Skocz do zawartości

Technika przechodzenia zakretow.


Wyatt
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

hehe ale czym rowerem ??? :notworthy: czy skuterkiem :cool:

Na wrotkach.

 

Mocyklista Doskonaly - kup mnie :)

Słaba książka. Kupiłem, przeczytałem i oddałem jako dodatek do GS gdy go sprzedawałem. Dobra pozycja dla niewymagających turystów.

 

Dzięki za odpowiedzi - te mądre i te głupie. Chodzi o to, że gdy wchodzę w tego typu zakręt to nie czuję się pewnie bo motocykl cały czas przyspiesza a ja muszę się pochylać głębiej. Mam pewną teorie na temat pokonywania takich zakrętów ale chce wysłuchać rady kogoś kto wie na pewno.

 

Chodzi mi o czysto techniczną stronę pokonywania takich łuków. Nie patrzcie na ruch, drzewa i kamyczki na drodze. Hmm, może pytanie powinno brzmieć tak:

 

Jak pokonać ostry zakręt z górki, zacieśniający się lub nie... na torze wyścigowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Jak pokonać ostry zakręt z górki, zacieśniający się lub nie... na torze wyścigowym.

Nie dam ci pełnego przepisu na pokonanie zakrętu z górki, bo nie wiem kim jesteś i jak jeździsz. Podpowiedź do przemyślenia - trzeba użyć tylnego hamulca, wynika to z konstrukcji motocykla.

Przepraszam, że tylko tyle, ale nie umiem w skrócie wyjaśnić technik jazdy przez literki. Jazda w terenie górskim lub pagórkowatym wymaga trochę innych trajektorii, pracy gazem, pracy na podnóżkach i wielu innych elementów.

Pozdrawiam..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słaba książka. Kupiłem, przeczytałem i oddałem jako dodatek do GS gdy go sprzedawałem. Dobra pozycja dla niewymagających turystów.

 

Dzięki za odpowiedzi - te mądre i te głupie. Chodzi o to, że gdy wchodzę w tego typu zakręt to nie czuję się pewnie bo motocykl cały czas przyspiesza a ja muszę się pochylać głębiej

 

ad. 1. to jest książka człowieka, który przejeździł kilkadziesiąt lat, pokonując setki tysięcy km. dla jemu podobnych, dla ludzi użytkujących motocykl na codzień, na drogach publicznych, itp. nie dla zawodników na tor (albo ludzi, którym się wydaje, że tak jeżdżą)

ad. 2. zapnij odpowiedni bieg (czyli pewnie niższy), wtedy nie będzie przyspieszał zjeżdżając na dół. nie wiem, czy taka odpowiedź cię zadowala, ale jakoś lepszej nie widzę

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie dam ci pełnego przepisu na pokonanie zakrętu z górki, bo nie wiem kim jesteś i jak jeździsz. Podpowiedź do przemyślenia - trzeba użyć tylnego hamulca, wynika to z konstrukcji motocykla.

Przepraszam, że tylko tyle, ale nie umiem w skrócie wyjaśnić technik jazdy przez literki. Jazda w terenie górskim lub pagórkowatym wymaga trochę innych trajektorii, pracy gazem, pracy na podnóżkach i wielu innych elementów.

Pozdrawiam..

 

Dzięki, przynajmniej wiem w którą stronę iść. Szkoda, że w swojej okolicy nie znam żadnego byłego/czynnego zawodnika który mógłby pokazać to i owo. A bądź pewien, że w okresie wakacyjnym jak napisze egzaminy w szkole to przyjadę na doszkalanie do Pro-Motor

 

"Motocyklista doskonały" szczerze polecam tę pozycje. Wieele dobrych rad pozdrawiam

 

Ty chyba tylko przeczytałeś pierwszego posta z tematu i odpisałeś... Wiec jak ? jesteś zainteresowany dyskusją czy piszesz coś byle by tylko napisać i mieć więcej postów na koncie ?

 

ad. 1. to jest książka człowieka, który przejeździł kilkadziesiąt lat, pokonując setki tysięcy km. dla jemu podobnych, dla ludzi użytkujących motocykl na codzień, na drogach publicznych, itp. nie dla zawodników na tor (albo ludzi, którym się wydaje, że tak jeżdżą)

ad. 2. zapnij odpowiedni bieg (czyli pewnie niższy), wtedy nie będzie przyspieszał zjeżdżając na dół. nie wiem, czy taka odpowiedź cię zadowala, ale jakoś lepszej nie widzę

jsz

 

ad.1 No ja bym raczej powiedział, że Pan Hough zrobił nie setki tysięcy a dobrze ponad milion km w swojej karierze. Napisał fajną książkę którą polecam wszystkim początkującym i ludziom którzy jeżdżą sobie spokojnie w trasy. Jednak dla mnie ta książka jest słaba, niewystarczająca bo oczekuje od motocykla więcej niż Pan Hough zakłada, że będę oczekiwał. Ja też używam motocykla na co dzień ale czasem zdarza mi się wyjechać w góry. W górach oprócz ładnych widoków chce też pojeździć trochę szybciej i chciałbym to zrobić ze świadomością co sie w danym momencie dzieje z motocyklem i dlaczego tak a nie inaczej.

ad. 2 Zapinam odpowiedni bieg przed każdym zakrętem. Nie powiedziałeś nic o pozycji na motocyklu, jak mam sterować gazem, jak hamować, czy w tego typu zakrętach trzeba pojechać specyficzna linią itp itd. Czyli wszystko to o czym konikkonik nie chciał pisać. Ale nic straconego - zapytam konikkonik jak przyjdę na szkolenie do Pro-Motor.

 

PS. jeszua - nie wiem w jakich intencjach pisałeś swojego posta. Wiesz, komunikacja przez pisanie jest bardzo okrojona a przecież człowiek w dużej mierze komunikuje sie poprzez intonacje głosu, gesty itp itd. Żeby sie nikt nie gniewał to powiem, że mam pełen szacunek dla wiedzy Pana Hougha ale jego książka nie rozwiązuje mojego problemu. Powiem więcej... myślę, że Pan Hough by mnie objechał na krętej górskiej drodze :biggrin: :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, przynajmniej wiem w którą stronę iść. Szkoda, że w swojej okolicy nie znam żadnego byłego/czynnego zawodnika który mógłby pokazać to i owo. A bądź pewien, że w okresie wakacyjnym jak napisze egzaminy w szkole to przyjadę na doszkalanie do Pro-Motor

Do czasu przyjazdu możesz sobie sam spróbować przeanalizować jak działa motocykl. Na wykładzie z teorii i dynamiki jazdy robimy to wspólnie. Narysuj sobie motocykl z kołami, wachaczem, przednim i tylnym zawieszeniem i zacznij rozpatrywać oddzielne przypadki: co się dzieje jak hamujesz tylko przodem, co jak dodajesz tylko gazu, co jak puszczasz gaz i co jak hamujesz tylko tyłem. Pomyśl o wszystkim o czym tylko możesz i wiesz w tej chwili. Pomyśl też co się dzieje z zawieszeniem jak wykonujesz manewry np. ostry prawy lewy prawy i to samo z górki lub pod górkę. To tylko kilka przykładów dla zrozumienia konstrukcji motocykla. Zrozumienie tego co się dzieje w czasie jazdy, to podstawa techniki jazdy. Myślę, że na twoje pytanie znajdziesz odpowiedź, albo sam po analizie pracy zawieszenia, albo po 5 godzinach wykładu u nas.

 

Pozdrawiam i idę jeździć bo piękne błoto się zrobiło w naszej okolicy..

Edytowane przez konikkonik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

szkółka jazdy w terenie była ze 3-4 lata temu (jeśli nie więcej) w śm, jakby coś :)

a na asfalcie... http://www.bukrower.com.pl/index.php?m=34

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam

Od jakiegos miesiaca jestem posiadaczem pieknej i nagiej wloszki no i staram sie co na nia wsiadam coraz to odwazniej z nia poczynac :buttrock: lecz nie na prostych ale na zakrętach. No i tu sie pojawia pytanie ktore kieruje do Was jako doswiadczonych riderow.

 

Gdzie cwiczycie w miare szybkie pokonywanie owych zakretow w warunkach 'polowych' ? Ja zjezdzajac cale miasto i okolice zauwazylem ze w poblizu jedyne kręte drogi to drogi wiejskie a co sie z tym wiaze to piasek na zakretach lub jesli go nie ma to krzaki na poboczu uniemozliwiajace zobaczenie czy cos zbliza sie z naprzeciwka.

W mieście przeważają zakręty 90 stopni z syg. świetlna tzn. skrzyzowania (na ktorych najczesciej tez nawierzchnia jest w zlym stanie).

 

Jak przełamywaliscie się do tego zeby jeszcze bardziej przechylic moto? i skad tez mam wiedziec czy juz mu odpuscic czy jeszcze przechylić? Jaka jest technika robienia tego? Najpierw dochamowac i zredukowac a potem na zakrecie dodawac gazu tak?

 

PS. Za miesiac bede sie przeprowadzal do Lublina na studia. Sa tam jakies fajne trasy ? :clap:

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak przełamywaliscie się do tego zeby jeszcze bardziej przechylic moto? i skad tez mam wiedziec czy juz mu odpuscic czy jeszcze przechylić? Jaka jest technika robienia tego? Najpierw dochamowac i zredukowac a potem na zakrecie dodawac gazu tak?

W sprawach techniki niech się wypowiadają mądrzejsi odemnie, ale odnośnie tego:

PS. Za miesiac bede sie przeprowadzal do Lublina na studia. Sa tam jakies fajne trasy ? :buttrock:

Moge napisać tylko:

http://forum.motocyklistow.pl/40807-SOBOTA...d33-t78109.html

naprawdę polecam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sprawach techniki niech się wypowiadają mądrzejsi odemnie, ale odnośnie tego:

 

Moge napisać tylko:

http://forum.motocyklistow.pl/40807-SOBOTA...d33-t78109.html

naprawdę polecam.

No dobra ale nie bede sie uczyl jezdzic jak tam tyle wymiataczy. To nie szkolka jazdy. W kazdym badz razie moze bede ale raczej jako widz :buttrock:

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra ale nie bede sie uczyl jezdzic jak tam tyle wymiataczy. To nie szkolka jazdy. W kazdym badz razie moze bede ale raczej jako widz

 

 

nie gadaj glupot tylko jezdzij, i to wlasnie z jak najbardziej doswiadczonymi - kazdy chetnie Ci powie co pie**olisz, jak jechac, a jadac za kim doswiadczonym mozesz poobserwowac jego zachowania i jechac jego torem jazdy... potworek to zajebiste moto do plackowania, jezdzilem troche duzym potworkiem to wrecz idealne moto na miasto, dobrze wywazone i poslizgac sie idzie ...

 

tak ze wal na tor jak beda chlopaki i nap**dalaj okrazenia, wyjdzie Ci to tylko na zdrowie....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...