Skocz do zawartości

Turystyk dla ciężkiego faceta


Rekomendowane odpowiedzi

Chyba troche za optymistycznie do tego podchodzisz chcac zrobic z GS650 turystyka dla 2 osob w dodatku calkowicie okufrowanego.

Mam wrazenie ze bedzie sie meczyl w kazdych warunkach oprocz jazdy z gory z wiatrem w plecy :icon_mrgreen:

Mialem takie wrazenie jak w latach 70 tych przesiadlem sie z mojej sprzedanej wtedy Kaski na pozyczona MZ250 i w trasie staralem sie wyprzedzic ciezarowke. Dodawanie gazu zmienialo tylko glos silnika na bardziej basowy, natomiast absolutnie nie zmienialo szybkosci.

Tyle ze razem z dziewczyna wazylismy wowczas jakies 130 kg, a za bagaz sluzyly 2 torby brezentowe nieduzej wielkosci. Dopiero po doczolganiu sie zolwim tempem do "cienia" gdzie ciezarowka zaslaniala nas od wiatru dostalem kopa do przodu do wysokosci szoferki, potem znowu trzeba bylo czolgac sie aby znalezc sie przed nia, a z przeciwka jechala druga ciezarowka. Wszystko to na bieszczadzkich kretych i waskich szosach.

Wtedy sobie powiedzialem ze nigdy wiecej motocykla ponizej 750 i 100 KM.

W ostrym ruchu na waskich drogach to moze byc po prostu niebezpieczne.

Dopiero teraz, po 30 latach zmieniam troche te moje reguly ;)

No ale jezdze sam i bez bagazu.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gmole i osłona maxx 500pln. Więcej się nie opłaca za to dawać. Producentów jest co najmniej kilku.

 

Kufry - jak chcesz alu, to zapisz się już do kolejki po touratechy. Możesz je potem przełożyć do innego motocykla, a to są kuferki nie do zajechania (przy okazji mają funkcje stolika, taboretu, podpórki pod moto w grząskim terenie, podpórek do wypychania moto z błota i wiele innych). Na wiosnę tego roku były spore kolejki po te kufry i trzeba było kilka miesięcy czekać, ale teraz powinno być lepiej (zima idzie).

Z kufrów BMW, to sprawdzałeś czy da się zamontować duże variosy do małego GSa? Szczerze mówiąc kojarzę takie pseudo-alu kuferki do 650, w których można było nieznacznie zmieniać szerokość, ale to raczej nieduże kufry były. Nie pamiętam ile litrów.

Bardzo sensowne są Givi. Szczerze polecam. Nie są tanie i nie są odporne na gleby, ale za te 750 euro kupisz mocowanie i 2 boczki po 45l, otwierane od góry. Może starczy nawet na wkłady do kuferków (bardzo przydatny gadżet!).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adam,

 

Jeżeli z bagażem to jazda wyłącznie w pojedynkę. Kufry tylko boczne; topcase - nie (zamiast tego rolka).

 

Właściwie to tylko wstęp do R1200GS, ale musze trochę poćwiczyć na innym typie moto. Próbowałem znaleźć coś uzyteczniejszego (mocniejszego) - ale ta wysokość moto !!! Nie może być więcej niż 780mm, a komfort jest przy 750 :D Afryka jest za wysoka (chociaż wspaniała), podobnie transalp.

 

Wymyśl coś na pograniczu off-roadu i szosy, co spełni dwa warunki (siedzenie 750-780 oraz masa dobrze poniżej 200kg) - i z przyjemnością rozważę tą propozycję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W czerwcu gadłem z doświadczonym uzytkownikiem BMW 650 GS. Twierdził, że oryginalne kufry, to porażka. Nie dość, że drogie, to jeszcze dośc tandetne. Gdyby miał drugi raz pójść do salonu po ten motocykl, to po kufry pognałby do Touratecha.

 

 

Pozdrówka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam - ponownie wczytałem sie w temat i mam pytanie do autora: 1200 GS jest niższy od transalpa i vstroma? Bo nie wygląda... Poza tym, nie wiem czy tylko wysokość siodełka się liczy - ważna jest też szerokość - jak szeroko trzeba nogi rozstawiać przy podpieraniu się...

Co do pomysłu gs 650 - przemyśl jeszcze troszkę, po co kompromis na starcie -kupowanie moto które z założenia nie jest docelowe... I, jak pisze Adam, to raczej solówka, chociaż nie panikowałbym z tym wyprzedzaniem, mz-ka jednak odrobinę mniej koni miała, to był dość radykalny przykład.

Nadal wydaje mi się, iż vstrom 650 to najbardziej wyważona propozycja, nie chce mi się wierzyc, aby nie dało się go obniżyć...

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cierpliwie wyjaśniam :clap:

 

V-sroma odrzuciłem ostatecznie - zwycieżyła koncepcja bardziej 'all-road'...

 

R1200GS ma siedzenie regulowane 820-840 mm - podobne jak V-strom (820). Dostepne akcesoria pozwalają obniżyć go o ok. 80 mm (50 mm na zawiechach Wilbers i 30 mm na siedzisku Wunderlich). Masa wynosi 226 kg, ale planuje stopniowo obniżać poprzez stosowanie zamiennych akcesoriów (np sam wydech daje 7-8 kg oszczędności).

 

Dlaczego nie 1200GS od razu ? bo:

- jest drogi - nie mam tyle kasy teraz, czekam aż uzywki będą nie 2 a np 4 letnie;

- liczę, że upływ czasu spowoduje zapobiegnięcie chorobom wieku dziecięcego tego moto (czyli kłopoty z elektryką)

- to zupełnie inne moto niż to co używam obecnie ! chcę do niego dojść stopniowo

- na razie muszę dzielić się motocyklami z żoną - sprawdzimy czy jej takie cos pasuje i potem ona podejmie decyzję co dalej.

 

Dlatego na razie moto przejściowe, zblizone charakterystyką i tańsze - F650GS. Rozpatrywałem też Arfrica Twin, ale ma dla mnie niewygodne siedzisko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P.s. A 650GS nie wydawał mnie się aż tak wysoki.....

 

Rzeczywiscie, nie jest wysoki. Ja pisalem o 1200GS.

 

650 GS ma 780 mm wysokosci siedziska i moze byc fabrycznie/u dealera obniżony do 750mm (jest od razu do tego przygotowany).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem szczerze, że biorąc pod uwagę sztormiaka i to co oferuje F650 oraz potencjalne koszty eksploatacji mam pewne trudności ze zrozumieniem tego wyboru.

Z osobistego punktu widzenia V-Strom wydaje mi się być lepszy we wszystkim.

Własnie widziałem takiego w czarnym macie. Oj panowie... :icon_mrgreen:

Edytowane przez bjoernrider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem szczerze, że biorąc pod uwagę sztormiaka i to co oferuje F650 oraz potencjalne koszty eksploatacji mam pewne trudności ze zrozumieniem tego wyboru.

Z osobistego punktu widzenia V-Strom wydaje mi się być lepszy we wszystkim.

Własnie widziałem takiego w czarnym macie. Oj panowie... :biggrin:

Nawet mi nie mów :flesje: Jak tylko kupiłem mojego (niebieski metalik), to 2 tygodnie później w salonie pojawił się czarny mat i to z ABS... A jak wcześniej pytałem kiedy będą Vstromy z ABSem to mi ciołki powiedziały, że dopiero w 2007 (no i faktycznie wyszły w modelu 2007, tyle że dostępnym od maja 2006).

 

Normalnie gdyby nie to, że przez te pierwsze 2 tygodnie zrobiłem naprawdę super traski, to bym bardzo żałował pośpiechu. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...