Skocz do zawartości

Doskonaly Motocykl


Rekomendowane odpowiedzi

ale tak wogule bym sie kłucił czy silnika boksera nie są silniejsze od V'ek :) ale i tak najlepsze silniki to silniki vaintla tam jest jeden tłok taki trujkąt :P na jeden obrut są 3 eksplozje z silnika litrowego można spokojnie wyciągnąc 250 koni ale zato jakie spalanie duże i terz jest łatwy do wyważenia. jeśli ktoś niewie ( ja sie dzisiaj dowiedziałem) że tak sie na nie mówi ale inaczej sie muwi na nie jako silniki turbinowe w motorach niestety był by to nie wypał a i szkoda. moc potężna :P

 

Człowieku , naucz się pisać, a potem będziemy dyskutować nad merytoryką twojego postu :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik Wankla ma duże problemy z nadmierna toksycznością spalin. T poza tym sa problemy z uzyskiwaniem dowolnych stopni sprężania więc skonstruowanie wysokoprężnego silnika Wankla jest dosyć trudne.

Jeżeli chodzi o motocykle to było kilka. Suzuki, Norton , Herkules , nawet ruskie z nim kombinowali i był Dniepr czy inny z silnikiem Wankla

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
No i problem z uszczelnieniem w miejscu styku tłoka z cylindrem ( bardzo mała powierzchnia styku, a duże obciążenia na tej powierzchni)

 

Przestańcie pisać głupoty o tych uszczelnieniach. Poczytajcie najpierw cos o silnikach Wankla a potem się odzywajcie.

Przy obecnej technologii materiały nie sa żadnym problemem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo jak juz pisali poprzednicy sa klopoty z duzym zuzyciem paliwa, i toksycznoscia spalin, pozatm jesli chodzi o trwalosc to pewien niemiec zrobil swoja mazda rx-7 1.000.000 km, slownie jeden milion kilometrow bez remontu i bez zadnych awarii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mazda rx 7 owszem....nawet jeśli się nie mylę to w jakimś z szanujących się pism motoryzacyjnych silnik najnowszej Mazdy rx 7 został okrzyknięty najlepszą jednostką napędową roku... no czyli jednak mozna poradzić sobie z wysokim spalaniem i toksycznością spalin... w przypadku toksyczności spalin to rozwiązanie tego problemu w samochodzie pewnie jest prostrze z racji na możliwośc rozbudowania i skomplikowania układu wydechowego, w motocyklu pod tym względem pole manewru jest mocno zawężone..tylko wydaje mi się że problem tkwi w kosztach...technologia zastosowana przy budowie pojazdów z silnikami Wankla jest po prostu droga... a może się mylę....no w każdym bądź razie skoro Mazda potrafi to dla czego inne firmy tym się nie interesują ?? I chyba nie chodzi tu o możliwości technologiczne poszczególnych firm , bo te są raczej na zbliżonym poziomie...

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Du że spalanie jest właśnie spowodowane problememi z uszczelnieniem - był to problem pierwszych silnuików Wankla - przy dużym obciążeniu taki silnik musiał dostać naprawdę sporo paliwa - Spalanie Mazdy dochodziło do 18 litrów na 100 (miasto). teraz co raz lepsze technologie i materiały zminimalizowały ten problem.

 

Pozdro, paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz nieścisłe informacje, bo nie mazdy rx-7 tylko rx-8,

http://www.mazda.com/publicity/public/2003...0306/0604e.html

oraz

http://www.mazda.com/publicity/public/2003...0301/0129e.html

Przeczytasz tam również że ten silnik został specjalnie zaprojektowany dla potrzeb jednego modelu mazdy - właśnie rx-8.

Wobec czego bardzo wątpliwe jest czy komukolwiek opłacałoby sie wprowadzać ten silnik do produkcji motocykla.

Podejrzewam też że odpowiednie wyważenie silnika z wirującym tłokiem w motocyklu byłoby poważnym problemem.

 

 

 

download.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewam też że odpowiednie wyważenie silnika z wirującym tłokiem w motocyklu byłoby poważnym problemem.

 

*** Przeciez chodzil w Suzuki Re5 ( 2 tlokowy i mialem okazje serwisowac ) i w Herculesie ( pojedynczy ).

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyważenie silnika Wankla jest bajecznie proste, to jedna z jego zalet.

Rak jak mówiłem cały problem bierze się z rozległej komory spalania wiec niekorzystnej.

Wpływa to na toksyczność spalin jak i na samą sprawność duża powierzchnia :arrow: większe odprowadzenie ciepła :arrow: mniejsza sprawność

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...