Louis3 Opublikowano 30 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2005 WitamJestem w trakcie robienia głowicy i zastanawiam sie jak w prosty sposob dotrzec zawory??Interesuje mnie sposob jak i specyfik ktorego trzeba uzyc.Czy wiertarka to dobry pomysl??? :roll: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M a D a F a K a Opublikowano 30 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2005 Wiertarka to zły pomysł. Przed dotarciem zaworów które juz pracowały w silniku trzeba przeszlifować zarówno gniazda jak i same zawory. Do docierania stosuje sie specjalistyczne pasty o trzech gradacjach. Docierać można ręcznie bądż maszynowo (specjlny adapter na wiertarkę), tajemnica to zachowanie ruchu oscylacyjnego lewo-prawo.Najlepiej zrobisz jak oddasz głowicę do specjalistycznego zakładu który zweryfikuje poszczególne składowe głowicy, jak tak robię i jestem zadowolony, oszczędzam czas i pieniądze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kudlaty_bytom Opublikowano 31 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2005 pasta diamentowa do gniazd i zaworów, kawałek wężyka gumowego i jazda :Pnakładasz pastę na przylgnię zaworu, wkładasz go na jego miejsce i na stopkę zakładasz wężyk i jak byś rolował plastelinę (w jedną i w drugą stronę) co jakisczas odsuwająć zawór od gniazdasą też specjalne ręczne urządzenia do tej czynności, końcówka obraca się lewo/prawo na przemian, ale chyba nie będziesz nic kupował specjalnie do jednej głowicy :Dmiłej zabawy przez zimę! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 31 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2005 Ważne jest żeby po docieraniu zachować w odpowiedniej szerokości przylgnie.Przy standardowej wielkości zaworów, wynosi ona około 0,8-1 mmWyjście poza ten zakres spowoduje że nie będzie zagwarantowany odpowiedni nacisk i będzie zwiększone ryzyko wypalenia gniazda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 1 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2006 Bylby ktos zainteresowany nabyciem takiej recznej docieraczki do zaworow ? Bo zdaje sie ze zalega mi taka niepotrzebna . (ale musialbym jej poszukukac ). [ Dopisane: 02-01-2006, 15:31 ]Juz nie aktualne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 4 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2006 ja byłbym zainteresowany podaj jake cena i satan techniczny może jakąś fotke? [ Dopisane: 02-01-2006, 15:31 ]Juz nie aktualne. Jak pisalem wczesniej musialem poszukac tej docieraczki. Znalazlem ja i odlozylem na bok. Jeden znajomy zobaczyl to, zainteresowal sie no i kupil.Tak ze juz po sprawie. Wprawdzie mam jeszcze jeden prawie nowy egzemplarz (z jakis warsztatow szkolnych) ale zostawie go sobie, bo to dosc przydatna rzecz (mam do tego frezy itp i sam sobie glowice naprawiam). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 4 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2006 jak bys mial znajomosci w warsztatach szkolnych (jakas samochodowka) to popytaj tam. Nieraz mozna ciekawe rzeczy za psi pieniadz wyrwac :notworthy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 4 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2006 ja w manualu mam pokazane zeby zawor docierany obkrecac drugim zaworem (stykaja sie grzybkami) Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siwypfk Opublikowano 5 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2006 wiertarka (najlepiej z regulacją obrot.) pasta i docieranie lewo,prawo,lewo,prawo.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 5 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2006 kazdy robi jak uwaza. A widzial ktos z was jakie ruchy wykonuje taka docieraczka reczna ? Wiertarka praktycznie niewykonalne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 6 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2006 wg/mnie żadna wiertarka spawy nie załatwi,zostaje warsztat,ręcznę robutki na rózne sposoby bądz ta wspaniała docieraczka .jezeli zawory są fachowo przeszlifowane a gniazda fachowo przefrezowane to samo docieranie trwa kilka min.A nawet kilka sekund. Jezeli po szlifowaniu zaworow i frezowaniu gniazd (czasami jeszcze szlifowaniu) zaszalejemy i przesadzimy z docieraniem to na zaworze robia sie takie dolki. Nieraz po precyzynej robocie docieranie jest praktycznie niepotrzebne (a przynajmniej symboliczne).Robi sie je aby zobaczyc jaki jest slad wspolpracy zaworu z gniazdem, w ktorym miejscu na grzybku zaworu przypada (czy dobrze dobralismy katy w gniezdzie). Natomiast jezeli nie frezujemy gniazd, nie szlifujemy zaworow to trzeba sie troche nakrecic (zalezy od twardosci elementow docieranych). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemek3578 Opublikowano 7 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2006 Mozna samemu ale... kwestja co z tego wyjdzie - wszystko jest do zrobienia - tylko zeby nie zepsuc - ostatnio kolega docieral sam i po zlozeniu bylo jeszcze gorzej, wiec chyba lepiej oddac do warsztatu specjalistycznego - mysle ,ze nie jest to az taki drogi gips ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yool Opublikowano 7 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2006 Ja dosierałem wiertarka ale taką na korbkę, Pół obrotu korbki w prawo i pół w lewo, dobrym udogodnieniem jest jak zawór w grzybku od strony kom. spalania ma nacięgie wtedy można użyć śrubokrętu automatycznego, (nie elektrycznego, tkai który sięwciska a końsówka się kreci o parę obrotów), fakt że łapa mnie troche po tym bolała :buttrock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrew Opublikowano 9 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2006 wg/mnie żadna wiertarka spawy nie załatwi,zostaje warsztat,ręcznę robutki na rózne sposoby bądz ta wspaniała docieraczka .jezeli zawory są fachowo przeszlifowane a gniazda fachowo przefrezowane to samo docieranie trwa kilka min.A nawet kilka sekund. Jezeli po szlifowaniu zaworow i frezowaniu gniazd (czasami jeszcze szlifowaniu) zaszalejemy i przesadzimy z docieraniem to na zaworze robia sie takie dolki. Nieraz po precyzynej robocie docieranie jest praktycznie niepotrzebne (a przynajmniej symboliczne).Robi sie je aby zobaczyc jaki jest slad wspolpracy zaworu z gniazdem, w ktorym miejscu na grzybku zaworu przypada (czy dobrze dobralismy katy w gniezdzie). Natomiast jezeli nie frezujemy gniazd, nie szlifujemy zaworow to trzeba sie troche nakrecic (zalezy od twardosci elementow docieranych). coś dla sprostowania prawidłowo wyszlifowanych zaworów i gniazd nie dociera się - poniewaz kąty przy szlifowaniu są ustalane na ciut większe ( sa podawane wartości tych naddatków) i ulegaja one sklepaniu przy pracy .powoduje to zagęszczenie materiału w gniazdach i jego utwardzanie co w efekcie daje nam mocniejsze gniazda i mniejsza wrażliwość na wypalanie.technologia idzie do przodu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 9 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2006 prawidłowo wyszlifowanych zaworów i gniazd nie dociera się - poniewaz kąty przy szlifowaniu są ustalane na ciut większe ( sa podawane wartości tych naddatków) i ulegaja one sklepaniu przy pracy .Czy to znaczy że kąt szlifowania nie pokrywa się z kątem frezu środkowego odpowiedzialnego za przylgnię? A jezeli gniazda obrabiane były tyko frezami, bez szlifowania, to docieramy. Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.