Limo Opublikowano 4 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2012 To chyba nie duży problem przemalować go i wymienić zębatkę. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 4 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2012 To chyba nie duży problem przemalować go i wymienić zębatkę. Masz rację, że nie problem tylko dlaczego nie zostało to zrobione w trakcie renowacji ?Może wypadało by wcześniej zapytać jak ro zrobić a nie bezpowrotnie niszczyć zbiornik paliwa.Takich i podobnych potknięć jest e tym motocyklu o wiele więcej, Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kylo Opublikowano 4 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2012 Pozwolę sobie wkleić link do tego co zrobił MOC.https://picasaweb.go...842857316016322 Wielki SZACUN dla MOCa !!! :notworthy: ,ten kto restaurował zabytkowy motocykl wie ile trudu, czasu i kasy potrzeba na samo tylko skompletowanie wszystkich elementów, nawet w popularnych kiedyś modelach. W tym roku byłem na złocie Sokoła w Czersku, miałem okazję porozmawiać z właścicielami i zobaczyć kilkadziesiąt odrestaurowanych Sokołów 1000 , 600. W przypadku tych modeli, mrówcza praca kompletowania trwa wiele, wiele lat........ a potem kolejne pochłonie szczegółowa restauracja.Dlatego wypowiedzi Piotra (którego cenię, za rzeczowe,choć dla wielu kontrowersyjne zdanie) są dla mnie w tym przypadku mocno nie zrozumiałe i zupełnie się z nimi nie zgadzam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WIDELEC81PL Opublikowano 4 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2012 z tą pomalowaną zębatką to chyba norma. będąc na wystawie zabytkowych motocykli w pszczynie był ten modelhttp://www.fotosik.pl/u/widelecc/album/1354834 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hashman Opublikowano 4 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2012 (edytowane) Dlatego wypowiedzi Piotra (którego cenię, za rzeczowe,choć dla wielu kontrowersyjne zdanie) są dla mnie w tym przypadku mocno nie zrozumiałe i zupełnie się z nimi nie zgadzam. A ja się zgadzam z p. Piotrem. Dlatego drogi kolego, że:1. Każdy jeden może motocykl odrestaurować, ale niewielu potrafi zrobić to należycie2. Jeśli już nienależycie odrestaurujesz motocykl, to zdobędziesz uznanie wśród laików(Ty), a ludzie znający się(p. Piotr) będą widzieli rażące błędy. Błędy o których mowa w pkt. 2 to właśnie ta pomalowana zębatka, lakier świecący jak cohones wiejskiego kundla na wiosne. Powodują one że motocykl WYGLĄDA na odrestaurowany, a w rzeczywistości jest WYPICOWANY. Pragnę jednak dodać, że MOC odwalił kawał porządnej roboty mimo wszystko. Edytowane 4 Grudnia 2012 przez hashman Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 4 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2012 kolego - może jeszcze razzgadzasz się z Piotrem, który stwierdził m.in., że MOC "rzeźbi w gównie" czy jednak twierdzisz, że odwalił kawał porządnej roboty? Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bonhart88 Opublikowano 4 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2012 hejterzy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HD1940 Opublikowano 4 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2012 Pozwolę sobie wkleić link do tego co zrobił MOC. Zacząć należy od tego, że to nie MOC robił, a tylko za robotę płacił. Wystarczy wejść na stronę Sokołów a każdy może się przekonać, kto był faktycznym wykonawcą. Co do jakości się nie wypowiadam, bo jak mówi stare powiedzenie "kto bogatemu zabroni zrobić to jak zrobił". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2012 A to się cieszę że mi to powiedziałeś, gdyż byłem przekonany że to jego dzieło. I cały misterny plan poszedł w p.... :biggrin: Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majkelpl Opublikowano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2012 (edytowane) No już że prawie żadna to nie przesadzajmy :) Ano tak jest ....Jak sie ma Sokoła i chce sie go odrestaurowac to robi sie to tak aby byl jak najnajbardziej podobny do oryginalu, lacznie z lakierem i innymi detalami ...A w sumie to tym bardziej detalami bo do tego przywiazuja uwage kolekcjonerzy i znawcy tematu ....Nie chodzi tu nawet o fakt ze to nie MOC robil, bo wiadomo ze wiekszosc oddaje komus do zrobienie, ale ze nie trzymal sie orygin alu.Jak Piotr pisze .... wartosc kolekcjonerska zadna a wywalone kupe kasy .....Niestety.Mam kumpla co ma dwa Hadeki WLA z 44 roku oryginaly w 90% a i tyak nie chwali sie ze ma oryginala bo np, sruby i cybanty ma wspolczesne.Lakiery dobieral specjanie pod malowanie z lat wojennych.Odrestaurowanie motocykla to ciezka sprawa.Odswiezenie go, doprowadzenie do ładnego wygladu to zupenie inna sprawa. Edytowane 5 Grudnia 2012 przez majkelpl Cytuj ISRA: 27062SREU: 614 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2012 nie popadajmy w paranoje!niedługo napiszecie, że motocykl odrestaurowany nie ma wartości ponieważ ma np. nieoryginalny lakier, opony, okładziny cierne hamulców, sworznie tłokowe itpPiotr wskazał na szpachlowanie jako nieodpowiednią technologię wyrównania powierzchni i nadania jej oryginalnego kształtu, sam pewnie cynuje ale to także naprawianie Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość małaMi Opublikowano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2012 (edytowane) No chłopaki to was poniosło. Co was obchodzi czy to zrobił sam czy zlecił - liczy się efekt.Czyli prościej kolejny klasyk nie umarł w jakieś szopie.Widzę że zazdrość i głupota kipi z FM :sad: .Zresztą co ja mogę jako baba wiedzieć mam tylko małego sporta i za długi łańcuch co się w przedpokoju nie kończy.(o zgrozo przeróbki w naszych moto zrobił kolega -mechanik ) Edytowane 5 Grudnia 2012 przez małaMi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2012 nie popadajmy w paranoje!niedługo napiszecie, że motocykl odrestaurowany nie ma wartości ponieważ ma np. nieoryginalny lakier, opony, okładziny cierne hamulców, sworznie tłokowe itpPiotr wskazał na szpachlowanie jako nieodpowiednią technologię wyrównania powierzchni i nadania jej oryginalnego kształtu, sam pewnie cynuje ale to także naprawianie Wdajesz się w dyskusję nie mając zielonego pojęcia o różnicach pomiędzy restaurowaniem a odnawianiem zabytkowego pojazdu ale to chyba taka Twoja natura.Wracając do tematu jeżeli już jakiś naprawiacz odciął spód zbiornika to nie potrzebna jest znajomość technologi cynowania bo wystarczyło pociągnąć skorupę na kole angielskim. Gdyby jednak trzeba go było naprawiać bez rozcinania to niestety należy stosować technologię z tamtego okresu czyli młotek bezwładnościowy i cynę.Sprawa malowania zabytkowego motocykla jest problemem ponieważ niektóre lakiery są już nie do zdobycia ale akurat z kolorem jaki był używany przez PZInż. nie ma żadnego problemu poza barierą cenową.To samo dotyczy opon w każdym rozmiarze nawet "balonówki 20 cali" które są nadal produkowane dla kolekcjonerów.I można tak mnożyć te przykłady tylko po co jeżeli zawsze znajdzie się ktoś typu łysy mający obecnie urlop ale piszący z konta swojej małżonki :biggrin: :biggrin: :biggrin:I nie ma mowy tutaj o jakiejś zazdrości tylko o bardzo ciężkiej pracy, której nie potrafi docenić jakiś nowobogacki właściciel HD. Ps. wracając do kwestii cynowania - nawet zbiorniki najnowszych motocykli jeżeli tylko są zrobione z blachy i uległy uszkodzeniu w trakcie kolizji powinniśmy naprawiać tą starą technologią cynowania. Nawet najnowsze szpachle popękają na motocyklowym zbiorniku paliwa. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2012 Wdajesz się w dyskusję nie mając zielonego pojęcia o różnicach pomiędzy restaurowaniem a odnawianiem zabytkowego pojazdu ale to chyba taka Twoja natura.masz rację - dla mnie to synonimy, jak pewnie dla większości - proszę o wyjaśnienie różnic między tymi pojęciami Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 6 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2012 No jezeli chcesz motocykl odrestaurowac to powinienes trzymac sie jego oryginalnego wygladu.W wypadku Sokola to bylby matowy, kiepsko wygladajacy lakier, wiele drobnych elementow ktore u Moca sa chromowanepowinno byc czernione lub najwyzej cynkowane / kadmowane. Taka pompa oleju nigdy nie byla w oryginale chromowana,to samo z calym zespolem zmiany biegow.To samo z rura wydechowa / tlumikiem, ktora w oryginale byla czerniona. No ale motocykl wyglada wowczas o polowe mniej reprezentacyjnie niz zrobiony "na blysk".Najsmieszniejsze w tym jest to ze Moc byl glownym obronca "oryginalnosci" Sokola 1000 i czesto napadal na mnie w dyskusjacho Sokole za moje przerobki, robione w czasach gdy ten motocykl byl moim jedynym srodkiem lokomocji, czyli we wczesnych latach70 tych :).Wowczas liczylo sie dla mnie przede wszystkim zeby motocykl jezdzil i byl w miare mozliwy do ogarniecia, a jezdzic musial codzienniei to wymuszalo pewne kompromisy :)Podejscie Moca jest takie ze tak wspanialym zabytkiem mozna najwyzej w niedziele do kosciola jechac, wiec oryginal wyda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.