Jump to content

Posiadacze Hondy Magna razem ( Honda VF 750 , VF750 )


Mr.DiPi
 Share

Recommended Posts

Witam!!!

 

Mam pytanie do użytkowników oraz ludzi co by wiedzieli :icon_mrgreen:

 

Rozważam zakup takiego moto i po prostu mam parę pytań eksploatacyjnych:

 

1. spalanie przy różnych prędkościach (100,120,130,140,150 itd)

3. ile pociągnie :biggrin: i jak osiąga tą prędkość maksymalną (trzeba długo namawiać czy sama bez problemu tyle jedzie)

4. Typowe usterki dla tego modelu

5.wrazenia z jazdy

6. jak się prowadzi (zakręty itp)

7. jaka przydatność do dłuższych tras i użytkowania na co dzień

9. dostęp do części

 

i ostatnie : jest na forum ktoś z okolic katowic (tak do 100km) kto miałby takie moto co by wpaść pogadać pomacać przymierzyć się itp.)

 

 

dzięki za odpowiedzi :icon_twisted:

Link to comment
Share on other sites

Witam

Jeżdżę madzią dwa lata i przyznam że jest to maszyna która sporo wybacza, ale jednoczesnie dżemie w niej potęga. Może nie jednego tzw. ścigacza zaskoczyć ( jeśli komus na tym zależy).

Nigdy nie bawiłem się w "aptekarza" i nie sprawdzałem szczegółowo, spalanie średnio (różne prędkości, trasa, miasto) około 5-7 L. Najszybciej jechałem 160 i więcej nie próbowałem bo to średnie uczucie jak wiatr chce wysadzić cię z siodła. Nie nie musisz czekać aż się rozbuja bo prędkość rozwija momentalnie a ty musisz dobrze trzymać sie kierownicy. Maszyna jest ciężka ale jeszcze nie na tyle by przysparzała problemów w manewrach. całkiem śmiało urządzam sobie slalomiki pomiędzu dziurami w drodze i mam wtedy wrażenie jak bym jechał przeładowanym rowerem. Na winklach całkiem śmiało sobie radzi a przecieranie podnóżkami to żaden problem i czujesz sie przy tym całkiem pewnie. Zawieszenie jest trochę inaczej skrojone niż w typowych criuserach, to coś pomiędzy nimi a maszyną turystyczną. W rezultacie daje to całkiem dobry efekt i wygodę podróżowania. Na trasie spokojnie sunie a w mieście manewry pomiędzy samochodami nie są problemem. Co do trwałości silnila to nic nie mogę na ten temat powiedzieć, bo nic nie naprawiałem i cen takich części nie znam, cóż posłuże się sloganem w końcu to honda.

Link to comment
Share on other sites

Witam. Od tej soboty jestem posiadaczem magnaleny :banghead: (Honda VF 750C) Zrobiłem juz ok 200km - dopiero dzis dostałem blache i dowod... tak jak kolega wyzej napisał jazda spoko. Tym sie płynie a i lata jak sie odkreci manetke gazu. najszybciej jechałem ok 170km/h i powiem ze łeb urywa przy takiej postawie na motocyklu.

Jestem wysoki i podnozki musze wysunac do przodu bo w oryginale sa mało wygodne. Magna to wdzieczny sprzet do przerobek. jak srodków - $$$ - starczy to w zimie ruszy przebudowa mojej mgnalenki.

Mam pytanie odnosnie przodu. cos mi sie zdaje ze troche siadniety jest. jak jest w waszych magnach?

 

Pozdrawiam mazda

Link to comment
Share on other sites

O ile dobrze kojarzę to nowa Magna ma silnik z VFRki a więc wszechstronnie sprawdzony (zwłaszcza że w Magnie jest pewnie mniej wysilony i obciążony niż w zwykłej VFR).

Podawana prędkość max to 200 więc myślę że z dobrą szybą spokojnie możesz jeździć 170-180. Przez jakiś czas miała tylko jedną tarczę z przodu co przy wadze i mocy tego sprzęta było pewnie dużym problemem.

SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE...

Link to comment
Share on other sites

Witam Po weekendzie. Własnie wrociłem z Bełchatowa. ładne drogi tam maja w kolo elektorwni i kopalni... proste nowe- miodeczkowe tylko duzo znaków 50 , 60...

Powiem odnosnie spalania. jazda 80 - 200km/h wychodzi mi ok 5.5litra na 100km Wiec jest dobrze. zatrzymac te całe ok 250kg przy duzej predkosci jest cholernie trudne. Przydały by sie lepsze heble 2 tarcze do przodu i 1 do tyłu. ma ktos moze serwisówke do magny vf 750 C 99 rok?

 

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Witam

jestem zieloniutki jak ogureczek, do tej pory były tylko 4 kółka

a teraz padło na 2 i tak mam nadzieje zostanie

wybór padł na magne 700

jesli mozna o wasze opinie motor z 87r kraj pochodzenie holandia

opinie typu koszty utrzymania, awaryjnosc , wszystko co sie tyczy tego mam nadzieje mojego cacka

moja waga to 115 kg wzrost 180 cm (co tu sie kryc duza faceta ze mnie)

dzieki za wszystkie rady i opinie

prosze nie piszcie o szukajce bo juz ja przeleciałem

 

 

moge sie odwdzieczyc tanimi świecami Denso (tylko oryginał)

Pozdrawiam

Warmik

Link to comment
Share on other sites

Kolega miał takowy motocykl, z jego doświadczeń mogę powiedzieć

że silnik jest raczej awaryjny - często siada rozrząd z powodu słabego smarowania, łańcuszek rozrządu szybko się wyciąga.

U kolegi spowodowało to spotkanie zaworu z tłokiem.

Kupił drugi silnik jednak w tym również były problemy z rozrządem.

Padły mu również oba moduły zapłonowe - podczas deszczu.

Spalanie wychodziło 7-10l /100 ale tu raczej podejrzewam brak odpowiednie regulacji gaźników lub ich zużycie.

 

Podczas rozmowy w 2oo z właścicielem innej magny 750

usłyszałem że przejechał 30000 km w 6 lat i zrobił 2 remonty silnika.

 

Jeśli chodzi o gabaryty - motocykl jest b. duży, nie pownieneś mieć

problemów z pozycją.

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

jesli jeszcze nie kupiles to sie zastanow.motoi fajnie sie prezentuje,ale ma podobno awaryjny silnik na pewno bardzo skomplikowany ,tak ze wszelkie czynnosci serwisowe beda ci kosztowaly sporo kasy,ktora bedzie Ci potrzebna na wache,bo pali sporo,a zbiornik maluuuutki.magna to typowy softchoper.wiec b.dobre osiagi bedziesz musial pogodzic z kiepskim prowadzeniem[rama nie daje rady-za wiotka.jesli to twoj 1 motor to ostroznie!!

jesligo masz to zycze bezawaryjnej eksploatacji i tysiecy kmów nawinietych na kola.no i bedziesz mial moto nietuzinkowe.moze nawet kultowe?

PZDR

dr750big ,hd evo 1340 ratrost ,gsxr 1100 91' , ram hemi 5.7

http://www.bikepics.com/members/kulka/

Link to comment
Share on other sites

Nawet jesli motocykl jest w idealnym stanie, to nie jest to propozycja dla swiezaka na 1 moto, jezeli jest zaniedbany to moze cie w szybkich abcugach doprowadzic do bankructwa. Proponuje zmiane na VT 700 / 750 jak juz w tych klimatach chcesz byc. Wiekszosc mechanikow w Polsce nie ma pojecia jak to serwisowac co ladnie obrazuje post fxridera o klopotach jego kolegi :icon_mrgreen:.

Motocykl jest bardzo fajny, ale dla kogos kto interesuje sie ta linia modeli Hondy, ma zaciecie do mechaniki i troche kasy na specjalistyczne narzedzia niezbedne do czynnosci regulacyjnych i oryginalne czesci.

 

Adam M.

Link to comment
Share on other sites

a ja tak dozuce od siebie ze kilku znajomych dalo sie wpuscic w maliny kupujac holenderskie pojazdy... byly odpicowane na chwile sprzedazy a gora po miesiacu okazalo sie ze to złom...

 

fakt ze to byly puszki ale moze sie to potwierdzic w motocyklach... czego oczywiscie ci nie zycze...

Link to comment
Share on other sites

Ja tam przez dlugi czas kupowalem zlomowane w Holandii, czy bedace na granicy zlomowania pojazdy ( rekord to Peugot 203 kupiony za $35 ), nikt nikogo w maliny nie wpuszczal, wszystko bylo jasne od poczatku i zawsze bylem z zakupow zadowolony. Jednym z tych pojazdow, Renault 4 przejezdzilem w Polsce 6 lat i do dzisiaj je wspominam z lezka w oku :icon_mrgreen:

Tak ze mysle ze w tych picowaniach to pewnie gdzies tam jakis rodak swoja raczke przylozyl i dlatego tak to wyszlo.

 

Adam M.

Link to comment
Share on other sites

nikt nikogo w maliny nie wpuszczal, wszystko bylo jasne od poczatku i zawsze bylem z zakupow zadowolony. ...Tak ze mysle ze w tych picowaniach to pewnie gdzies tam jakis rodak swoja raczke przylozyl i dlatego tak to wyszlo.

 

[off topic]A ja na własne oczy widziałem jak holenderski blacharz spawał z dwóch Fordów Fiesta jednego. Albo znajomy Niemiec jeździł bez linki prędkościomierza tłumacząc, że potem łatwiej sprzedać auto. [/offtopic]

Link to comment
Share on other sites

No bo to ludzie sprzedajace pozniej tanie "okazje", a ja po prostu szedlem na holenderski zlom i pytalem - " Czy to jezdzi ? "

a po uzyskaniu odpowiedzi twierdzacej pytalem "Ile ? "

Od poczatku wiedzialem, ze to zlom i dlatego nie bylo pytan :biggrin:

 

Adam M.

Link to comment
Share on other sites

Sam chorowałem kiedyś na Magnę... Ale im więcej szukałem i czytałem, tym bardziej się leczyłem :-)

Moto rzeczywiście charakterne, ale też wymagające. Zmieniłem więc zapatrywania z VFour na VTwin i teraz nie żałuję.

Osiągi, moc, świetna sprawa, ale... Serwis części... To przeważyło.

 

Czy Magna 700 to przypadkiem nie na łańcuch była? Chyba że Magna 500...

 

Ja mam moto z Holandii (choć wersję USA) i żadnych wpadek nie mam. Ale to od człowieka zależy co sprzedaje, nie kraju chyba. Oglądałem kilka innych z tego kraju i wyglądały jakby ktoś w morzu trzymał i sól żarła co mogła - a miały być "nówki nie śmigane po emerycie".

Tak że osobiście (na własnej skórze) zgadzam się z sugestią Adama - pomyśl o VT.

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...