mrymek Opublikowano 14 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2006 Czy można bezpiecznie wymienić żarówkę zwykłą na halogenową w lampie przedniej przystosowanej do zwykłej? Chodzi mi zarówno o kąt padania słupa światła, jak i trwałość lustra? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miro_N Opublikowano 14 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2006 Najkrócej - nie.Reflektory do żarówek H-ileśtam są odpowiednio przystosowane do temperatury pracy i innych parametrów tych żarówek, mocowania.Nawet w maluchach można podpatrzeć, że reflektory przystosowane do H-4 mają wyraźne oznaczenia na kloszu, w odróżnieniu od starych, zwykłych "bulb". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kobuz1 Opublikowano 14 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2006 Witam, dużo motocykli Jawa stosuje żarówki H4, chociarz w oryginale mieli zwykle żarówki.. No i jakos nic im sie zlego nie dzieje:) Jesli żarówka H4 ma moc 60/55W to nic sie nie pwoinno stac, bo ona wcale sie aż tak mocno nie nagrzewa. Mój kolega ma włożona żarówke H4 do jawy 250 i ja tez mam taka w WSK 175 i jakos nic mi sie nie stalo z reflektorem.. A światlo? Hmm:)) Lepiej byc nie moze:D:DZakladaj żarówke i bedzie ok! Pozdro - Julas Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jack-Jawa Opublikowano 14 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2006 Założyłem H4 w miejsce zwykłej już bardzo dawno i jest ok.Na początku to musiałem przelutować kołnierz ze zwykłej żarówki do H4 bo kiedyś nie było H4 ze "zwykłymi" kołnierzami. Ale teraz są i wystarczy kupić i wymienić.Sam najlepiej, doświadczalnie spróbuj jak to "działa"Kąt padania jest raczej taki sam.Z odbłyśnikiem nie powinno być kłopotów. No chyba że masz jakiś prywaciarski plastikowy :) ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hun996 Opublikowano 15 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2006 Kup żarówkę H4 z mocowaniem do oprawki zwykłej żarówki. W każdym sklepie motoryzacyjnym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
makzel Opublikowano 15 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2006 CzeMiałem H4 w CC700 w miejsce normalnej. Jedyna różnica to taka, że granica świtałocienia (czy jak to się nazywa) była troche rozmyta. Na przeglądzie ani razu się nie zorientowali. Raczej jestem przeciwnikiem różnego rodzaju "patentów" ale w tym przypadku nie widzę problemów. PozdrawiamMichał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misiek775 Opublikowano 15 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2006 Nie powinno być problemów z reflektorem, no chyba ze walniesz sobie 100/90 ale to już przesada Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mrymek Opublikowano 15 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2006 Dzięki za podpowiedzi, w MZ 250 też zmieniłem na H4, a teraz chciałem się upewnić. Dzięki i pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dgree Opublikowano 16 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2006 ja uyzwam w swoich pojazdach 100/90 od kad je mam i nic sie niedzieje do dzis, wole wiecej widziec w nocy.... a zanim odblysniki zmatowieja, albo sie stopia to zdaze miec dzwona, albo sprzedam ow pojazd.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 16 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2006 Piszecie totalne bzdury.Reflektor z oznaczeniem H4 ma mieć żarówkę H4 a reszta z oznaczeniem E ma mieć zwykłą bańkę.Tym którzy robią inaczej życzę oślepienia na zakręcie z kombinowanego reflektora H4+E12.Piszecie że Wam to nie przeszkadza a pomyślal któryś o tych z przeciwnego kierunku ? Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luca Opublikowano 16 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2006 Światło padające można wyregulować przy zmianie żarówki na halogen ale nie można przesadzać w lampach wykonanych z plastiku bo żarówka halogenowa ma mniejszą bańkę i emituje więcej ciepła na zewnątrz. Może się zdażyć, że plastik nie wytrzyma i zacznie się topić. Trzeba sprawdzić czy lampa nie robi się nadmiernie gorąca. Mimo to uważam, że jak producent przewidział zwykłą żarówkę i widoczność jest spoko to nie ma co kombinować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 16 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2006 Światło padające można wyregulować przy zmianie żarówki na halogen ale nie można przesadzać w lampach wykonanych z plastiku bo żarówka halogenowa ma mniejszą bańkę i emituje więcej ciepła na zewnątrz. Może się zdażyć, że plastik nie wytrzyma i zacznie się topić. Trzeba sprawdzić czy lampa nie robi się nadmiernie gorąca. Mimo to uważam, że jak producent przewidział zwykłą żarówkę i widoczność jest spoko to nie ma co kombinować.Nie można wyregulować porównaj obydwa szkła Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luca Opublikowano 16 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2006 Racja rozpraszanie światła jest inne i może siać w różne strony, nie przy każdej bańce się to uda ale nie wiem czy się kiedyś przyglądałeś konstrukcji nowej generacji reflektorów. Bańka jest zupełnie gładka jak i odblask cały myk siedzi w żarówce i w położeniu żródła światła. Mimo wszystko racje masz nigdy nie będzie tak jak na oryginalnej żarówie. Tylko jak się ma wypłowiały obleźnięty odblask i zmatowiałe szkło to najłatwiej jest walnąć żarówkę halogenową i przynajmniej widzisz gdzie jedziesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
herflik Opublikowano 16 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2006 czeee ja uyzwam w swoich pojazdach 100/90 od kad je mam i nic sie niedzieje do dzis, wole wiecej widziec w nocy.... a zanim odblysniki zmatowieja, albo sie stopia to zdaze miec dzwona, albo sprzedam ow pojazd.... Pokretne myslenie .. pomyslales jak takie 100W oslepia jadących z przeciwka ? Mnie to osobiscie bardzo wkur... i zaraz bys dostał odemnie dlugimi po oczach :icon_twisted: A nawet jezeli ktos by nic nie zrobil widząc taką latarnie to tak czy inaczej jest on oślepiony i ryzyko ze "zdejmie" Cie z szosy wzrasta .. wiec Twoje bezpieczeństwo raczej nie wzrosło :icon_twisted: A co do H4 to tak ciężko dokupic odpowiedni wklad ? Np. warto zobaczyc tutaj http://www.wesem.com.pl/halogen.php?halogen=zuk&pl cena nie powala na kolana a jest pewnosc ze wszystko bedzie ok . pozdrawiam herflik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aker6 Opublikowano 16 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2006 ja do Jawy 250 założyłem H4 i nie zauważyłem róznicy w porównaniu z bańką, czemu?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.