Skocz do zawartości

Xj 600 Przycierająca jedna z przednich tarcz hamulcowych


laboko
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Poprzednio tego nie zauważyłem, ale też nie wpadłem na pomysł żeby sprawdzać. Ale ostatnio zdejmowałem koła do wymiany opon i po założeniu jedna z przednich tarcz hamulcowych przyciera. Koło obraca się z oporem, a po przejażdżce ta właśnie tarcza jest gorąca. Co może byc przyczyną? I jak temu zaradzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

w skrócie:

- rozbierz zacisk (tłoczki wycisnij delikatnie "pompując klamką),

- wyczyść cylinderki, nie zapomnij o wyjęciu (delikatnie) dwóch uszczelek i wyczyszczeniu rowków w cylinderku,

- wypoleruj delikatnie tłoczki (np. automaxem),

- przeczyść prowadnice zacisku,

- prz wkładaniu tłoczków posmaruj je płynem hamulcowym (chyba, że masz dostęp do specjalnego smaru),

- przesmaruj prowadnice zacisku (ja używam smaru molibdenowego nie wiem czy dobrze ale sprawdza sie)

- to samo z drugim zaciskiem

- przy przykrecaniu zacisku uzyj Loctite (nie pamitam nr ale koloru niebieskiego - jak coś napisz sprawdze nr)

- zalej nowy płyn hamulcowy (możesz strzykawą od dolu - mniej odpowietrzania)

- ciesz sie zrobionymi hamulcami

 

Jeśli coś pominąlem to poprawcie mnie

 

PS Powyzsze odnosi się do układu z pływającymi zaciskami - chyba takie masz w XJ - przy pływającej tarczy jest deko inaczej ;)

 

Pozdrawiam

Michał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

PS Powyzsze odnosi się do układu z pływającymi zaciskami - chyba takie masz w XJ - przy pływającej tarczy jest deko inaczej ;)

 

Pozdrawiam

Michał

No właśnie, a jakie właściwie zaciski i tarcze ma XJ z 88 r? Czy pływające są tarcze, czy zaciski? Bo nie wiem jak to sprawdzić? Dzięki za odp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...:icon_biggrin: to, że coś zwie się "pływające" to nie znaczy że bedzie pływało jako ta voodka bols po bezkresach bałtyku lub latało jak żyd po pustym sklepie... Tak w skrócie: pływanie - czy to zacisku czy też tarczy - ma na celu wzajemne ustalenie polożenia klocków i tarczy, po to aby nacisk, a co za tym idzie siła tarcia były jednakowe (w przybliżeniu) po obu stronach tarczy. W przypadku zacisku pływającego "proces" hamowania wygląda w skrócie następująco:

- naciskamy klamkę tym samym wytwarzając ciśnienie w układzie,

- toto cisnienie powoduje wysunięcie tłoczków. Patrząc od strony zacisku mamy korpus, następnie tłoczek a na nim wsparty klocek hamulcowy. Ten klocek (od strony zacisku) styka się z tarczą jako 1

- dalsze naciskanie dzwigni hamulca powoduje dalsze wysuwanie sie tłoczka (klocek od strony zacisku jest już wsparty na tarczy) - teraz "pływająca" cześć zacisku powoduje przysuniecie klocka z drugiej strony

- w tej chwili nasza tarcza znajduje sie w kompozytowym uscisku naszych klocków powodując ujmne przyspieszenie naszego metalowo-tworzywowego rumaka z nami na pokładzie.

 

W przypadku tarczy pływającej cały zacisk jest na sztywno zamocowany do przedniego zawieszenia motocykla, a równomierny nacisk po obu stronach jest realizowany poprzes suwliwe zamocowanie tarczy hamulcowej na piaście koła.

 

Jak rozpoznać czy mamy pływający zacisk czy tarcze? Hihi widać to na 1-szy rzut oka :icon_mrgreen:. A tak na serio to w przypadku zacisku pływającego zawsze są jakieś prowadnice - w moto najczęsciej ukryte pod gumowymi osłonkami. Sam zacisk jest złożony jakby z 2 cześci. W pływającej tarczy zacisk jest "monoblokiem".

 

A wracając do czyszczenia zacisków: jeszcze raz podkreślam konieczność wyczyszczenia rowka szczególnie pod pierscieniem uszczelniającym. Oprócz f-cji uszczelniającej pełni on drugą niemniej ważną, mianowicie wspomaganie powrotu tłoczka wskutek jego (pierścienia) spręzystości. Często samo wyczyszczenie i wypolerowanie tłoczka i cylinderka to za mało do poprawnego działania tego układu. Osady gromadzące się w rowku pierścienie uszczelniającego powodują "zmniejszenie" średnicy tego pierścienia i co za tym idzie nieprawidłowe działanie układu na styku tłoczek-uszczelnienie.

 

Jeśli coś pokręciłem proszę o sprostowanie

 

Pozdrawiam

Michał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam taki cus ze jak wciskam przedni hamulec to wylatuje mi plyn hamulcowy z rozdzielacza na 2 hamulce ( to miejsce gdzie 1 wezyk od kierownicy rozdiela sie na 2 wezyki do hamulcow ). jak obracam kolem ( bez wcisnietego hamulca ) to czuc lekki opor i slychac jakby cos obcieralo.

 

wiec to moze oznaczac zapieczone tłoczki w zacisku hamulca ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie tyl sie grzeje ale bez przesady. Nie mam czasu zeby to zrobic to narazie tak jezdze. Teraz mam lekki opor w jednym miejscu po naciaganieciu lancucha sie zrobil. Wczesniej kolo obracalo sie bez oporu i tez sie grzal. Mysle ze to dlatego ze z tylu ma slabsze chlodzenie a uzywam obu hamulcow naraz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytryna, czy to znaczy ze masz dziure w ukladzie hamulcowym, albo nieszczelny przewod przy wejsciu do rozdzielacza, ze widzisz jak ci tam plyn wywala ???

Bekriss zacieranie sie tylnego zacisku w XJ jest dosc popularne, trzeba czyscic i jezdzic.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja zalozylem wczoraj nowe klocki do cebry.wcisnolem tloczki zalozylem nowe klocki i latam. jednak wyczuwam ten sam objaw co przy starych prawie zurzytych klockach.klamka jest miekka i nie ma wyczuwlanego oporu na klamce.nie czyscilem tloczkow.moze sie hebel zapowietrzac tamtedy?pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NJ 600 "88 rok nie ma ani zaciskow ani tarcz plywajacych. Poprostu w zacisku sa 2 przeciwne tloczki, a jak tarcz sie grzeje to znaczy ze ktorys z nich sie przytarl i po zwolnieniu nie odbija. Nieraz pomaga wymiana plyny na swiezy, jesli nie to trzeba rozebrac zacisk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...