Adam M. Opublikowano 5 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2006 Chyba nie ma sie co klocic o slowa - to co Wild rozumiesz przez klasyki to weterany, ktore sa okreslone slowem "vintage" i tyle.Rozumienie pojecia "klasyczny" moze byc jednak rozne, zarowno gdy jako kryterium przyjmiemy wiek jak rowniez "wage" jakiegos modelu motocykla na rynku w danym momencie historycznym.Takie glowne momenty to:- V twin, w poczatkach rozwoju motocykla- paralel twin w latach 30 tych, - four w latach 60 tychjezeli np mowimy o waznych i masowo pozniej kopiowanych konstrukcjach silnikow. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gothcrust Opublikowano 5 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2006 No, oczywiście nie mogło zabraknąc akcentu o Jedwabnym, o tamtejszym mordzie na żydach. Mogłeś sobie darowac, to wstrętne... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 6 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2006 Mam wrażenie że gdyby od kilku modeli japońskich i europejskich oderwać emblematy i zasłonić resztę oznaczeń' date=' byłabyś bezsilna w swojej ocenie.[/quote'] nie jestem w stanie na to odpowiedziec. nie interesuja mnie nowe motocykle ale te stare' date=' weterany- to moj zywiol i na nich sie wychowalam i wychowuje.[/quote']Mówię właśnie o starych motocyklach. Pamięta ktoś pierwsze czterosuwowe Kawasaki?Był to lepiej wykonany anglik OHV. Wsio. Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wild Opublikowano 6 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2006 Tomek Kulik japonia ma pol wieku, (yamaha) i pierwszy model powstal na jakies dekawce. a ty na mysli masz te "stare" japonie czy z lat 70-80? wyglad silnika jak i modelu rozni sie od europejskich, sa tak charakterystyczne zwlaszcza bmw czy triumph ze odroznic je od siebie to wystarczy znac sam podstawowy wyglad silnika. tak jak z ruskami. z racji ze nie zajmuje sie nowymi moto to na pewno mialabym problem, po mimo tego co wyzej napisalam. Cytuj Dzika, tak jak natura chciała Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 6 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2006 Ja mysle ze maja duzo wiecej niz pol wieku, ale mysle ze Tomkowi chodzi o modele, ktore pojawily sie na rynku swiatowym, czyli moglas je np kupic w Europie czy w Stanach w poczatkach lat 60 tych zeszlego wieku.Tak rzeczywiscie bylo ze kilka japonskich firm zrobilo dosc wierne, tylko poprawione od strony technologicznej kopie modeli angielskich - Kawa bazowala swoje 650 na Triumph Bonneville, a Yamaha zrobila poprawiona BSA 650 w postaci bardzo popularnej XS 650. Nawet owczesny japonski przeboj - Honda CB750 byl bardzo dokladnie bazowany na modelach angielskich - sucha miska olejowa ze zbiornikiem oleju po lewej stronie pod kanapa, naped pierwotny lancuchem ( silnik - skrzynia ), alternator osadzony na czopie walu korbowego itd.Postawowa roznica byl walek rozrzadu osadzony w glowicy i 4 cylindry zamiast dwoch. No i wielka roznica byla jakosc wykonania podzespolow, odlewy cisnieniowe czesci alu i brak wyciekow oleju.Te modele japonczykow pojawily sie przy koncu lat 60 tych, a " klasyczne angliki" byly produkowane do 78r ( Norton Commando, Triumph Bonneville / Trident ) tak ze jest to jeszcze jeden powod dla ktorego ludzie uwazaja pierwsze modele motocykli japonskich za klasyki. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
EnduroMax Opublikowano 6 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2006 Wild Honda 1947, Yamaha 1953, Kawasaki 1961 Suzuki 1952Są to lata stwożenia pierwszego modelu danej firmy.Ale chodzi o formę. Co do ściągania to nic dziwnego. W końcu w tych latach jak i latach 60 angielskie firmy najlepiej się rozwijały i był to ich "złoty wiek"Później japonia zaczeła pod niektórymi względami wyprzedać anglików. W dużym stopniu chodziło zapewne o cene jak i to co za nią dostawaliśmy.Motocykle angielskie miały w sobie duszę a japonia była masowa.Ale tak się tylko wydawało.Japońskie motocykle także mogą być klasycznę i piękne. Ja mam swój kanon motocykla klasycznego. Chodzi o linie, styl, detale. To wszystko składało się na to że te a nie inne motocykle są teraz uznawane za klasyczne. Zdjęcia motocykli które podałaś pasują mi bardziej pod wizerunek motocykli zabytkowych. Pamięta ktoś pierwsze czterosuwowe Kawasaki?Kawasaki Z1 o pojemności 903cm3?Powszechnie uważany za motocykl lepszy od Hondy CB 750 mimo że to pierwszy taki motocykl tej firmy. Cytuj http://www.flickr.com/photos/29858352@N03/Zapraszam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wild Opublikowano 6 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2006 EnduroMax a co ja napisalm pod zdjeciami? :D Cytuj Dzika, tak jak natura chciała Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 6 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2006 Panowi szkoda czasu na kłótnie bo przed II wojną japończycy produkowali poza ręczną młockarnią do ryżu także motocykle.Klasyczne motocykle japońskie są piękne i mają swój niepowtarzalny styl.Sam niedawno nabyłem drogą kupna CB250 z roku 1970 i teraz szukam do niego części. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PROC Opublikowano 6 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2006 Sam niedawno nabyłem drogą kupna CB250 z roku 1970 i teraz szukam do niego części. tą co była na allegro jakoś niedawno? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 7 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2006 Pamięta ktoś pierwsze czterosuwowe Kawasaki?Kawasaki Z1 o pojemności 903cm3? Nie, chodzi mi dwucylindrowca OHV o którym wspominał Adam, lecz nie pamiętam jak ten model się nazywał. Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PROC Opublikowano 7 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2006 Nie' date=' chodzi mi dwucylindrowca OHV o którym wspominał Adam, lecz nie pamiętam jak ten model się nazywał.[/quote'] Kawasaki W1?wzorowany na BSA A10 650za niebawem zapodam fote dopisanegotowezdjęcie tu:http://www.forum.motocyklistow.pl/album_pa...php?pic_id=2367 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Staszek_s Opublikowano 7 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2006 uwielbiam motocykle, także te starszawe,stare i starsze. Irytuje mnie trochę, jak w takim ciekawym temacie dyskusja schodzi na jakieś ideologiczne rozważania - co jest dla kogo klasyką. Może ktoś kompetentny poda definicję "klasyki" - bo np. wg mnie (ale nie czuję się na tyle mocny aby jednoznacznie się wypowiedzieć) ani kraj pochodzenia, ani rok wyprodukowania pierwszego egzemplarza (w sensie horyzontu czasowego) o tym nie decyduje. Jest takie pojęcie 'klasyka gatunku" -odnosi się chyba do tego, co w danej rzeczy jest "typowe" dla danego nurtu - więc w tym wypadku czterogarowa rzędówka - to japonia (nawet jeżeli ktoś takie motocykle wcześniej produkował, to na pewno japończycy je upowszechnili), harleye to klasyka choppero-cruiserów, twiny -brytyjczycy itp.P.S. Wild, wydaje mi się iż harley dużo wcześniej zastosował elektryczny rozrusznik niż zacytowałaś -nie było takiego modelu jak electra glide już w latach pięćdziesiątych? Nie jestem pewny ale chyba tak czytałem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 7 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2006 Sam niedawno nabyłem drogą kupna CB250 z roku 1970 i teraz szukam do niego części. tą co była na allegro jakoś niedawno?Nie ta na Alegro to było CB250N a ja w czechach kupiłem bez silnika i rur teleskopów reszta po odrestaurowaniu.Teraz poszukuję silnika CB250K0 lub K3 nawet z urwanym wałem. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wild Opublikowano 7 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2006 Staszek_s pierwsza electra glide pokazala sie 1965, ha wlasnie.. moj blad. przy tym dod+ dostaly instalcje 12V. - przez rozrusznik i wlasnie instalcje powstala od hydry - electra... Goska Cytuj Dzika, tak jak natura chciała Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 7 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2006 Knucklehead - koniec lat 30 tych i pierwszy masowo produkowany dla HD silnik gornozaworowy, Panhead - ten sam silnik ze zmiana pokryw zaworow w koncu lat 40, HydraGlide - dodanie teleskopowego przodu w latach 50 tych i pod koniec tych lat DuoGlide z hydralicznym tylem, wreszcie ElectraGlide z 12V instalacja i rozrusznikiem ( zawsze brzmiacym tak jakby nie mogl zrobic wiecej niz trzy powolne obroty ) w latach 60 tych. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.