barszcz91 Opublikowano 17 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2012 witamniedługo będę składał silnik w mojej xr 600 i czy dobrze by było gdybym na początek zalał olej Orlen Platinum 15w40 samochodowy na dotarcie czy lepiej zalać Castrol edge 0w-30? albo i w ogóle jakiś inny olej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 17 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2012 Jakikolwiek mineralny z oznaczeniem SAE jakiego wymaga producent motocykla. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
samonek4 Opublikowano 23 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2012 (edytowane) No więc tak. Mój motocykl nie był nowy ale założyłem mu nowy tłok, cylinder no i pierścienie. Zaraz po tym wyruszyłem w krótką przejażdzkę ale jechałem powoli tak że 40km/h żeby się rozeszedł...Po tym prawie codziennie na odcinkach po 5km, 10km, 20km go docierałem(Oczywiście po zapaleniu motocykla zawsze czekam(2-3min) aż się nagrzeje cylinder po tym dopiero ruszam w droge). W trakcie docierania robiłem przygazówki z przepusnicą otwartą na maxa( tak około 1-2km). Robiłem też czasami hamowanie silnikiem - raz mocjsze a raz słabsze a niekiedy bardzo mocne. Po przejechaniu 500km wymieniłem olej. Teraz motor jest już dotarty bo ma już chyba z 1500km przejechane. Czy dotarłem go dobrze? Tego nie wiem ale maszyna chodzi elegancko. Nie dymi - zero dymków z tłumnika. Ogólnie powiedziawszy jestem zadowolony.Najważniejsze że nie bierze oleju tak jak wcześniej że siwo było na podwórku po dodaniu gazu. Teraz jest indealnie - zero dymka. PS. W trakcie docierania jeszcze pod koniec zimy zdarzało mi się stawać o piątej rano i robić te 10km na lodowatym powietrzu. Rozgrzewałem silnik po czym cisnołem na maxa. Czesto robiłem mu też spokojne przejażdzki na zimnym powietrzu. Edytowane 23 Czerwca 2012 przez samonek4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 23 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2012 "rozeszedł" :huh: Po za tym hamowania silnikiem nie dzielimy na mocne i słabe, bo w dużym uproszczeniu zamykasz manetkę i nie dotykasz hamulców. "Przygazówki" na pewno nie były zdrowe dla silnika. Maszyna nie lubi pracować bez obciążenia. Zmierz kompresję, jak jest w zalecanym przedziale to masz dobrze dotarty zestaw tłok-cylinder. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
samonek4 Opublikowano 23 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2012 (edytowane) "Przygazówki" na pewno nie były zdrowe dla silnika. Maszyna nie lubi pracować bez obciążenia." Zle mnie zrozumiałeś - robiełm te przegazówki na motorze(próbując osiągnąć V-max ) w czasie jazdy wiec jak nie było obciążenia pytam się ?Jeżeli pomyślałeś że robiłem przegazówki na postoju to się bardzo mylisz bo ja nigdy czegoś takiego nie robię.A po za tym motocykl miał czasami mocne hamowanie silnika poprzez trochę za wcześnie wrzucanie trzeciego albo drugiego biegu - ja tak rozumiem mocne hamowanie silnika. Jak by było coś źle to brał by ojej a widać że nie bierzę wiec jest ok. Edytowane 23 Czerwca 2012 przez samonek4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 24 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2012 No to nie przygazówka tylko normalne przyspieszanie.To ile bierze oleju musisz sprawdzić bagnetem/wziernikiem po 1000km, najlepsza wykładnia ubytków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
YamahaFAN Opublikowano 30 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2012 Witam! Na dniach będę miał nowy motocykl Yamahe YBR 125. W salonie powiedzieli mi, żebym docierał ją na 2/3 możliwości , czyli ma 10tys obrotów na pograniczu czerwonego pola, a razem 12 tys, więc mam ją kręcić max do 7 tys oraz nie jeździć monotonnie z tą samą liczbą obrotów przez 1000km, później wymiana oleju. Czy takie dotarcie będzie dobre? Jest to mój pierwszy motocykl, którego będę docierał, jeździłem wcześniej simkiem, ale go nie docierałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DZIKOWSKI Opublikowano 30 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2012 (edytowane) używaj pełnego zakresu obrotów,nie jeździj z tą samą prędkością obrotową,unikaj jazdy na niskich obrotach z zapiętym wysokim biegiem np,5,6 i wymień olej po przebiegu 60-70 km wraz z filtrem za takie porady powinieneś dostać bana moderator Edytowane 30 Lipca 2012 przez Piotr Dudek Cytuj Nie sztuką jest się rozpędzić.Sztuką jest wyhamować! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
YamahaFAN Opublikowano 30 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2012 Właśnie co do tej wymiany oleju mam mętlik w głowie i nie wiem co zrobić. Jak spytałem w salonie to powiedzieli, że nie trzeba wymieniać wcześniej niż po 1000km, a tu wszyscy radzą inaczej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
volumax Opublikowano 30 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2012 Ja osobiście bym nie robił cudów. 60 kilometrów to zrobisz w pół godziny. Wymieniłbym jak serwis radzi po 1000 i po ptakach. Sam docierałem swoją r6 i zrobiłem ja Bóg przykazał 1000 km nie piłowałem ale równiez nie muliłem sprzeta jeżdziłem normalnie średnio ekonomicznie. Jestem tydzień po serwisie i sobie chwalę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DZIKOWSKI Opublikowano 31 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2012 (edytowane) Nie sadze zeby motocykl byl transportowany bez oleju i plynu chlodniczego, raczej jedyna rzecz ktorej nie bedzie to paliwa i akumulatora.W ksiazce wlasciciela moto, ktora dostaniesz jest napisane jaki olej wlewac i taki napewno jest wlany.Ja bym zlal olej jaki sie w nim znajduje, zalal mineralnym o polecanej w ksiazce wartosci SAE i przeszedl normalna sekwencje "mocnego" docierania, czyli pierwsza zmiana po 60 km, dalej na mineralny po 300 km znowu zmiana i po tysiacu syntetyk.Jezdzisz caly czas w miare ostro, czyli ciagniesz na niskich biegach do 3/4 skali obrotow. Pamietaj zeby przy pierwszym uruchomieniu nie stac dlugo na wolnych obrotach, tylko wsiasc i jechac - wolno do rozgrzania silnika, a jak sie rozgrzeje to rura. Adam M. Pan Adam też powinien dostać bana ? Edytowane 31 Lipca 2012 przez zikowski Cytuj Nie sztuką jest się rozpędzić.Sztuką jest wyhamować! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ziomek30 Opublikowano 31 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2012 Ilu uzytkownikow tyle sposobow na docieranie a zlotego srodka nie ma , moim zdaniem w instrukcji obslugi bedzie dokladnie napisane jak powinno przebiegac docieranie silnika w poszczegolnym modelu motocykla i skoro producent podal taka informacje to znaczy ze wedlug niego jest ona najlepsza . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hikor Opublikowano 31 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2012 (edytowane) Jasne, że według "niego" najlepiej napisać: jeździj jak pipa to będzie git i tralala. Kto zaryzykuje stwierdzenie: "jeździj ostro" w dobie milionowych odszkodowań za zbyt gorącą herbatę w knajpie? :) Edytowane 31 Lipca 2012 przez hikor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
YamahaFAN Opublikowano 31 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2012 Zdecydowałem się na dotarcie wg producenta, czyli pierwsze 500km max 6 tys obrotów, od 500-1000km max 7,5 tys obrotów i co godzinę jazdy 5-10 min przerwy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vector Opublikowano 19 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2012 A ja swoją SC57B, docierałem mając to w dupie. Musiałem wrócić na fabrycznie zalanym oleju ze Szczecina, przebieg przepałowałem o 200 km, olej wymieniłem, do dziś, ponad 20 tysi na szafie, silnik chodzi jak zły. Po trasie nie szczędziłem sobie, euforia wzięła górę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.