Skocz do zawartości

docieranie zaworów


Louis3
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Wiertarka to zły pomysł. Przed dotarciem zaworów które juz pracowały w silniku trzeba przeszlifować zarówno gniazda jak i same zawory. Do docierania stosuje sie specjalistyczne pasty o trzech gradacjach. Docierać można ręcznie bądż maszynowo (specjlny adapter na wiertarkę), tajemnica to zachowanie ruchu oscylacyjnego lewo-prawo.

Najlepiej zrobisz jak oddasz głowicę do specjalistycznego zakładu który zweryfikuje poszczególne składowe głowicy, jak tak robię i jestem zadowolony, oszczędzam czas i pieniądze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pasta diamentowa do gniazd i zaworów, kawałek wężyka gumowego i jazda :P

nakładasz pastę na przylgnię zaworu, wkładasz go na jego miejsce i na stopkę zakładasz wężyk i jak byś rolował plastelinę (w jedną i w drugą stronę) co jakisczas odsuwająć zawór od gniazda

są też specjalne ręczne urządzenia do tej czynności, końcówka obraca się lewo/prawo na przemian, ale chyba nie będziesz nic kupował specjalnie do jednej głowicy :D

miłej zabawy przez zimę!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ważne jest żeby po docieraniu zachować w odpowiedniej szerokości przylgnie.

Przy standardowej wielkości zaworów, wynosi ona około 0,8-1 mm

Wyjście poza ten zakres spowoduje że nie będzie zagwarantowany odpowiedni nacisk i będzie zwiększone ryzyko wypalenia gniazda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja byłbym zainteresowany podaj jake cena i satan techniczny może jakąś fotke?

 

 

[ Dopisane: 02-01-2006, 15:31 ]

Juz nie aktualne.

 

Jak pisalem wczesniej musialem poszukac tej docieraczki. Znalazlem ja i odlozylem na bok. Jeden znajomy zobaczyl to, zainteresowal sie no i kupil.

Tak ze juz po sprawie. Wprawdzie mam jeszcze jeden prawie nowy egzemplarz (z jakis warsztatow szkolnych) ale zostawie go sobie, bo to dosc przydatna rzecz (mam do tego frezy itp i sam sobie glowice naprawiam).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja w manualu mam pokazane zeby zawor docierany obkrecac drugim zaworem (stykaja sie grzybkami)

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wg/mnie żadna wiertarka spawy nie załatwi,zostaje warsztat,ręcznę robutki na rózne sposoby bądz ta wspaniała docieraczka .jezeli zawory są fachowo przeszlifowane a gniazda fachowo przefrezowane to samo docieranie trwa kilka min.

A nawet kilka sekund. Jezeli po szlifowaniu zaworow i frezowaniu gniazd (czasami jeszcze szlifowaniu) zaszalejemy i przesadzimy z docieraniem to na zaworze robia sie takie dolki. Nieraz po precyzynej robocie docieranie jest praktycznie niepotrzebne (a przynajmniej symboliczne).Robi sie je aby zobaczyc jaki jest slad wspolpracy zaworu z gniazdem, w ktorym miejscu na grzybku zaworu przypada (czy dobrze dobralismy katy w gniezdzie).

Natomiast jezeli nie frezujemy gniazd, nie szlifujemy zaworow to trzeba sie troche nakrecic (zalezy od twardosci elementow docieranych).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mozna samemu ale... kwestja co z tego wyjdzie - wszystko jest do zrobienia - tylko zeby nie zepsuc - ostatnio kolega docieral sam i po zlozeniu bylo jeszcze gorzej, wiec chyba lepiej oddac do warsztatu specjalistycznego - mysle ,ze nie jest to az taki drogi gips ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dosierałem wiertarka ale taką na korbkę, Pół obrotu korbki w prawo i pół w lewo, dobrym udogodnieniem jest jak zawór w grzybku od strony kom. spalania ma nacięgie wtedy można użyć śrubokrętu automatycznego, (nie elektrycznego, tkai który sięwciska a końsówka się kreci o parę obrotów), fakt że łapa mnie troche po tym bolała :buttrock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wg/mnie żadna wiertarka spawy nie załatwi,zostaje warsztat,ręcznę robutki na rózne sposoby bądz ta wspaniała docieraczka .jezeli zawory są fachowo przeszlifowane a gniazda fachowo przefrezowane to samo docieranie trwa kilka min.

A nawet kilka sekund. Jezeli po szlifowaniu zaworow i frezowaniu gniazd (czasami jeszcze szlifowaniu) zaszalejemy i przesadzimy z docieraniem to na zaworze robia sie takie dolki. Nieraz po precyzynej robocie docieranie jest praktycznie niepotrzebne (a przynajmniej symboliczne).Robi sie je aby zobaczyc jaki jest slad wspolpracy zaworu z gniazdem, w ktorym miejscu na grzybku zaworu przypada (czy dobrze dobralismy katy w gniezdzie).

Natomiast jezeli nie frezujemy gniazd, nie szlifujemy zaworow to trzeba sie troche nakrecic (zalezy od twardosci elementow docieranych).

 

 

 

coś dla sprostowania

prawidłowo wyszlifowanych zaworów i gniazd nie dociera się - poniewaz kąty przy szlifowaniu są ustalane na ciut większe ( sa podawane wartości tych naddatków) i ulegaja one sklepaniu przy pracy .

powoduje to zagęszczenie materiału w gniazdach i jego utwardzanie co w efekcie daje nam mocniejsze gniazda i mniejsza wrażliwość na wypalanie.

technologia idzie do przodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prawidłowo wyszlifowanych zaworów i gniazd nie dociera się  - poniewaz kąty przy szlifowaniu są ustalane na ciut większe ( sa podawane wartości tych naddatków) i ulegaja one sklepaniu przy pracy .

Czy to znaczy że kąt szlifowania nie pokrywa się z kątem frezu środkowego odpowiedzialnego za przylgnię?

 

A jezeli gniazda obrabiane były tyko frezami, bez szlifowania, to docieramy.

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...