Skocz do zawartości

przed wrzuceniem


maxt
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Skrzynka biegów w motocyklu nie ma synchronizatorów. Łatwiej więc włączyć bieg przy niższej różnicy prędkości pomiędzy kołami zębatymi, czyli bez gazu ;). Przynajmniej mi się tak wydaje. A później to już normalnie jednocześnie dodajemy gazu i puszczamy sprzęgło.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wlasnie stad moje pytanie, kiedy daje gazu, wciskam sprzeglo i wrzucam 1 to dobrze slysze, ze weszlo :P ;kiedy robie to bez gazu tez wchodzi ale to chyba moj lajkonicki problem ;) :bigrazz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobre pytanie... tez sie zastanawiam po co :biggrin:

A od czego masz kontrolkę "neutral"??

A co ma kontrolka luzu do rzeczy?

 

Wracając do tematu, uważam że dodanie gazu bezpośrednio przed wrzuceniem jedynki, poddaje sprzęgło kłowe pierwszego biegu obciążenio udarowym, co nie dodaje skrzyni zdrowia.

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie, po uruchomieniu zimnego silnika (po nocy), jak nie wrzucę jedynki na gazie to natychmiast zgaśnie.

Później już ten problem nie występuje.

 

Czy to jest zjawisko sklejenie okładzin sprzęgła, czy sygnał jakiegoś uszkodzenia ?

 

Pozdr.

Edytowane przez bodek_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to jest zjawisko sklejenie okładzin sprzęgła, czy sygnał jakiegoś uszkodzenia ?

 

Pozdr.

Sklejanie. Przed odpaleniem dobrze jest ruszyć okładziny sprzęgła. Wrzucasz 1, sprzęgło i 2 metry do przodu i ew do tyłu. Powinno pomóc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na światłach kiedy zapinacie 1 to najpierw nalezy dodać gazu, wcisnąc sprzęgło i wrzucić 1 czy robić to bez gazu -

sprzęgło, 1, gaz? jak lepiej?

 

 

Być może zależy od moto (mechanicy wiedzą lepiej), ale na kilku, które ja sprawdzałem (kilkuletnie moto) przydaje się tzw. przegazówka:

 

sprzęgło, następnie szybki i krótki ruch manetką dla szybkiego podkręcenia obrotów (nie za dużo i nie za wolno - nie wrrrrrrryyyyy tylko wrr :icon_razz:) i wbicie jedynki (wbicie jedynki w momencie kiedy jest końcówka ruchu manetką). Dzięki temu jedynkę wbija się prawie bezdźwiękowo, bez nieprzyjemnych zgrzytów i trzasków skrzyni. Po prostu bajka. Dopóki nie zacząłem stosować, to wszyscy się oglądali naokoło, jak wbijałem jedynkę :D

 

Podobnie przy dwójce. Albo wbijam dwójkę prawie jednocześnie z wciskaniem sprzęgła, albo jak przez chwilę jadę na wysprzęgleniu to przegazówka z wbiciem dwójki. Powyżej dwójki już nie ma takiej różnicy. Niektórzy wbijają wyższe biegi już bez sprzęgła - też fajnie.

 

No i polecam przegazówki przy zrzucaniu biegów. Szczególnie dwójka i jedynka.

 

 

Greetz,

 

&REW. :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie, po uruchomieniu zimnego silnika (po nocy), jak nie wrzucę jedynki na gazie to natychmiast zgaśnie.

Później już ten problem nie występuje.

 

Czy to jest zjawisko sklejenie okładzin sprzęgła, czy sygnał jakiegoś uszkodzenia ?

 

Pozdr.

 

 

I w ten oto sposób pięknie katujesz skrzynię przeciążając kły trybu pierwszego biegu. Jeżeli moto gaśnie Ci przy wrzucaniu jedynki ( i wciśniętym sprzęgle) to znaczy, że albo masz żle ustawione sprzęgło albo sklejają Ci się tarcze (jak u mnie :biggrin: ). Ja robie tak - na zgaszonym silniku zapinam dwójkę, wciskam sprzęgło i bujam motocyklem aż odpuści sprzęgło. Później odpalam i rozgrzewam silnik. I wystarczy.

Jeżeli tarcza skleja się nawet w czasie jazdy to (np. na swiatłach) przed wbiciem biegu wciskam sprzęgło i robię krótką, gwałtowną przegazówkę aby rozkleić tarcze - bieg wrzucam dopiero gdy obroty spadną do minimalnej wartości.

 

Aha, przy sklejąjącym sie sprzegle można nie bujać moto do roklejenia tarcz - wystarczy przed wbiciem pierwszego biegu dobrze rozgrzać silnik. Olej się rozrzedza, tarcze pod wpływem temperatury prawdopodobnie zaczynają pracować między sobą i nie ma żadnego problemu. Tylko kto by czekał aż silnik sie rozgrzeje :icon_razz: :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba lepiej dla skrzyni jeżeli wrzuca się bieg na niskich obrotach silnika... :biggrin:

dużo, dużo lepiej... przy wyższych obrotach tarczki sprzegłowe ścierają sie dużo szybciej, także prawidłowo biegi powinno się wrzucać przy mozliwie jak najniższych obrotach. Podczas porannego rozruchu silnika należy albo silnik najpierw rozgrzać a potem dopiero wrzucać 1 albo przy wyłączonym silniku przepchnąć moto troszke na biegu aby rozkleić sprzegło. W przeciwnym razie przy nierozklejonym sprzęgle bieg wrzucamy praktycznie "na sucho" ponieważ potrzebuje ono szarpnięcia aby sie rozkleiło czyli w gruncie rzeczy na zimnym silniku i nierozklejonym sprzęgle wrzucenie 1 jest równoznaczne z wrzuceniem biegu bez sprzęgła czego efektem jest zużywanie skrzyni biegów

Pozdro

 

:icon_razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...