sql Opublikowano 4 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2006 Hmmm A to nowość... NIe spotkałem się z tym jeszcze (pewnie dlatego że jeszcze się nie dorobiłem sprzęta prosto z salonu)mogę ci zrobic zdjęcie jak chcesz - kupiłem 9kę z oryginalnym zestawem :buttrock:. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Januszm Opublikowano 4 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2006 sql w takim razie dlaczego stuka przy wrzuceniu jedynki w motocyklu z wałem napędowym? Cytuj https://www.facebook.com/profile.php?id=100003272715647 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 4 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2006 a ja sie dziwilem jak mozna wduszac sprzeglo dwoma palcami jak przeciez nie docisnie sie nigdy do konca w ten sposobA po co dociskać do końca? Chyba że ktoś jest masochistą i lubi sobie niepotrzebnie robić krzywdę. Przy zmianie biegu wciskamy sprzęgło tylko tyle żeby je wyłączyć. Dalej nie trzeba wciskać, nie trzeba kasować sobie palców pod klamką.Znając swoją maszynę można nie używac sprzęgła podczas zmiany biegów o ile wiadomo co dzieje się w skrzyni i jak posługiwac się gazem.Jeżdżąc szybko na swojej maszynie używam sprzęgła tylko do ruszania, natomiast podczas spokojnej jazdy wszystkie biegi ze sprzęgłem.Taki jest urok sprzęgieł kłowych w motocyklowych skrzyniach :buttrock: Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
01kriters Opublikowano 4 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2006 Taki jest urok sprzęgieł kłowych w motocyklowych skrzyniach Szkoda że w samochodach takich skrzyń i sprzęgieł nie montują. 8) No własnie czy coś by stało na przeszkodziezamontować taką skrzynie w samochodzie?(ładnie się zrymowało) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 4 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2006 Takie skrzynie byly w samochodach przed wynalezieniem synchronizatorow, ale dzieki wiekszym masom wirujacym i mniejszym obrotom biegi trzeba bylo zmieniac na podwojnym sprzegle w gore i z miedzygazem w dol.Nauczylem sie tego na kursie jazdy na prawko "zawodowe" w PRLu na samochodzie chyba Star 25 w polowie lat 70 tych. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzychuu_ktm Opublikowano 4 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2006 A po co dociskać do końca? Chyba że ktoś jest masochistą i lubi sobie niepotrzebnie robić krzywdę. Przy zmianie biegu wciskamy sprzęgło tylko tyle żeby je wyłączyć. zawsze wciskalem sprzęgło wszystkimi czteroma palcami i mnie dziwiło, że gdzieś tam kiedyś wyczytałem żeby wciskać dwoma palcami... juz wiem o co chodzi:) rozumiem że przy ruszaniu do końca wciskamy, bo jak inaczej to ja nie wiem:D ? pozdr a tak z innej beczki jaki macie luz na klamce sprzęgła? pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Dominik Szymański Opublikowano 4 Marca 2006 Administrator Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2006 a tak z innej beczki jaki macie luz na klamce sprzęgła? pozdr W KTM musi być dobry centymetr luzu, bo spalisz sprzęgło.pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lucass Opublikowano 4 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2006 Ok, ja mam pytanie odnośnie techniki jezdy, dokładniej jej konsekwencjach dla sprzęgła. Jak podczas jazdy w terenie radzić sobie z dochamowaniami? Na pełnym sprzęgle, z lekkim wysprzęgleniem, bez sprzęgła? Co najmniej niekorzystnie wplywa na motocykl, zwłaszcza na sprzęgło? A drugie pytanie czy w takim klamocie jak xl 500R 86' (konstrukcja silnika z końca lat siedemdziesiątych) mam używać sprzęgła do zmiany biegów czy nie? I jak to robić żeby oszcędzać skrzynkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 4 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2006 (...) Jak podczas jazdy w terenie radzić sobie z dochamowaniami? Na pełnym sprzęgle' date=' z lekkim wysprzęgleniem, bez sprzęgła? Co najmniej niekorzystnie wplywa na motocykl, zwłaszcza na sprzęgło? (...) [/quote']Z całym szacunkiem, ale co ma piernik do wiatraka? Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lucass Opublikowano 4 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2006 ]Lucass napisał: (...) Jak podczas jazdy w terenie radzić sobie z dochamowaniami? Na pełnym sprzęgle' date=' z lekkim wysprzęgleniem, bez sprzęgła? Co najmniej niekorzystnie wplywa na motocykl, zwłaszcza na sprzęgło? (...) Z całym szacunkiem, ale co ma piernik do wiatraka?[/quote'] Ok. Rozmowa zeszła na temat techniki uzywania sprzęgła i konsekwencji wpływu tego na silnik. nie wiem czy bylo..czy podczas zmiany biegow w enduro lepiej wciskac sprzeglo? slyszalem ze nie. czy dobrze?? pozdr Więc wspałomyślnie postanowiłem, że oszczędzę pracy modowi i nie będę zakładać nowego Topic-u ale skorzystam z okazji i podepnę się pod ten temat. Jeżeli to było głupie, niemondre to bardzo przepraszam, nie chiałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 4 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2006 Taki jest urok sprzęgieł kłowych w motocyklowych skrzyniach Szkoda że w samochodach takich skrzyń i sprzęgieł nie montują. 8) No własnie czy coś by stało na przeszkodziezamontować taką skrzynie w samochodzie?(ładnie się zrymowało) takie skrzynie montuja w autach rajdowych - napewno klowe ale czy identcznie w budowie tego nie wiem Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 5 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2006 na moje oko to sa dalej kły tylko ze maja synchronizatory;] Dla ciekawostki powiem że:istnieją skryznie gdzie zmiana biegu sterują siłowniki, w takich skrzyniach zmiana biegu trwa na tyle krótko ze można nie zauwazyć zmiany;) Wyświetlacze biegów stosuje sie w WRC i Formułach pytanie dlaczego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzychuu_ktm Opublikowano 5 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2006 Dla ciekawostki powiem że: istnieją skryznie gdzie zmiana biegu sterują siłowniki czytałem kiedyś że w Renault Clio 3 w jakiejś wersji extreme z silnikami diesla takie skrzynie byly montowane, czyli elektroniczne, wiec silowniki tam musza byc:D pzodr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 5 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2006 tak;) Ale to jakby wersja dla ubogich tej skrzyni;] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 5 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2006 (...) Ok. Rozmowa zeszła na temat techniki uzywania sprzęgła i konsekwencji wpływu tego na silnikm (...) Mnie chodzi o związek hamowania ze sprzegłem. Nie przepraszaj. Wiele tematów ewoluowało niczym ustrój Białorusi. Jakie masz wątpliwości dotyczące sprzęgła i hamulca?Pozdrawiam.Kulik. Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.