cypherius Opublikowano 16 Sierpnia 2003 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2003 Silnika Wankla nie vaintla. Fajne sa, owszem, ale technologia do dzis nie dopracowana. etc. :wink:PZDR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 18 Sierpnia 2003 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2003 ale tak wogule bym sie kłucił czy silnika boksera nie są silniejsze od V'ek :) ale i tak najlepsze silniki to silniki vaintla tam jest jeden tłok taki trujkąt :P na jeden obrut są 3 eksplozje z silnika litrowego można spokojnie wyciągnąc 250 koni ale zato jakie spalanie duże i terz jest łatwy do wyważenia. jeśli ktoś niewie ( ja sie dzisiaj dowiedziałem) że tak sie na nie mówi ale inaczej sie muwi na nie jako silniki turbinowe w motorach niestety był by to nie wypał a i szkoda. moc potężna :P Człowieku , naucz się pisać, a potem będziemy dyskutować nad merytoryką twojego postu :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cypherius Opublikowano 18 Sierpnia 2003 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2003 jakby byl dopracowany tak jak chcial tworca i pare innych osob tobysmy nie mieli innych silnikow oprocz Wankla :wink:PZDRP.S. A tak w ogole jest moto z silnikiem Wankla ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 18 Sierpnia 2003 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2003 Silnik Wankla ma duże problemy z nadmierna toksycznością spalin. T poza tym sa problemy z uzyskiwaniem dowolnych stopni sprężania więc skonstruowanie wysokoprężnego silnika Wankla jest dosyć trudne.Jeżeli chodzi o motocykle to było kilka. Suzuki, Norton , Herkules , nawet ruskie z nim kombinowali i był Dniepr czy inny z silnikiem Wankla Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cabaniero Opublikowano 28 Sierpnia 2003 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2003 No i problem z uszczelnieniem w miejscu styku tłoka z cylindrem ( bardzo mała powierzchnia styku, a duże obciążenia na tej powierzchni) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 29 Sierpnia 2003 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2003 No i problem z uszczelnieniem w miejscu styku tłoka z cylindrem ( bardzo mała powierzchnia styku, a duże obciążenia na tej powierzchni) Przestańcie pisać głupoty o tych uszczelnieniach. Poczytajcie najpierw cos o silnikach Wankla a potem się odzywajcie.Przy obecnej technologii materiały nie sa żadnym problemem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cabaniero Opublikowano 29 Sierpnia 2003 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2003 To w takim razie powiedz o skarbnico mądrości, dlaczego dzisiaj już prawie nikt nie zadaje sobie trudu zbudowania motocykla z takim silnikiem, mimo że jest on bardzo wydajny... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 29 Sierpnia 2003 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2003 bo jak juz pisali poprzednicy sa klopoty z duzym zuzyciem paliwa, i toksycznoscia spalin, pozatm jesli chodzi o trwalosc to pewien niemiec zrobil swoja mazda rx-7 1.000.000 km, slownie jeden milion kilometrow bez remontu i bez zadnych awarii. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cabaniero Opublikowano 31 Sierpnia 2003 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2003 Mazda rx 7 owszem....nawet jeśli się nie mylę to w jakimś z szanujących się pism motoryzacyjnych silnik najnowszej Mazdy rx 7 został okrzyknięty najlepszą jednostką napędową roku... no czyli jednak mozna poradzić sobie z wysokim spalaniem i toksycznością spalin... w przypadku toksyczności spalin to rozwiązanie tego problemu w samochodzie pewnie jest prostrze z racji na możliwośc rozbudowania i skomplikowania układu wydechowego, w motocyklu pod tym względem pole manewru jest mocno zawężone..tylko wydaje mi się że problem tkwi w kosztach...technologia zastosowana przy budowie pojazdów z silnikami Wankla jest po prostu droga... a może się mylę....no w każdym bądź razie skoro Mazda potrafi to dla czego inne firmy tym się nie interesują ?? I chyba nie chodzi tu o możliwości technologiczne poszczególnych firm , bo te są raczej na zbliżonym poziomie... pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 31 Sierpnia 2003 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2003 Du że spalanie jest właśnie spowodowane problememi z uszczelnieniem - był to problem pierwszych silnuików Wankla - przy dużym obciążeniu taki silnik musiał dostać naprawdę sporo paliwa - Spalanie Mazdy dochodziło do 18 litrów na 100 (miasto). teraz co raz lepsze technologie i materiały zminimalizowały ten problem. Pozdro, paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hero Opublikowano 31 Sierpnia 2003 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2003 Masz nieścisłe informacje, bo nie mazdy rx-7 tylko rx-8, http://www.mazda.com/publicity/public/2003...0306/0604e.html oraz http://www.mazda.com/publicity/public/2003...0301/0129e.htmlPrzeczytasz tam również że ten silnik został specjalnie zaprojektowany dla potrzeb jednego modelu mazdy - właśnie rx-8. Wobec czego bardzo wątpliwe jest czy komukolwiek opłacałoby sie wprowadzać ten silnik do produkcji motocykla.Podejrzewam też że odpowiednie wyważenie silnika z wirującym tłokiem w motocyklu byłoby poważnym problemem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 31 Sierpnia 2003 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2003 Podejrzewam też że odpowiednie wyważenie silnika z wirującym tłokiem w motocyklu byłoby poważnym problemem. *** Przeciez chodzil w Suzuki Re5 ( 2 tlokowy i mialem okazje serwisowac ) i w Herculesie ( pojedynczy ). Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hero Opublikowano 31 Sierpnia 2003 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2003 Dlatego napisałem że "podejrzewam" ponieważ nie śledzę z zapartym tchem losów silnika Wankla od zarania jego dziejów... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 1 Września 2003 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2003 Wyważenie silnika Wankla jest bajecznie proste, to jedna z jego zalet.Rak jak mówiłem cały problem bierze się z rozległej komory spalania wiec niekorzystnej.Wpływa to na toksyczność spalin jak i na samą sprawność duża powierzchnia :arrow: większe odprowadzenie ciepła :arrow: mniejsza sprawność Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szable Opublikowano 6 Września 2003 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2003 HelloJuz po urlopie, bylo znakomicie.Nie bede odgrzewal starych watkow, tylko krociutko - Indyk popier.ala 160 - 170, a nie 115km/h.Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.