Skocz do zawartości

dlaczego ni robią motocykli z silnikiem diesel'a?


Meniu
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Nie porównuj turbo z wolnossącym. Chcesz porównać to podobne silniki - np Twój TDI 2.5 l z benzynową jednostką turbodoładowaną... np subaru forester 2.5 :icon_mrgreen: i wtedy powiedz że diesel jest lepszy...

 

Dlaczego własciciele/uzytkownicy nowoczesnych turbodiesli porównują się zawsze z wolnossącymi jednostkami benzynowymi?? A nie z tymi z turbo... ciekawe dlaczego - moze dlatego że wtedy nie mieliby szansy ;)

 

dla informacji - sam jezdzę dieslem 150 km ale nie usiłuję przekonywać ze jest najlepszy, jest mało elastyczny, głośny ale cholernie ekonomiczny i za to go lubię.

 

Porównałem mojego busa do benzynowych osobówek w odpowiedzi na wcześniejszy post kolegi, w którym wyrażał swoją opinię o takich właśnie pojazdach. Otóż podstawowa sprawa, którą musisz wziąć pod uwagę to obecność turbiny we wszystkich współczesnych dieslach montowanych do osobówek (poza nielicznymi wyjątkami), busów, czy ciężarówek. Czyli jest to standard. Natomiast tylko wybrane silniki benzynowe uzbrojone są w sprężarkę, odsyłam Cię do oferty dilerów. Czyli standardem jest silnik benzynowy BEZ turbiny, czy sprężarki. A porównywać możemy tylko standardy.

Poza postaw tego forestera turbo przeciwko np. audi6 2,5 TDI ( podobna masa i wielkość). Nie jestem pewien przewagi forestera. Odsyłam Cię również do wyników ostatniego Le Mans, mówią same za siebie.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teraz diesle to zupelnie inna bajka niz kiedys, a przekonaja sie o tym tylko ci ktorzy mieli okazje nimi pojezdzic

 

czasem mam okazje pojezdzic vivaro 1.9tdci i do 80km/h niema mocnych, i na 160km nietrzeba dlugo czekac, przy 160 z V wrzuca sie VI bieg i auto dalej przyspiesza, ale niema odwaznych zeby sprawdzic ile poleci...zawieszenie niewzbudza zaufania

 

te same silniki montuja do osobowek wiec pelen rispekt :icon_mrgreen: zachowujac przy tym niskie spalanie...cuda...

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Poza postaw tego forestera turbo przeciwko np. audi6 2,5 TDI ( podobna masa i wielkość). Nie jestem pewien przewagi forestera. Odsyłam Cię również do wyników ostatniego Le Mans, mówią same za siebie.

Pozdrawiam

 

Jezdziłem pół roku służbową A6 2.5 TDI a znajomy kupił żonie miesiąc temu forestera 2.5... nie ma ZADNEGO porównania - fakt że teraz już nie ma silnika 2.5 tdi tylko 2.7 jest najmniejszy. Ale nawet porównując samochód który dostałem ostatnio na dzień do testów czyli Q7 z silnikiem 3.0 tdi jakieś 230 KM to przy foresterze nie miał szans. niby ta sama moc i napęd na 4 koła ale audi ledwo wyrabia się do 100 w 9 s a forester w 6 ;)

 

a co do Le Mans - nie porównuj specjalnie przygotowanego silnika do seryjnych egzemplarzy. Diesle są świetne bo mało palą i tyle :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Komfort podrózowania dieslem jest mniejszy silnik wytwarza wieksze wibracje jednak trwaja prace nad rozpoczeciem produkcji seryjnej pierwszego motocykla z tym silniekiem i niebawem zobaczymy go na drogach! Z tym spalaniem to bym sie tak nie cieszył bo aby silnik diesla byl mocny potrzebuje sprezarki i dosc duzej pojemnosci skokowej przez co apetyt na ropke rosnie! Poza tym producenci chca miec osiagi a nie zrobic wolna korw wiec to tez podniesie spalanie! Jednak to i tak mniej nie niektore motory np. mój! Pozdro

no nie bardzo bo 130konny diesel pali mniej jak 100konny benzyniak. Na dzien dzisiejszy pojemonosci tez sie wyrownuja. Honda wypuscial przeciez 100konnego diesla o pojemnosci 1,4. Wada jest masa, cena.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wszystko fajnie w autach, ale gdzie w moto zamontuje się intercooler? Wysoką moc uzyskuje się m.in albo poprzez wyższe obroty (bezpośredni wtrysk ma ograniczenia w zwiększaniu obrotów), albo poprzez zwiększanie ciśnienia doładowania. A im większe ciśnienie doładowania-tym bardziej wydajny (większy, cięższy) musi być intercooler. Nie widzę pomysłu jak go umiescić sensownie na motocyklu, chyba że to będzie sidecar. Tak że obrotów się nie zwiększy za bardzo, ciśnienie doładowania-może, ale będzie to dużo trudniejsze niż w aucie.No i pulsacje na zasilaniu turbiny spalinami-możliwe że do przyjęcia w dwucylindrówce, w singlu będa już tak potężne skoki ciśnienia +/- że turbina będzie miała kłopot z uzyskaniem dobrej sprawności, i z trwałością też nie byłoby kolorowo. Szczerze mówiąc mi to jest zupełnie obojętne czy motocykl pali mi 7 litrów czy 5, a kwestia czy to ON, czy PB to już w ogóle.

Motocykl mam na benzynę, auto na ON, z turbinką i intercoolerem i jest fajnie bo oszczędnie, szybko i cicho. To że auto jest cięższe d porównywalnej wersji benzynowej o kilkadziesiąt kg kompletnie mi nie przeszkadza. A czy w motocyklu byłoby tak samo? Wątpię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze mówiąc mi to jest zupełnie obojętne czy motocykl pali mi 7 litrów czy 5, a kwestia czy to ON, czy PB to już w ogóle.

Motocykl mam na benzynę, auto na ON, z turbinką i intercoolerem i jest fajnie bo oszczędnie, szybko i cicho. To że auto jest cięższe d porównywalnej wersji benzynowej o kilkadziesiąt kg kompletnie mi nie przeszkadza. A czy w motocyklu byłoby tak samo? Wątpię.

 

i zdaje się, że w tym właśnie rzecz. nowoczesne silniki diesla to tak naprawdę ostatnie kilka lat, więc to jest jeden powód, dla ktorego nie ma ich jeszcze w motocyklach - nie zdążono opracować odpowiednich modeli (mniejszych i przede wszystkim lżejszych). to się dopiero dzieje, a przy obecnych trendach - stanie za jakiś czas. czyli w końcu pojawią się motocykle z dieslami. pewnie najpierw jakieś cruisery i wielkie turystyki - nie zdziwiłbym się, gdyby pierwszy był goldas :icon_mrgreen: (jak z poduszką powietrzną właśnie było)

 

natomiast drugim powodem jest... brak zapotrzebowania. motocyklem jeżdżę dla przyjemności, i o ile jeżdżąc samochodem zwracam uwagę na spalanie i ekonomikę jazdy - o tyle na moto praktycznie w ogóle. i nie jest mi wszystko jedno, czy to będzie 5 czy 12, ale pomiędzy 5,5 a 6,5 nie płaczę nad kosztami. i gdyby ktoś zwracał, to... wszyscy "latalibyśmy" 50ccm skuterkami ;)

motocykl _jest_ zupełnie inną kategorią środka komunikacji niż samochód z dieslem - ten drugi ma zapewniać wielkie przebiegi za możliwie niskie koszty, ten pierwszy - przjemność z jazdy

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

a co do Le Mans - nie porównuj specjalnie przygotowanego silnika do seryjnych egzemplarzy. Diesle są świetne bo mało palą i tyle :icon_mrgreen:

 

Przytoczone przez Ciebie argumenty to raczej kontrargumenty dla Twojego całego wywodu.

Bolidy wystawiane w Le Mans podlegają wszystkie jednemu regulaminowi, w szczególności dotyczy to m.in.: minimalnej masy, pojemności silnika, ciśnienia doładowania itp. Wszystkie silniki są specjalnie przygotowane. Akurat tak, że DZIŚ wyczynowy diesel bije na łeb silniki jeżdżące na innych paliwach. Tak samo jest w mało popularnych u nas wyścigach łodzi motorowych.

A co do spalania: małe spalanie diesli jest wynikiem OGÓLNIE większej sprawności tej jednostki i jej osprzętu (mniejsze straty) w stosunku do silnika benzynowego. Tak było i tak jest. A ponieważ wszystko to silniki cieplne, to logiczne jest, że gdy dostarczysz więcej energii (paliwa), to wydajniejszy będzie silnik o mniejszych stratach wewnętrznych (większej sprawności). Wirusowanie nowoczesnych diesli polega w uproszczeniu na zwiększaniu dawki paliwa przy jednoczesnym podnoszeniu ciśnienia doładowania. I możemy doprowadzić do sytuacji, że dostarczymy A6 2,7TDI taką samą ilość paliwa (energii) jak do forestera, który przy butowaniu podejrzewam nie schodzi ze zużyciem poniżej 18-20l/100km, wtedy napewno forester będzie zawsze z tyłu ;)

Pozdrawiam Cię i proponuję zakończyć tę dyskusję o samochodowych silnikach tu, na motocyklowym forum, bo porządnie spamujemy. A jeżeli Cię moje argumenty nie przekonują, to zapraszam na priv.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiem ze Skoda w WRC albo N tez stosowala silnik VW 1.9 slbo 2.0 TDI i wcale nie wypadal tak zle

Edytowane przez Nitomen

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...