Skocz do zawartości

Recyrkulacja spalin


2pac
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

No właśnie - dopalania. Świerze powietrze jest doprowadzane do wydechu' date=' a nie spaliny do airboksa.

Nie wnikając w działanie jedno jest pewne - można to odłączyć. [/quote']

 

A to ciekawe co piszesz Pawle, bo w wydechu mamy nadciśnienie a w airbokcie podciśnienie więc ? 8O

Jeździłem swego czasu samochodem TD z odciętym zaworem recyrkulacji. Efekt: był odczuwalnie mocniejszy i więcej kopcił. Koniec końców podłączyłem zawór z powrotem i kopcenie zanikło razem z ułamkiem mocy :|

Podłączenie odmy faktycznie jest dziwne, zazwyczaj widziałem podłączenia za filtrem a nie przed. Biorąc pod uwagę producenta nie zdziwiłbym się gdyby to był błąd montażowy :roll:

SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Motocykl ma zapier****ć na tylnym kole płosząc ptactwo i stare dewotki wykorzystując każdego konia mechanicznego a

 

Szczególnie jak ma 150 ccm :-).

 

Nieładnie Panowie' date=' za krótkozwroczność dwója[/quote']

 

Jaka krótkowzroczność ? Nie widzisz, ze ten świat i tak idzie ku zagładzie ? Jak nie wykończą nas chińskie motocykle bez dopalania spalin, to zrobi to ptasia grypa (też z tamtych stron) :) .

 

Tak na serio - temat nie był o ekologii (jaki ma wpływ itp), tylko czy "można". A więc "można" a skutki to całkiem inna para kaloszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Browarny jako kolejny porównuje auto z motocyklem. Nunu

Nie będę pisał o szczegółach ale na drodze tego przewodu od filtra do wydechu a właściwie w okolice zaworu wydechowego jest zaworek.

Po cyklu wydechu strumień spalin ma jeszcze dużą szybkość i w momencie zamknięcia zawory na końcu tej fali jest duże chwilowe podciśnienie i właśnie ten impuls pociąga łyk powietrza z filtra.

ale sie napociłem :oops:

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dzięki Piotrze człek się całe życie uczy :)

 

Mogę zatem mniemać iż w samochodzie kierunek cyrkulacji jest dokładnie odwrotny gdyż zaworek na kolektorze dolotowym zawsze był okopcony?

Może też być tak iż cyrkulacja (w zależności od aktualnego położenia zaworu) jest dwukierunkowa co świadczyłoby iż różnice pomiędzy silnikiem samochodowym a motocyklowym nie są aż tak drastyczne... :P

SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie chciałem to pisać - "po drodze" jest rodzaj zaworków.

W serwisówkach mam wszystko fajnie rozrysowane, tylko nie mam możliwości umieszczenia tego na forum.

 

Browarny, dopalanie spalin, a recyrkulacja, to jak sama nazwa wskazje są dwie sprawy :-).

 

Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra Panowie powoli sobie układam wiedzę. Ale nie wiem czy dobrze kumam więc męczę dalej (Piotrze może się aż tak nie spocisz... :) )

 

Czy zawór dopalania ma inną rolę niż powszechnie stosowany w samochodach EGR (czyli zawór recyrkulacji)? Czy w układzie dopalania są zaworki zwrotne? czy na pewno kierunek ruchu powietrza jest tylko jeden i nie zmienia się w czasie cyklu? Czy ruch powietrza wymusza różnica dwóch podciśnień tzn. podciśnienie za zaworem wydechowym i podciśnienie w airboksie?

SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy zawór dopalania ma inną rolę niż powszechnie stosowany w samochodach EGR (czyli zawór recyrkulacji)?
Dopalanie dostarcza powietrze w okolice zaworu wydechowego o ile pamiętam co powoduje utlenianie pozostałych HC i CO do CO2 i H2O z kolei EGR powoduje to co wwyżej napisałem-redukuje ilośc NOx kosztem zwiększonej emisji HC i CO(któew w łatwy sposób mogą być utlenione do wody i CO2 w katalizatorze)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziekuje wszystkim za dyskusje.

 

Rzeczewiscie tam mogą być jakieś zaworki. Gdy dmucham w jedną z tych gumowych rurek to wydobywa się dzwięk jakby z małej trąbki, a jak wciągam powietrze to nie ma żadnego dzwięku.

 

tutaj fotki tego niby zaworu:

jl162fmjegr15rm.th.jpg

 

jl162fmjegr29rj.th.jpg

 

Najlepiej to gdybym to poprostu sprawdził podczas pracy silnika, czy dmucha z tych wężyków czy zasysa. Ale niestety motor trzymam narazie w domu, i musze czekać do wiosny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cała ta ekologia i efekt cieplarniany to bzdury! :twisted: bo jak inaczej wytłumaczyć że za oknem nadal zima, śnieg leży a moto stoi w garazu? :twisted: tnijmy katalizatory, wywalajmy EGRy itp. Moze w końcu da się w Polsce smigac na moto w styczniu/lutym! :twisted:

 

PZDR!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...