Darekcb500 Opublikowano 11 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2006 Jazda z owiewką jest o wiele przyjemna niz bez niej :) Gdy zakupilem cb500 bez owiewki to powyżej 130km/h było niekomfortowo ,a robale miałem na zebach ,kupilem wiec malutką akcesoryjną owiewke i było lepiej naprawde , teraz w Sevence mam już wysoką szybe i jest jeszcze lepiej dlatego czasami warto zrezygnowac z wygladu na korzysc komfortu .Kto nie sprobował jazdy z owiewką ,bedzie do zludzenia mówil że motocykla z owiewką nie chce bo wyglada dużo gorzej ,a w praktyce tak nie jest . Wystarczy tylko troche pojezdzić ,aby sie przekonać do szyby czy owiewki . Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vx800 Opublikowano 11 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2006 wszystko jest kwestią przeznaczenia moto i oczekiwań.Jak ktoś chce wygodną maszynę, która mało pali .... to nie dogada się z tym, kto chce jeździć dla czystych wrażeń.Takie same wrażenia z owiewką pojawiają się przy wyższych prędkościach :) Ale kosztem wygody, spalania, "brudzenia się kurtki" ... dla niektórch to są pierdoły nie warte uwagi. I jedni i drudzy mają rację (a subiektywnie stawiam na golasa) PZDRJ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati1411 Opublikowano 11 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2006 Ja mam małą owiewkę na kierownice. Wszystko fajnie bo wieje mniej ale niestety po puszczeniu kierownicy podczas jazdy zaczyna nią trzepotać :) ale i tak wole te małą owiewkę niż jazdę bez niej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrmm Opublikowano 12 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2006 jeżeli jazda w trasy to zdecydowanie z szybą lub owiewką. Jeżeli głównie po mieście czy krótkie wypady poza-to może być golas. W GSX1400 mam szybę i mogę spokojnie podróżować do 160 - 180km/h a po pochyleniu się do 200. Z króciutką szybą wystarczało do 140km/h a później już trzeba było się pochylać. Jeżeli chodzi o wygląd to szyba o wys ok 30cm wyglądała lepiej niż szyba o wys 51-56cm (mam taką z możliwością regulacji). Nie ma też większych problemów podczas jazdy po zakrętach, ale szyba nie jest zbyt szeroka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bandzior Opublikowano 12 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2006 Bandita chciałem kupić "N", bez owiewki, a ponieważ motor ma zdecydowanie lepsze osiągi od GS'a to średnio wyobrażam sobie jazdę na dłuższych dystansach na większych prędkościach. No i pojawia się pytanie, czy "N", czy "S" - z owiewką??miałem B6N przez 40.000km. walka z wiatrem i wzmacnianie mięsni karku sprawiało mi wówczas radość :biggrin: jedynie jazda bez owiewki w deszczu, lub zimą nastręczałą kłopotów. Szyba akcesoryjna (miałem wysoką Givi) rozwiązywała problem, jednak uwłaczała urodzie motocykla. Jeśli interesują Cię trasy >200km i prędości przelotowe (nie maksymalne) pow. 160, imho powinieneś wybrać wersję S. PSpolecam Ci serdecznie GSF w obu wersjach, sprzęt ponadczasowy, z silnikiem nie do zdarcia ;) Wrażenia z jazdy czując silny opór powietrza są niesamowite, wprawdzie na dłuższą metę mogą być meczące. Przecież nie po to się kupuje nakeda żeby bylo ciepło, komfortowo i nie padało, tylko dla walki z żywiołem . Jeden motocykl i drugi ma swoje plusy i minusy. Jakby to powiedział nasz były prezydent: Są plusy dodatnie i plusy ujemne nakeda. ;)świetnie ujęte :flesje: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Miklas Opublikowano 12 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2006 Jak zaczalem zastanawiac sie nad zakupem pierwszego motocykla, to myslalem o jakims spokojnym chopperku typu Yamaha virago wlasnie z zamilowania do klasycznej linii motocykli. Po zaglebieniu sie w temat stwierdzilem, ze nie koniecznie jest to najlepszy sprzet do jazdy w dluzsze trasy, ani nie specjalny do miasta. Zdecydowalem sie na golasa (GS500). Tu akurat wziely gore mozliwosci finansowe, ale cieszylo mnie to, ze nadal ma w jakims stopniu klasyczny wyglad (golas). Po nawinieciu kilkunastu tysiecy stwierdzilem, ze pieprzyc wyglad, najwazniejsza w motocyklach jest jazda i g... mnie obchodzi jak on bedzie wygladal, czy bedzie klasyczny czy nie, ma mi dac potezna dawke adrenaliny podczas jazdy, byc wygodny w dluzsze trasy i byc po prostu optymalna maszyna do pokonywania kilometrow, no i mam co mam :flesje: ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Staszek_s Opublikowano 14 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2006 witam, a ja uważam, iż zadowolenie z wyglądu motocykla jest nieodłączną częścią przyjemności z samej jazdy. Tak więc, jak wszystko, jazda na moto jest sztuką kompromisu, wyważenia proporcji pomiędzy wygodą jazdy, urodą motocykla (subiektywne dla kazdego) i możliwościami finansowymi - to ostatnie oby jak najmniej wpływało na decyzję o zakupie. Poza tym, wraz z nawijanymi kilometrami i nabywanym ta drogą doświadczeniem i tak każdy dojdzie do własnych, niekoniecznie pokrywających się z tymi pierwotnymi założeniami wniosków...Ważne, aby podczas jazdy "banan" nie schodził z twarzy!pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rebel Opublikowano 14 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2006 Witam posiadaczy golasów.Ostatnio swoim golaskiem trobiłem traskę do Łeby i z powrotem.Jechałem z plecaczkiem.Prędkość przelotowa była w granicach 120-170 km/h. Jechaliśmy w ulewę i upał. Golasek spisał się świetnie. Owady to nieistotny element podróży.Krzywdy nikomu nie robią a kurtałke się upierze.Za wszystkim przemawiają względy estetyczne i upodobania. Za szybką jest ciszej i bardziej komfortowo.Każdy wybiera co mu się podoba a najlepiej sprawdzić to empirycznie.Troszkę golaskiem i eską. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
milosz-RR Opublikowano 20 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2006 Dolaczam sie do zwolennikow owewki, wygodniej i przyjemniej. Pozdr Cytuj SUPPORT 18 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 20 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2006 Tylko ze Kolega zapomnial o jednym napisac-jak taka wysoka szyba fatalnie wplywa na prowadzenie sie motocykla przy wiekszych predkosciach! Ze wzgledu na mocowanie szyby do kierownicy, prowadzenie motocykla po lukach z predkoscia powyzej 160 km/h jest praktycznie awykonalne! Napor masy powietrza na taka wysoka szybe powoduje trzepotanie kierownicy. No wreszcie ktos napisal cos sensownego w tym bezsensownym sporze ( tylko z owiewka / tylko bez owiewki ).Szyba, tym bardziej duza nie jest zadnym kompromisem, jest bardzo kiepskim wyborem. Z powodu mocowania jej na kierownicy i ew dodatkowo do lag przedniego widelca fatalnie wplywa na prowadzenie motocykla,nie tylko przy szybkosciach powyzej 160 km/h ale przy o wiele nizszych tez. Oprocz tego zdecydowanie powieksza spalanie szczegolnie w czasie jazdy pod wiatr, jako ze aerodynamika moto porownywalna jest wowczas z drzwiami do stodoly. Natomiast dostarcza niezapomnianych wrazen np w razie miniecia sie z konwojem TIRow jadacych powyzej setki. Mala szyba jest OK, ale do owiewki jej daleko. Dlaczego ?Ano dlatego ze fabryczna owiewka ma dobrana przez fme w tunelu aerodyn. ksztalt i mocowana jest stelazem do ramy moto. Wszystkie sily dzialajace na owiewke rozkladaja sie na caly motocykl, a nie tylko na kierownice i przedni widelec motocykla. Warto o tym pamietac. Poza tym owiewka potrafi spelniac rowniez inne zadania z ktorych nie zawsze zdajemy sobie sprawe, np w moim Suz. GS 1150 powoduje szybsze nagrzanie silnika do wlasciwej temperatury i pozniej utrzymuje ta temperature, niezaleznie od tego z jaka szybkoscia jade.Jezeli zdejme jej dolny segment to sprawa temperatur wyglada o wiele gorzej.Jaki stad wniosek ?Najlepiej miec nakeda i moto z owiewka - tak jak ja. :banghead: Adam M. http://i77.photobucket.com/albums/j60/adam...65/DSC01483.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vx800 Opublikowano 20 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2006 Najlepiej miec nakeda i moto z owiewka - tak jak ja. :banghead: Słusznie prawisz :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kolecik Opublikowano 4 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2008 Ja mam SV650N i mam założoną małą szybę. Szczerze przyznam, że dużo taka szyba nie daje ale jak się przytulę do baku to ogarnia temat :icon_rolleyes: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VARTAS Opublikowano 4 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2008 Tak, wersja N z małą szybka załatwi temat, a zarazem nie " spaskudzi " wyglądu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Peet Opublikowano 4 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2008 Dylemat w stylu: kupić buty ładne czy wygodne... ja wybrałem wygodne :biggrin: ale nakedy dalej mi się podobają. Jak ktoś nie ma zacięcia turystycznego i lata głównie po mieście - to golas. W innym wypadku będzie się męczył bez owiewki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DABLJU Opublikowano 8 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2008 Dylemat w stylu: kupić buty ładne czy wygodne... ja wybrałem wygodne :icon_twisted: ale nakedy dalej mi się podobają. Jak ktoś nie ma zacięcia turystycznego i lata głównie po mieście - to golas. W innym wypadku będzie się męczył bez owiewki. No ja kupilem z kolei ładne. ...i teraz zastanawiam sie nad jakas szybką - bo sie mecze jak cholera. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.