Skocz do zawartości

Old School Chopper


haitz_zimmer
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

bargerriding.jpg

 

PhotoID2645.jpg

 

Kiedyś w USA budowali prawdziwe choppery, nie to co teraz. Chopper był mały, lekki z trapezowym przednim zawieszeniem i wysoką kierownicą, z tyłu rama często była sztywna, przedni widelec był długi, kiedyś widziałem chopper z widelcem dwukrotnie dłuższym niż rama, to było popularne w latach 60-tych. Moim zdaniem najlepsza firma budująca tego typu motocykle to Denver's Choppers z Henderson w stanie Nevada. Firmę założył Denver Mullins w 1967 roku. Gdy Mullins zginął w wypadku łodzi wyścigowej w 1992 roku, przedsiębiorstwem zajął się jego wspólnik Mondo Porras. Starą szkołę budowania motocykli reprezentował również Indian Larry, przeciwstawił klasyczny styl, przeciw nowszemu stylowi motocykli budowanych przez młodych konstruktorów.

 

Na Discovery cały czas leci ten nudny "American Chopper" W OCC tworzą dużo pokazowych motocykli które nie służa do jeżdżenia, ale do oglądania. Wszystko składają z zamawianych części, tam coś wytną, tu coś przyspawają i jest super maszyna. Maszyna, ale nie motocykl, ani kosiarka do trawy, ani wóz strażacki, ładnie to wygląda ale nic poza tym.

Takie jest moje zdanie co do OCC, inni producewnci też tworzą jakieś dziwactwa, krzyżują choppery z innymi typami motocykli i wychodzą jakieś ciężkie pojazdy z mnóstwem ciężkich elementów, a przecież idea choppera polega na tym aby miał tylko to co niezbędne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

haitz_zimmer amerykanie po prostu zapominaja sie i daja wszystko co najlepsze zeby bylo"(na topie, modzie motocyklowej) tu skomplikowany aerograf, karoseria powyginana, dodane smiesznych krzyzy (nawet zapomnailam jak sie nazywaja) pierdoly i mase innych rzeczy. osobiscie podoba mi sie co robia w occ ale tak jak piszesz- sa to motocykle pokazowe, trzebaby bylo sie obchodzic z nimi jak z jajkiem zeby np. nie porysowac lakieru.

 

choppery dla mnie nigdy nie byly praktyczne;) sztywniak i polskie drogi... tam u nich to jeszcze, jeszcze- tutaj- tragedia. chopper- obkrojony ze wszystkich zbednych rzeczy" takich juz nie ma.

 

Goska

Dzika, tak jak natura chciała

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chopper był mały, lekki z trapezowym przednim zawieszeniem i wysoką kierownicą, z tyłu rama często była sztywna, przedni widelec był długi, kiedyś widziałem chopper z widelcem dwukrotnie dłuższym niż rama

 

W OCC tworzą dużo pokazowych motocykli które nie służa do jeżdżenia, ale do oglądania

 

Moim skromnym zdaniem oba typy nie bardzo nadają się do sprawnej jazdy, szczególnie w Polsce. O komforcie nawet nie wspominam, ale taki długi przód o którym wspomniałeś na naszych ulicach mógłby zwyczajnie się rozlecieć.

 

A co do samej stylizacji - świat się zmienia, ten gatunek motocykli, tak samo jak inne, rozwija się, zmienia, tak samo jak trendy w modzie itp.

 

Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

 

jesli chodzi o OCC to oni akurat maja taki styl ale sa tez inni producenci gdzie Customy wygladaja zupelnie inaczej .

 

pozatym jesli chodzi o budowe samego Customa w OCC to jest zwykly choper to normalnej jazdy , tylko dodane na koncu dodatki robja z niego juz egzemplaz wystawowy. Jesli by sie wszystkie te smieszne kratki i inne wymysly zdjelo to bylby normalny sprzet.

 

ja akurat jestem zwolenikiem Dragow i mi sie tez nie podobaja dlugie widly na przodzie .

 

co do Polskich drog to to jest ewenement na skale swiatowo i obecnej UE.

 

ale znowu tez nie popadajmy w przesade ze bedziemy zmieniac swoje upodobania ze wzgledu na drogi :lol: :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale znowu tez nie popadajmy w przesade ze bedziemy zmieniac swoje upodobania ze wzgledu na drogi

 

no tak..

 

rowniez wole ciezkiego i groznego draga niz choppera z wywalona kierownica do nieba :) jakos dzisiejszy zwany chopper do mnie nie przemawia. zostaje przy masie.

 

Goska

Dzika, tak jak natura chciała

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompka, wystarczy  dac siosło na sprężynach...Histeryzujecie panowie ! I to którys raz na tym forum. Prawdziwy chopper - jedynie ze sztywnym tyłem.

 

Pogadamy jak pojeździsz takim motocyklem. Ja jestem za miękki żeby jeździć bez zawieszenia z tyłu. Raz próbowałem (usztywniłem Urala) i niezbyt mi to się podbało (20 km i miałem dosyć a po trasce 150 km wróciłem do oryginału) mimo amortyzacji siedzenia. Siodło na spręzynach rozwiązuje nieco sprawę ale nie do kazdego moto pasuje i niekażdemu się podoba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Sztywny tył to rzeczywiście hardcore...ale coś za coś :) Niestety w naszych warunkach jazda na sprzęcie ze sztywnym tyłem to naprawdę wyzwanie, w szczególności jak teraz widzę te dziury w jezdniach, które juz zaczynają pojawiać się po zimie to mnie przerażenie ogarnia... Jadąc autem można pięknie koło urwać, a motorem to nawet nie chce mi się tego wyobrażać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale nie ma co sie martwic HD wypuscil na sezon 2006 Street Boba. Fajna mininimalistyczna maszyna - zupelnie inna od pozostalych maszyn HD. Nawet tandetne wykonczenie :twisted: nie przeszkadza a wrecz pasuje do tego moto.

 

Kurcze blade - jeszcze sie nawroce i Korone Brytyjska zdradze dla siagiegos Harleya. Never! :buttrock:

 

Prosze tu jest nawet link: http://www.harley-davidson-finland.com/ind...mallisarja=Dyna

 

Cena tax-free to 12 100 EUR - nie ma tragedii. Potem tylko drugie tyle zeby to jeszcze chcialo jezdzic, hamowac, prowadzic sie

:banghead: :D ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...