Skocz do zawartości

Żarówka zwykła, czy halogenowa?


mrymek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Najkrócej - nie.

Reflektory do żarówek H-ileśtam są odpowiednio przystosowane do temperatury pracy i innych parametrów tych żarówek, mocowania.

Nawet w maluchach można podpatrzeć, że reflektory przystosowane do H-4 mają wyraźne oznaczenia na kloszu, w odróżnieniu od starych, zwykłych "bulb".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, dużo motocykli Jawa stosuje żarówki H4, chociarz w oryginale mieli zwykle żarówki.. No i jakos nic im sie zlego nie dzieje:) Jesli żarówka H4 ma moc 60/55W to nic sie nie pwoinno stac, bo ona wcale sie aż tak mocno nie nagrzewa. Mój kolega ma włożona żarówke H4 do jawy 250 i ja tez mam taka w WSK 175 i jakos nic mi sie nie stalo z reflektorem.. A światlo? Hmm:)) Lepiej byc nie moze:D:D

Zakladaj żarówke i bedzie ok!

Pozdro - Julas

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Założyłem H4 w miejsce zwykłej już bardzo dawno i jest ok.

Na początku to musiałem przelutować kołnierz ze zwykłej żarówki do H4 bo kiedyś nie było H4 ze "zwykłymi" kołnierzami. Ale teraz są i wystarczy kupić i wymienić.

Sam najlepiej, doświadczalnie spróbuj jak to "działa"

Kąt padania jest raczej taki sam.

Z odbłyśnikiem nie powinno być kłopotów. No chyba że masz jakiś prywaciarski plastikowy :)

;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cze

Miałem H4 w CC700 w miejsce normalnej. Jedyna różnica to taka, że granica świtałocienia (czy jak to się nazywa) była troche rozmyta. Na przeglądzie ani razu się nie zorientowali. Raczej jestem przeciwnikiem różnego rodzaju "patentów" ale w tym przypadku nie widzę problemów.

 

Pozdrawiam

Michał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja uyzwam w swoich pojazdach 100/90 od kad je mam i nic sie niedzieje do dzis, wole wiecej widziec w nocy.... a zanim odblysniki zmatowieja, albo sie stopia to zdaze miec dzwona, albo sprzedam ow pojazd....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszecie totalne bzdury.

Reflektor z oznaczeniem H4 ma mieć żarówkę H4 a reszta z oznaczeniem E ma mieć zwykłą bańkę.

Tym którzy robią inaczej życzę oślepienia na zakręcie z kombinowanego reflektora H4+E12.

Piszecie że Wam to nie przeszkadza a pomyślal któryś o tych z przeciwnego kierunku ?

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Światło padające można wyregulować przy zmianie żarówki na halogen ale nie można przesadzać w lampach wykonanych z plastiku bo żarówka halogenowa ma mniejszą bańkę i emituje więcej ciepła na zewnątrz. Może się zdażyć, że plastik nie wytrzyma i zacznie się topić. Trzeba sprawdzić czy lampa nie robi się nadmiernie gorąca.

Mimo to uważam, że jak producent przewidział zwykłą żarówkę i widoczność jest spoko to nie ma co kombinować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Światło padające można wyregulować przy zmianie żarówki na halogen ale nie można przesadzać w lampach wykonanych z plastiku bo żarówka halogenowa ma mniejszą bańkę i emituje więcej ciepła na zewnątrz. Może się zdażyć, że plastik nie wytrzyma i zacznie się topić. Trzeba sprawdzić czy lampa nie robi się nadmiernie gorąca.

Mimo to uważam, że jak producent przewidział zwykłą żarówkę i widoczność jest spoko to nie ma co kombinować.

Nie można wyregulować porównaj obydwa szkła

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Racja rozpraszanie światła jest inne i może siać w różne strony, nie przy każdej bańce się to uda ale nie wiem czy się kiedyś przyglądałeś konstrukcji nowej generacji reflektorów. Bańka jest zupełnie gładka jak i odblask cały myk siedzi w żarówce i w położeniu żródła światła. Mimo wszystko racje masz nigdy nie będzie tak jak na oryginalnej żarówie. Tylko jak się ma wypłowiały obleźnięty odblask i zmatowiałe szkło to najłatwiej jest walnąć żarówkę halogenową i przynajmniej widzisz gdzie jedziesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czeee

 

ja uyzwam w swoich pojazdach 100/90 od kad je mam i nic sie niedzieje do dzis, wole wiecej widziec w nocy.... a zanim odblysniki zmatowieja, albo sie stopia to zdaze miec dzwona, albo sprzedam ow pojazd....

 

Pokretne myslenie .. pomyslales jak takie 100W oslepia jadących z przeciwka ? Mnie to osobiscie bardzo wkur... i zaraz bys dostał odemnie dlugimi po oczach :icon_twisted: A nawet jezeli ktos by nic nie zrobil widząc taką latarnie to tak czy inaczej jest on oślepiony i ryzyko ze "zdejmie" Cie z szosy wzrasta .. wiec Twoje bezpieczeństwo raczej nie wzrosło :icon_twisted:

 

A co do H4 to tak ciężko dokupic odpowiedni wklad ? Np. warto zobaczyc tutaj http://www.wesem.com.pl/halogen.php?halogen=zuk&pl cena nie powala na kolana a jest pewnosc ze wszystko bedzie ok .

 

 

pozdrawiam herflik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...