Skocz do zawartości

Kawasaki KZ 1000 Police


Domier
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Nie mogę się zgodzic, że Spectra jest zupełnie innym motocyklem.

 

No i masz racje. KZ1000P nalezy do rodziny chlodzonych powietrzem Kaw z konca lat 70 tych / poczatku 80 tych bedacych rozwinieciem Kawy Z900. Do tej "rodzinki" nalezy chyba 15 roznych modeli o pojemnosciach 1000 / 1100 ccm od "softchopperow" jak Spectre do "sportow" (Eddie Lawson Replica ) pedzonych walem i lancuchem, z najrozniejszymi nadwoziami. Ich ostatnim przedstawicielem byl GPZ1100 ( silnik z wtryskiem paliwa ). Wszystkie charakteryzuja sie tymi samymi cechami :

- niezawodnosc, duzy ciezar, wiotka rama i zawieszenia nieadekwatne do ciezaru moto, instalacja elektryczna ktora po 20 latach wymaga napewno przejrzenia.

Mimo ze niektore modele osiagaja i przekraczaja 200 km/h to jazda z tymi szybkosciami dostarcza niezapomnianych wrazen i wymaga sporej odpornosci psychicznej, lub braku wyobrazni :)

Jeszcze mala korekta - te silniki nie maja 100 tylko troche ponad 80 KM, za wyjatkiem ostatniego GPZ, ktory ma tych koni 120. Na tym miedzy innymi polega ich trwalosc, jak rowniez na pancernym dole silnika z rozbieralnym walem chodzacym na lozyskach tocznych.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze jedna uwaga: taki drobiazg co do ilości kz 1000 police w tym kraju - przynajmniej dwie śmigają po cesarsko-królewskim krakowie w pełnym rynsztunku http://www.justus.com.pl :D

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

 

Właśnie z ostatnim dniem kwietnia stałem sie szczęśliwym posiadaczem tego motocykla. Rzeczywiscie nie zdawalem zobie sprawy rzadkości tego modelu, że są tylko dwa egzeplarze w Polsce :icon_twisted: Nigdzie nie moge znaleźć informacji o tym modelu. Udalo mi sie trafic na pare stronek w internecie ale to troche mało. Jeżeli ktoś mialby coś nt. tego modelu (manuale, fotki, historia itp) to bardzo bym był wdzieczny za podzielenie sie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratuluję, zawsze będę wspominał Spectrę z wielkim sentymentem.

Książkę napraw możesz kupić, jest taka firma w Łodzi, która się zajmuje sprzedażą serwisówek firmy Clymor czy jakoś tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jest do sprzedania w Warszawie na Sadybie jeden KZ http://allegro.pl/item108535842_kawasaki_police_1000_95.html

Czy ktoś wie coś o tej sztuce?

Jestem zainteresowany kupnem takiego motocykla.

Oglądałem w kwietniu podobny, też w W-wie, ale nie zachwycił mnie, jedno co mnie zraziło na samym początku to wibracje od silnika powyżej 3000, na dłuższe drogi nie do przyjęcia. Na majowej Łodzi spotkałem właściciela KZ Police z Żyrardowa. Posłuchałem jego motocykle, wibracji tak uciążliwych nie było, natomiast delikatne stuki owszem.

Gdyby ktoś wiedział o dobrym police do sprzedania to proszę o sygnał.

Miałem dzisiaj obejrzeć powyższą sztukę ale się nie zgadałem, może w tygodniu się uda.

Nie wiem ile waży Police, ale ja normalnie jeżdżę ruskiem dolniakiem solo (240 kg), i po krótkiej przejażdzce na KZ nie powalił mnie on swoimi właściwościami manewrowymi, łącznie z pokonywaniem ciasnych zakrętów. Może to kwestia przyzwyczajebnia się, ale ruska pewniej mi się prowadzi.

 

A dla zainteresowanych powiem, że na Łodzi majowej były dwa sprowadzone KZ do sprzedania, niezarejestrowane, ograbione z galanteri policyjnej, o cene nie pytałem. Jeden miał nietypowy lakier bo zielony. Może teraz w czerwcu znowu przyjadą na Łódź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Halo!

Ktoś jeszcze śledzi ten temat?

No i stało się, od trzech dni jestem posiadaczem Kawaski Police.

To co na dzisiaj jest w nim do przejrzenia to elektryka, generalnie działa ale widać, że należy się je przegląd.

Silnik jak na 100 tys. nieźle się trzyma, dzisiaj na katowickiej 170 km/h dalej nie miałem warunków i też nie chciałem.

W najbliższej przyszłości tarcze do wymiany i klocki, generalnie zużyte ale nie czuć przy hamowaniu specjalnie pulsacji czy wibracji. Zawory delikatnie cykają i należałoby się chyba zastanowić nad wymianą łańcuszka rozrządu, prawdopodobnie nikt nigdy w policji go nie ruszył, poprzedni właściciel też nie.

Generalnie jestem pod dużym wrażeniem tego motocykla, nie tylko wizualnym.

Mój egzemplarz podobno potrafi spalić nawet 1l oleju na tys. km, ciekawe czy jest to norma, czy należy pomyśleć o wymianie uszczelniaczy zaworowych.

Jedno jeszcze co dla formalności chciałbym ustalić to czy oznaczenie KZ1000 Police jest zamiennie używane z Z1000 Police, często spotykanym w literaturze angielskiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja dalej sledze i kilka uwag mi sie nasunelo po przeczytaniu twego posta:

- cykanie zaworkow to normalne z glowicy gdzie masz 2 walki rozrzadu i 8 zaworow, ale ty mozesz to mocniej odbierac, jako nieprzyzwyczajony :D

- dlaczego uwazasz ze trzeba wymienic lancucszek rozrzadu ?

Dopuki motocykl byl w policji to byl na pewno regularnie serwisowany,

- zwroc uwage przegladajac instalacje elektryczna na wszystkie polaczenia masowe do ramy i silnika, nawet jak z zewnatrz dobrze wygladaja to trzeba je rozkrecic, oczyscic i nasmarowac,

- zwroc uwage na kostke laczaca alternator z reglerem, czy nie jest przegrzana ( twarde, trudne do ugiecia przewody ) lub skorodowana ( bialy pyl ), w razie czego wymien,

- dokladnie sprawdz ladowanie,

- litr na 1000 km to duzo, sprawdz czy to zawory, czy pierscienie.

- oznaczenie moze odpowiadac wczwsniejszemu modelowi Kawy - Z1000 ( nastepca Z 900 ).

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Elektrykę to już przejrzałem ;)

Znalazłem alternator ze zwarciem na masę, nie wiem jeszcze co z regulatorem :flesje:

Stwierdzenie braku ładowania nastąpiło drugiego dnia, właściciel poprzedni nie zająknął się nawet na ten temat.

Obecnie czekam na jego odebranie od elektryka z firmy CYKLO w W-wie.

Mam nadzieję, że regulator przeżył.

Poza kiepskimi nieorginalnymi połączeniami elektrycznymi nie znalazłem nic więcej szokującego. Kostka od strony alternator nadtopiona.

Co od łańcucha rozrządu to nie wiem czy trzeba go wymienić, ale 100 tys. daje do myślenia, poprzedni właściciel go nie ruszał, czy w policji był wymieniany nie wiem.

Zaopatrzyłem się w serwisówkę wydawnictwa Clymer. Pomocna książka.

W przyszłości zastanawiam się nad wymianą tarcz, wiem, że to kosztowna impreza ale wszystkie są już zużyte poniżej minimalnej grubości. Problem jest z ich dostaniem w Polsce. Gdyby ktoś miał na nie namiar byłbym wdzięczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam wszystkich, czy w poruszonym temacie chodzi o identyczny motocykl jak w tej aukcji:

 

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/2000-KZ1000...1QQcmdZViewItem

 

??

 

Jeżeli tak, to ten sprzęt bardzo mi się podoba, idealny do spokojnego "bujania się" i mający niepowtarzalny styl:) A teraz pytanie do tej konkretnej aukcji: jak myślicie, czy tymi sprzętami dołoby się jeszcze polatac bez większych napraw (bo drobne zawsze się zdarzą - wiadomo - używany moto)? Chciałbym poznac Wasze zdanie:)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Pewnie, zależy jaki trafisz. Ja od zrobienia alternatora, przejechałem koło 4000 tys km nic dalej nie robiąc.

Teraz po sezonie chcę zajrzeć do silnika i napewno zrobić luz zaworowy, słychać cykanie na jednym. Zmieniam łańcuch i zębatki i płyny, myślę nadal o tarczach, ale to eksploatacyjne sprawy. Narazie nic się nie zapowiada by silnik miał się sypnąć. Myślę, że przy 52 tys mil jeszcze sporo przejeźdisz, ja mam obecnie ponad 61. To jest rzeczywiście trwały motor i przyjemny w prowadzeniu. Polecam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grono właścicieli KZ1000P powiększa się! Może w przyszłości zorganizujemy jakieś spotkanie? W niedzielę spotkałem na bazarze we Wrocławiu drugiego KZ1000P – przyjechał z Karpacza i niestety mój znajomy chce go sprzedać – więc czeka na nowego właściciela. Ciekawe ile faktycznie jest tych motocykli w PL.?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda tylko ze nie powieksza sie grono uzytkowników KZ1100 Spectre, z tego co pisza ludzie na forum to sa tylko dwa takie modele w polsce - pozostaje mi tylko organizowac jedno-dwu osobowe zloty :notworthy:

Edytowane przez DBU
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mysle ze mozesz spokojnie spotykac sie w gronie "policjantow" - te motocykle bardzo blisko siebie lezaly w fabryce :notworthy:

Sam mialem 1100 Spectre w poczatkach lat 90 tych i milo ja wspominam.

Byla w idealnym stanie zarowno pod wzgledem kosmetyki jak mechanicznym i chociaz do jazdy sportowej nie bardzo sie nadawala to w miescie i na trasie spiywala sie zupelnie niezle jak na softchoppera.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Co do Spectry, to wg. mnie jest to motor na wtrysku i rzeczywiście ma coś koło 100 KM, natomiast Police około 80. Trochę legend krąży wokół modelu Police, min.: odnośnie mocy.

Widziałem na wrześniowej Warszawie model policyjny BMW z USA, praktyczny motor, ale nie jest taki ładny jak KZ.

Co posiadaczy KZ można by zrobić listę która z czasem zapełniałaby się, tak dla czystej ciekawości, a potem może zlot....?

Jakby ktoś potrzebował, mam materiały instrukcję obsługi i katalog części do KZPolice. Mogę to udostępnić, zeskanować i wysłać, proszę jednak z góry o cierpliwość, brakuje mi niestety wolnego czasu.

 

Narazie polecam tą książkę o Spectre 1100 też tam jest: http://www.motopublica.pl/sklep,1027,26685...n,109658,0.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...