maxt Opublikowano 25 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2006 na światłach kiedy zapinacie 1 to najpierw nalezy dodać gazu, wcisnąc sprzęgło i wrzucić 1 czy robić to bez gazu -sprzęgło, 1, gaz? jak lepiej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
d8-vid Opublikowano 25 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2006 1 pozniej gaz a na koncu sprzeglo ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kaszpir Opublikowano 25 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2006 Skrzynka biegów w motocyklu nie ma synchronizatorów. Łatwiej więc włączyć bieg przy niższej różnicy prędkości pomiędzy kołami zębatymi, czyli bez gazu ;). Przynajmniej mi się tak wydaje. A później to już normalnie jednocześnie dodajemy gazu i puszczamy sprzęgło.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mierzwa2 Opublikowano 25 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2006 sprzęgło 1 i gaz... nigdy nie zapinam 1 na gazie... bo po co? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maxt Opublikowano 25 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2006 wlasnie stad moje pytanie, kiedy daje gazu, wciskam sprzeglo i wrzucam 1 to dobrze slysze, ze weszlo :P ;kiedy robie to bez gazu tez wchodzi ale to chyba moj lajkonicki problem ;) :bigrazz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AsiekHonda Opublikowano 26 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2006 sprzęgło 1 i gaz... nigdy nie zapinam 1 na gazie... bo po co? Dobre pytanie... tez sie zastanawiam po co :biggrin: A od czego masz kontrolkę "neutral"?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 26 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2006 Dobre pytanie... tez sie zastanawiam po co :biggrin: A od czego masz kontrolkę "neutral"??A co ma kontrolka luzu do rzeczy? Wracając do tematu, uważam że dodanie gazu bezpośrednio przed wrzuceniem jedynki, poddaje sprzęgło kłowe pierwszego biegu obciążenio udarowym, co nie dodaje skrzyni zdrowia. Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trajka66 Opublikowano 26 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2006 Sprzeglo - 1 - gaz - ruszamy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bodek_o Opublikowano 26 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2006 (edytowane) U mnie, po uruchomieniu zimnego silnika (po nocy), jak nie wrzucę jedynki na gazie to natychmiast zgaśnie.Później już ten problem nie występuje. Czy to jest zjawisko sklejenie okładzin sprzęgła, czy sygnał jakiegoś uszkodzenia ? Pozdr. Edytowane 26 Maja 2006 przez bodek_o Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vlaad Opublikowano 26 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2006 Czy to jest zjawisko sklejenie okładzin sprzęgła, czy sygnał jakiegoś uszkodzenia ? Pozdr.Sklejanie. Przed odpaleniem dobrze jest ruszyć okładziny sprzęgła. Wrzucasz 1, sprzęgło i 2 metry do przodu i ew do tyłu. Powinno pomóc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba Opublikowano 26 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2006 1 gaz i sprzegło :biggrin: czasem 1 sprzeglo i gaz :icon_razz: Cytuj http://czcross.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
&REW Opublikowano 26 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2006 na światłach kiedy zapinacie 1 to najpierw nalezy dodać gazu, wcisnąc sprzęgło i wrzucić 1 czy robić to bez gazu -sprzęgło, 1, gaz? jak lepiej? Być może zależy od moto (mechanicy wiedzą lepiej), ale na kilku, które ja sprawdzałem (kilkuletnie moto) przydaje się tzw. przegazówka: sprzęgło, następnie szybki i krótki ruch manetką dla szybkiego podkręcenia obrotów (nie za dużo i nie za wolno - nie wrrrrrrryyyyy tylko wrr :icon_razz:) i wbicie jedynki (wbicie jedynki w momencie kiedy jest końcówka ruchu manetką). Dzięki temu jedynkę wbija się prawie bezdźwiękowo, bez nieprzyjemnych zgrzytów i trzasków skrzyni. Po prostu bajka. Dopóki nie zacząłem stosować, to wszyscy się oglądali naokoło, jak wbijałem jedynkę :D Podobnie przy dwójce. Albo wbijam dwójkę prawie jednocześnie z wciskaniem sprzęgła, albo jak przez chwilę jadę na wysprzęgleniu to przegazówka z wbiciem dwójki. Powyżej dwójki już nie ma takiej różnicy. Niektórzy wbijają wyższe biegi już bez sprzęgła - też fajnie. No i polecam przegazówki przy zrzucaniu biegów. Szczególnie dwójka i jedynka. Greetz, &REW. :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yaco Opublikowano 26 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2006 U mnie, po uruchomieniu zimnego silnika (po nocy), jak nie wrzucę jedynki na gazie to natychmiast zgaśnie.Później już ten problem nie występuje. Czy to jest zjawisko sklejenie okładzin sprzęgła, czy sygnał jakiegoś uszkodzenia ? Pozdr. I w ten oto sposób pięknie katujesz skrzynię przeciążając kły trybu pierwszego biegu. Jeżeli moto gaśnie Ci przy wrzucaniu jedynki ( i wciśniętym sprzęgle) to znaczy, że albo masz żle ustawione sprzęgło albo sklejają Ci się tarcze (jak u mnie :biggrin: ). Ja robie tak - na zgaszonym silniku zapinam dwójkę, wciskam sprzęgło i bujam motocyklem aż odpuści sprzęgło. Później odpalam i rozgrzewam silnik. I wystarczy. Jeżeli tarcza skleja się nawet w czasie jazdy to (np. na swiatłach) przed wbiciem biegu wciskam sprzęgło i robię krótką, gwałtowną przegazówkę aby rozkleić tarcze - bieg wrzucam dopiero gdy obroty spadną do minimalnej wartości. Aha, przy sklejąjącym sie sprzegle można nie bujać moto do roklejenia tarcz - wystarczy przed wbiciem pierwszego biegu dobrze rozgrzać silnik. Olej się rozrzedza, tarcze pod wpływem temperatury prawdopodobnie zaczynają pracować między sobą i nie ma żadnego problemu. Tylko kto by czekał aż silnik sie rozgrzeje :icon_razz: :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gajoss Opublikowano 26 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2006 chyba lepiej dla skrzyni jeżeli wrzuca się bieg na niskich obrotach silnika... :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wodzbb Opublikowano 27 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2006 chyba lepiej dla skrzyni jeżeli wrzuca się bieg na niskich obrotach silnika... :biggrin:dużo, dużo lepiej... przy wyższych obrotach tarczki sprzegłowe ścierają sie dużo szybciej, także prawidłowo biegi powinno się wrzucać przy mozliwie jak najniższych obrotach. Podczas porannego rozruchu silnika należy albo silnik najpierw rozgrzać a potem dopiero wrzucać 1 albo przy wyłączonym silniku przepchnąć moto troszke na biegu aby rozkleić sprzegło. W przeciwnym razie przy nierozklejonym sprzęgle bieg wrzucamy praktycznie "na sucho" ponieważ potrzebuje ono szarpnięcia aby sie rozkleiło czyli w gruncie rzeczy na zimnym silniku i nierozklejonym sprzęgle wrzucenie 1 jest równoznaczne z wrzuceniem biegu bez sprzęgła czego efektem jest zużywanie skrzyni biegówPozdro :icon_razz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.