Skocz do zawartości

świece platynowe i irydowe - czy warto?


Rekomendowane odpowiedzi

Zadałem pytanie do przedstawicielstwa NGK nt wydłużenia przebiegu pomiędzy wymianą świec w przypadku zastąpienia świecy standardowej świecą irydową. Odpowiedź otrzymałem:

 

Szanowny Panie,

Świeca irydowa ma od 3 do 4 razy dłuższą żywotność od świecy standardowej.

Z poważaniem,

________________________________________

NGK SPARK PLUG EUROPE GMBH Sp. z o.o.

Przedstawicielstwo w Polsce

 

Czy jest to jednoznaczne że można na niej przejechać 3-4 razy więcej kilometrów? W Larssonie cena świecy irydowej jest 5,5 x wyższa zamiast standardowej. Z jednej strony mocniejsza iskra i lepsze spalanie, z drugiej wyższa cena.[/b]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie startujesz w zawodach sportowych gdzie każde 0,001 sek jest ważne to ja bym sobie dał siana.

jest jeszcze jeden zysk z zastosowania śwec platynowych/irydowych : żadsza konieczność wymiany czasami wynagradza z nawiązką ilość pracy/czas/koszt potrzebny na dokonanie 2-3 zmian standardowych świec. U mnie w SVce aby wywalić świecę z przedniego cylindra należy:

1) zdjąć siedzenie kierowcy

2) podnieść zbiornik paliwa

3) zdemontować sygnał dźwiękowy

4) poluzować i odchylić/zdjąć chłodnicę

5) wymienić świecę

6)zmontować to wszystko do kupy i mieć nadzieję że nie będzie wycieków płynu

łącznie trwa to dobrą godzinkę i zazwyczaj powoduje poobdzieranie rąk i stos przekleństw z powodu dziadowskiego dostępu.

dla mnie mozliwość rezygnacji z 2-3 wymian w zamian za 10-15zł (3 ceny zwykłej świecy + 15zł) było by warte dołożenia tych 15zł. :buttrock:

PZDR!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Peugeot stosuje świece właśnie o wydłuzonym okresie wymiany. Swoim Peugotem 306 na kpl tych świec zrobiłem 75 tysiecy km. O wymianie zdecydował zdrowy rozsądek a nie awaria świec. Standartowe świece maja okres wymiany cos ok 20tysięcy. Jesli możesz przejechac ponad trzy razy więcej to z prostego wyliczenia wyniknie że zaoszczędzisz na robociźnie i czasie na przeprowadzanie serwisu.

To jak z filtrami K&N Jest drogi ale masz mozliwośc jego czyszczenia więc inwestujesz "raz na zawsze".

Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie serwis robię sam, silnik prosty, 1-cylindrowy. A dostęp do świecy swobodny, wystarczy zdjąć boczną owiewkę ( 4 śrubki). Zresztą wymiana wypada co 12 tyś, tak jak zawory, więc trzeba zdjąć drugą owiewkę i bak. Wtedy świeca jak na talerzu. Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Ostatnio czytałem dużo o świecach zapłonowych, odwiedziłem stronę Kicera i było tam dużo ciekawych rzeczy. Zainteresowały mnie prodkty firmy NGK z serii IX (z irydową elektrodą) VX (z platynową elektrodą). Czy opłaca się w coś takiego inwestować w 2T? Czy różnica będzie odczuwalna? Bo taka świeca kosztuje chyba ze 40zł co w porównaniu do zwykłej która kosztuje 10zł to już dużo. Proszę o opinię ludzi którzy mają takie świece.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opłaca się używać takich świec w motocyklach z trudno dostępnymi gniazdami świec, wtedy cena świecy równoważy się wtedy z kosztami serwisu, bo wytrzymują one znacznie dłużej niż standardowe świece.

A reszta to efekt placebo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.skutery.net/akcesoria-produkt.asp?id=97

Szkoda ze to przeczytalem po tym, jak kupilem juz zwykle swiece. Koszt troche wiekszy, ale dwukrotnie wiekszy przebieg, no a wymiana swiec w moim moto to pol dnia :icon_mrgreen:

 

Witam! Mam założone NGK, ale od następnego sezonu wypróbuję Iridium. Sprawdzę różnicę. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe, kwestia częstotliwości wymiany...

Ja mam w swoim aucie nakręcone 140 tys na oryginalnych (wstyd się przyznać, ale chwilowo nie mam wolnych 780 pln za komplet :icon_mrgreen: ) i jeszcze działają normalnie (platynowe ngk).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

odświeżam temat, może jakieś nowe doświadczenia w sprawie świec irydowych i platynowych? ciekawe jest to co kolega Kudlaty wyżej napisał, że irydowe dają lepszą iskrę - czy ktoś może to potwierdzić? byłyby dobre do starych motocykli ze zużytą elektryką

Edytowane przez piotr74
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.skutery.net/akcesoria-produkt.asp?id=97

Szkoda ze to przeczytalem po tym, jak kupilem juz zwykle swiece. Koszt troche wiekszy, ale dwukrotnie wiekszy przebieg, no a wymiana swiec w moim moto to pol dnia :P

 

 

tak dla scislosci zwykle swiece wytrztmuja kolo 10 000km a irydowe 100 000km,czyli osiagaja troche wiekszy przebieg niz dwukrotny :icon_mrgreen: (u mnie chodza irydowki DENSO)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...