Skocz do zawartości

Posiadacze Hondy Magna razem ( Honda VF 750 , VF750 )


Mr.DiPi
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

IMG20230418202151.thumb.jpg.1635fd0a0ddaae4a2d13e1f98a45b999.jpgWitam,
Jestem posiadaczem Magny RC43 od października. Martwi mnie jedna sprawa. Po w miarę szybkiej jeździe (oczywiście nie pod czerwone pole, lecz zmiana biegu przy 6-7 tys. obrotów) jak wrócę i wstawiam ją do snu, daję jeszcze chwilę pochodzić, to spod spodu (jest taki czarny wężyk spustowy) leci płyn chłodniczy. Zdarzyło się to kilka razy i nie wiem co może oznaczać. Olej i płyn chłodniczy były wymieniane zimą. Proszę o pomoc w rozwikłaniu zagadki...

Edytowane przez arekronaldo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co on taki czarny, czy aby uszczelka pod głowicą nie siadła ( lub pęknięcie brrr)... W każdym razie sprawdzić trzeba, a jak chłodnica w środku wygląda ? Włącza się wentylator ? trzeba sprawdzić czy czujnik temperatury i wentylatora są sprawne... Ja bym tym nie jezdził, tylko sprawdzał...Tylko ten kolor mnie martwi, chyba, że to tak zdjęcie zrobione

Edytowane przez jannikiel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolor płynu chłodniczego jest żółto-zielonkawy (taki jak był nalewany)- na zdjęciu nie widać jego barwy, ale w palcach jest normalny, bez zapachu obcego. Normalnie jak stoi i nie jeżdżę, to nie leci, nie kapie (zakładam, że jakby była uszczelka lub pęknięcie, to płyn sączył by cały czas? Problem pojawia się w momencie, kiedy wracam z przejażdżki. Magna jest rozgrzana, wentylator się włącza (słychać oraz lekko światło się przyciemni ale naprawdę lekko), kontrolka temperatury oleju się nie włącza. Od zbiorniczka wyrównawczego pod akumulatorem jest taki wężyk, który idzie pod Magnę (prawdopodobnie zawór bezpieczeństwa jak jest zbyt duże ciśnienie płynu chłodniczego)- to wydaje mi się, że stamtąd leci. Na ten moment (wczoraj) nie wykazywała oznak, że jest słabsza lub cokolwiek innego. W zimę było płukanie układu chłodzenia wodą demineralizowaną ze środkiem STP do chłodnic, zbiorniczek wyrównawczy był wyjmowany i płukany, ponieważ znajdował się tam dosłownie szłam (pewnie od nowości nikt tego nie robił) oraz był zalany nowy płyn chłodniczy Motul. Przed czyszczeniem układu i wymianą płynu nie było takich objawów.
Nie wiem dalej od czego zacząć?

22 godziny temu, arekronaldo napisał:

Kolor płynu chłodniczego jest żółto-zielonkawy (taki jak był nalewany)- na zdjęciu nie widać jego barwy, ale w palcach jest normalny, bez zapachu obcego. Normalnie jak stoi i nie jeżdżę, to nie leci, nie kapie (zakładam, że jakby była uszczelka lub pęknięcie, to płyn sączył by cały czas? Problem pojawia się w momencie, kiedy wracam z przejażdżki. Magna jest rozgrzana, wentylator się włącza (słychać oraz lekko światło się przyciemni ale naprawdę lekko), kontrolka temperatury oleju się nie włącza. Od zbiorniczka wyrównawczego pod akumulatorem jest taki wężyk, który idzie pod Magnę (prawdopodobnie zawór bezpieczeństwa jak jest zbyt duże ciśnienie płynu chłodniczego)- to wydaje mi się, że stamtąd leci. Na ten moment (wczoraj) nie wykazywała oznak, że jest słabsza lub cokolwiek innego. W zimę było płukanie układu chłodzenia wodą demineralizowaną ze środkiem STP do chłodnic, zbiorniczek wyrównawczy był wyjmowany i płukany, ponieważ znajdował się tam dosłownie szłam (pewnie od nowości nikt tego nie robił) oraz był zalany nowy płyn chłodniczy Motul. Przed czyszczeniem układu i wymianą płynu nie było takich objawów.
Nie wiem dalej od czego zacząć?

Dodam jeszcze 2 zdjęcia. Jak poruszyłem Magnę, to reszta z wczoraj wykapała z wężyka (prowadzi od góry zbiorniczka wyrównaczego na dół). W zbiorniczku jest już poniżej minimum. Nie wiem ile było przed wczorajszą przejażdżką. Na pewno po zmianie płynu i chodzeniu silnika na luzie było powyżej minimum. Od spodu jest sucha. W chłodnicy jest płyn pod korek.

 

 

Dodano 20.04.2023 06:53

Dodatkowo w chłodnicy nie ubywa płynu, tylko wydmuchuje ten ze zbiorniczka pod siedzeniem. Wczoraj dolałem płynu do zbiorniczka, odpaliłem na postoju i po rozgrzaniu się znowu zaczął lecieć ciurkiem. Ewidentnie jak dodawałem gazu, to za 5 sekund wylatywał płyn. Dym z tłumików normalny. Z każdego taki sam. Prawie niewidoczny. Wentylator się załącza w cyklach- chodzi ok. 5 sek. i się wyłącza.

 

IMG20230419171942.jpg

IMG20230419172021.jpg

Edytowane przez arekronaldo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Witam serdecznie, hamulce w honda magna 750 wiemy jakie są, dziś mało co nie wjechałem w auto. Muszę coś zrobić z nimi-jak macie jakieś sprawdzone modyfikacje układu chamulcowego lub pomysły na niego dajcie proszę znać, odwdzięczę się filmem po dokonanej przeróbce ✌️💯

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy oryginalny układ hamulcowy jest sprawny? bo może w ogóle nie trzeba go modyfikować a wystarczy "przeserwisować"?

rozebrać wszystko (zaciski i pompę), przeczyścić, przepolerować tłoczki, wymienić uszczelnienia, założyć stal oplot, założyć dobre klocki, sprawdzić/wymienić tarcze hamulcowe

  • Lubię to! 1

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałem, cos dodac od siebie, ale Konrad wszystko wyjaśnił...

Tam trzeba tez zwracać uwagę na ruchomość "pływaka", wszystko trzeba wyczyścić, wymienić gumki, i smarowac odpowiednimi pastami... Nie wolno uzywać przy układach hamulcowych płynów na bazie ropopochodnej...ja tłoczki składam na płyn hamulcowy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
W dniu 24.09.2023 o 02:17, Paweles napisał:

Witam serdecznie, hamulce w honda magna 750 wiemy jakie są, dziś mało co nie wjechałem w auto. Muszę coś zrobić z nimi-jak macie jakieś sprawdzone modyfikacje układu chamulcowego lub pomysły na niego dajcie proszę znać, odwdzięczę się filmem po dokonanej przeróbce ✌️💯

Pompa B Kinga przewód w oplocie Hel klocki Brembo i dopiero twarda klamka - oczywiście piszę o nowszej wersji 2K r. 

Problem to słaba pompa i puchnący przewód w oryginale klamkę dociskałem do manetki i szału nie było - spowalniacz.

Mam zrobioną przejściówkę na S&S do zacisku 6 tłokowego z GSX Srad po 3 tłoki na stronę ale jeszcze tego nie testowałem  

Edytowane przez poolski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mialem oba motocykle ( mniejszy i wiekszy ) i nie pamietam zeby oryginalne hamulce byly az tak zle. Tak ze sklaniam sie do tego ze zwykle serwisowanie powinno wystarczyc. Moze z jedna zmiana - napewno wymienilbym przewody hamulcowe jesli sa oryginalne, a podejrzewam ze sa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...