Skocz do zawartości

JAK DOCIERAĆ NOWY MOTOR


pawel7
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

...

Mysle ze dalej trzeba roznicowac olej w mieszance, czyli zczynasz na mieszance bogatszej w olej tak jak serwisowka podaje dla docierania i potem przechodzisz na ubozsza.

 

Witam Wszystkich. Zdarzylo mi sie docierac trzy nowe motocykle:

1. Jawa 350 (na dotarciu mieszanka 1:25, pozniej 1:40), zgodnie z instrukcja na spokojnie - w efekcie przez 5 lat zrobilem 45000km bez remontu, przy zuzyciu paliwa na poziomie 3,5l/100km

2. Kawasaki ER-5 - zgodnie z instrukcja, na spokojnie, pierwsza wymiana oleju po 800km, miedzy wymianami nie bylo ubytkow oleju, zbierala sie do 190km/h, przejezdzilem 23000km bezproblemowo

3. H-D FXD - odbierajac z salonu zapytalem Janka Kwilmana jak jezdzic? odpowiedzial: normalnie, tak jak normalnie jezdzisz, byle nie wrzucac 5ki ponizej 70km/h - i tak tez przejezdzilem do pierwszej wymiany po 1000km i bezproblemowo zrobilem nastepne 44000km, bez zauwazalnego zuzycia oleju miedzy wymianami...

 

Trafiaja do mnie argumenty Adama M. (pozdrowienia z Natangii;)), brzmi to logicznie. Jednoczesnie mam jakies takie wpojone przekonanie, ze z nowym sprzetem trzeba sie obchodzic delikatnie - wlasnie zeby go sobie ulozyc pod siebie. Wychodzi mi na to, ze przy okazji docierania nastepnego sprzetu (ale to najwczesniej w przyszlym roku, przymierzam sie do F800ST) bede musial wyposrodkowac miedzy logicznymi argumentami i spokojem wlasnego sumienia - czyli po prostu bede jezdzil normalnie, tak jak na codzien - z uwzglednieniem wymiany oleju po 60km, bo to przemawia do mnie najmocniej.

 

Moj obecny motocykl ani chybi byl dotarty dobrze - przy przebiegu 87000km nie bierze ani grama oleju i zbiera sie calkiem zwawo. Niestety, nie wiem jaka metoda go docierano:/

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra, może nie motocykl, ale jestem właśnie po docierce świeżo złożonego silnika w moim BMW kilerze, zrobionej według starej sportowej szkoły na wysokich obrotach i oleju 15w40. W efekcie ze 137km mocy nominalnej opisanej przez producenta jest już 150+ :lalag:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to spóźniłem się jakieś 50km z czytaniem tego postu :icon_razz:

 

motocykl Honda XR 400R

robiona ogólnie góra silnika z nastawieniem na moc

kpl tłok big bore vertexa z teflonem i regenerowana głowica i rozwiercony cylinder z 85mm do 89mm

moje pierwsze tak powaażne dłubanie w silniku (cylinder i pierścienie były delikatnie natłuszczone przed złożeniem)

 

mam za sobą 2 wyjazdy pierwszy 10km z odkręcaniem do 75% i drugi 40km z odkręcaniem nawet do 90% z 3 przerwami na wychłodzenie :crossy:

 

problem polega na tym że zalałem półsyntetyk 10w40 czyli taki jak docelowo

 

Czy wymienić na minerał czy już pozostać przy tym oleju? (nawet mam taki)

 

takie mieszanie w tą i z powrotem nie spowoduje więcej szkód niż korzyści?

 

dodatkowe pytanie poza tematem to uszczelka pod cylindrem zaczęła się delikatnie pocić po ostatnim wyjeździe a dobra jakościowo, ułożona była dobrze i dokręcona książkowo kluczem dynamometrycznym co począć?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

dodatkowe pytanie poza tematem to uszczelka pod cylindrem zaczęła się delikatnie pocić po ostatnim wyjeździe a dobra jakościowo, ułożona była dobrze i dokręcona książkowo kluczem dynamometrycznym co począć?

 

Jesli chodzi o uszczelki samochodowe pod glowica, to dokrecanie jest dwuetapowe: dokrecic, odpalic, nagrzac, zgasic, poluzowac (lub nie) i dokrecic (skrot myslowy, oczywiscie zgodnie z instrukcja i odpowiednimi momentami)

Jesli wszystko miales czysto, sucho i dobrze, to moze ta metoda pomoze

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli chodzi o uszczelki samochodowe pod glowica, to dokrecanie jest dwuetapowe: dokrecic, odpalic, nagrzac, zgasic, poluzowac (lub nie) i dokrecic (skrot myslowy, oczywiscie zgodnie z instrukcja i odpowiednimi momentami)

Jesli wszystko miales czysto, sucho i dobrze, to moze ta metoda pomoze

 

 

tutaj jest problem z uszczelką pod cylindrem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz sobie odpowietrzenie silnika, czy wszystkie weze sa drozne i niepozalamywane.

 

Wedlug mnie nie ma sensu teraz zmieniac oleju, na polsyntetyku tez sie dotrze, tyle ze troche dluzej.

Pamietaj o pierwszej wymianie, ktora powinna byc zrobiona w granicach max 60 km przejechanych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tutaj jest problem z uszczelką pod cylindrem

 

 

zauwazylem:)

ale dociaga sie tymi samymi srubami co uszczelke pod glowica - no chyba ze to jakas konstrukcja gdzie osobno przykreca sie cylinder do karteru, a potem do niego bezposrednio glowice :icon_eek:

metoda "samochodowa" zostala podana jako przyklad - moze pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Poczciwa XJ 600 ma szpilki które dociągają też cylindry. Jednak nie czaje co to ma do rzeczy.

 

Głowice dokręca się raz nie potrzeba szamańskiej magii, metoda samochodowa wywodzi się z PRL'u i nie jest w żaden sposób uzasadniona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Na dniach odbieram nowy motocykl- Suzuki VZR M1800. Postanowiłem go docierać tak, jak to opisał Pan Adam M. Co do wymiany olej u w silniku , to wszystko wiadomo. Ale zastanawiam się jak z wymianą w przekładni głównej ( napęd wałem kardana).

1. Czy wymieniać po tych 30-40 km? Czy może poczekać do przeglądu na 1000?

 

2. Czy zmiana z mineralnego na full syntetyk ( oczywiście w zalecanej klasyfikacji ) ma sens? W manualu podają tylko klasyfikacje ( GL-5 SAE 90 lub 80 ) , a nie podają czy mineralny czy syntetyk. Jedynie na stronie Castrola w wyszukiwarce w/g modelu w wynikach podało że olej mineralny ( Castrol EPX 90).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...