haitz_zimmer Opublikowano 27 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2006 Kiedyś w USA budowali prawdziwe choppery, nie to co teraz. Chopper był mały, lekki z trapezowym przednim zawieszeniem i wysoką kierownicą, z tyłu rama często była sztywna, przedni widelec był długi, kiedyś widziałem chopper z widelcem dwukrotnie dłuższym niż rama, to było popularne w latach 60-tych. Moim zdaniem najlepsza firma budująca tego typu motocykle to Denver's Choppers z Henderson w stanie Nevada. Firmę założył Denver Mullins w 1967 roku. Gdy Mullins zginął w wypadku łodzi wyścigowej w 1992 roku, przedsiębiorstwem zajął się jego wspólnik Mondo Porras. Starą szkołę budowania motocykli reprezentował również Indian Larry, przeciwstawił klasyczny styl, przeciw nowszemu stylowi motocykli budowanych przez młodych konstruktorów. Na Discovery cały czas leci ten nudny "American Chopper" W OCC tworzą dużo pokazowych motocykli które nie służa do jeżdżenia, ale do oglądania. Wszystko składają z zamawianych części, tam coś wytną, tu coś przyspawają i jest super maszyna. Maszyna, ale nie motocykl, ani kosiarka do trawy, ani wóz strażacki, ładnie to wygląda ale nic poza tym.Takie jest moje zdanie co do OCC, inni producewnci też tworzą jakieś dziwactwa, krzyżują choppery z innymi typami motocykli i wychodzą jakieś ciężkie pojazdy z mnóstwem ciężkich elementów, a przecież idea choppera polega na tym aby miał tylko to co niezbędne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wild Opublikowano 27 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2006 haitz_zimmer amerykanie po prostu zapominaja sie i daja wszystko co najlepsze zeby bylo"(na topie, modzie motocyklowej) tu skomplikowany aerograf, karoseria powyginana, dodane smiesznych krzyzy (nawet zapomnailam jak sie nazywaja) pierdoly i mase innych rzeczy. osobiscie podoba mi sie co robia w occ ale tak jak piszesz- sa to motocykle pokazowe, trzebaby bylo sie obchodzic z nimi jak z jajkiem zeby np. nie porysowac lakieru. choppery dla mnie nigdy nie byly praktyczne;) sztywniak i polskie drogi... tam u nich to jeszcze, jeszcze- tutaj- tragedia. chopper- obkrojony ze wszystkich zbednych rzeczy" takich juz nie ma. Goska Cytuj Dzika, tak jak natura chciała Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 27 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2006 Chopper był mały, lekki z trapezowym przednim zawieszeniem i wysoką kierownicą, z tyłu rama często była sztywna, przedni widelec był długi, kiedyś widziałem chopper z widelcem dwukrotnie dłuższym niż rama W OCC tworzą dużo pokazowych motocykli które nie służa do jeżdżenia, ale do oglądania Moim skromnym zdaniem oba typy nie bardzo nadają się do sprawnej jazdy, szczególnie w Polsce. O komforcie nawet nie wspominam, ale taki długi przód o którym wspomniałeś na naszych ulicach mógłby zwyczajnie się rozlecieć. A co do samej stylizacji - świat się zmienia, ten gatunek motocykli, tak samo jak inne, rozwija się, zmienia, tak samo jak trendy w modzie itp. Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andi Opublikowano 28 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2006 witam jesli chodzi o OCC to oni akurat maja taki styl ale sa tez inni producenci gdzie Customy wygladaja zupelnie inaczej . pozatym jesli chodzi o budowe samego Customa w OCC to jest zwykly choper to normalnej jazdy , tylko dodane na koncu dodatki robja z niego juz egzemplaz wystawowy. Jesli by sie wszystkie te smieszne kratki i inne wymysly zdjelo to bylby normalny sprzet. ja akurat jestem zwolenikiem Dragow i mi sie tez nie podobaja dlugie widly na przodzie . co do Polskich drog to to jest ewenement na skale swiatowo i obecnej UE. ale znowu tez nie popadajmy w przesade ze bedziemy zmieniac swoje upodobania ze wzgledu na drogi :lol: :lol: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wild Opublikowano 28 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2006 ale znowu tez nie popadajmy w przesade ze bedziemy zmieniac swoje upodobania ze wzgledu na drogi no tak.. rowniez wole ciezkiego i groznego draga niz choppera z wywalona kierownica do nieba :) jakos dzisiejszy zwany chopper do mnie nie przemawia. zostaje przy masie. Goska Cytuj Dzika, tak jak natura chciała Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gothcrust Opublikowano 29 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2006 Haitz_Zimmer - pełne poparcie w temacie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pompka Opublikowano 30 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2006 Ciekaw jestem czy ktoś z Was widział jaks ostatnio tego Pana ze zdjęć zapodanych przez haitz_zimmera ? Facet ledwo co chodzi i twierdzi, że to min. wynik jazdy na motocyklach takich jak na zdjęciach (ze sztywnym tyłem). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gothcrust Opublikowano 30 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2006 Dodam tylko a propos 1 postu, że motocykle rip Indian Larryego - bez obrazy - sa po prostu nudne. Pompka, wystarczy dac siosło na sprężynach...Histeryzujecie panowie ! I to którys raz na tym forum. Prawdziwy chopper - jedynie ze sztywnym tyłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pompka Opublikowano 30 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2006 Pompka, wystarczy dac siosło na sprężynach...Histeryzujecie panowie ! I to którys raz na tym forum. Prawdziwy chopper - jedynie ze sztywnym tyłem. Pogadamy jak pojeździsz takim motocyklem. Ja jestem za miękki żeby jeździć bez zawieszenia z tyłu. Raz próbowałem (usztywniłem Urala) i niezbyt mi to się podbało (20 km i miałem dosyć a po trasce 150 km wróciłem do oryginału) mimo amortyzacji siedzenia. Siodło na spręzynach rozwiązuje nieco sprawę ale nie do kazdego moto pasuje i niekażdemu się podoba. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
johny Opublikowano 30 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2006 Ad w.w. wymienione opinie dot. chopperów - i dlatego właśnie należy jeździć na cruiserach :mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gothcrust Opublikowano 31 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2006 Parę lat temu przyszła moda na cruisery, firmy - oprócz chyba Suzuki - przestały robic tzw choppery, a wszyscy jak owce za modą, crusiera, cruisera..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_siwy_ Opublikowano 21 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2006 Gothcrust myślę, że wyniki jazdy na sztywnym tyle jeśli jeszcze ich nieczujesz poznasz za kilka lat...Nie ma co udawać twardziela, żeby za kilka lat potrzebować drugiej osoby do zawiązała buta... :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Elvis76 Opublikowano 21 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2006 Sztywny tył to rzeczywiście hardcore...ale coś za coś :) Niestety w naszych warunkach jazda na sprzęcie ze sztywnym tyłem to naprawdę wyzwanie, w szczególności jak teraz widzę te dziury w jezdniach, które juz zaczynają pojawiać się po zimie to mnie przerażenie ogarnia... Jadąc autem można pięknie koło urwać, a motorem to nawet nie chce mi się tego wyobrażać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szafir Opublikowano 21 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2006 firmy - oprócz chyba Suzuki - przestały robic tzw chopperynie no, co ty - Kawa to VN750/800, EN, Honda to VT 600/750BW, Yamaha XVS Cytuj http://www.hdceleven.pl/index.php/pl/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cender Opublikowano 21 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2006 No ale nie ma co sie martwic HD wypuscil na sezon 2006 Street Boba. Fajna mininimalistyczna maszyna - zupelnie inna od pozostalych maszyn HD. Nawet tandetne wykonczenie :twisted: nie przeszkadza a wrecz pasuje do tego moto. Kurcze blade - jeszcze sie nawroce i Korone Brytyjska zdradze dla siagiegos Harleya. Never! :buttrock: Prosze tu jest nawet link: http://www.harley-davidson-finland.com/ind...mallisarja=Dyna Cena tax-free to 12 100 EUR - nie ma tragedii. Potem tylko drugie tyle zeby to jeszcze chcialo jezdzic, hamowac, prowadzic sie :banghead: :D ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.