scibor Opublikowano 21 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2010 ... Mysle ze dalej trzeba roznicowac olej w mieszance, czyli zczynasz na mieszance bogatszej w olej tak jak serwisowka podaje dla docierania i potem przechodzisz na ubozsza. Witam Wszystkich. Zdarzylo mi sie docierac trzy nowe motocykle: 1. Jawa 350 (na dotarciu mieszanka 1:25, pozniej 1:40), zgodnie z instrukcja na spokojnie - w efekcie przez 5 lat zrobilem 45000km bez remontu, przy zuzyciu paliwa na poziomie 3,5l/100km 2. Kawasaki ER-5 - zgodnie z instrukcja, na spokojnie, pierwsza wymiana oleju po 800km, miedzy wymianami nie bylo ubytkow oleju, zbierala sie do 190km/h, przejezdzilem 23000km bezproblemowo 3. H-D FXD - odbierajac z salonu zapytalem Janka Kwilmana jak jezdzic? odpowiedzial: normalnie, tak jak normalnie jezdzisz, byle nie wrzucac 5ki ponizej 70km/h - i tak tez przejezdzilem do pierwszej wymiany po 1000km i bezproblemowo zrobilem nastepne 44000km, bez zauwazalnego zuzycia oleju miedzy wymianami... Trafiaja do mnie argumenty Adama M. (pozdrowienia z Natangii;)), brzmi to logicznie. Jednoczesnie mam jakies takie wpojone przekonanie, ze z nowym sprzetem trzeba sie obchodzic delikatnie - wlasnie zeby go sobie ulozyc pod siebie. Wychodzi mi na to, ze przy okazji docierania nastepnego sprzetu (ale to najwczesniej w przyszlym roku, przymierzam sie do F800ST) bede musial wyposrodkowac miedzy logicznymi argumentami i spokojem wlasnego sumienia - czyli po prostu bede jezdzil normalnie, tak jak na codzien - z uwzglednieniem wymiany oleju po 60km, bo to przemawia do mnie najmocniej. Moj obecny motocykl ani chybi byl dotarty dobrze - przy przebiegu 87000km nie bierze ani grama oleju i zbiera sie calkiem zwawo. Niestety, nie wiem jaka metoda go docierano:/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M a D a F a K a Opublikowano 21 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2010 No dobra, może nie motocykl, ale jestem właśnie po docierce świeżo złożonego silnika w moim BMW kilerze, zrobionej według starej sportowej szkoły na wysokich obrotach i oleju 15w40. W efekcie ze 137km mocy nominalnej opisanej przez producenta jest już 150+ :lalag: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fazerman Opublikowano 24 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2010 no to spóźniłem się jakieś 50km z czytaniem tego postu :icon_razz: motocykl Honda XR 400R robiona ogólnie góra silnika z nastawieniem na moc kpl tłok big bore vertexa z teflonem i regenerowana głowica i rozwiercony cylinder z 85mm do 89mm moje pierwsze tak powaażne dłubanie w silniku (cylinder i pierścienie były delikatnie natłuszczone przed złożeniem) mam za sobą 2 wyjazdy pierwszy 10km z odkręcaniem do 75% i drugi 40km z odkręcaniem nawet do 90% z 3 przerwami na wychłodzenie :crossy: problem polega na tym że zalałem półsyntetyk 10w40 czyli taki jak docelowo Czy wymienić na minerał czy już pozostać przy tym oleju? (nawet mam taki) takie mieszanie w tą i z powrotem nie spowoduje więcej szkód niż korzyści? dodatkowe pytanie poza tematem to uszczelka pod cylindrem zaczęła się delikatnie pocić po ostatnim wyjeździe a dobra jakościowo, ułożona była dobrze i dokręcona książkowo kluczem dynamometrycznym co począć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scibor Opublikowano 25 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2010 ... dodatkowe pytanie poza tematem to uszczelka pod cylindrem zaczęła się delikatnie pocić po ostatnim wyjeździe a dobra jakościowo, ułożona była dobrze i dokręcona książkowo kluczem dynamometrycznym co począć? Jesli chodzi o uszczelki samochodowe pod glowica, to dokrecanie jest dwuetapowe: dokrecic, odpalic, nagrzac, zgasic, poluzowac (lub nie) i dokrecic (skrot myslowy, oczywiscie zgodnie z instrukcja i odpowiednimi momentami) Jesli wszystko miales czysto, sucho i dobrze, to moze ta metoda pomoze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fazerman Opublikowano 25 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2010 Jesli chodzi o uszczelki samochodowe pod glowica, to dokrecanie jest dwuetapowe: dokrecic, odpalic, nagrzac, zgasic, poluzowac (lub nie) i dokrecic (skrot myslowy, oczywiscie zgodnie z instrukcja i odpowiednimi momentami) Jesli wszystko miales czysto, sucho i dobrze, to moze ta metoda pomoze tutaj jest problem z uszczelką pod cylindrem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 25 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2010 Sprawdz sobie odpowietrzenie silnika, czy wszystkie weze sa drozne i niepozalamywane. Wedlug mnie nie ma sensu teraz zmieniac oleju, na polsyntetyku tez sie dotrze, tyle ze troche dluzej. Pamietaj o pierwszej wymianie, ktora powinna byc zrobiona w granicach max 60 km przejechanych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scibor Opublikowano 26 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2010 tutaj jest problem z uszczelką pod cylindrem zauwazylem:) ale dociaga sie tymi samymi srubami co uszczelke pod glowica - no chyba ze to jakas konstrukcja gdzie osobno przykreca sie cylinder do karteru, a potem do niego bezposrednio glowice :icon_eek: metoda "samochodowa" zostala podana jako przyklad - moze pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba Opublikowano 28 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2010 a w jakich motocyklach śruba dokręca cylinder i głowicę do bloku jednocześnie? Cytuj http://czcross.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 28 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2010 a w jakich motocyklach śruba dokręca cylinder i głowicę do bloku jednocześnie? JAWA 50 na przykład i kilka tysięcy innych modeli Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba Opublikowano 2 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2010 a jawa 50 jest 4t? Cytuj http://czcross.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czarekmbx Opublikowano 2 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2010 a jawa 50 jest 4t? boshe :banghead: 2t chłopie. i ja bym jej nie nazywał jawą tylko jawką :icon_mrgreen: Cytuj www.zaplon.fora.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 2 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2010 Yamaha DT80 LCII i RD80LCII. Miałeś taki wynalazek powinieneś pamiętać. To są 2T jakby co :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 2 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2010 Poczciwa XJ 600 ma szpilki które dociągają też cylindry. Jednak nie czaje co to ma do rzeczy. Głowice dokręca się raz nie potrzeba szamańskiej magii, metoda samochodowa wywodzi się z PRL'u i nie jest w żaden sposób uzasadniona. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Duck Opublikowano 26 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2010 Na dniach odbieram nowy motocykl- Suzuki VZR M1800. Postanowiłem go docierać tak, jak to opisał Pan Adam M. Co do wymiany olej u w silniku , to wszystko wiadomo. Ale zastanawiam się jak z wymianą w przekładni głównej ( napęd wałem kardana). 1. Czy wymieniać po tych 30-40 km? Czy może poczekać do przeglądu na 1000? 2. Czy zmiana z mineralnego na full syntetyk ( oczywiście w zalecanej klasyfikacji ) ma sens? W manualu podają tylko klasyfikacje ( GL-5 SAE 90 lub 80 ) , a nie podają czy mineralny czy syntetyk. Jedynie na stronie Castrola w wyszukiwarce w/g modelu w wynikach podało że olej mineralny ( Castrol EPX 90). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 26 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2010 Z wymiana w dyfrze mozesz poczekac do przegladu. Czy syntetyk, czy mineral zalezy od ciebie w kazdym razie na poczatek mineral. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.