba, wygodny, nieciezki, latwy do prowadzenia, tani w eksploatacji i niewymagajacy zbytnio obslugi.

 

ja to swiezak jestem, 12 lat przerwy mialem, ale wyszlo mi ze bmw 1150gs gdyz:

- od dolu ciagnie i trudno nie trafic z gazem, a nawet jak to sie nie wyrywa co dla mnie istotne bylo

- nierownosci drogi nie robia wrazenia. po plazy tez juz jechalem (po mokrym i b. mocno ubitym piachu).

- pali tak jakos 5,5 srednio bo nie liczylem dokladnie.

- wygodne. przy moim 183 i przyzwyczajeniu do auta nie mam wrazenia jakbym w kucki siedzial

co prawda na 650 siedzialo mi sie wygodniej

- zony jeszcze nie zabralem, ale sie klopotow zadnych nie spodziewam z ladownoscia.

- bmw nie traci, az tak, na wartosci i nawet 20 letnie motocykle widzialem w sprzedazy za konkretne

pieniadze.

- na 1150 nikt nie narzekal na forach a na 1200 nawet sporo

- jak mi sie nie spodoba to tanszy latwiej zamienic na cos innego

 

co do problemu kupna zlomu.

kupilem uzywany wiec roznie to moglo byc. jako ze sie nie znam to w salonie i z roczna gwarancja na wszystko. drozej bylo, ale mam spokoj.

 

to wracajac.

- jak niewysoka kobieta moze to Ty tez

- jak bedziesz chcial jezdzic tylko sam to bedziesz jezdzil sam. ale, zawsze, mozesz nie sam.

- dostosujesz do swojego wzrostu za nieduza kase, albo zadna bo mozesz juz obnizony znalezc

- dodatki raczej ulatwiaja sprzedaz bez podnoszenia ceny tak ze wyekwipowany pewnie juz bedzie

- bedziesz jezdzil juz, a jak dozbierasz to zamienisz na 1200 jak to bedzie to

 

pzdr

Edytowane przez tatajacek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

ja miałem podobny problem

dla mnie jedynym rozwiązaniem pozostał BMW R1100RT

spełnia wszystkie kryteria

a dużo jeżdżę i nigdy nie miałem z nim problemu

pozdrawiam

aha tylko z pełnym orginalnym wyposażeniem szukaj

bo potem problemy

jak coś więcej to masz kontakt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Deauville podstawowa zaleta wal kardana

a nie dupny lancuch

 

nie wiem nic o deauville, ale wiem, ze waly sypia sie w gs'ach. lancuch zawsze jest lzejszy, a jego naprawa to pikus w porownaniu z naprawa walu. pisze o naprawie, chociaz nigdy tez nie mialem zadnej przygody z lancuchem.

 

 

 

 

Z osobistego punktu widzenia V-Strom wydaje mi się być lepszy we wszystkim.

Własnie widziałem takiego w czarnym macie. Oj panowie... :banghead:

 

z wyjatkiem tego, ze gs w wersji dakar wyposazony jest w kolo 21", co stawia go w innej pozycji przy wyborze ogumienia. suzuki? do tego gs'a mozna wyposarzyc w dekiel i rury chroniace spod silnika. suzuki? suzuki oferuje dr650...

watpie, by strom mial jakakolwiek przewage nad ktorymkolwiek gs'em poza asfaltem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

watpie, by strom mial jakakolwiek przewage nad ktorymkolwiek gs'em poza asfaltem.

Nie ma żadnej. Sprawdzone.

Chyba że mówimy też o dużych GSach... Wtedy to już różnie.

 

Osłona metalowa pod silnik jest do Stroma dostępna za ok. 400 pln (oryginalna Suzi).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...