Skocz do zawartości

Jaki olej do ZX-6


IceMan
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam !

Posiadam zx-6 96' , przebieg 35 tys. i zastanawiam sie jaki olej wlac ?

Niestety nie wiem co poprzedni właściciel lał. Wiem tylko tyle że od wymiany oleju przez poprzedniego właściciela przejechane jest około 3000-3500km (z czego ja zrobiłem 2500 km) i oleju praktycznie nic nie ubyło - czyli silnik jest w przyzwoitym stanie :D Moto jest używane trochę w mieście, trochę krótkich tras, rzadko kręcony na maxa, należę raczej do ludzi nie katujących sprzęt :P Firmowy półsyntetyk 10w40 czy jakiś syntetyk ? Jakie firmy olejowe są obecnie w modzie ? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Motul :D

Kolejna twoja jakże inteligentna odpowiedź na tym forum. Może zamiast nabijać sobie licznik troszkę najpierw poczytasz, bo pełno cie w każdym temacie i zwykle nic do niego ciekawego i merytorycznego nie wnosisz, a tylko spamujesz.

 

A żeby nie było całkiem OT - ja bym zalał pełnym syntetykiem nie martwiąc się o nic. Nic nie zastąpi dobrego syntetycznego oleju. Opowieści o rozszczelnieniu silnika i innych pierdołach można w tym przypadku wsadzić między bajki. Polecam Castrol R4 Superbike - rozsądna cena, a i olej spoko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale oleje mają też różne parametry, takie jak lepkość w określonej temperaturze, wskaźnik lepkośći (dobre oleje mają >130), liczba zasadowa TNB (właściwości czyszczące).

 

Np. właściwości czyszczące , niektóre minerały do diesli mają lepsze (>11) od niektórch syntetyków. A często syntetyki mają mniejszą lepkość od półsyntetyków.

 

Główna idea syntetyków to większa rozpiętość temperatur w których mogą pracować zachowując swoje właściwości, i dlatego zaleca się ich do wysilonych silników. Ale w niektórych przypadkach mogą poprostu być zarzadkie, film olejowy może być zaszybko przerywany.

Np. w okresie docierania silnika , przez pierwsze 2500km w ogóle nie powinno się stosować syntetyka , tylko minerał.

 

Samo bycie olejem syntetycznym nie oznacza ze zawsze bedzie lepszy od np. półsyntetyka.

Przed zakupem danego oleju warto looknąć na jego parametry, a jeśli producent ich nie podaje to sry, ale pewnie nie ma się czym chwalić.

 

Poniżej interesujące linki:

 

Informacje o klasach olejów, lepkościach i innych parametrach

 

Info o olejach silnikowych, odnośniki do stron producentów

 

Motocyklowe oleje silnikowe

 

Spis olejów dostępnych na polskim rynku

 

Praca dyplomowa na temat olejów silnikowych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2pac - to jest bardzo interesujące co piszesz - ale jeśli kupuje się oleje j to konkretnie motocyklowe i one już mają parametry odpowiednie. Wg mnie dobry będzie półsyntetyk, ale jak pełny syntetyk wlejesz to chyba też nic się nie stanie. Firmy dobre jeśli chodzi o motocyklowe oleje yo Motul (ja stosuję), o Castrolu też słyszałem dobre opinie - ale potwierdzić nie mogę.

 

Pozdro

 

P.S. Jeśli kupujesz olej to bez ulepszaczy zmniejszających tarcie, bo ci się sprzęgło zacznie ślizgać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też czytałem dobre opinie o Motulu, na wiosne będę docierał nowy motorka, i chyba kupie Motul 5100 15W50 półsystetyk, 4l kosztuje 100zł.

 

Natomiast docierał będę na mineralnym tylko jeszcze nie wiem jakim, chyba Shell helix bo ma dobre właściwości myjące.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Shell Helix jest olejem samochodowym...zalej jakimś motocyklowym!

Samo bycie olejem syntetycznym nie oznacza ze zawsze bedzie lepszy od np. półsyntetyka.
Może i nie ale pólsyntetyk zawsze jednak ma baze mineralną w ok 70%.Jak nie jest najlepszej jakości to do oleju musi być dodawane więcej dodatków niż do syntetyka gdzie pewne parametry można zaplanować już na etapie tworzenia łańcuchów węglowodorów tworząc baze o określonych właściwościach.Co za tym idzie dodatki w miare czasu pracy oleju szybciej się zużywają co powoduje ze olej szybciej niż syntetyk traci swoje pierwotne właściwości...np. wiskozatory dodawane do zwiększenia współczynnika lepkości wytrącają się tworząc osady,moźe zmieniać swoją lepkość,szybciej odparowywać.Tak to wygląda w teorii bo być może przez zalecane przez większośc producentów 6000km do wymiany nie zdąży się mocno olej zużyć...co nie zmienia faktu że syntetyki są lepsze :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Główna idea syntetyków to większa rozpiętość temperatur w których mogą pracować zachowując swoje właściwości' date=' i dlatego zaleca się ich do wysilonych silników. Ale w niektórych przypadkach mogą poprostu być zarzadkie, film olejowy może być zaszybko przerywany.

Np. w okresie docierania silnika , przez pierwsze 2500km w ogóle nie powinno się stosować syntetyka , tylko minerał.

 

Samo bycie olejem syntetycznym nie oznacza ze zawsze bedzie lepszy od np. półsyntetyka. [/color']

 

Jest dokladnie odwrotnie - najgorszy syntetyk jest lepszy od najlepszego polsyntetyka, wlasnie z powodu bazy ktora jest o wiele bardziej odporna na dzialanie temperatury.

W zwiazku z tym syntetyczny film olejowy jest o wiele odporniejszy na przerwanie od mineralnego co powoduje mniejsze zuzycie wspolpracujacych czesci podczas np pierwszego uruchomienia zimnego silnika.

Cala idea olei syntetycznych to zdolnosc zachowania ich parametrow w tym lepkosci w szerokim zakresie temperatur, oleje o bazie mineralnej w tym polsyntetyki nie umywaja sie do syntetykow w tym wzgledzie.

Jezeli cie temat interesuje to radze sie podszkolic w angielskim i poczytac literature dostepna na ten temat w necie, a nie opracowania z polskich technikow.

Kazde pojawienie sie "nowych twarzy" na Forum owocuje nowa porcja bzdur na temat olejow silnikowych - moze trzeba sie zastanowic zeby powiesic chociaz jedno zdanie w temacie olejowym w dziale Mechaniki - "Jedyna przewaga olejow mineralnych i polsyntetycznych nad syntetykami jest cena ".

Sprawa z docieraniem silnikow na oleju mineralnym wynika tylko i wylacznie z tego ze na "sliskim" oleju syntetycznym silnik bedzie docieral sie dluzej niz na mineralnym.

Wszystkie te sprawy byly opisywane na Forum 100 razy - warto czasem uzyc funkcji `szukaj`, zamiast ciagle zadawac te same pytania.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyluzuj, zawsze są wątki o olejach, czasy się zmieniają oleje też. zdania co do olejów są podzielone. takie jak twoje też czytałem że syntetyk ponad wszystko. i takie że lepszy markowy półsyntetyk niż syntetyk nieznanej firmy.

IMO wszędzie jest trochę racji , wszystko zależy od konkretnego przypadku, a ty piszez ze moj post to bzdura a sam piszesz teksty z linków ktore zapodałem. Nie twierdze ze po 5tys km minerał będzie trzymał takie same parametry jak był nowy! w przeciwieństwie do syntetyka który wytrzymuje większy przebieg.

 

radzisz mi sie podszkolic z anglika, ha ha, jestes jasnowidzem?? powiedz na ktorym angielskim forum ty sie udzielasz, chetnie poczytam.

 

Skoro w necie jest tyle "bzdur" na temat olejów to może warto podwiesić jakiś temat o olejach, albo przynjamniej z linkami do jakichś wiarygodnych stron.

 

A wracając do tematu, różnica cenowa nie jest aż taka duża za 4 litry:

 

Półsyntetyk:

MOTUL 5100 Ester 10W40 -100zł

 

Syntetyk

CASTROL R4 SUPERBIKE 10W-50 -136zł

 

 

W okresie docierania to mineralny olej planuje wymieniac co 500km (przez 2500km), więc szukałbym raczej jakiegoś z tanich olejów.

Wiem że samochodowy olej nie nadaje się do motocykla ze względu na mokre sprzęgło, ale przecież gdyby mi się zaczęło ślizgać to bym zlał i nalał motocyklowego. Zresztą Junakiem jeżdziłem na samochodowym lotosie i ze sprzęgłem problemów nie miałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie mam co luzowac, bo sie nie spinam - za czesto powtarzam te same teksty. Poza tym nie nazywam twego postu bzdura tylko poglad ze syntetyk moze byc jakkolwiek gorszy od polsyntetyka.

Ale mowie tu w obu przypadkach o olejach markowych, nie "no name".

Jesli chodzi o zagraniczne fora na jakich sie udzielam to mozesz poszukac moich postow na www.thegsresources.com w dziale "Performance mods" watki o przekladce przodu i kol, wraz z konwersja napedu z GSXR 1100 do GS 1150 EFE, oraz na The Beezer Board i w BritBike Forum na temat odbudowy BSA Model A65 z 70r.

Forum scisle poswiecone olejom w motocyklach to "BOB is the oil guy" - wbij w wyszukiwarke ( z tym ze tam sie nie udzielam ).

Samochodowy olej swietnie nadaje sie do moto, sam zreszta na takim jezdze we wszystkich moich pojazdach - full syntetic Mobil 1 15W50.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wracając do tematu, różnica cenowa nie jest aż taka duża za 4 litry:

 

Półsyntetyk:

MOTUL 5100 Ester 10W40  -100zł

 

Syntetyk

CASTROL R4 SUPERBIKE 10W-50  -136zł

36%...

to ponad 1/3 droższy.

inna sprawa, że oszczędnośc 36 złotych na 6000km nie jest chyba taka kluczowa.

ja tam wyznaję tylko R4.

PS-w detalu ten olej stoi 160pln/4l.

skąd masz cenę 136pln?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w tym sklepie tyle kosztuje. ale niestety nie sprawdziłem wysylki, 19zl, i w sumie to wychodzi prawie 160zl, to już lepiej kupić na jakiejś stacji benzynowej.

 

A z mineralnych to jeszcze taki znalazłem (w intercars)

4 litry MOTUL 3000 4T 20W50 -68,97 zł, IMO na docieranie powinien sie nadać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...