Pioter900 Opublikowano 22 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2006 Witam !!To ja podepnę się do tematu. Rok temu kupiłem moto (FZR600, 3HE) z wyprutym wydechem. Wydaje mi się ze moto chodzi dobrze, ładne pracuje w całym zakresie obrotów (wysokich i niskich) i chyba nie ma żadnych dziur w obrotach (tzn. nie wiem do końca co to jest i jak to się objawia, ale nie zauważyłem nic niepokojącego w pracy mojego sprzęta). Nigdy nie jeździłem z oryginalnym, nie wyprutym wydechem, więc nie potrafię ocenić, czy sprzęt chodzi tak jak powinien. No i pytanie brzmi, czy mogę tak jeździć ?!No i co to jest ta dziura w obrotach, czym się objawia ?Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 22 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2006 Wiec znowu po kolei:Druid, jezeli tlumiki koncowe sie trzymaja to ich nie ruszaj, natomiast swoj oryginalny tlumik srodkowy mozesz zaniesc do kogos kto robi tlumiki, moto czy samochodowe, poprosic o rozciecie i zrobienie drugiego na wzor oryginalu. Ten tlumik jest zwykle b. prosty, ale zdarza sie ze ma przegrode odpowiedzialna za cofanie fali gazow wydechowych tak by wylapac czesc mieszanki paliwowo powietrznej, ktora trafia do wydechu w fazie przeplukiwania cylindrow. Rowniez wazne jest zachowanie oryginalnej dlugosci rur wydechowych, np moja BSA chodzi najlepiej na rurach dlugosci 40 cali, i dluzsze i krotsze sa niewlasciwe - obnizaja moc.Marlew - Hartman robi tlumiki nie od dzis tylko od lat kilkunastu i robi je chyba dobrze, ja w kazdym razie slyszalem same opinie pozytywne, co innego z ich chromowaniem ;).A`propos to twoj Bandit jest jednym z niewielu motocykli, w ktorych zmiana koncowego tlumika na akcesoryjny podnosi moc o 10 - 15 KM ( to ostatnie z lekka regulacja gaznikow ) jako ze silnik jest tlumiony fabrycznym tlumikiem - zastanawiam sie czy twoje wrazenie o nieprawdopodobnych mozliwosciach tego sprzeta nie bierze sie stad ze tlumik masz nieoryginalny.Co do Yamahy z wyprutym wydechem to ciezko cos powiedziec bez mozliwosci porownania egzemplarza fabrycznego z twoim na hamowni - dziura w obrotach to objaw tego ze motor ze wzrostem obrotow nie zwieksza mocy, a nawet nastepuje spadek mocy z tym ze po przekroczeniu jakiegos progu obrotow moc dalej wzrasta. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lipek_amg Opublikowano 22 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2006 niczym się nie objawia:) bo żadnej dziury nie ma:) przynajmniej od pustego wydechu.tak samo jak i żadne zawory się nie wypalą ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marlew Opublikowano 22 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2006 Marlew - Hartman robi tlumiki nie od dzis tylko od lat kilkunastu i robi je chyba dobrze, ja w kazdym razie slyszalem same opinie pozytywne, co innego z ich chromowaniem ;).A`propos to twoj Bandit jest jednym z niewielu motocykli, w ktorych zmiana koncowego tlumika na akcesoryjny podnosi moc o 10 - 15 KM ( to ostatnie z lekka regulacja gaznikow ) jako ze silnik jest tlumiony fabrycznym tlumikiem - zastanawiam sie czy twoje wrazenie o nieprawdopodobnych mozliwosciach tego sprzeta nie bierze sie stad ze tlumik masz nieoryginalny.. Dlatego nie chromowałem tylko pomalowałem żaroodporną czarną :banghead: Wyglada na oryginalny, jest cichy w miare ale najbardziej mnie zaskakuje ze silnik który wg papierów ma moc max przy 8500 obr ciagnie świetnie do 11500 bez braku wrażenia spadku mocy. I stąd te wrażenia w każdym razie chyba póki co tłumika nie zmienie - teraz lepsze opony i może jakiś amorek z tyłu lepszy.pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
embe Opublikowano 22 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2006 ...a możliwe, że ktoś wcześniej grzebał przy silniku i wstawił górę od GSXR 1100? Podobno "da się". :roll: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wieczny student Opublikowano 22 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2006 Oj da się, da... Czytałem trochę o tym (fakt - w internecie, gdzie nikt nie weryfikuje autentyczności danych). Cisną z tego podobno ponad 150KM... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yogi Opublikowano 22 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2006 da sie:http://www.bladesbandit.com/techwork.htm http://www.bladesbandit.com/cam.htm ale to dla osob co maja duzo pieniedzy na beznynę. ja nic z silnikiem nie ruszam bo i tak pije dużo, a osiągi ma zadowalające jak dla mnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sql Opublikowano 23 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2006 z tymi strzałami to nie przesadzajcie...silniki od tego nie wybuchają...http://www.puchaczy.waw.pl/~squall/tmp/fotki/mój tak wali, a jakoś zrobiłem z tym IXILem jakieś 35.000km (ogólnie 60.000km) i wszystko gicior. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafal_akros Opublikowano 11 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2007 z tym IXILem jakieś 35.000km (ogólnie 60.000km) To Ty tam już chyba zaworów nie masz. :banghead: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 11 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2007 Ty, lata ci sie pomylily. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tadeo Opublikowano 11 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2007 Adam M. mam pytanie:Kumpel założył przelotowy tłumik do ER-5, ale tuż przed nim miał w rurze zwężkę.Usunął ją. Czy jest ona konieczna, czy to tylko jakiś dziwny zabieg konstruktorów?No i jeszcze jedno, w mojej cb 500 zrobiłem na końcu tłumika 4 otwory.dźwięk się i tak nie poprawił znacząco, ale po przeczytaniu tego tematu nie wiem, czy mu nie zaszkodzę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 11 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2007 (edytowane) Nie, nie uszkodzisz.A kolega zobaczy co sie bedzie dzialo bez tej zwezki.Nie zawsze proste myslenie ze duze musi byc lepsze jest prawidlowe, specjalnie w mechanice cieczy i gazow - zwezka w ruze ma czesto za zadanie zwiekszenie szybkosci gazow podrozujacych ta rura. Adam M. Edytowane 11 Maja 2007 przez Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 12 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2007 te tematy o wydechah sa nudne:P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
edison Opublikowano 12 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2007 Adam M. mam pytanie:Kumpel założył przelotowy tłumik do ER-5, ale tuż przed nim miał w rurze zwężkę.Usunął ją. Czy jest ona konieczna, czy to tylko jakiś dziwny zabieg konstruktorów? Kurcze ja zrobiłem tak samo,usunołem tą zwężke ale po jakimś czasie wydaje mi się że moto jakoś osłabło .Czy to możliwe?Może lepiej wstawić tą zwężke ?Będe wdzięczny za odpowiedź. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 12 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2007 (edytowane) Ja tego wydechu nie projektowalem, ani nie badalem wiec nie wiem - jak ci sie wydaje ze slabszy to widocznie byla potrzebna. Adam M.PS. wueska, mechanika to wogole nudne zajecie, ksiegowosc jest ciekawsza. Edytowane 12 Maja 2007 przez Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.