Skocz do zawartości

hamowanie silnikiem....


rumburak
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Pozatym tu chodzi o przyjemnosć z jazdy. I troche szpanu :smile: motocykl podjeżdzający np. na stację paliwową z charakterystycznym dzwiękiem hamującej rajdówki zwraca na siebie uwagę i zainteresowanie.

 

A tak naprawdę ja uwielbiam ten dźwięk

 

Tylko umiejętnie i wszystko bedzie dobrze

Pozdrawiam

Zgadza się- szczególnie na niskim biegu jak schodzi z czerwonego pola :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najwieksza korzysc z hamowania silnikiem plus dodatkowe hamulce - hamulec gorski (przyslona w kolektorze wydechowym, czy tez hamulec elektryczny na wale napedowym), oraz retarder jest widoczna w pojazdach ciezarowych. Pojazdy wyposazone w retardery maja nieporownywalnie dluzsza zywotnosc zasadniczych ukladow hamulcowych. Wrzucanie na na przyslowiowy luz i obciazanie samych hamaulcow podstawowych konczy sie niejednokrotnie przegrzaniem tarcz, a takze dosc czesto ich popekaniem i polamaniem. Bebny troche wiecej znosza.

Nowoczesne samochody ciezarowe maja dosc czesto powiazane ze soba jednostki sterujace ukladu hamulcowego, oraz ukladu sterowania silnikiem, ze podczas wcisniecia pedalu hamulca uruchamiane zostaja wszystkie te podzespoly wymienione wczesniej, a dopiero na samym koncu (gdy istnieje taka potrzeba) zostaja zalaczone halulce zasadnicze.

Moze nie w temacie, ale taka ciekawostka na koniec - niektore sam. ciezarowe (ich jednostki sterujace) uzywaja hamulcow wydechowych aby szybciej wytracic obroty silnika w celu skrocenia czasu zmiany biegu (czesto wystepujace przy mechanicznych skrzyniach streowanych pneumatycznie/elektronicznie - takie jakby polautomaty).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no a jak mam 2t to tam jest dozownik i on nie podaje oleju wtedy kiedy jest gaz wcisniety tylko ilosc oleju jest podawana odpowiednio proporcjonalnie do obrotow walu czyli manetka nie ma z tym nic wspolnego ... w zwiazku z tym wydaje sie iz mozna hamowac silnikiem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj oj chyba sie mylisz :/ A nie zauwazyles ze linka od manetki gazu pod bakiem sie rozchodzi na dwie i jedna steruja olejem a druga potocznym 'gazem'?? Chyba ze sie myle... POZDRO

 

 

 

niektóre modele pobierają olej w zależnośći od obrotów a nie od stopnia otwarcia rzepustnicy .np w moim atlantisie, występuje tylko 1 linka

 

 

a co do tego że się 2t zaraz zatrze to można między bajki włożyc, katem hamowałem silnikiem na odcinkach 300m i nic się nie działo. Pamiętajcie że nie wszystek oleju się spala, osadza się on w skrzynce korbowej dzięki czemu wał jest "zalany" olejem

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zgadzam sie z przedmowcami, ze nic nie szkodzi. A wrecz POWINNO sie hamowac silnikiem. Nalezy jedynie pamietac o szprycy gazu przed zejsciem o bieg nizej np :biggrin:

 

wlasnie po co ta szpryca gazu??wiem ze sie przegazowywuje, ale co to daje???prosze o krotki wykladzik.... :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...