Adam M. Opublikowano 24 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2012 Nie slyszalem zeby SV mialo tuleje z nikasilem.Jezeli sa rdzawe pierscienie w miejscach gdzie stanely tloki to mozna przeleciec szczotka pokazana na ktorejs z poprzednich stron i tylko zmienic pierscienie na nowe o tym samym wymiarze.Chodzi tylko o odbudowanie crisscross pattern na sciankach tulej zeby latwiej dotrzec nowe pierscienie.Oczywiscie po tym "przeleceniu" szczotka trzeba cylindry dokladnie umyc i wysuszyc, przeleciec ( znowu ) zaolejona szmata i zlozyc "na sucho" czyli bez oleju na pierscieniach i z kropla po kazdej z czterech stron swiata na plaszczu tloka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tamka Opublikowano 25 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2012 :rolleyes:Dziękuję.I nie poddam się tak szybko i może wniosę coś, co przyda się komuś. Dowiedziałam się czym jest ta powłoka. Nikiel jako nośnik i węgliki krzemu jako substancja nadająca temu twardość i wybitną odporność na ścieranie. Nakłada się ją elektrolitycznie na powierzchnie ze stopów lekkich co jest chronione patentem . Jest to technologia firmy Mahle. Tak więc jeżeli silnik ma gładź cylidra zrobioną z żeliwa to nie ma większego sensu taka powłoka. Stosuje się ją praktycznie tylko i wyłącznie w silnikach których bloki wykonane są wyłącznie ze stopów lekkich. Można powiedzieć że musi taki silnik ja posiadać. (ew. inną opartą na podobnym procesie do tego opatentowanego ale opracowaną przez inne firmy. Chyba ok 10-ciu konkurentów ma nikasil)W każdym razie powłokę taką również honuje się. Cytuj Blackbird uległ zniszczeniu na skutek przejechania przez autobus. Ja trzymam się na śrubkach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 25 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2012 No tak, honuje sie ja diamentowymi ostrzami, ale nie w Polsce chyba, tak jak samo nakladanie nikasilu.Tuleje wysylaja do Czech czy Anglii. Dawniej na aluminiowe tuleje nakladano chrom techniczny np stare MotoGuzzi z lat 70 tych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tamka Opublikowano 25 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2012 Patent patentem, ale myślę że podrobiłabym tą technologię (jeżeli można tak nazwać). Jeżeli znalazłby się galwanizer u nas. Cytuj Blackbird uległ zniszczeniu na skutek przejechania przez autobus. Ja trzymam się na śrubkach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 26 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2012 Ano probuj, do odwaznych swiat nalezy :).Ostrzegam tylko ze przy pierwszych "wypustach" takie firmy jak Porsche, BMW i Jaguar wylozyly sie na tym i wiele silnikow z wczesnych lat 90 tych mialo na nowo tulejowane bloki.Powodem bylo przedwczesne luszczenie sie "niezniszczalnej" powloki :)Wydaje mi sie ze wiecej jest tam komplikacji niz widac na pierwszy rzut oka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tamka Opublikowano 26 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2012 :rolleyes:Oczywiście masz rację. Myśleli tam zdrowo nad tym a ja nie podważam ich umiejetności. Jednak po to robili błedy żeby na nich sie uczyć :)Poza tym, najpierw teoria. Potraktuje to jak rozwiązywanie anagramów. Wezmę kartkę papieru, bleistift jak mówił profesor i zaczne soie malować wzory.Cos mi tam wyjdzie jako najprostszy spsób i wiadomo bedzie że to jest źle. Pewnie jakąś warstwę buforową najpierw trzeba żeby nie odleciało za szybko. Cytuj Blackbird uległ zniszczeniu na skutek przejechania przez autobus. Ja trzymam się na śrubkach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
modek Opublikowano 26 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2012 w latach 60, pzl zakupiło technologię chromowania czopów wałów oraz gładzi od niemców i było z tym trochę kłopotówgładzie to raczej pokrywane są chromem porowatym Cytuj http://www.bikepics.com/members/modek/w sprawie pochówku, to zaczynam mieć zdanie zbliżone do koncepcji qurim`aa być może nawet zacznę chodzić z gołą dupą, żeby mogli całować za życiahttp://rpmauto.pl/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luca Opublikowano 26 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2012 ......, przeleciec ( znowu ) zaolejona szmata i zlozyc "na sucho" czyli bez oleju na pierscieniach Co daje ,,na sucho"? Dlaczego pierścienie nie mogą być zwilżone olejem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 26 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2012 Zwilzona jest tuleja po " przeleceniu" zaolejona szmata i to wystarcza.Czym wiecej oleju w okolicach pierscieni tym wieksza mozliwosc ze sie upiecze i uniemozliwi dotarcie pierscieni.Koledzy scigajacy sie w wyscigach wteranow wogole nie oliwia tulei, myja woda z mydlem i wycieraja po czym zostawiaja na noc.Jak tuleja zlapie lekki nalot rdzy przez noc to wystarczy 3 ruchy tloka zeby sie pierscienie dotarly :).Tak w kazdym razie mowia.Druga metoda to WD40 zamiast oleju na tuleje do suchych pierscieni i tez podobno dziala cuda. Aha i ktos cos napisal o dotarciu Kawy 550 klientowi moim sposobem, co spowodowalo wysypanie sie klienta kiedy moto z dwojki poszlo mu na kolo. Wczesniej nie szedl na kolo z jedynki.Klient posiniaczony i zadowolony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lr1 Opublikowano 26 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2012 Aha i ktos cos napisal o dotarciu Kawy 550 klientowi moim sposobem, co spowodowalo wysypanie sie klienta kiedy moto z dwojki poszlo mu na kolo. Wczesniej nie szedl na kolo z jedynki.Klient posiniaczony i zadowolony.Echhh, chyba aż tak zauważalnej różnicy być nie może w docieraniu na ostro vs. łagodnie. Ja swoją 1900 docieram łagodnie, a w końcu wyjdzie na to że jakiś koleś który docierał swoją 125 na ostro, zostawi mnie na światłach daleko w tyle :tongue: Cytuj moja pyrkawkazużycie paliwa pyrkawki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 26 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2012 Słabe porównanie, rozchodzi się o jeden motocykl i tą samą pojemność. Dobite silniki mogą mieć problemy z rozwijaniem mocy i po właściwym remoncie z poprawnym dotarciem może dać się zauważyć różnicę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luca Opublikowano 27 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2012 Zwilzona jest tuleja po " przeleceniu" zaolejona szmata i to wystarcza.Dzieki za odpowiedź, zawsze miałem opory, że przy pierwszym ruchu tłoka suche pierścienie zrobią rysy, no i wolałem mieć wszystko zwilżone olejem.W sumie to olej i tak się wciśnie między pierścienie po kilku ruchach tłoka, ale będzie go niewiele. Przy ostrej metodzie docierania uwięziony nadmiar oleju faktycznie może mieć znaczenie.Cała sztuka nie przypalić i nie zatrzeć a dotrzeć :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba Opublikowano 27 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2012 Różnice w docieraniu widać gołym okiem, robiełm silniki docierane metodą nie znaną, czyli remontowane i ktoś docierał i takie docierane na ostro w tym mój, tłok po docieraniu ostrym jest jak nowy, błyszczy sie, brak poniżej danka smug etc, z kolei tłoki zamulane wyglądają jakby miały 30 lat. Silniki rozbierane z innej okazji niż układ tłokwy dodam ;] Cytuj http://czcross.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skalim1 Opublikowano 2 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2012 W takim razie jak mam docierać nowy tłok, pierścienie i cylinder wyczynowej 450? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 2 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2012 21 stron tematu i nie masz pojęcia ? :blink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.