Skocz do zawartości

honda cbr f3 vs f4


Rekomendowane odpowiedzi

wlasnie przegladalem fora angielskie i artykuly odnosnie tych dwoch motocykli i wszyscy tam podkreslaja ze niezawodnosc f3 (szczegolnie silnik i lancuszek rozrzadu) jest duzo lepsza niz w f4. Co wy na to bo szukam cbr wiec draze ten temat. A jak z wlasnosciami trakcyjnymi czy f4 jest duzo lepsza niz f3 (wiem ze jest duzo lzejsza) ale jak tam zawiechy sie sprawuja?

 

bracia cbrowcy no to nie ma nikt z Was cbr f3 albo f4 ? nikt nie moze mi udzielic praktycznych uwag o tych sprzetach tzn. awaryjnosci,serwisie i jak sie to to prowadzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj.

Obecnie śmigam f4 z 2001 roku ale miałem tez okazję przejechać się f3.

Każdy z tych moto prowadzi sie dość przyjemnie choć f4 wydaje się poręczniejsza.

Jeżdżę nią dwa lata bez żadnej awarii. Jeśli chodzi o rozrząd to problem nie tkwi w łańcuszku tylko w napinaczu. Oryginalny napinacz jest dość słabiutkim elementem tego niezawodnego motocykla, można go jednak przerobić i problem znika. Nie jest to jednak istotna wada, która miała by wpływ na ogólną, bardzo wysoką ocenę niezawodności CBR-ki.

Jeśli chodzi o wybór pomiędzy f4 a f3 to tylko kwestia gustu i kasy, którą chcesz przeznaczyć na zakup motocykla.

Istotniejsze różnice są pomiędzy tymi modelami jeśli w grę wchodzi f4 produkowana od 2001 roku. Ten model posiada już aluminiową ramę oraz wtrysk paliwa.

Pozdrawiam :icon_razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Honda to honda, jak nie kupisz totalnie zarznietego egzemplarza to samemu ciezko bedzie Ci zarznac zarowno F3 jak i F4. Mialem F4 '99 czyli juz aluminiowa rama, ale jeszcze gazniki i nigdy mnie nie zawiodla - zawsze zawodzily moje umiejetnosci :buttrock: Zadbana i regularnie serwisowana CBR 600 kazda jedna bedzie wzorem niezawodnosci i niezalezni czy to bedzie F3 czy F4. Nie zastanawiaj sie tylko znajdz dobry egzemplarz i kupuj. A napinacz lancuszka rozrzadu i tak bedziesz musial co jakis czas wymieniac :flesje: . Te typy juz tak po prostu maja.

 

Pozdrawiam

Internetowy sklep komputerowy http://mirwit.com.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

dobra poszukalem odnosnie tego napinacza lancuszka rozrzadu w cbr 600 na forum. wiec nie ma mniej wiecej rozniczy w jakosci tego napinacza w f3 i f4. no wiec raczej bede szukal f4 (poczytalem na scigaczu no i chociazby ze wzgledu na te 17 kg mniej niz f3 jest chyba warta ) ale czy brac z gaznikami czy na wtryskach? ktora cbr lepsza i mniej awaryjna na wtryskach czy gaznikach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ktora cbr lepsza i mniej awaryjna na wtryskach czy gaznikach?

CBR od początku istnienia modelu utrzymuje tak samo niską awaryjność.

O napinaczu powiedziano, koniec.

Masz kasę bierz "wtrysk", nie masz to bierz "gaźniki".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tez mialem wybor miedzy gaznikiem a na wtrysku... i kolega polecal mi z gaznikiem... bo po pierwsze swiece sa tansze... i to chyba o wiele.. kwestia regulacji jest znacznie prostsza, jak wtrysk zawiedzie musisz juz jechac do serwisu... (jesli napisalem glupote prosze sprostowac) i gaznikowce maja lepszego buta...

Ale zauwazylem ze hamulce w tych nowszych modelach sa znacznie lepsze... gdy zastanawialem sie nad kupnem maszyny mialem okazje przejechac sie na cebrze z 2001 roku i bylem pod wrazeniem hamulcow... takie zyletki mi sie wydawaly...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tez mialem wybor miedzy gaznikiem a na wtrysku... i kolega polecal mi z gaznikiem... bo po pierwsze swiece sa tansze... i to chyba o wiele.. kwestia regulacji jest znacznie prostsza, jak wtrysk zawiedzie musisz juz jechac do serwisu... (jesli napisalem glupote prosze sprostowac) i gaznikowce maja lepszego buta...

Ale zauwazylem ze hamulce w tych nowszych modelach sa znacznie lepsze... gdy zastanawialem sie nad kupnem maszyny mialem okazje przejechac sie na cebrze z 2001 roku i bylem pod wrazeniem hamulcow... takie zyletki mi sie wydawaly...

 

Odniosłem to samo wrażenie choć układ hamulcowy jest niemal identyczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym brał nowszą. gaźnik ponoć lepiej cągnie z dołu, ale o ile? ułamki sekund będzie szybsza? jeśli nie na tor to nie ma znaczenia. a wtrysk praktycznie bezobsługowy.

ja na swoją nie narzekam, ale ona jeszcze prawie dziewica, mało latana :crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak się składa że zarówno F3 jak i F4 są sprzetem popularnym więc miałem okazję posłuchać wielu egzemplarzy (jednej i drugiej).Muszę przyznać z ręką na sercu że F3 pracują ciszej. W F4 daje o sobie znać rozrząd i czasem generuje różnego rodzaju brzęczenia i cykania choć tu też nie ma reguły.Co do niezawodności to w naszej okolicy wiele osób jako moto do stuntu wybiera właśnie F4 (lub F4i). Jeżdżą w pełnym pionie i nic sobie z tego nie robią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...