Skocz do zawartości

Japońskie klasyki- i nie tylko.


jannikiel
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Chyba nie ma sie co klocic o slowa - to co Wild rozumiesz przez klasyki to weterany, ktore sa okreslone slowem "vintage" i tyle.

Rozumienie pojecia "klasyczny" moze byc jednak rozne, zarowno gdy jako kryterium przyjmiemy wiek jak rowniez "wage" jakiegos modelu motocykla na rynku w danym momencie historycznym.

Takie glowne momenty to:

- V twin, w poczatkach rozwoju motocykla

- paralel twin w latach 30 tych,

- four w latach 60 tych

jezeli np mowimy o waznych i masowo pozniej kopiowanych konstrukcjach silnikow.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam wrażenie że gdyby od kilku modeli japońskich i europejskich oderwać emblematy i zasłonić resztę oznaczeń' date=' byłabyś bezsilna w swojej ocenie.[/quote']

 

nie jestem w stanie na to odpowiedziec. nie interesuja mnie nowe motocykle ale te stare' date=' weterany- to moj zywiol i na nich sie wychowalam i wychowuje.

[/quote']

Mówię właśnie o starych motocyklach.

 

Pamięta ktoś pierwsze czterosuwowe Kawasaki?

Był to lepiej wykonany anglik OHV. Wsio.

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomek Kulik japonia ma pol wieku, (yamaha) i pierwszy model powstal na jakies dekawce. a ty na mysli masz te "stare" japonie czy z lat 70-80? wyglad silnika jak i modelu rozni sie od europejskich, sa tak charakterystyczne zwlaszcza bmw czy triumph ze odroznic je od siebie to wystarczy znac sam podstawowy wyglad silnika. tak jak z ruskami. z racji ze nie zajmuje sie nowymi moto to na pewno mialabym problem, po mimo tego co wyzej napisalam.

Dzika, tak jak natura chciała

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mysle ze maja duzo wiecej niz pol wieku, ale mysle ze Tomkowi chodzi o modele, ktore pojawily sie na rynku swiatowym, czyli moglas je np kupic w Europie czy w Stanach w poczatkach lat 60 tych zeszlego wieku.

Tak rzeczywiscie bylo ze kilka japonskich firm zrobilo dosc wierne, tylko poprawione od strony technologicznej kopie modeli angielskich - Kawa bazowala swoje 650 na Triumph Bonneville, a Yamaha zrobila poprawiona BSA 650 w postaci bardzo popularnej XS 650. Nawet owczesny japonski przeboj - Honda CB750 byl bardzo dokladnie bazowany na modelach angielskich - sucha miska olejowa ze zbiornikiem oleju po lewej stronie pod kanapa, naped pierwotny lancuchem ( silnik - skrzynia ), alternator osadzony na czopie walu korbowego itd.

Postawowa roznica byl walek rozrzadu osadzony w glowicy i 4 cylindry zamiast dwoch. No i wielka roznica byla jakosc wykonania podzespolow, odlewy cisnieniowe czesci alu i brak wyciekow oleju.

Te modele japonczykow pojawily sie przy koncu lat 60 tych, a " klasyczne angliki" byly produkowane do 78r ( Norton Commando, Triumph Bonneville / Trident ) tak ze jest to jeszcze jeden powod dla ktorego ludzie uwazaja pierwsze modele motocykli japonskich za klasyki.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wild Honda 1947, Yamaha 1953, Kawasaki 1961 Suzuki 1952

Są to lata stwożenia pierwszego modelu danej firmy.

Ale chodzi o formę.

Co do ściągania to nic dziwnego. W końcu w tych latach jak i latach 60 angielskie firmy najlepiej się rozwijały i był to ich "złoty wiek"

Później japonia zaczeła pod niektórymi względami wyprzedać anglików.

W dużym stopniu chodziło zapewne o cene jak i to co za nią dostawaliśmy.

Motocykle angielskie miały w sobie duszę a japonia była masowa.

Ale tak się tylko wydawało.

Japońskie motocykle także mogą być klasycznę i piękne.

Ja mam swój kanon motocykla klasycznego.

Chodzi o linie, styl, detale. To wszystko składało się na to że te a nie inne motocykle są teraz uznawane za klasyczne. Zdjęcia motocykli które podałaś pasują mi bardziej pod wizerunek motocykli zabytkowych.

 

Pamięta ktoś pierwsze czterosuwowe Kawasaki?

Kawasaki Z1 o pojemności 903cm3?

Powszechnie uważany za motocykl lepszy od Hondy CB 750 mimo że to pierwszy taki motocykl tej firmy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowi szkoda czasu na kłótnie bo przed II wojną japończycy produkowali poza ręczną młockarnią do ryżu także motocykle.

Klasyczne motocykle japońskie są piękne i mają swój niepowtarzalny styl.

Sam niedawno nabyłem drogą kupna CB250 z roku 1970 i teraz szukam do niego części.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamięta ktoś pierwsze czterosuwowe Kawasaki?

Kawasaki Z1 o pojemności 903cm3?

Nie, chodzi mi dwucylindrowca OHV o którym wspominał Adam, lecz nie pamiętam jak ten model się nazywał.

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie' date=' chodzi mi dwucylindrowca OHV o którym wspominał Adam, lecz nie pamiętam jak ten model się nazywał.[/quote']

 

Kawasaki W1?

wzorowany na BSA A10 650

za niebawem zapodam fote

 

dopisane

gotowe

zdjęcie tu:

http://www.forum.motocyklistow.pl/album_pa...php?pic_id=2367

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uwielbiam motocykle, także te starszawe,stare i starsze. Irytuje mnie trochę, jak w takim ciekawym temacie dyskusja schodzi na jakieś ideologiczne rozważania - co jest dla kogo klasyką. Może ktoś kompetentny poda definicję "klasyki" - bo np. wg mnie (ale nie czuję się na tyle mocny aby jednoznacznie się wypowiedzieć) ani kraj pochodzenia, ani rok wyprodukowania pierwszego egzemplarza (w sensie horyzontu czasowego) o tym nie decyduje. Jest takie pojęcie 'klasyka gatunku" -odnosi się chyba do tego, co w danej rzeczy jest "typowe" dla danego nurtu - więc w tym wypadku czterogarowa rzędówka - to japonia (nawet jeżeli ktoś takie motocykle wcześniej produkował, to na pewno japończycy je upowszechnili), harleye to klasyka choppero-cruiserów, twiny -brytyjczycy itp.

P.S. Wild, wydaje mi się iż harley dużo wcześniej zastosował elektryczny rozrusznik niż zacytowałaś -nie było takiego modelu jak electra glide już w latach pięćdziesiątych? Nie jestem pewny ale chyba tak czytałem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam niedawno nabyłem drogą kupna CB250 z roku 1970 i teraz szukam do niego części.

 

tą co była na allegro jakoś niedawno?

Nie ta na Alegro to było CB250N a ja w czechach kupiłem bez silnika i rur teleskopów reszta po odrestaurowaniu.

Teraz poszukuję silnika CB250K0 lub K3 nawet z urwanym wałem.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Staszek_s pierwsza electra glide pokazala sie 1965, ha wlasnie.. moj blad. przy tym dod+ dostaly instalcje 12V. - przez rozrusznik i wlasnie instalcje powstala od hydry - electra...

 

Goska

Dzika, tak jak natura chciała

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Knucklehead - koniec lat 30 tych i pierwszy masowo produkowany dla HD silnik gornozaworowy, Panhead - ten sam silnik ze zmiana pokryw zaworow w koncu lat 40, HydraGlide - dodanie teleskopowego przodu w latach 50 tych i pod koniec tych lat DuoGlide z hydralicznym tylem, wreszcie ElectraGlide z 12V instalacja i rozrusznikiem ( zawsze brzmiacym tak jakby nie mogl zrobic wiecej niz trzy powolne obroty ) w latach 60 tych.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...