Skocz do zawartości

wplyw gumowania moto na jego zużycie


thefex
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

pytanie czysto teoretyczne (a moze teorie wykorzystam w praktyce, kto to wie..)

 

przyjmujemy zalozenie, ze dysponujemy motocyklem enduro o pojemnosci 250 ccm i mocy 24 KM.

stan techniczny jest bdb, nic nie klepie, nie cieknie, nie zgrzyta, olej nowy, swierzy, filtr paliwa i oleju to samo...

 

jezeli chcialbym zaczac jezdzic na tylnym kole, to co oberwie?

na mojej liscie znalazlby sie na pewno:

-lancuch z zebatkami

-lozyska walka zdawczego (nie wiem czy to poprawnie nazwalem - chodzi mi o walek, na ktorym siedzi zebatka zdawcza)

-po czesci tez skrzynia

-korbowod i sworzen tlokowy

-przednie amory?

 

opon nie uwzgledniam

cos pominalem?

 

i takie samo pytanie odnosnie palenia lacza na asfalcie

 

 

thx za info

nie chce zarżnac maszyny, a wkreca mi sie jazda na kolku

KTM LC4 400 SC '95

Honda CB 1100 Bol D'or '83

DKW KM 200 '35

www.bikepics,com/members/thefex/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

juz wybadalem temat.

olej dolewam do karteru, przez korek widac sprzeglo.

stan plynu sprawdzam na zimnym silniku.

 

o ile sie nie myle, jest to mokra miska olejowa (?)

KTM LC4 400 SC '95

Honda CB 1100 Bol D'or '83

DKW KM 200 '35

www.bikepics,com/members/thefex/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nalewasz do karteru to jest mokra miska olejowa i przy dluższej jezdzie mogą być kłopoty z prawidłowym smarowaniem ale myśle, że enduro jest przystosowane do jazdy w przechyle i jak nie bedziesz jezdzil kilometrami:) na jednym to nic sie nie stanie. Ja moge jechać Banditem na kole i mimo tego nie zaswieca mi sie lampka cisnienia oleju

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie przesadzajcie. Główka ramy, jak i przednie amortyzatory nie dostaną aż tak po tyłku... W końcu to motocykl terenowy, skoki zawieszeń są przystosowane do amortyzowania dość sporych wstrząsów. To nie szosówka :notworthy:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe..

mylicie troszke jazdne na kole na szlifierce i na enduro..

szlifiere gumuje przewaznie po to, zeby zrobic ladna swiece i przejechac te pareset metrow.

 

ja chce sie nauczyc jazdy na gumie z tego wzgledu, ze jest to niezwykle przydatna umiejetnosc przy pokonywaniu roznych przeszkod terenowych - np. skakanie nad strumykiem itp.

dlatego moje gumy nie beda dluzsze niz 20 metrow --> znikoma szansa ze cos zatre

 

szpanerem nie jestem i nie bede sie popisywal przed pannami jak to na kolko fajnie fura idzie..

ludzie, troche mniej krytyki :notworthy:

KTM LC4 400 SC '95

Honda CB 1100 Bol D'or '83

DKW KM 200 '35

www.bikepics,com/members/thefex/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi bylo by szkoda tego klekota, ale to to twoje moto , a potem ze KLR padaja .... nie ta moc to takich wyczynow .. mimo wszystko to 130 kilo wagi sprzeta i 24 konie

 

IMHO , szybko padnie ci korba ja w ecie troszke kombinowalem z jazda na gumie i po miesiacu rozsypal sie wal ....

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...