filon89 Opublikowano 9 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2006 Więc tak jaki napęd jest najlepszy do choppera wał kardana łańcuch czy pasek jeśli znacie to opiszcie wszystkie wady i zalety tych napędów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marecki Opublikowano 9 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2006 Najlepszy to wał bo praktycznie nic przy nim nie robisz. Łancuch to napinanie i smarowanie, o którym trzeba pamiętać a przy okazji zawsze tylnie koło zawalone smarem. Pasek to dokładnie nie wiem ale we współczesnych motocyklach też praktycznie bezobsługowy.Pozdrawiam Marek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jeszua Opublikowano 9 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2006 IMHO kardan, ale ja mam zboczenie na tym punkcie. praktycznie bezobsługowy, żadnych stałych kosztów wymiany jak łańcuch, żadnych sensacji ze spasowaniem czy wymianą po określonym przebiegu jak pasek, żadnych problemów z piszczeniem, klekotaniem, naciąganiem, smarowaniemjedynym problemem może być fakt, że kardan jest _prawie_ bezobsługowy, a "prawie" robi różnicę... czyli jakieś zaglądnięcie i jakiś smar mu się co jakiś czas należą, o czym nie wszyscy wiedzą (tak mówili na forum bmw... ja tam daję do mechanika i płacę mu za to, żeby wiedział :icon_twisted: )jsz Cytuj „Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.” [R. Kapuściński] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mikosław Opublikowano 9 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2006 Więc tak jaki napęd jest najlepszy do choppera wał kardana łańcuch czy pasek jeśli znacie to opiszcie wszystkie wady i zalety tych napędów. Temat typu: lody, pączki czy tort owocowy :icon_twisted: Jestem za tortem :buttrock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marecki Opublikowano 9 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2006 Ogólnie (chyba) nie ma nigdzie sprecyzowanego co ile smarować wał. Jedno jest pewne. Trzeba pilnować aby był olejem zalany a ten raczej nie ubywa :icon_twisted: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wodar Opublikowano 9 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2006 Najwiecej klopotu jest z lancuchem. Oprocz smarowania i naciagania to jeszcze go slychac podczas jazdy. Ja mam pas zebaty i nie narzekam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Prałat Opublikowano 9 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2006 Pasek albo wał i nic więcej! Wał owszem jest bezobsługowy, ale: 1. wzrost masy moto, 2. wrażliwy na przeciążenia. To oczywiście drobnostki, wystarczy mądrze jeździć. Łańcuch teoretycznie lepiej przenosi moc na koło niż wał, ale j.w. wiele kłopotów z nim. Jeździłem z łańcuchem i nigdy więcej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kulka Opublikowano 9 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2006 bez przesady panowie.sa smary ktore nie zasyfiaja felg.i wcale z ta czesta wymiana tak nie jest.na dobrym lancuchu mozna kilka sezonow tez polatac.kardan - wiadomo super. a pasek niby ok. ale zobaczcie ile kosztuje ,jesli zajdzie potrzeba wymiany.a jest jeszcze sprawa sprzetow:same fajne sa na lancuch[kieruje sie moim gustem he he]np. honda black widow,suzuki marauder czy kawasaki vn800.-na pewno wybralbym ktorys z tych ww. niz drag stara650 tylko dlatego ze ma kardan.z kardanem tez sa fajne modele ale akurat te z lancuchem maja fajny design. Cytuj dr750big ,hd evo 1340 ratrost ,gsxr 1100 91' , ram hemi 5.7http://www.bikepics.com/members/kulka/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kurbat Opublikowano 9 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2006 Kawa ELiminator ma wałek. Wygląda super, kopa ma dobrego - oczywiście mówię o 600ccm.Ja jeżdżę z łańcuchem ale jakby można było to na kardana bym przerobił. Poza tym z mowa tu o chopperkach a ich się tak nie pałuje jak sporty gdzie trzeba "jak najlepiej" moc przenosić :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Spoko Opublikowano 9 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2006 Ogólnie (chyba) nie ma nigdzie sprecyzowanego co ile smarować wał. Jedno jest pewne. Trzeba pilnować aby był olejem zalany a ten raczej nie ubywa :P W kwesti obslugi walu przytocze fragment postu x.Maślaka ,ktory mi osobiscie zapadl gleboko w pamieci: cytat:Kardan jest bezobsługowy... ale nie do końca. Po 1000 km trzeba zeń spuścić tę niewielką ilość oleum z masą opiłków (barwa jest wręcz brudno-srebrna) i wlać nowe 0,2 litra SAE 80w90. Osobiście używam Castrola. Potem już zalecane dystanse na zmianę to 24000, ale ja wymieniam co sezon. link do calego posta:http://forum.motocyklistow.pl/index.php?sh...89entry638789 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marecki Opublikowano 10 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2006 W kwesti obslugi walu przytocze fragment postu x.Maślaka ,ktory mi osobiscie zapadl gleboko w pamieci: cytat:Kardan jest bezobsługowy... ale nie do końca. Po 1000 km trzeba zeń spuścić tę niewielką ilość oleum z masą opiłków (barwa jest wręcz brudno-srebrna) i wlać nowe 0,2 litra SAE 80w90. Osobiście używam Castrola. Potem już zalecane dystanse na zmianę to 24000, ale ja wymieniam co sezon. link do calego posta:http://forum.motocyklistow.pl/index.php?sh...533;entry638789 Co do wymieniania oleju, to motocykl ten mam od 2 lat i przejechane na nim troche ponad 2 tys km (w sumie ma 10 tys km) i w tą zimę zmieniałem olej ale opiłków w nim (jeszcze?) nie było. Jednak mimo wszystko na tle paska oraz łańcucha wał cechuje się największą bezobsługowością :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jakuba1 Opublikowano 10 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2006 Nie ma co gadać Panowie ( i Panie ewentualnie ) wałek to stary wynalazek , ale nikt jeszcze nic lepszego nie wymyślił - wsiadasz i jedziesz . A co do przeniesienia mocy i to nigdzie jeszcze nie wyczytałem żeby to były jakieś odczuwalne straty - bez przesady. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 10 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2006 Kardan (a właściwie Cardano) wału nie wymyślił, tylko przeguby. To tak na marginesie :-). Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filon89 Opublikowano 10 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2006 No fajnie mniej więcej naświetliliście mi temacik. :P A co powiecie o tym moto http://www.wariant2.com.pl/model.php?id=313 powercruiser to to nie jest, ale jak na 650 ccm 77 kucyków to nie mało, a cena też przystepna. :crossy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marecki Opublikowano 10 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2006 Kardan (a właściwie Cardano) wału nie wymyślił, tylko przeguby. To tak na marginesie :-). PawełA był to matematyk :P ( :crossy: dla matematyczki :clap: ). A może ktoś wie jak się nazywała osoba co wynalazła wał? :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.