bohen Opublikowano 2 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2006 Witam Dziś zastanawiałem sie nad jednym problemem. Załóżmy że mamy do pokonaia dystans 300km (autostrada). Chce go pokonać na 2 sposoby: 1 - z prędkością 80km/h, a 2- z prędkością 140km/h. Jak powszechnie wiadomo jadąc z większą prędkością (140km/h) moto zużywa więcej benzyny. Ale też przejechanie tego dystansu zajmuje o wiele mniej czasu, czyli silnik pracuje krócej. Natomiast jadąc z mniejszą prędkością (80km/h) silnik zużyje mniej paliwa ale przejechanie tego dystansu zajmnie więcej czasu, czyli silnik będzie dłużej pracował. I teraz pytanie. Dzięki któremu sposobowi jazdy można zużyć mniej paliwa?? Czy "zaoszczędzone" paliwo przy jeździe z pr. 80km/h zużyje sie w "dodatkowym- starconym" czasie w stosunku do czasu gdy jechałbym 140km/h?? A może wyjdzie na jedno?? Jak myslicie. A może ktoś już wie bo takie coś przerabiał??Pozdro Cytuj Stare motocyklowe przysłowie mówi: jak się nie wywrócisz.....to se nie poleżysz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pompka Opublikowano 2 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2006 Załóżmy, że przy 80km/h moto pali 5 l/100km a przy 140 km/h 7l/100km. Jadąc 80 kph bedziesz jechał 3:45 h i zużyjesz 15 l paliwka. Jadąc 140 km/h zrobisz całą traskę w nieco ponad 2 h i zużyjesz 21l paliwka. Teraz sie zastanów jak barzo się śpieszysz i czy mozesz sobie jechac godzinkę dłużej :lapad: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bodek_o Opublikowano 2 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2006 Witam Dziś zastanawiałem sie nad jednym problemem. Załóżmy że mamy do pokonaia dystans 300km (autostrada). Chce go pokonać na 2 sposoby: 1 - z prędkością 80km/h, a 2- z prędkością 140km/h. Jak powszechnie wiadomo jadąc z większą prędkością (140km/h) moto zużywa więcej benzyny. Ale też przejechanie tego dystansu zajmuje o wiele mniej czasu, czyli silnik pracuje krócej. Natomiast jadąc z mniejszą prędkością (80km/h) silnik zużyje mniej paliwa ale przejechanie tego dystansu zajmnie więcej czasu, czyli silnik będzie dłużej pracował. I teraz pytanie. Dzięki któremu sposobowi jazdy można zużyć mniej paliwa?? Czy "zaoszczędzone" paliwo przy jeździe z pr. 80km/h zużyje sie w "dodatkowym- starconym" czasie w stosunku do czasu gdy jechałbym 140km/h?? A może wyjdzie na jedno?? Jak myslicie. A może ktoś już wie bo takie coś przerabiał??Pozdro Dziwne pytanie. Zawsze jak jeździsz z większą prędkością, to zużywasz więcej paliwa. Czas jazdy nie ma tu nic do rzeczy. Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jeszua Opublikowano 2 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2006 nie jestem przekonany, czy na to pytanie da się udzielić jednoznacznej teoretycznej odpowiedzi prawdziwej dla wszelkich możliwych pojazdów - bądź tylko motocykliinnymi słowy: dla mnie na pewno bardziej ekonomiczna byłaby jazda z v=140kmh. dla jakiegoś nawet średniej klasy choppera, który tą wartość ma blisko (dużo bliżej) v-max, a przy tym notuje szybciej znaczący wzrost oporów powietrza - ekonomiczna prędkość będzie leżała dużo niżejhmm... właśnie sobie przypomniałem, że była mowa przy ocenie ekonomiki jazdy o optymalnych obrotach przy maksimum momentu... mam rację..? bo to by znaczyło, że dla mnie najbardziej ekomonicznie jest latać powyżej kodeksowej nawet na autostradzie ;>jsz Cytuj „Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.” [R. Kapuściński] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Waldek Opublikowano 2 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2006 Wszystko zależy od rodzaju(modelu)motocykla, u mnie przy 80 jest mulenie niewiadomo na jakim biegu jechać, natomiast 140 jest ok.I u mnie ten problem nie istnieje ,bo jadąc 140 moto pali prawie najmniej i też szybciej jestem na miejscu. Ale patrząc po Twojemu jechać 80 jest lepiej(pod warunkiem ,że nigdzie się nie spieszysz)Zaoszczędzisz na paliwo i będziesz mógł podziwiać widoki :lapad: A jeżeli chodzi o silnik ,to wszystko wychodzi na to samo, bo mimo, że pracuje krócej ,to na wyższych obrotach, a jadąc wolniej pracuje sobie silniczek spokojnie.Wnioski:Dystans pokonujesz ten sam, jeżeli się nie spieszysz, to jedziesz powoli a na końcu trasy możesz spokojnie dziewczynie postawić jakiegoś mcdonalda albo coś tam za zaoszczędzone paliwko(niech na każde 100km przypadnie 1,5litra więcej, to masz 4,5 litra końcowy wynik) :cool: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bodek_o Opublikowano 2 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2006 nie jestem przekonany, czy na to pytanie da się udzielić jednoznacznej teoretycznej odpowiedzi prawdziwej dla wszelkich możliwych pojazdów - bądź tylko motocykliinnymi słowy: dla mnie na pewno bardziej ekonomiczna byłaby jazda z v=140kmh. dla jakiegoś nawet średniej klasy choppera, który tą wartość ma blisko (dużo bliżej) v-max, a przy tym notuje szybciej znaczący wzrost oporów powietrza - ekonomiczna prędkość będzie leżała dużo niżejhmm... właśnie sobie przypomniałem, że była mowa przy ocenie ekonomiki jazdy o optymalnych obrotach przy maksimum momentu... mam rację..? bo to by znaczyło, że dla mnie najbardziej ekomonicznie jest latać powyżej kodeksowej nawet na autostradzie ;>jsz Podane prędkości są przykładowe i nie odnosza się do konkretnego modelu. Jeśli jeździsz z większą prędkością, to musisz zużywać więcej paliwa, bo pojazd ma do pokonania większe opory toczenia i powietrza. Wystarczy popatrzeć na podawane przez producentów samochodów przykładowe zużycia paliwa według dawnej normy ECE. 90/120/miasto. Wartości podawane przy 120 km/h są zawsze większe od 90 km/h. Z motorami jest podobnie. Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jurjuszi Opublikowano 2 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2006 (edytowane) Jeżeli chcesz przenieść obiekt o jakiejś masie na jakąś odległośćm, to musisz wykonać nad nim prace. Im szybciej ta praca będzie wykonana tym większej mocy będziesz potrtzebował. Więcej mocy to więcej zużytego paliwa.To tak ogólnie, bo zakładam, że będziesz jechał głównie na najwyższym biegu. Generalnie im szybciej jedziesz, pojazd więcej pali. Co do ekonomii to rózne to bywa, może ta godzina mniej jest dla Ciebie warta więcej niż koszt dodatkowo zużytego paliwa, wtedy jazda szybsza będzię bardziej ekonomiczna :lapad: pozdr Edytowane 2 Lipca 2006 przez jurjuszi Cytuj "Łudududududududududuuuu... Łudududududududduddddd" - Theodor (Zegrze 2010)"Hondy mają taki dziwny dźwięk..." - Autor nieznany (Udrzyn 2010) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konował Opublikowano 2 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2006 (edytowane) Najoszczędniejsza jest jazda płynna, można jechać 140 cały czas ale gdzie???? zawsze jakiś trupek bedzie pomykał 50 lewym pasem.Chodzi o to żeby jechac możliwie z jak najmniejszą iloscia przyspieszeń i hamowań.I to cała filozofia, chyba że ktos chce ekonomicznie 80 po torze smigać :-) Edytowane 2 Lipca 2006 przez Konował Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mierzwa2 Opublikowano 2 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2006 Konował masz racje bo gdy utrzymujesz stałą prędkość jest spoko ta sama ilość paliwa jest wtryskiwana!A tak to ciągle jakieś zmiany, redukcje przyspieszenia to zużycie jest dużo większe. najlepiej trzymać w granicach niskich obrotów bo możesz jechać np 100 km na 6 tyś jak i np na 4 przeciez 2tyś to duża różnica Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jeszua Opublikowano 2 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2006 (edytowane) Konował masz racje bo gdy utrzymujesz stałą prędkość jest spoko ta sama ilość paliwa jest wtryskiwana!A tak to ciągle jakieś zmiany, redukcje przyspieszenia to zużycie jest dużo większe. najlepiej trzymać w granicach niskich obrotów bo możesz jechać np 100 km na 6 tyś jak i np na 4 przeciez 2tyś to duża różnica bujdamogę udowonić, że przy danej prędkości będzie różne zużycie paliwa. w tym samym pojeździe. proponuję dowolnego katamarana z wyświetlaczem podającym chwilowe zużycie. zakład o kwotę dowolną :banghead: drugie twierdzenie nie jest precyzyjnie zapisane, więc będzie trudniejsze do obalenia :icon_biggrin: zasadniczo podtrzymuję pierwotne twierdzenie: zużycie paliwa w większym stopniu zależy od silnika (mocy) i przełożenia (skrzyni) niż prędkości, przynajmniej w podanym zakresie 80-140kmhjsz Najoszczędniejsza jest jazda płynna, można jechać 140 cały czas ale gdzie???? zawsze jakiś trupek bedzie pomykał 50 lewym pasem proponuję powrót do szkoły podstawowej, bo jeszcze tam teoretycznie uczy się czytania ze zrozumieniem :cool: jako założenie pytający zapisał "300km (autostrada)jsz Edytowane 2 Lipca 2006 przez jeszua Cytuj „Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.” [R. Kapuściński] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Groszek Opublikowano 2 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2006 na pytanie bohena jest jedna odpowiedź - szybciej znaczy drożej. Zużycia paliwa w motocyklu nie liczymy na czas, tylko na przejechany dystans. Jadąc ten sam dystans w warunkach kiedy średnie zużycie paliwa jest większe (v 140 km/h) zużywamy na całym odcinku więcej paliwa niż jadąc 80km/h, bo tak jakl pisałem liczy się dystans, nie czas przejazdu. Jeszua zadał ciekawszy problem - czy w podobnych warunkach jazdy mniej spali pojazd z silnikiem o mniejszej pojemności, czy posiadający silnik o większej pojemności?? Z mojego doświadczenia wynika, że jednak ten o mniejszej pojemności zawsze pali mniej (oczywiście odrzucam przyp[adek jazdy z dużą prędkością, która fdla słabszego pojazdu bliska jest Vmax, a dla dużego połową możliwości - wtedy większy pali mniej) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
awful Opublikowano 2 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2006 jeszcze jedna kwestia dochodzi:jak bardzo cenisz swój czas:P jesli mam zaoszczędzić litr paliwa kosztem godzinę dłuzszej jazdy to znaczy, ze zarabiam 4zł za godzinę pracy :clap: :icon_biggrin: .nie wiem czy warto :cool: to była taka moja refleksja ostatnio :banghead: (kalkulacje oparte na trasie 400km). ale oczywiście: im wolniej jedziesz-dalej zajedziesz... jak to mawiaja starożytni indianie...więc- na ile czasu wyceniasz swoje zycie? czyli o ile wolniej pojedziesz,zeby zwiększyć szanse swoje na przezycie :clap: ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MYCIOR Opublikowano 2 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2006 im sz szybciej tym drozej a optymalnie w przypadku platików to chyba 6 biek i predkosc w okolicach 90-100 - wtedy prawie nic nie pali :icon_biggrin: a tak oftopic ale coś podobnego kiedys oglądałem Top Gear i Jeremy podał ze jak jedziesz np 100 km/h i wrzucasz luz to samochód zuzywa wiecej paliwa niz gdybyś zdjął noge z gazu, poniewaz samochód hamuje silnikiem i wtedy zużywa duzo mniej paliwka - a nawet powiedział ze wcale niz zużywa hehe. Moim zdaniem to chyba bujda bo jak masz luzz to samochód pracuje na obrotach 1 - 1,5 tyś a jak jedziesz 100km/h i np masz 3 tys obr. i zdejmujesz noge z gazu to silnik pracuje na 3 tys i potem obroty spadaja ale cały czas sa wyższe niż na luzie. Wiec to chyba ściema , ale moze sie myle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Groszek Opublikowano 2 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2006 to nie jest bujda, i ma większe znaczenie w silnikach gaźnikowych niż z wtryskiem (czy na odwrót, nie pamiętam). hamując silnikiem całkowicie odcina się dopływ paliwa i jest to jedna z metod oszczędnej jazdy. Ja jednak, jeżeli już o oszczędności mowa, uważam, że bardziej skuteczna jest jazda na luzie. Np dojeżdżając do świateł mogę dużo wcześniej wrzucić luz i auto mi się dotoczy paląc ~0,5 l/100km, a hamując silnikiem co prawda zużycie będzie 0,0/100km, ale na krótszym odcinku i w krótszym okresie czasu, co wpłynie jednak ostatecznie wzrost średniego zużycia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Januszm Opublikowano 3 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2006 Ja w swoim motocyklu w czasie jazdy w dwie osoby, zużyję więcej paliwa przy 80 km/h niż przy 140 km/h. Spowodowane to jest jazdą na 4 i 5 biegu, gdy mam 140 km/h. to jadę na 6 biegu i silnik nie ma wcale dużych obrotów więc i paliwka nie spala za dużo. Przykład z dnia wczorajszego, gdy jechaliśmy na trasie, motocykl spalił 6,3 l, a gdy jeździliśmy wolniej i nie miałem jak wrzuci 6 biegu to spalił 7 l. Cytuj https://www.facebook.com/profile.php?id=100003272715647 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.