Olsen Opublikowano 9 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2006 Do Bandziora leję zazwyczaj Pb 95, bom kutwa, chociaż czasem, od święta, przepłukuję go Pb 98. Do skutera zaś wlewam wyłącznie Pb 98, gdyż tego wymaga producent kitu tuningowego - stopień sprężania wynosi ok. 12 i zaleca się lać paliwo wysokooktanowe. Cytuj Romet Pony > Romet Ogar 205 > MZ ETZ 251 > Suzuki GSF 600 S Bandit i Peugeot SV 50 > Yamaha YP 250 R X-Max > Merida Freeway 9300 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wodzbb Opublikowano 9 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2006 Ha ha a to dobre...to uważasz że jakby ta sama ilośc spalała się minute(co i tak by powodowało obrót o określoną ilość stopni wału)to by mniej paliło na 100km??Wał musi się obkręcić określoną ilośc razy żeby przejechać daną odległość i oktany nie mają tu nic do rzeczy!!Teoretycznie może powodować jedynie gorsze wkręcanie się na obroty(w praktyce różnice sa na tyle małe że nie widać różnicy) Im większa liczba oktanów tym paliwo bardziej wybuchowe. Im paliwo bardziej wybuchowe tym mniejsza jego ilość jest potrzebna do spowodowania eksplozji o sile równej eksplozji z paliwem o mniejszej liczbie oktanowej (troche to zamotane ale zrozumiałe :buttrock: ). Także sorry, ale różnica w spalaniu na pewno jest !!! :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kaszpir Opublikowano 9 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2006 Im większa liczba oktanów tym paliwo bardziej wybuchowe. Wydaje mi się, że dokładnie odwrotnie. Im wyższa liczba oktanowa tym paliwo bardziej odporne na samozapłon. Ale energii w jednostce (masy lub objętości) tyle samo :biggrin:Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domel Opublikowano 9 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2006 (edytowane) Im większa liczba oktanów tym paliwo bardziej wybuchowe. Im paliwo bardziej wybuchowe tym mniejsza jego ilość jest potrzebna do spowodowania eksplozji o sile równej eksplozji z paliwem o mniejszej liczbie oktanowej (troche to zamotane ale zrozumiałe :buttrock: ). Także sorry, ale różnica w spalaniu na pewno jest !!! :biggrin:To jakieś własne przemyślenia??Wartość opałową itp 95 i 98 mają podobne!Różnice polegają na odporności na spalanie stukowe.W twoim rozumiieniu to gazu powinno niewiele palić bo ma liczbe oktanową ok 110 a jednak pali więcej !I dodam mały cytat - "Wartość opałowa jest jedną z podstawowych cech każdego paliwa. Definicyjnie jest to ilość ciepła (energii), które wydzieli się ze spalenia 1 kilograma danego paliwa. Im większa wartość opałowa paliwa, tym łatwiej osiągnąć wyższą moc, aczkolwiek jest to tylko jeden z czynników paliwowych decydujących o mocy silnika. Dlaczego silniki zasilane gazem mają o około 10% mniejszą moc niż na benzynie? Właśnie dlatego, że gaz LPG ma mniejszą wartość opałową od benzyny (3660 kJ/m3 zamiast 3860 kJ/m3). Aby osiągnąć taką samą moc trzeba więc ilość gazu proporcjonalnie zwiększyć." Edytowane 9 Kwietnia 2006 przez Domel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nowak Opublikowano 10 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2006 jak mam wiecej sianka przy sobie to 98 jak sie konczy to 95 :buttrock: jak ma ktos jakis dobry mocny argument za 95/98 to niech napisze , bo w sumie tez nie widze zbytnio roznicy... :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Storm007 Opublikowano 10 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2006 Po co przeplacac za jakies 98 czy V-powery - wszystko to taki sam oszukany syf. MIalem porownanie naszych paliw z rumunska benzyna. Jezdzac po rumuni zawsze lalem 91 i motocykl mial lepsze osiagi, lepiej wkrecal sie na obroty i rowniej chodzil niz na polskiej 98. Malo tego to spalanie przy kazdym tankowaniu spadlo o ok 1-1,5l/100km. Wiec teoretycznie gorsza benzyna (91) ma w rumuni lepsze parametry niz u nas "lepsza" 95 lub 98. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lolek Opublikowano 10 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2006 Po co przeplacac za jakies 98 czy V-powery - wszystko to taki sam oszukany syf. MIalem porownanie naszych paliw z rumunska benzyna. Jezdzac po rumuni zawsze lalem 91 i motocykl mial lepsze osiagi, lepiej wkrecal sie na obroty i rowniej chodzil niz na polskiej 98. Malo tego to spalanie przy kazdym tankowaniu spadlo o ok 1-1,5l/100km. Wiec teoretycznie gorsza benzyna (91) ma w rumuni lepsze parametry niz u nas "lepsza" 95 lub 98. nie dziwota :buttrock: Ludzie przyjmijcie wkońcu do wiadomości że im mniej oktan ma paliwo tym jest bardziej wybuchowe i tym osiągi powinny być nieco lepsze z tym, że silnikowi nie zawsze to na dobre wychodzi :biggrin: :buttrock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Avalon Opublikowano 10 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2006 Tankuje Pb95 Orlen lub Jet Cytuj Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fv Opublikowano 10 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2006 To jakieś własne przemyślenia??Wartość opałową itp 95 i 98 mają podobne!Różnice polegają na odporności na spalanie stukowe.W twoim rozumiieniu to gazu powinno niewiele palić bo ma liczbe oktanową ok 110 a jednak pali więcej ! Uff, już myślałem że nikt tego nie napisze ;-) Tyle jeździcie a piszecie takie dziwne rzeczy! Liczba oktanowa, jak napisał Domel, jak twierdzą zgodnie encyklopedie orazwiedza chemiczna nie ma wiele wspólnego z mocą/momentem. Po prostu lejąc niżej okatnową benzynę można się bardziej zdziwić przy ostrym wałku rozrządu... Zawsze myślałem, że producent w podręczniku ustala jaką benzynę się leje i koniec. A tu widzę jakiś domorosły tuning paliwem... Wstyd! Ktoś wspomniał o normach w USA. Odsyłam do linku do wikipedii wyżej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Storm007 Opublikowano 10 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2006 nie dziwota :icon_exclaim: Ludzie przyjmijcie wkońcu do wiadomości że im mniej oktan ma paliwo tym jest bardziej wybuchowe i tym osiągi powinny być nieco lepsze z tym, że silnikowi nie zawsze to na dobre wychodzi :D :DCo to zywotnosci silnika to nie sadze aby ta rumunska 91 miala negatywny wplyw na zywotnosc silnika - w trasie spadlo mi zuzycie oleju do "0" - a zazwyczaj robilem jakies male dolewki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
popek Opublikowano 11 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2006 (edytowane) jak znajde to wkleje caly wyklad nt/ beny 98 i 95. kiedys w jakims magazynie czytalem testy.. bardziej w benie wazniejsza jest zawartosc siarki niz oktanow. roznice te nie sa jednak widoczne/wyczowalne... to sie da sprawdzic dopiero na dluzsza mete uzytkowania takiego a nie innego paliwa. jesli chodzi o ilosc oktanow to tam byla kwestia spalania stukowego. ze paliwo paliło sie przed komora spalania itd. problem taki byl jednak w starych silnikach i wtedy taka bena mogła nawet zamuluc. obecnie montowany jest jakis bajer odpowiedzialny za to zeby bena w zaleznosci od lb oktanow spalana byla wtedy kiedy trzeba i gdzie trzeba.jak juz powiedzialem to jak znajde ten test to wkleje. Acha - test przeprowadzany byl na samochodach. Przy okazji paliw - jakie macie doswiadczenia ze stacja paliw neste. Tam 98 jest tansza od 95 na BP czy innej. To jest stacja bezobsługowa. Ja do auta leje caly czas 98 bo wychodze z załozenia ze moze akurat wtedy leje normalna pełowartosciowa 95. Nie narzekam. Choc kiedy pierwszy raz nalalem 98 z NESTE - wczesniej starszy nalewal przez dlugi okrs czasu jakies siki 95 ze stacji CARREFOUR (???) - to jak ze stacji wyjezdzalem to poczulem wyraznego kopa. Acha wszelkie inf opieram na doswiadczeniach samochodowych - poki co moto jeszcze nie posiadam Edytowane 11 Kwietnia 2006 przez popek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kaszpir Opublikowano 11 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2006 obecnie montowany jest jakis bajer odpowiedzialny za to zeby bena w zaleznosci od lb oktanow spalana byla wtedy kiedy trzeba i gdzie trzeba. i nzaywa się to "czujnik spalania stukowego" Montowany jest na bloku silnika i reaguje na określoną częstotliwość drgań jakie powstają w czasie takiego spalania. Na postawie jego wskazań jest regulowany kąt wyprzedzenia zapłonu. Mają go już nawet stare samochody, np mój Szkodnik z '97 :DPozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
popek Opublikowano 11 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2006 '97 to wcale nie stary :D - ja mam mazde z '95 i za stara jej nie uwazam - mialem na mysli auta bardzo stare z poczatku lat '90 i starsze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marlew Opublikowano 11 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2006 Po co przeplacac za jakies 98 czy V-powery - wszystko to taki sam oszukany syf. MIalem porownanie naszych paliw z rumunska benzyna. Jezdzac po rumuni zawsze lalem 91 i motocykl mial lepsze osiagi, lepiej wkrecal sie na obroty i rowniej chodzil niz na polskiej 98. Malo tego to spalanie przy kazdym tankowaniu spadlo o ok 1-1,5l/100km. Wiec teoretycznie gorsza benzyna (91) ma w rumuni lepsze parametry niz u nas "lepsza" 95 lub 98. Bo tak sie składa że Rumunia ma własne rafinerie i paliwa nigdy tam sie nie rozcieńczało. Faktycznie najgorsza rumuńska benzyna jest lepsza niż najlepsza polska albo niż najlepsza obok w Bułgarii. Żadnego spalania stukowego, szarpania itd. Ja leje raz lub dwa w sezonie jakiegoś v-powera lub sam dodatek czyszczący gaźniki a poza tym jezdze głównie na 95 z Neste. Żadnych uwag. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
popek Opublikowano 11 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2006 ok znalazlem "Jesli chodzi o paliwa to pozwole sobie strescic artykul zamieszczony kiedys w auto swiecie dot paliw. UWAGA!!! Artukul byl napisany na podstawie testow przeprowadzonych na samochodach osobowych - jak to sie ma do motocykli ciezko powiedziec, ale wydaj mi sie ze podobnie Liczba oktanow okresla odpornosc benzyny na niekontrolowane spalanie detonacyjne.Im jest wyzsza tym benzyna pali sie spokojniej i bardziej rownomiernie. ten parametr powinien byc dostosowany do charakterystyki silnika. Jesli lb oktanow jest za niska paliwo spala sie w komorze spalania zatem tlok osiognie gorne polozenie i jego ruch jest hamowany - tzw spalanie stukowe. Wowczas dochodzi do niebezpiecznych przeciazen i spadku mocy. Najlepsze osiagi ma silnik wtedy gdy mieszanka paliwowa spala sie w momencie gdy tlok osiaga gorne polozenie. Jesli benzyna ma zbyt wysoka lib oktanow pali sie zbyt dlugo. Nie ma wtedy groznych przeciazen dla silnika ale i moc nie rosnie. Nowoczesne silniki wyposazone sa w czujniki spalania stukowego ktore na biezaco koryguja moment zaplonu.Dzieki czujnikom paliwa zaplon paliwa nast w optymalnym momencie - 98 wczesniej, 96 pozniej. Inny wazny parametr to zawartosc siarki. Ta substancja dziala szkodliwie nie tylko na silnik ale i na srodowisko. Przede wszystkim wywoluje ona korozje (wew elem silnika jak i wydechu) oraz przyspiesza zuzycie katalizatora. w praktyce zmniejszona ilosc siarki nie jest odczuwalna w codziennej eksploatacji, natomist efekty moga sie pojawic po kilku latach: czystsze wnetrze silnika i mniej skorodowany wydech. (...) Po wielokrotnych pomiarach stwierdzono ze zasilanie pojazdu ulepszonymi paliwami stwierdzono roznice w stos do zwyklego paliwa jednak ta roznica byla zalosnie mala. Wiekszy wplyw na osiagi auta moze miec zmiana pogody niz paliwa. Trzeba powiedziec wyraznie ze reklamy przesadzaja. Mozemy miec jedynie pretensje do producentow ze przescigajac sie w obietnicach zapominaja o prawach fizyki. W testach samochodow w ktorych prod zaleca tankowanie 98-oktanowej benzyny roznice przyrostu mocy w stos do zwyklego paliwa (95 bez dodatkow) miescil sie w granicach bledu pomiarowego. " Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.