Hun996 Opublikowano 28 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2005 Zadałem pytanie do przedstawicielstwa NGK nt wydłużenia przebiegu pomiędzy wymianą świec w przypadku zastąpienia świecy standardowej świecą irydową. Odpowiedź otrzymałem: Szanowny Panie,Świeca irydowa ma od 3 do 4 razy dłuższą żywotność od świecy standardowej.Z poważaniem,________________________________________NGK SPARK PLUG EUROPE GMBH Sp. z o.o.Przedstawicielstwo w Polsce Czy jest to jednoznaczne że można na niej przejechać 3-4 razy więcej kilometrów? W Larssonie cena świecy irydowej jest 5,5 x wyższa zamiast standardowej. Z jednej strony mocniejsza iskra i lepsze spalanie, z drugiej wyższa cena.[/b] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hiszpan Opublikowano 28 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2005 Jak nie startujesz w zawodach sportowych gdzie każde 0,001 sek jest ważne to ja bym sobie dał siana.jest jeszcze jeden zysk z zastosowania śwec platynowych/irydowych : żadsza konieczność wymiany czasami wynagradza z nawiązką ilość pracy/czas/koszt potrzebny na dokonanie 2-3 zmian standardowych świec. U mnie w SVce aby wywalić świecę z przedniego cylindra należy:1) zdjąć siedzenie kierowcy2) podnieść zbiornik paliwa3) zdemontować sygnał dźwiękowy4) poluzować i odchylić/zdjąć chłodnicę5) wymienić świecę6)zmontować to wszystko do kupy i mieć nadzieję że nie będzie wycieków płynułącznie trwa to dobrą godzinkę i zazwyczaj powoduje poobdzieranie rąk i stos przekleństw z powodu dziadowskiego dostępu. dla mnie mozliwość rezygnacji z 2-3 wymian w zamian za 10-15zł (3 ceny zwykłej świecy + 15zł) było by warte dołożenia tych 15zł. :buttrock:PZDR! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Avalon Opublikowano 28 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2005 Peugeot stosuje świece właśnie o wydłuzonym okresie wymiany. Swoim Peugotem 306 na kpl tych świec zrobiłem 75 tysiecy km. O wymianie zdecydował zdrowy rozsądek a nie awaria świec. Standartowe świece maja okres wymiany cos ok 20tysięcy. Jesli możesz przejechac ponad trzy razy więcej to z prostego wyliczenia wyniknie że zaoszczędzisz na robociźnie i czasie na przeprowadzanie serwisu.To jak z filtrami K&N Jest drogi ale masz mozliwośc jego czyszczenia więc inwestujesz "raz na zawsze". Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hun996 Opublikowano 29 Kwietnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2005 W sumie serwis robię sam, silnik prosty, 1-cylindrowy. A dostęp do świecy swobodny, wystarczy zdjąć boczną owiewkę ( 4 śrubki). Zresztą wymiana wypada co 12 tyś, tak jak zawory, więc trzeba zdjąć drugą owiewkę i bak. Wtedy świeca jak na talerzu. Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gajoss Opublikowano 27 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2006 Ostatnio czytałem dużo o świecach zapłonowych, odwiedziłem stronę Kicera i było tam dużo ciekawych rzeczy. Zainteresowały mnie prodkty firmy NGK z serii IX (z irydową elektrodą) VX (z platynową elektrodą). Czy opłaca się w coś takiego inwestować w 2T? Czy różnica będzie odczuwalna? Bo taka świeca kosztuje chyba ze 40zł co w porównaniu do zwykłej która kosztuje 10zł to już dużo. Proszę o opinię ludzi którzy mają takie świece.Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nitroMCZ Opublikowano 27 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2006 te świece mają wytrzymywać większe przebiegi , pozatym to chyba nie odczujesz zadnej roznicy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kudlaty Opublikowano 27 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2006 platyna jest trwalsza od zwyklej, irydowe do tego daja najmocniejsza iskre. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 28 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2006 Opłaca się używać takich świec w motocyklach z trudno dostępnymi gniazdami świec, wtedy cena świecy równoważy się wtedy z kosztami serwisu, bo wytrzymują one znacznie dłużej niż standardowe świece.A reszta to efekt placebo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pierun Opublikowano 28 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2006 http://www.skutery.net/akcesoria-produkt.asp?id=97Szkoda ze to przeczytalem po tym, jak kupilem juz zwykle swiece. Koszt troche wiekszy, ale dwukrotnie wiekszy przebieg, no a wymiana swiec w moim moto to pol dnia :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Plakatufka Opublikowano 4 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2006 http://www.skutery.net/akcesoria-produkt.asp?id=97Szkoda ze to przeczytalem po tym, jak kupilem juz zwykle swiece. Koszt troche wiekszy, ale dwukrotnie wiekszy przebieg, no a wymiana swiec w moim moto to pol dnia :icon_mrgreen: Witam! Mam założone NGK, ale od następnego sezonu wypróbuję Iridium. Sprawdzę różnicę. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
roger Opublikowano 4 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2006 Hehe, kwestia częstotliwości wymiany... Ja mam w swoim aucie nakręcone 140 tys na oryginalnych (wstyd się przyznać, ale chwilowo nie mam wolnych 780 pln za komplet :icon_mrgreen: ) i jeszcze działają normalnie (platynowe ngk). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartusdr Opublikowano 4 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2006 Hehe, kwestia częstotliwości wymiany... Ja mam w swoim aucie nakręcone 140 tys na oryginalnych i jeszcze działają normalnie (platynowe ngk). brak słów :icon_mrgreen: :icon_mrgreen: :icon_mrgreen: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filon89 Opublikowano 4 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2006 te świece kosztują więcej i mają dłuższą żywotność a zwykłe kupujesz częsciej i rownież szybciej wymieniasz na jedno wychodzi =] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr74 Opublikowano 3 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2009 (edytowane) odświeżam temat, może jakieś nowe doświadczenia w sprawie świec irydowych i platynowych? ciekawe jest to co kolega Kudlaty wyżej napisał, że irydowe dają lepszą iskrę - czy ktoś może to potwierdzić? byłyby dobre do starych motocykli ze zużytą elektryką Edytowane 3 Marca 2009 przez piotr74 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
daro-wolbrom Opublikowano 5 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2009 http://www.skutery.net/akcesoria-produkt.asp?id=97 Szkoda ze to przeczytalem po tym, jak kupilem juz zwykle swiece. Koszt troche wiekszy, ale dwukrotnie wiekszy przebieg, no a wymiana swiec w moim moto to pol dnia :P tak dla scislosci zwykle swiece wytrztmuja kolo 10 000km a irydowe 100 000km,czyli osiagaja troche wiekszy przebieg niz dwukrotny :icon_mrgreen: (u mnie chodza irydowki DENSO) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi