laboko Opublikowano 23 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2006 Poprzednio tego nie zauważyłem, ale też nie wpadłem na pomysł żeby sprawdzać. Ale ostatnio zdejmowałem koła do wymiany opon i po założeniu jedna z przednich tarcz hamulcowych przyciera. Koło obraca się z oporem, a po przejażdżce ta właśnie tarcza jest gorąca. Co może byc przyczyną? I jak temu zaradzić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fredi Opublikowano 23 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2006 Zapieczone tłoczki w zacisku hamulca. Jak naprawić - użyj opcji szukaj ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
makzel Opublikowano 23 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2006 Cześćw skrócie:- rozbierz zacisk (tłoczki wycisnij delikatnie "pompując klamką),- wyczyść cylinderki, nie zapomnij o wyjęciu (delikatnie) dwóch uszczelek i wyczyszczeniu rowków w cylinderku,- wypoleruj delikatnie tłoczki (np. automaxem),- przeczyść prowadnice zacisku,- prz wkładaniu tłoczków posmaruj je płynem hamulcowym (chyba, że masz dostęp do specjalnego smaru),- przesmaruj prowadnice zacisku (ja używam smaru molibdenowego nie wiem czy dobrze ale sprawdza sie)- to samo z drugim zaciskiem- przy przykrecaniu zacisku uzyj Loctite (nie pamitam nr ale koloru niebieskiego - jak coś napisz sprawdze nr)- zalej nowy płyn hamulcowy (możesz strzykawą od dolu - mniej odpowietrzania)- ciesz sie zrobionymi hamulcami Jeśli coś pominąlem to poprawcie mnie PS Powyzsze odnosi się do układu z pływającymi zaciskami - chyba takie masz w XJ - przy pływającej tarczy jest deko inaczej ;) PozdrawiamMichał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
laboko Opublikowano 23 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2006 PS Powyzsze odnosi się do układu z pływającymi zaciskami - chyba takie masz w XJ - przy pływającej tarczy jest deko inaczej ;) PozdrawiamMichałNo właśnie, a jakie właściwie zaciski i tarcze ma XJ z 88 r? Czy pływające są tarcze, czy zaciski? Bo nie wiem jak to sprawdzić? Dzięki za odp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 23 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2006 Bardzo prosto.Jak zaciski masz na sztywno przykrecone do przedniego widelca to znaczy ze tarcze sa plywajace, jak sa na prowadnicach z gumowymi oslonkami znaczy ze sa plywajace. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Strażak Opublikowano 23 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2006 Aż zlazłem do garażu z ciekawości jak to jest u mnie, zaciski na stałe są przykręcone do widelca ale i tarcze są na stałe przykręcone do felgi – to gdzie tu coś pływającego ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
makzel Opublikowano 23 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2006 ...:icon_biggrin: to, że coś zwie się "pływające" to nie znaczy że bedzie pływało jako ta voodka bols po bezkresach bałtyku lub latało jak żyd po pustym sklepie... Tak w skrócie: pływanie - czy to zacisku czy też tarczy - ma na celu wzajemne ustalenie polożenia klocków i tarczy, po to aby nacisk, a co za tym idzie siła tarcia były jednakowe (w przybliżeniu) po obu stronach tarczy. W przypadku zacisku pływającego "proces" hamowania wygląda w skrócie następująco:- naciskamy klamkę tym samym wytwarzając ciśnienie w układzie,- toto cisnienie powoduje wysunięcie tłoczków. Patrząc od strony zacisku mamy korpus, następnie tłoczek a na nim wsparty klocek hamulcowy. Ten klocek (od strony zacisku) styka się z tarczą jako 1- dalsze naciskanie dzwigni hamulca powoduje dalsze wysuwanie sie tłoczka (klocek od strony zacisku jest już wsparty na tarczy) - teraz "pływająca" cześć zacisku powoduje przysuniecie klocka z drugiej strony- w tej chwili nasza tarcza znajduje sie w kompozytowym uscisku naszych klocków powodując ujmne przyspieszenie naszego metalowo-tworzywowego rumaka z nami na pokładzie. W przypadku tarczy pływającej cały zacisk jest na sztywno zamocowany do przedniego zawieszenia motocykla, a równomierny nacisk po obu stronach jest realizowany poprzes suwliwe zamocowanie tarczy hamulcowej na piaście koła. Jak rozpoznać czy mamy pływający zacisk czy tarcze? Hihi widać to na 1-szy rzut oka :icon_mrgreen:. A tak na serio to w przypadku zacisku pływającego zawsze są jakieś prowadnice - w moto najczęsciej ukryte pod gumowymi osłonkami. Sam zacisk jest złożony jakby z 2 cześci. W pływającej tarczy zacisk jest "monoblokiem". A wracając do czyszczenia zacisków: jeszcze raz podkreślam konieczność wyczyszczenia rowka szczególnie pod pierscieniem uszczelniającym. Oprócz f-cji uszczelniającej pełni on drugą niemniej ważną, mianowicie wspomaganie powrotu tłoczka wskutek jego (pierścienia) spręzystości. Często samo wyczyszczenie i wypolerowanie tłoczka i cylinderka to za mało do poprawnego działania tego układu. Osady gromadzące się w rowku pierścienie uszczelniającego powodują "zmniejszenie" średnicy tego pierścienia i co za tym idzie nieprawidłowe działanie układu na styku tłoczek-uszczelnienie. Jeśli coś pokręciłem proszę o sprostowanie PozdrawiamMichał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dario.G Opublikowano 24 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2006 Ja dodam jeszcze , że pływające tarcze są składane tak jakby z dwóch części: mocowanej do piasty i tej "ściernej" po której "jeżdżą" klocki podczas hamowania ; obie części połączone w całośc za pomoca nitów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cytryna ( bandit 400 ) Opublikowano 24 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2006 ja mam taki cus ze jak wciskam przedni hamulec to wylatuje mi plyn hamulcowy z rozdzielacza na 2 hamulce ( to miejsce gdzie 1 wezyk od kierownicy rozdiela sie na 2 wezyki do hamulcow ). jak obracam kolem ( bez wcisnietego hamulca ) to czuc lekki opor i slychac jakby cos obcieralo. wiec to moze oznaczac zapieczone tłoczki w zacisku hamulca ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Strażak Opublikowano 25 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2006 U mnie tarcza jest przykręcona do piast, zaciski mają po obu stronach tłoczki i są przykręcone na stałe do lag. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bekriss Opublikowano 25 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2006 u mnie tyl sie grzeje ale bez przesady. Nie mam czasu zeby to zrobic to narazie tak jezdze. Teraz mam lekki opor w jednym miejscu po naciaganieciu lancucha sie zrobil. Wczesniej kolo obracalo sie bez oporu i tez sie grzal. Mysle ze to dlatego ze z tylu ma slabsze chlodzenie a uzywam obu hamulcow naraz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 25 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2006 Cytryna, czy to znaczy ze masz dziure w ukladzie hamulcowym, albo nieszczelny przewod przy wejsciu do rozdzielacza, ze widzisz jak ci tam plyn wywala ???Bekriss zacieranie sie tylnego zacisku w XJ jest dosc popularne, trzeba czyscic i jezdzic. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Psh Opublikowano 25 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2006 ja zalozylem wczoraj nowe klocki do cebry.wcisnolem tloczki zalozylem nowe klocki i latam. jednak wyczuwam ten sam objaw co przy starych prawie zurzytych klockach.klamka jest miekka i nie ma wyczuwlanego oporu na klamce.nie czyscilem tloczkow.moze sie hebel zapowietrzac tamtedy?pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrigol Opublikowano 26 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2006 ja zawsze przy wymianie okładzin, czyszcze tłoczki, smaruje odpowiednia pasta i wymieniam płyn hamulcowy. Odpowietrzenie to podstawa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zbig Opublikowano 28 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2006 NJ 600 "88 rok nie ma ani zaciskow ani tarcz plywajacych. Poprostu w zacisku sa 2 przeciwne tloczki, a jak tarcz sie grzeje to znaczy ze ktorys z nich sie przytarl i po zwolnieniu nie odbija. Nieraz pomaga wymiana plyny na swiezy, jesli nie to trzeba rozebrac zacisk. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.