Skocz do zawartości

pusty wydech do 4-garowej rzędówki ??


tazz
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam !!

To ja podepnę się do tematu.

Rok temu kupiłem moto (FZR600, 3HE) z wyprutym wydechem. Wydaje mi się ze moto chodzi dobrze, ładne pracuje w całym zakresie obrotów (wysokich i niskich) i chyba nie ma żadnych dziur w obrotach (tzn. nie wiem do końca co to jest i jak to się objawia, ale nie zauważyłem nic niepokojącego w pracy mojego sprzęta). Nigdy nie jeździłem z oryginalnym, nie wyprutym wydechem, więc nie potrafię ocenić, czy sprzęt chodzi tak jak powinien. No i pytanie brzmi, czy mogę tak jeździć ?!

No i co to jest ta dziura w obrotach, czym się objawia ?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiec znowu po kolei:

Druid, jezeli tlumiki koncowe sie trzymaja to ich nie ruszaj, natomiast swoj oryginalny tlumik srodkowy mozesz zaniesc do kogos kto robi tlumiki, moto czy samochodowe, poprosic o rozciecie i zrobienie drugiego na wzor oryginalu. Ten tlumik jest zwykle b. prosty, ale zdarza sie ze ma przegrode odpowiedzialna za cofanie fali gazow wydechowych tak by wylapac czesc mieszanki paliwowo powietrznej, ktora trafia do wydechu w fazie przeplukiwania cylindrow. Rowniez wazne jest zachowanie oryginalnej dlugosci rur wydechowych, np moja BSA chodzi najlepiej na rurach dlugosci 40 cali, i dluzsze i krotsze sa niewlasciwe - obnizaja moc.

Marlew - Hartman robi tlumiki nie od dzis tylko od lat kilkunastu i robi je chyba dobrze, ja w kazdym razie slyszalem same opinie pozytywne, co innego z ich chromowaniem ;).

A`propos to twoj Bandit jest jednym z niewielu motocykli, w ktorych zmiana koncowego tlumika na akcesoryjny podnosi moc o 10 - 15 KM ( to ostatnie z lekka regulacja gaznikow ) jako ze silnik jest tlumiony fabrycznym tlumikiem - zastanawiam sie czy twoje wrazenie o nieprawdopodobnych mozliwosciach tego sprzeta nie bierze sie stad ze tlumik masz nieoryginalny.

Co do Yamahy z wyprutym wydechem to ciezko cos powiedziec bez mozliwosci porownania egzemplarza fabrycznego z twoim na hamowni - dziura w obrotach to objaw tego ze motor ze wzrostem obrotow nie zwieksza mocy, a nawet nastepuje spadek mocy z tym ze po przekroczeniu jakiegos progu obrotow moc dalej wzrasta.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marlew - Hartman robi tlumiki nie od dzis tylko od lat kilkunastu i robi je chyba dobrze, ja w kazdym razie slyszalem same opinie pozytywne, co innego z ich chromowaniem ;).

A`propos to twoj Bandit jest jednym z niewielu motocykli, w ktorych zmiana koncowego tlumika na akcesoryjny podnosi moc o 10 - 15 KM ( to ostatnie z lekka regulacja gaznikow ) jako ze silnik jest tlumiony fabrycznym tlumikiem - zastanawiam sie czy twoje wrazenie o nieprawdopodobnych mozliwosciach tego sprzeta nie bierze sie stad ze tlumik masz nieoryginalny..

 

Dlatego nie chromowałem tylko pomalowałem żaroodporną czarną :banghead:

 

Wyglada na oryginalny, jest cichy w miare ale najbardziej mnie zaskakuje ze silnik który wg papierów ma moc max przy 8500 obr ciagnie świetnie do 11500 bez braku wrażenia spadku mocy. I stąd te wrażenia w każdym razie chyba póki co tłumika nie zmienie - teraz lepsze opony i może jakiś amorek z tyłu lepszy.

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Adam M. mam pytanie:

Kumpel założył przelotowy tłumik do ER-5, ale tuż przed nim miał w rurze zwężkę.

Usunął ją.

Czy jest ona konieczna, czy to tylko jakiś dziwny zabieg konstruktorów?

No i jeszcze jedno,

w mojej cb 500 zrobiłem na końcu tłumika 4 otwory.dźwięk się i tak nie poprawił znacząco, ale po

przeczytaniu tego tematu nie wiem, czy mu nie zaszkodzę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, nie uszkodzisz.

A kolega zobaczy co sie bedzie dzialo bez tej zwezki.

Nie zawsze proste myslenie ze duze musi byc lepsze jest prawidlowe, specjalnie w mechanice cieczy i gazow - zwezka w ruze ma czesto za zadanie zwiekszenie szybkosci gazow podrozujacych ta rura.

 

Adam M.

Edytowane przez Adam M.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adam M. mam pytanie:

Kumpel założył przelotowy tłumik do ER-5, ale tuż przed nim miał w rurze zwężkę.

Usunął ją.

Czy jest ona konieczna, czy to tylko jakiś dziwny zabieg konstruktorów?

 

Kurcze ja zrobiłem tak samo,usunołem tą zwężke ale po jakimś czasie wydaje mi się że moto jakoś osłabło .Czy to możliwe?Może lepiej wstawić tą zwężke ?Będe wdzięczny za odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tego wydechu nie projektowalem, ani nie badalem wiec nie wiem - jak ci sie wydaje ze slabszy to widocznie byla potrzebna.

 

Adam M.

PS. wueska, mechanika to wogole nudne zajecie, ksiegowosc jest ciekawsza.

Edytowane przez Adam M.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...