Kudlaty Opublikowano 18 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2006 Witam Chcialbym sie dowiedziec jakie macie sposoby na wkladanie tlokow do cylindrow. Tloki mam zalozone na korbowody, chcialbym zrobic to tak aby nie uszkodzic pierscieni, a sciskanie kazdego pierscienie po kolei i wpychanie do cylindra podobno ie jest zbyt dobre. Moj moto to Yamaha FZRr 600 '92 3HE. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
d8-vid Opublikowano 18 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2006 Pomysl super. Ja dodam jeszcze ze dobrze by bylo wysmarowac tlok smarem lub olejem dla lepszego poslizgu.BTW: kazdy cylinder powinien byc odpowiednio naciety (taki wpust od spodu), tak zeby pierscienie same sie sciskaly jak nakladasz cylindry. Wystarczy ze ktos ci potrzyma tloki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 18 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2006 kazdy cylinder powinien byc odpowiednio naciety (taki wpust od spodu), tak zeby pierscienie same sie sciskaly jak nakladasz cylindry. Wystarczy ze ktos ci potrzyma tloki. Tylko nie wszystkie silniki maja cylindry jak np MZ. Tak jak Ryzy Kon wspomnial poszukaj paska stalowej blachy o szerokosci takiej aby starczylo na rozstaw wszystkich piercieni na tloku. Dopasuj ja dokladnie do srednicy tloka, koncowki podegnij aby mozna bylo scisnac szczypcami. Dosyc wazne jest to aby po scisnieciu opaski na tloku (calkowite scisniece pierscieni) jeden koniec blachy prawie zlaczyl sie z drugim koncem (przerwa jak najmniejsza).No a dla lepszego poslizgu uzyj oleju silnikowego (posmaruj tym tlok, pierscienie), a nie zadnego smaru.Co do odpowiedniego rozstawienia zamkow pierscieniowych chyba nie musze wspominac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiki Opublikowano 18 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2006 Co do odpowiedniego rozstawienia zamkow pierscieniowych chyba nie musze wspominac. to w 4-suwch są zamki???? Cytuj http://bikepics.com/members/kiki21/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kaszpir Opublikowano 18 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2006 Jak składałem trochę większe silniki to miałem zrobiony przyrząd do montażu ze starej tulei cylindowej. Był to fragment o długości trochę większej od tłoka. Na jednym końcu był wytoczony dosyć łagodny stożek, który ściskał pierścienie gdy tłok był wkładany do tej tulei. Następnie taki zestaw przykładało się do bloku i przesuwało tłok na właściwe miejsce. Działało to szybko i skutecznie.Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trajka66 Opublikowano 18 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2006 (edytowane) to w 4-suwch są zamki???? No chyba te na tłoku na ktorych "zamyka sie" pierscien. Sorki pomylilo mi sie wszystko z 2 t. W 4 t nie wiem jak jest - nie wypowiadam sie Edytowane 18 Maja 2006 przez trajka66 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 18 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2006 Sa jak najbardziej - przerwe w pierscieniu nazywamy zamkiem.Zamki w poszczegolnych pierscieniach powinny byc przestawione o 120 stopni wzgledem siebie + jezeli pierscien olejowy jest 3 czesciowy to zamki tych czesci powinny byc przestawione o 120 stopni. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiki Opublikowano 18 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2006 to takie buty - mi zamki z racji tego, iż dłubałem duuuuuuuuuuuuzo w 2 suwach kojarzyły mi sie tylko z kołkami w tłokach :clap: Cytuj http://bikepics.com/members/kiki21/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kudlaty Opublikowano 18 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2006 Dzieki wielkie za rady.. zobacze jutro lub pojutrze jak mi pojdzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 18 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2006 Jak składałem trochę większe silniki to miałem zrobiony przyrząd do montażu ze starej tulei cylindowej. Był to fragment o długości trochę większej od tłoka. Na jednym końcu był wytoczony dosyć łagodny stożek, który ściskał pierścienie gdy tłok był wkładany do tej tulei. Następnie taki zestaw przykładało się do bloku i przesuwało tłok na właściwe miejsce. Działało to szybko i skutecznie. hehe :clap: tez mam takie tuleje do danego silnika (srednicy cylindra). Jednak to jest dobre na "masowke" . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trajka66 Opublikowano 18 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2006 to takie buty - mi zamki z racji tego, iż dłubałem duuuuuuuuuuuuzo w 2 suwach kojarzyły mi sie tylko z kołkami w tłokach :clap: No mi tak samo sie skojarzyło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 19 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2006 Jezeli nie chcesz tego roboc nazwijmy to metoda chalupnicza, to do kupienia sa specjalne opaski uciskowe wykonene w z blachy w ksztalcie walca skrecane srubami. Zakladasz na tlok sciskasz pierscienie po uprzednim ich ustawieniu (odpowiednio przesuniete w zaleznosci od ich ilosci) smarujesz olejem silnikowym i wsuwasz do cylindra, proste latwe i skuteczne.... :icon_rolleyes: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomason2 Opublikowano 19 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2006 Dodatkowo można lekko z fazować górną krawędź cylindra (okrągły pilniczek np. taki jaki jest używany do ostrzenia łańcucha w piłach łańcuchowych). Ułatwi to montaż tłoka z pierścieniami i zapobiegnie przypadkowemu pękaniu lub wyszczerbieniu pierścienia. Cytuj Honda CBR F4 99 http://www.cbrf4.blogspot.com - moja przygoda z motocyklem Honda CBR F4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dylon Opublikowano 20 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2006 to w 4-suwch są zamki????zamki powiem po chłopsku końce pieścienia. jeśli masz 3 pierścienie to zamki zozmieść co 120stopni po obwodzie tłoka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kudlaty Opublikowano 20 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2006 Zalozylem, poszlo bez problemu. Nie potrzebowalem zadnych przyzadow, cylindry mam zfazowane tak ze pierscienie same sie sciskaja podczas wsowania tloka do cylindra... japonce miel dobry pomysl ;] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.