Skocz do zawartości

Czy zawory mają wpływ na moc motocykla?(kawa gpz 750, 84r) PROSZĘ O POMOC !!!


wodzbb
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

mi powiedzial ze zajrzenie tam 250 zl bo to trzeba caly silnik rozkrecic

 

 

Chamska ściema. Zrzucasz pokrywę zaworów i można mierzyć. Za samo sprawdzenie to nie więcej jak 100zł ale możesz to sam zrobić bez problemu.

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Chamska ściema. Zrzucasz pokrywę zaworów i można mierzyć. Za samo sprawdzenie to nie więcej jak 100zł ale możesz to sam zrobić bez problemu.

 

Hej, tak z ciekawości zapytam czy Tobie za 100 by się chciało? :)

Pytam bo czas płynie, wiadomo inflacja, i za te 250zł to niewiele można kupić. Takie ceny to 10 lat temu miały sens.

 

Rozkręć owiewki, chlodnice, kable, pokrywka. Pomierz 16 zaworów, skręć to wszystko z powrotem. Dodaj jeszcze ryzyko że ukręcisz jakąś śrubkę i jesteś w plecy.

 

Robię te rzeczy sam i wiem że to dużo roboty.

 

Edit:

Taka ciekawostka, kumplowi w subaru za regulacje zaworów krzykneli 10k w serwisie :)

Edytowane przez Tuzmen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ile by Ci zeszło z takim GPZ 750? Aż tyle tam plastików jest? Chłodnica? Chyba mowa o czymś takim:

 

http://motorbike-search-engine.co.uk/classic_bikes/1984-gpz750.jpg

 

To jak, 2 godzinki? Mi kiedyś mechanik sprawdził zawory w XJ 600S w 30 minut. To mało 100zł za 30 minut?

 

Problem z mechanikami jest taki że podają jedną stawkę bez względu na rodzaj motocykla, i zazwyczaj jest to ta największa z możliwych. A motocykl motocyklowi nierówny.

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak mechanik by miał cały czas taką robotę to nie jest mało ale wiadomo, że nie będzie robił 16 dziennie, więc taka stawka jest średnio opłacalna. Podłączy moto do kompa na 5 min. i już ma 150 zł :)

 

Zresztą on podał stawkę za regulację zaworów bo pewnie czy trzeba jej dokonać czy nie to kasuje jednakowo.

Edytowane przez heniek128
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak mechanik jest dobry i uczciwy to nie będzie narzekał na brak pracy.

 

A jak kasuje za sprawdzenie luzów tyle samo co za regulację, bo i tak i tak trzeba rozebrać, to niestety ale to uczciwe nie jest.

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby nie było, nie jestem mechanikiem :)

 

W każdym zawodzie chodzi oto żeby zarabiać, a zarobek to nie tylko przychody ale także koszty. Więc jeśli te rosną to nie liczcie że ktoś będzie robił dla idei.

Jeśli mówimy o dużej robocie za duże pieniądze to napewno poszczególne prace wyjdą taniej a i o rabat łatwiej.

Ale jak ktoś przyjedzie do sprawdzenia luzu a większa częśc roboty to dostać się do rozrządu to nie może być 100zł, no proszę was.

 

Samo odkręcenie chłodnicy to nie taki pikuś, sam wiem bo u mnie mam dwa kable do wentylatorów gdzie kostki są pod bakiem pod filtrem powietrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak mechanik by miał cały czas taką robotę to nie jest mało ale wiadomo, że nie będzie robił 16 dziennie, więc taka stawka jest średnio opłacalna. Podłączy moto do kompa na 5 min. i już ma 150 zł :)

 

Zresztą on podał stawkę za regulację zaworów bo pewnie czy trzeba jej dokonać czy nie to kasuje jednakowo.

Wszystko pięknie, ale do sprawdzenia luzów a nawet ich ustawienia potrzeba szczelinomierz, parę kluczy i wiedzę, a do diagnostyki??

Sprawdź ile kosztuje taki sprzęt a potem policz ile razy będzie musiał podłączyć, zanim zacznie na siebie zarabiać.

 

Po za tym w takim giepezecie dostęp jest do zaworów jest raczej bajeczny i stówa w tym przypadku jest OK.

W innych stówa to mało. Uczciwy mechanik wyceni to uczciwie, w zależności ile faktycznie zeszło roboczogodzin.

Edytowane przez Jackass
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja to widzę tak, aby było uczciwie:

150zł za sprawdzenie

a jeśli regulacja to +100zł, czyli wtedy łącznie 250zł + płytki.

 

Natomiast fakt, faktem, że motocykl motocyklowi nie równy.

U mnie w Hayce dostęp do zaworów jest bajeczny.

Np w CBR F4 trzeba zrzucać gaźniki jak pamiętam .

A w ZX-12R... nawet nie pytajcie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie się liczy roboczogodziny, ale Panowie, weźcie proszę pod uwagę że jest to praca mocno sezonowa a koszta prowadzenia są cały rok (zsumujmy tylko czynsz, zus, media, opłaty dla pracowników, paliwo, odpady, o włożeniu cokolwiek do gara nie wspominam)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...