Skocz do zawartości

stożkowy filtr powietrza?


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ponownie, dzisiaj chciablym sie dowiedzieć co sądzicie o wymianie orginalnego filtra powietrza na 4 stożkowe po jednym na kazdy gaźnik. Czy przy takiej wymianie trzeba bedzie ustawiac na nowo mieszanke? i czy takie filty można czyścić?, bo ja mam papierowy i jeżdżac po ślasku taki filtr na długo nie starcza a kosztuje ponad 100, dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heja

Dołożę kilka swoich groszy do tego tematu.

 

Mianowicie zdenerwował mnie oryginalny airbox w kawasaki gpx 750 r.

Pomysł - wkładamy stożki i po sprawie fajnie, wygodnie i przyjemnie.

1. cena - wybieramy tanie po 50 dych sztuka bo K&N 4 sztuki kosztują 900

Wkładam te tanie i lipa moto ma taką dziurę w obrotach że szok lejki nawet nie pomagają.

2. decyzja - dowalamy DYNOJET K&N stage 3 koszt 600

troszkę lepiej ale nadal max lipa

 

Następnie masa prób na różnych dyszach i na różnej pozycji iglicy. Jako tako ciągnie na maksymalnej dyszy ale nie jest to adekwatne do zużycia paliwa i nadal dziura w obrotach jest.

 

Ostateczna decyzja - K&N filtry są za drogie więc ładuję DYNOJET stage 2 i oryginalny AIRBOX z wkładką sportową zamiast oryginalnej i BARDZO MIŁE ŹDZIWIENIE - MOTO DOSTAŁO NIESAMOWITEGO KOPA ( LEPIEJ NIŻ SERIA) I NIE MA DZIURY W OBROTACH.

 

Więc jeśli chcesz pchać stożki to kup tylko pożądnej firmy i do tego modelu oraz zestaw nowych dysz, iglic oraz sprężyn.

 

Pozdro

 

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc jeśli chcesz pchać stożki to kup tylko pożądnej firmy

Nie w tym rzecz. Montaż stożka wiąże się ze znacznym skróceniem dolotu, a to (jak pokazuje choćby sport samochodowy) drastycznie obcina 'dół'. Takie rozwiązanie ma sens jedynie w wyczynie, gdzie jeździ się 'górą'. Przy eksploatacji cywilnej warto inwestować jedynie we wkłady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam jeszcze, ze te tanie niby stozki to totalna lipa.

 

Jak weźmie sie je pod światło to są przezroczyste, zero jakiegoś kolwiek oporu powietrza i zapewne filtracji. Jedynie dobre to one są do zabawek lub do moto bez podciśnienia, ale i tak to kicha na maksa i szkoda kasy. Jeśli ktoś chce się bawić w rasowanie japonii to niech liczy się z kasą bo to nie jest tanie i trzeba dużo czasu poświęcić.

 

Inna maszyną którą dopompowałem większą ilością paliwa była CBR 600 tam od razu zastosowałem zamiast oryginalnego filtra ( nie wywalałem airboxu) wkładę K&N i zestaw Dynojet stage 2 i było super.

 

Więć jak ktoś chce pchać stożki to średni wydatek :

 

1. filtry na 4 gary około 800 - 900

2. zestaw podstawowy dynojet około 600

3. tłumik o lepszym wygarze spalin około 1500 używka (całość wraz z kolektorem)

4. zabawa w strojenie tego wszystkiego

 

W innym przypadku to będą tylko pozory lub podświadome utrwalanie sie w tym że jest super a w rzeczywistości moc będzie słabsza tylko efekt dźwiękowy lepszy bo jak wywala sie airbox to fajnie zasysa powietrze i na tym koniec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dlaczego wiekszosc motocykli sprowadzanych z zachodu jest oryginalnie zblokowana (chodzi tu o emisje spalin, trawalosc silnika,czy co?).Natomiast jezeli sprowadza sie je do kraju to prawie kazdy chce je odblokowac ? Polakom brakuje mocy ? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tu krzychu-gsxr masz przykład jak takie pierdoły jak filtry i świece działają na wyobraźnię właściciela:

 

przykleiłem na silnikon stożek i tak samo uszczeliłem całą puszke filtra.Zyskałem na mocy a moto lepiej sie zbiera
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A!ntek może w simsonie to coś dało ale w czterosuwie japonskim jest z tym problem.

 

Motocykle z zachodu często są zblokowane ponieważ tam jest prawko stopniowane i nie możesz wsiąść jako laik na 100 KM maszyne. Podatki też są zróżnicowane i zależą m. in. od pojemności i mocy od mocy. Dlaczego w japonii każda 600tka ma odpowiednika rożniącego się tylko pojemnością w klasie 400? Ano dlatego że różnica w podatku jest spora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie rozwiązanie ma sens jedynie w wyczynie' date=' gdzie jeździ się 'górą'. Przy eksploatacji cywilnej warto inwestować jedynie we wkłady.[/quote']

 

Takie rozwiązanie bardzo dobrze sprawdza się w niektórych motocyklach. Generalnie tych mniej zaawansowanych technicznie i niewyżyłowanych. Do GSXRa pewnie lepszym wyjściem jest K&N wkładany do airboxu.

 

Całość (tj. filtry, wydech i gaźniki) nalezy zestroić na hamowni. No i oczywiście wszystkie wymienione elementy muszą "grać" ze sobą.

 

A jak już stozki to tylko naprawde dobrej firmy (czyt. drogie :) ). Półśrodki owocują ćwierćrezultatami ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W swoim SRADzie (na wtrysku) ma wkładke K&N i kompletny układ chyba SB Racing czy coś takiego (nie pamietam, gdyż takiego już kupiłem) Dziura w obrotach jest malutka, i tylko przy kręceniu z samego dołu. W poprzedniej seryjnej F2 było lepiej, ładniej sie wkręcała z wolnych obrotów.

nie wiem czy tak ma być czy coś jest nie tak. W chwili obecenej robione jest synchro i wymiana świec. Zobacze czy pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...